ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، زندگی باکیفیت در این کشور توسعه‌یافته را تجربه کنید

تمامی دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند، ملزم به دریافت ویزای دانشجویی (Tier 4) هستند. این نوع ویزا تنها برای دانشجویان تمام‌وقت که به دنبال شرکت در دوره‌های ‌آکادمیک در انگلستان هستند ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تمامی دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند، ملزم به دریافت ویزای دانشجویی (Tier 4) هستند. این نوع ویزا تنها برای دانشجویان تمام‌وقت که به دنبال شرکت در دوره‌های ‌آکادمیک در انگلستان هستند – و نه دوره‌های ‌کوتاه‌مدت یا کلاس‌های ‌زبان – در دسترس است. هر فردی که متقاضی تحصیل در انگلستان است، برای اخذ اقامت طولانی‌مدت در این کشور، به اخذ این ویزا نیاز دارد. الزامات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بسته به ملیت افراد متفاوت است. در این مطلب شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بررسی می‌شود.

چگونه برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنیم؟

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می‌‌‌توان هم به‌صورت آنلاین و هم پستی یا حضوری اقدام کرد. البته درخواست آنلاین برای ویزا تنها مخصوص شهروندانی است که در خارج از انگلستان هستند و افرادی که در زمان طرح درخواست در انگلستان اقامت دارند باید به‌صورت حضوری یا از طریق پست برای اخذ ویزا اقدام کنند.

برای اخذ ویزای تحصیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

همیشه به خاطر داشته باشید که محدودیت‌ها و شرایط اخذ ویزا در انگلستان به‌طور مرتب تغییر می‌‌‌کند. بنابراین، قبل از طرح درخواست، همیشه باید دستورالعمل‌های ‌مربوط به سیاست‌های ‌رسمی ویزا را بررسی کنید. شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان براساس تابعیت افراد ممکن است متغیر باشد. برای درخواست ویزای دانشجویی باید مدارکی را ارائه دهید. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان عبارت‌اند از:

  • پاسپورت یا سایر مدارک معتبر مسافرتی
  • تاییدیه پذیرش برای تحصیلات (CAS) از سوی موسسه آموزشی شما
  • اثبات اینکه دارای منابع مالی کافی برای تامین هزینه‌های ‌زندگی و تحصیل هستید

چه زمانی برای ویزای تحصیلی انگلستان درخواست بدهم؟

شما می‌‌‌توانید 3 ماه قبل از شروع دوره آکادمیک خود برای اخذ ویزای مهاجرت تحصیلی به انگلستان اقدام کنید. پس از ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه، تأییدیه پذیرش تحصیلی دریافت خواهید کرد. شما با ارائه این مدرک ثابت می‌‌‌کنید که در دانشگاه‌های ‌این کشور پذیرش گرفته‌اید و بنابراین واجد شرایط درخواست ویزا هستید. شما می‌‌‌توانید از شماره CAS در فرم درخواست ویزای دانشجویی خود استفاده کنید.

آیا می‌‌‌توانم حین تحصیل در انگلستان کار کنم؟

بله، این امکان برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است. طبق مقررات فعلی در انگلستان، شما مجاز به یافتن شغل پاره ‌وقت در حین تحصیل در انگلستان هستید. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که به مدت 6 ماه یا بیشتر در یک دوره شرکت می‌‌‌کند، اجازه دارید تا 20 ساعت در هفته کار کنید. با این حال، مطمئن شوید که دانشگاه شما در لیست ارائه‌دهندگان آموزش عالی معتبر در انگلستان قرار دارد.

