ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با بزرگ‌ترین سنسور دوربین موبایل در جهان آشنا شوید

شما چقدر به کیفیت دوربین موبایل توجه می‌کنید؟ چه فاکتورهایی کمک می‌کنند که کیفیت و مرغوبیت تصاویر ثبت شده افزایش پیدا کند؟ آیا هرچقدر که مگاپیکسل دوربین بیشتر شود، کیفیت تصاویر هم بهتر می‌شود؟ حقیقت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شما چقدر به کیفیت دوربین موبایل توجه می‌کنید؟ چه فاکتورهایی کمک می‌کنند که کیفیت و مرغوبیت تصاویر ثبت شده افزایش پیدا کند؟ آیا هرچقدر که مگاپیکسل دوربین بیشتر شود، کیفیت تصاویر هم بهتر می‌شود؟ حقیقت این است که امروزه شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند برای جذب مشتریان به سمت برند خود، روش‌های متفاوتی را به کار می‌برند. در این میان، بزرگی ابعاد سنسور دوربین یکی از روش‌های جالب  و موثر است.

در حال حاضر برندهای شیائومی و سامسونگ در تلاش هستند که بزرگ‌ترین سنسور دوربین موبایل را به نام خود ثبت کنند. به همین دلیل هر روز با ارائه و طراحی گوشی‌های جدید سعی می‌کنند میدان‌دار  و پرقدرت ظاهر شوند. نکته قابل توجه دیگر این است که هرچه تعداد مگاپیکسل بیشتر باشد، پیکسل‌های بیشتری هم برای هر تصویر ایجاد می‌شود. بنابراین تصاویر وضوح، شفافیت و ظرافت بیشتری خواهند داشت. اما سوال اینجاست که بزرگ بودن سنسور گوشی چقدر روی کیفیت تصویر موثر است و کدام شرکت بزرگ‌ترین سنسور دوربین موبایل را به نام خود ثبت کرده است؟ در ادامه این دو مورد را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

مزایای بزرگ بودن سنسور دوربین

گوشی‌های هوشمند ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جزئیات مختلفی دارند. علاوه بر آن امکانات متفاوتی برای زندگی راحت‌تر در اختیار ما قرار می‌دهند. با همراه داشتن یک گوشی هوشمند به‌راحتی می‌توانیم پرداخت قبض گاز، بازی‌های آنلاین، انتقال وجه و بسیاری از امور روزمره را پیش ببریم. همچنین با استفاده از دوربین گوشی، تصاویر زیبا و شگفت‌انگیزی از سفر تابستانی، دور همی‌های دوستانه و طبیعت ثبت می‌کنیم. اما برای عکس‌برداری باکیفیت نیاز به یک گوشی هوشمند مرغوب داریم.

کیفیت عکس به فاکتورهای مختلف بستگی دارد و در این میان سنسور دوربین گوشی بسیار مهم است. برای توضیح بیشتر باید گفت که وظیفه جذب نور بر عهده سنسور دوربین است. سنسور نور را به محفظه‌های کوچکی به نام فوتوسایت تبدیل می‌کند. همچنین هر فوتوسایت نشان‌دهنده یک پیکسل است و تمام این پیکسل‌ها در کنار هم تصویر نهایی را به نمایش می‌گذارند.

اگر به دنبال این هستید که عکس‌ها دارای وضوح بیشتری باشند و یا می‌خواهید روی تصویر زوم کنید، نیاز به دوربینی با پیکسل‌های بیشتر دارید. در این میان هرچه سنسور گوشی بزرگ‌تر باشد، پیکسل‌های بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین می‌توانید عکس‌هایی با جزئیات کوچک‌تر و دقیق‌تر بگیرید و سوژه‌های ناب و پیچیده‌تر ثبت کنید. اما کدام گوشی بزرگ‌ترین سنسور را دارد؟

شیائومی از جدیدترین گوشی خود رونمایی کرد!

برند شیائومی به‌عنوان یکی از برندهای نوظهور در عرصه ساخت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و با سرعت در حال جذب کاربران به سمت محصولات تولیدی خود است. یکی از جدیدترین محصولات این خانواده ۱۲S اولترا است که با امکانات و قابلیت‌های جدیدی به بازار ارائه شده است. اما در میان تمام ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول، سنسور دوربین آن جذابیت بیشتری دارد.

سنسور این گوشی با ابعاد 1 اینچ ارائه شده و شرکت سونی طراح و سازنده آن محسوب می‌شود. درعین‌حال رزولوشن این سنسور تا۵۰ مگاپیکسل است. شاید این اعداد به‌طور کامل قابل درک نباشند؛ اما با مقایسه آن با سایر برندهای مطرح و سازنده گوشی متوجه خاص بودن این محصول می‌شویم. برای درک بهتر این اعداد باید گفت که سنسور دوربین اصلی آیفون 13 پرومکس حدود 2.7 برابر کوچک‌تر از ۱۲S اولترا شیائومی است.

ماژول غول‌پیکر

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در طراحی این گوشی هوشمند خودنمایی می‌کند، ماژول غول‌پیکری است که در ساخت دوربین آن به کار رفته است. این ماژول به ‌شکل یک دایره بزرگ قسمت زیادی از نمای پشت گوشی را به خود اختصاص داده و قدرت بی‌نظیری در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به عبارت دیگر برند شیائومی با طراحی Xiaomi 12S Ultra توانسته محصولی تولید کند که در کانون توجه همه قرار بگیرد. بنابراین با خرید اقساطی گوشی شیائومی در این مدل می‌توانید از امکانات مختلف آن مانند ثبت تصاویر جذاب‌تر، فیلم‌هایی با وضوح بیشتر و کیفیت برتر نرم‌افزاری آن لذت ببرید.

ویژگی سنسور و دوربین‌های گوشی شیائومی ۱۲S اولترا

دوربین‌های این گوشی از لنزهای شرکت لایکا برخوردار است. البته شرکت لایکا  در زمینه‌ی نرم‌افزاری هم در طراحی این دوربین با شیائومی مشارکت کرده است. در این ماژول بزرگ و در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی هم به کار رفته است. علاوه بر آن دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی هم با قدرت زوم ۵ برابر طراحی شده است. در کنار تمام این ویژگی‌های خاص، جذابیت دیگر این گوشی، سنسور سه‌بعدی ToF است. این سنسور کمک می‌کند که کاربران از قابلیت فیلم‌برداری Dolby Vision HDR در این گوشی استفاده کنند.

لنز اصلی گوشی هم از سنسور جدیدی برخوردار است و به همین دلیل شیائومی با اقتدار ادعا می‌کند که بهترین گوشی دوربین در جهان را دارد. لنز اصلی دوربین در فاصله‌ 23 میلی‌متری از سنسور گوشی دارد. علاوه بر آن با ترکیب 4 در 1 پیکسل باعث می‌شود که بزرگ‌ترین پیکسل مجزا را در بین تمام گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

ویژگی دیگر لنز این دوربین، برخورداری از لرزشگر اپتیکال به نام HyperOIS  است که قابلیت خود را در زمان ضبط ویدیو به نمایش می‌گذارد. بنابراین می‌توانید به‌راحتی و بدون لرزش، فیلم‌های مختلف را ثبت کنید و ترسی از کاهش کیفیت آن نداشته باشید.

در نهایت اینکه این گوشی از نظر نرم‌افزاری دو سبک عکاسی «Leica Authentic Look»و«Leica Vibrant Look».  را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. هدف از ارائه این سبک‌های عکاسی هم ثبت تصاویری واقعی، طبیعی و همراه با تمرکز بیشتر بر کنتراست نور و سایه است. علاوه بر آن با کمک این سبک‌های نرم‌افزاری جدید می‌توانید عمق بیشتری به عکس‌ها اضافه کنید و تصاویری با زیبایی بیشتر بگیرید.

کلام پایانی

گوشی‌های هوشمند فناوری نوظهوری در جهان امروز هستند تا علاوه بر یک تماس تلفنی ساده بتوانیم از امکانات مختلف و به‌روز آن‌ها بهره ببریم. کافی است یک گوشی هوشمند در دست داشته باشیم تا پیوندی جدید با جهان برقرار کنیم. به دنیای اینترنت متصل شویم، از درگاه پرداخت آنلاین استفاده کنیم و یا اینکه بدون حضور در فروشگاه‌های فیزیکی، خرید کنیم.

در این مقاله ویژگی‌های متفاوت دوربین گوشی جدید شیائومی به نام Xiaomi 12S Ultra را بررسی کردیم. طراحی بزرگ‌ترین سنسور دوربین در این گوشی باعث شده که کیفیت مرغوب تصاویر را برای کاربران به همراه بیاورد. علاوه بر آن لنز مناسب و مرغوب، دوربین‌های با قابلیت بیشتر و سبک‌های جدید عکاسی در کنار هم قرار گرفتند تا لذت بیشتری از عکاسی با گوشی تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی