ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی برترین ارایه‌دهندگان سرور مجازی

سرور مجازی با تفکیک یک سرور فیزیکی به چندین قسمت تقسیم می‌شود و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند با نصب سیستم‌عامل اختصاصی یا نرم‌افزارهای مورد نظر، خدمات‌ کاملی را به مشتریان خود ارایه دهند. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سرور مجازی با تفکیک یک سرور فیزیکی به چندین قسمت تقسیم می‌شود و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند با نصب سیستم‌عامل اختصاصی یا نرم‌افزارهای مورد نظر، خدمات‌ کاملی را به مشتریان خود ارایه دهند. برای خرید بهترین سرور مجازی (Virtual  Private Server)  باید در کنار قیمت به کیفیت خدمات شرکت‌های سرویس‌دهنده و معیارهای مختلف دیگری توجه کرد. در این مقاله معیارهای انتخاب بهترین سرور مجازی بررسی می‌شود و به معرفی برترین ارایه‌‌دهندگان VPS پرداخته می‌شود.

معیارهای انتخاب بهترین سرور مجازی

برای جلوگیری از ضررهای بیش‌تر در آینده ‌به انتخاب یک هاست قدرت‌مند نیاز دارید به همین دلیل خرید بهترین سرور مجازی از جمله موضوعاتی است که بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای آنلاین به دنبال آن هستند. بنابر این در هنگام خرید هاست به فاکتورهای مختلفی مانند پهنای باند ارایه شده برای هر وب‌سایت، میزان فضای میزبانی، آپ‌تایم سرور، کنترل پنل و... بسیار دقت کنید. توجه به مجموعه‌ای از معیارها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم بهترین گزینه را برای سرور مجازی خود انتخاب کنیم:

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

هنگام خرید VPS باید به موقعیت جغرافیایی سرور توجه داشته باشیم. زمانی که کاربر درخواستی را ارسال می‌کند نزدیک‌ترین سرور در کوتاه‌ترین زمان به آن پاسخ می‌دهد و این اتفاق منجر به بالا رفتن سرعت عملکرد سایت و رضایت کاربر می‌شود و در نتیجه تاثیر زیادی روی بهبود سئو سایت شما می‌گذارد.  

نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی سرور مجازی باعث افزایش سرعت پینگ به سرور و دسترسی به منابع می‌شود. بنابر این سرورهای مجازی داخل برای شرایطی مناسب هستند که تعداد زیادی از مخاطبان یک کسب‌وکار در ایران قرار دارند و VPS خارجی برای بیزینس‌هایی مناسب است که بیش‌ترین ترافیک ورودی وب‌سایت آن‌ها از خارج کشور است.

سیستم عامل سرور مجازی

مزیت مهم سرورهای مجازی این است که امکان انتخاب سیستم‌عامل براساس نیاز هر مشترکی وجود دارد. با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی مانند VM ware یا XEN می‌توان روی بهترین سرور مجازی به نصب سیستم‌عامل ویندوز یا لینوکس پرداخت. سرور مجازی ویندوز به لحاظ قیمت با سرور مجازی لینوکس (نسخه‌های مختلف آن) تفاوتی ندارد.

 فضای ذخیره‌سازی  

قابلیت کشینگ و ذخیره‌سازی اطلاعات روی سرعت لود داده‌ها تاثیر زیادی دارد.  به همین دلیل کیفیت هارد دیسک از فاکتورهای خیلی مهم در انتخاب یک سرور مجازی است. در بهترین سرورهای مجازی از برای ارایه خدمات بهتر از حافظه‌های NVMe استفاده می‌شود. زمان انجام پردازش‌ها در سرورها ، میزان توانایی RAM، CPU و HDD اهمیت زیادی دارد. حافظه‌ها‌ی NVMe با سرعت بالایی که به نسبت حافظه‌های SSD در خواندن و نوشتن اطلاعات دارند، روی عملکرد سرور و بهبود کارایی RAM و CPU نیز تاثیر می‌گذارند.

سرعت دانلود در سرور مجازی

در سرورهای مجازی معمولی سرعت دانلود در حدود 1 گیگابایت در ثانیه است. اگر زمان خرید VPS سرعت دسترسی به داده‌ها برای کسب‌وکار یا کاربران‌تان اهمیت دارد، می‌توانید با استفاده از سفارش پورت 10 گیگ به پینگ کم‌تر از 1 میلی‌ثانیه دست پیدا کنید و سرعت دریافت اطلاعات را بیش‌تر کنید.

 معرفی بهترین ارایه دهندگان سرورهای مجازی

پرسش مهمی که بارها در زمان خرید سرور مجازی پرسیده می‌شود این است که  بهترین سرور مجازی را از چه سایتی بخریم؟  زمانی که اطلاعات وب‌سایت شما بسیار مهم و حیاتی است، اعتماد و امنیت به مهم‌ترین دغدغه‌های شما تبدیل می‌شوند. به همین دلیل خرید سرویس از شرکت‌هایی که سرورهای مجازی قدرتمندی را ارایه می‌دهند و در این زمینه خوش‌نام هستند می‌تواند اطمینان خاطر بیش‌تری را به مشتریان بدهد. در ادامه به معرفی چند نمونه از مطرح‌ترین سرویس‌دهندگان برای خرید VPS می‌پردازیم:

1-      aws.amazon.com

شرکت آمازون، بهترین سرور مجازی در جهان را به‌شکل ماهانه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. خرید VPS مجازی از آمازون، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند سرور مجازی را بر اساس سیستم‌عامل (سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس) مورد نیاز خود انتخاب کنند. آماده‌سازی سریع، مدیریت DNS و کنترل آدرس IP از ویژگی‌های مهم سرورهای مجازی آمازون است.

2-    hetzner.com

هتزنر آلمان یکی از مراکز داده‌ای (Data Center) قدرت‌مند در جهان است که بهترین سرور مجازی را به مشتریان خود ارایه می‌دهد. قیمت‌گذاری متنوع، خدمات انعطاف‌پذیر با سرورهای مجازی یک روزه یا VPS ساعتی و پشتیبانی قوی هتزنر را به یک سرویس‌دهنده‌ی بی‌نظیر تبدیل کرده است. این شرکت از منابع تجدیدپذیر برای تامین انرژی مراکز داده‌ای خود در آلمان و فلاند استفاده می‌کند.

3-   ovhcloud.com

شرکت OVH فرانسه با ارایه‌ی سرورهای مجازی اختصاصی به همراه بسته‌های جذاب توانسته است انواع وب سرور، سرور دانلود، گیم سرور و... را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. نکته‌ی مهم در ارایه‌ی سرور مجازی OVH این است که موقعیت مکانی سرور را می‌توان از بین شهرهای لندن، پاریس، مونترال، استراسبورگ و... انتخاب کرد. هم‌چنین تغییر در پلن‌های سرور مجازی از طریق کنترل‌پنل آن به‌سادگی امکان‌پذیر است.

4-   digitalocean.com

دیجیتال‌اوشن با داشتن سرورهای مجازی در کشورهای مختلف، توانسته است در مقایسه با آمازون و گوگل سرویس‌هایی با پایداری بالاتر و عملکرد بهتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهد، علاوه‌بر آن به دلیل ارایه‌ی سرویس‌های خود به مشتریان منعطف بوده و انواع پلن‌های سرور مجازی یک روزه یا VPS ساعتی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.. digitalocean به دلیل داشتن پنل‌کاربری ساده یک از بهترین سرورهای مجازی محسوب می‌شود. 

5-   بهترین سرور مجازی در ایران؛ arvancloud.com

در سال‌های اخیر، راه‌اندازی مراکز داده در ایران باعث شده تا ارایه‌ی سرورهای مجازی داخلی رشد قابل توجهی داشته باشد. هاست‌های ایرانی به دلیل این‌که در دیتاسنترهای داخل ایران میزبانی می‌شوند به مراتب دارای سرعت بالاتری نسبت به هاست‌های خارجی هستند.

ابرآروان به‌عنوان یکی از بهترین سرویس‌دهندگان سرور مجازی در ایران مطرح است. برای خرید VPS از ابر آروان می‌توان از بسته‌های متنوع سرور مجازی ابر آروان استفاده کرد. دیتاسنترهای داخلی ابر آروان با داشتن هسته‌های پردازشی Vcore و دیسک‌های پرسرعت، پهنای باند مورد نیاز برای کسب‌وکارها را فراهم می‌کنند. 

هم‌چنین در ابر آروان بهترین سرور مجازی خارج از کشور (هلند) در دسترس کاربران قرار گرفته تا در زمان نیاز به سرور مجازی خارجی از سرور مجازی هلند استفاده کنند. امکان ایجاد IP در سرورهای مجازی اروپا، CPU های قدرتمند و... از ویژگی‌های سرور مجازی خارجی آروان است.

سخن پایانی 

انتخاب بهترین سرور مجازی از موضوعاتی است که برای کسب و کارهای آنلاین اهمیت زیادی دارد. باید به این نکته توجه کرد که کم یا زیاد بودن قیمت دلیلی بر خوبی یا بدی یک سرویس نیست و سرویس‌دهندگان خدمات ابری باید تناسب منطقی بین قیمت و کیفیت خدمات خود برقرار کنند. ابر آروان با ارایه‌ی انواع سرویس‌های ابری از بهترین سرورهای مجازی داخلی و خارجی توانسته برای خرید VPS بسته‌های متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا با توجه به نیازشان هزینه پرداخت کنند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا جلیلی
    علیرضا جلیلی | ۱۲ تیر ۱۴۰۱

    بنظرم چنین مقایسه‌هایی‌ مبنای مناسبی برای تصمیم‌ گیری نیست. باید‌ دید نظرات مشتریانشون چیه و آیا راضی هستند یا نه. مثلا همین‌ برای همین ابراروان سرچ کنید نظرات مشتریان ابراروان توی سایت معتبره میتونید نظرات کاربراشونو بخونید

مطالب پیشنهادی