ویزای تحصیلی انگلستان و مساله همراهی خانواده

این امکان وجود دارد، اما محدودیت‌ها و استثناهایی هم هست که باید از آن‌ها آگاه باشید. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، اگر در دوره کارشناسی بیش از 6 ماه یا در دوره کارشناسی ارشد بیش از 12 ماه در یک دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشید، می‌‌‌توانید وابستگان خود را به انگلستان بیاورید. منتها باید بدانید که طبق مقررات مهاجرت، وابستگان به چه کسانی اطلاق می‌‌‌شود. همسر و فرزندان شما به‌عنوان وابستگان Tier 4 شما در نظر گرفته می‌‌‌شوند و اقوام دیگر در این ردیف قرار نمی‌گیرند. همچنین، وابستگان شما باید تمکن مالی خود را به اثبات برسانند تا به آن‌ها اجازه ورود به انگلستان داده شود. مقدار منابع مالی مورد نیاز در این مورد، می‌‌‌تواند توسط شما یا شخص تحت تکفل شما تامین شود.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟

به‌طور طبیعی، ویزای تحصیلی انگلستان هزینه مشخصی دارد که ممکن است به نوع ویزایی که مایل به دریافت آن هستید بستگی داشته باشد. البته هزینه ویزای تحصیلی هر از چند گاهی تغییر می‌‌‌کند، بنابراین همیشه باید منابع رسمی را بررسی کنید. دانشجویانی که خارج از کشور انگلستان برای اخذ ویزای دانشجویی Tier 4 درخواست دهید، باید 335 پوند بپردازید.

الزامات مالی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

طبق قانون ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان، دانشجویان بین‌المللی ملزم به ارائه مدارک مالی در رابطه با پوشش هزینه‌های ‌تحصیل و زندگی در انگلستان برای حداقل یک سال هستند. هنگامی که دانشجویان بین‌المللی برای ویزای تحصیلی انگلستان درخواست می‌‌‌دهند، باید نشان دهند که:

  • حداقل 12000 پوند برای پوشش هزینه‌های ‌دوره یک ساله تحصیل دارند
  • از حمایت مالی رسمی (در صورت وجود) برخوردار هستند
  • بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های ‌زندگی را دارند

از جمله مدارکی که می‌‌‌توان با آن‌ها تمکن مالی خود را اثبات کرد می‌‌‌توان به وجوه نقد در حساب پس‌انداز یا جاری بانکی، نامه تاییدشده وام آموزشی و نامه حمایت مالی اشاره کرد. نکته مهم این است که دارایی‌هایی مانند سهام و اوراق قرضه در این مورد، قابل قبول نیستند.

الزامات مربوط به زبان انگلیسی برای اخذ ویزا

مهارت زبان انگلیسی متقاضی بخش مهمی از فرآیند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی انگلستان است و اکثر دانشگاه‌ها از نمرات آزمون صلاحیت زبان انگلیسی به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از ارزیابی آکادمیک خود برای دوره یا برنامه‌های ‌اپلای استفاده می‌‌‌کنند. بنابراین دانشجویان بین‌المللی باید دانش زبان انگلیسی خود را با یک آزمون SELT با سطح B1 و B2 ثابت کنند. رایج‌ترین آزمون‌های ‌SELT برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان IELTS و PTE هستند.

تحقق رویای مهاجرت به انگلستان با اخذ ویزای تحصیلی این کشور

انگلستان از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای تحصیل در جهان به شمار می‌‌‌آید. این کشور میزبان برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها و کالج‌های جهان است که تاسیس برخی از آن‌ها به قرن دوازدهم بازمی‌گردد؛ بنابراین آموزش در انگلستان به یک الگو برای کشورهای مختلف تبدیل شده است. انگلستان دارای استانداردهایی بالا در آموزش عالی است و چهار دانشگاه انگلستان در بین 10 دانشگاه برتر جهان رتبه‌بندی شده‌اند.

اتباع خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در انگلستان به ویزا نیاز دارند. نوع ویزای شما نیز بر اساس برنامه تحصیل و مدت‌زمانی که قصد دارید در انگلستان بمانید، متفاوت خواهد بود. دریافت این ویزا الزاماتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدرک زبان انگلیسی، اسناد تمکن مالی، شرط سنی متناسب با مقطع تحصیلی و الزامات دانشگاه انتخابی و گردآوری مدارک مورد درخواست از سوی سفارت اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر امور اخذ ویزای تحصیلی انگلستان از خدمات مشاوره آژانس‌های معتبر مهاجرتی بهره بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی