ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید ماشین سنگین و نکات مهم آن

خرید ماشین سنگین به خصوص دست دوم را می توان یکی از ریسک های بسیار بزرگ دانست که افراد در زندگی خود انجام می دهند. در واقع خریداران تازه کار قبل از هر چیزی به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید ماشین سنگین به خصوص دست دوم را می توان یکی از ریسک های بسیار بزرگ دانست که افراد در زندگی خود انجام می دهند. در واقع خریداران تازه کار قبل از هر چیزی به وضع ظاهری خودروها توجه می کند و شیفته آن می شوند. البته این موضوع می ‌تواند برای آن ها مشکلاتی را ایجاد کند. اما بهتر است بدانید قبل از خرید و فروش ماشین سنگین نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن ها دقت شود. با توجه به این موضوع که قیمت این خودرو ها بسیار زیاد است پس بهتر است قبل از خرید خودرو سنگین حتماً اطلاعاتی در این باره به دست آورید. یعنی با نکات مهم برای یک خرید با صرفه آشنا گردید. به همین جهت شرکت فرهان دیزل قصد دارد تا اطلاعات بیشتری درباره خرید ماشین سنگین در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد تا خرید بهتری داشته باشید با ما همراه باشید. 

نکات مهم برای خرید ماشین سنگین: 

امروزه انواع مختلفی از ماشین های سنگین وجود دارند. هر یک از این ماشین ها دارای کاربرد ها و ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. همین موضوع موجب خواهد شد تا خرید ماشین سنگین به عنوان یک چالش بزرگ برای افراد بیان شود. البته شما می توانید با در نظر گرفتن چند نکته مهم بهترین انتخاب را داشته باشید. اما یک نکته برای خرید و فروش ماشین سنگین تهیه یک چک لیست می باشد که شامل بودجه و محدوده قیمت مورد نظر شما، کالاهایی که قرار است حمل شود، نکات مرتبط با بیمه، میزان مصرف قطعات، سابقه و میزان رضایت و.... می باشد.

پس از این که لیست مورد نظر آماده شد باید چند مدل را انتخاب نمایید و بر روی آن ها تحقیق کافی را انجام دهید. البته دقت داشته باشید که این موارد برای خرید ماشین سنگین کافی نیست، به خصوص اگر اولین بار است که به خرید یا فروش خودرو سنگین می پردازد. به طور کلی در هنگام خرید ماشین سنگین باید به نکات ریز و درشت بسیار زیادی توجه نمایید. این نکات را می توان شامل تاریخچه خودرو تا وضعیت مکانیکی آن دانست. در زیر چند مورد از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید و فروش ماشین سنگین باید به آن دقت شود، آورده شده‌اند.

توجه به مدل خودرو برای خرید ماشین سنگین:

  یک نکته بسیار مهم قبل از خرید ماشین سنگین توجه به مدل آن می باشد. در واقع قبل از خرید باید به طور کامل با مدل خودرو آشنا شوید و اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید. پس باید در مورد این موضوع که آیا در هنگام خراب شدن ماشین، قطعات آن در بازار بود موجود است یا خیر؟ تحقیق نمایید. زیرا در بعضی از مواقع خودرو مورد نظر شما از جمله ماشین های سنگین وارداتی می باشد. با توجه به این موضوع که قطعات داخلی این ماشین ها در کشور وجود ندارند خرابی خودرو می تواند به مشکل بزرگ تبدیل شود و حتی هزینه های زیادی برای تعمیر یا تهیه قطعات در پی داشته باشد. همچنین به این نکته دقت داشته باشید که در صورت خرابی اگر نتوانید قطعات مورد نیاز را پیدا کنید در نتیجه خرید و فروش ماشین سنگین برای شما فایده ای نخواهد داشت.

نوع پیکربندی ماشین سنگین: 

نوع طرح بندی و همین طور چیدمان محور ماشین را می توان یک نکته مهم برای خرید ماشین سنگین دانست. زیرا این موضوع با خرید شما ارتباط مستقیم خواهد داشت. در واقع این که نوع بار شما چیست اهمیت بسیار زیادی دارد. پس اگر این اولین تجربه خرید خودرو سنگین شما می باشد بهتر است با یک متخصص مشورت نمایید. در واقع متخصص راهنمایی های لازم را برای خرید در اختیار شما قرار می دهد. 

توجه به وضعیت بکسل و قدرت اسب بخار: 

یک نکته مهم دیگری که قبل از خرید ماشین سنگین باید به آن توجه نمایید بررسی میزان قدرت اسب بخار و همین طور وضعیت ظرفیت بکسل خودرو خواهد بود. مثلا اگر خودروی مورد نظر شما مربوط به تجهیزات ساختمانی است باید خودروی را انتخاب کنید که نیروی نیروی یدک کش آن قوی است. بنابراین همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد باید قبل از خرید خودرو سنگین حتماً هدف خود را مشخص نمایید. این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

توجه به میزان مسافت طی شده: 

در صورتی که تمایل به خرید ماشین سنگین دست دوم دارید باید به نکاتی مانند میزان مسافت طی شده دقت نمایید. در واقع این موضوع می‌ تواند نشان دهنده آن باشد که این وسیله تا چند اندازه مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی میزان مسافت طی شده می تواند نشان دهنده عوامل بسیاری باشد. البته به این نکته دقت داشته باشید که در بعضی مواقع صاحب قبلی ماشین ممکن است با انجام دستکاری های مانع مشاهده میزان واقعی مسافت طی شده گردد. در نتیجه برای جلوگیری از این کار بهتر است به مراکز حرفه ای خرید و فروش ماشین سنگین مراجعه نمایید. به عنوان یک نکته مهم بهتر است بدانید افرادی که می خواهند با خرید خودرو سنگین مسافت های طولانی را طی کنند باید حتما ماشینی خریداری کنند که مسافت کمی را طی کرده است.

انتخاب برند مناسب:

پس از آن که نوع ماشین سنگین مورد نظر مشخص گردید. باید حتماً برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید. در واقع خرید ماشین سنگین و انتخاب برند آن به فاکتورها و عوامل متفاوتی بستگی دارد. پس قبل از هر چیز باید عواملی مانند میزان کیفیت محصولات و تولیدات برند مورد نظر مورد تحت بررسی قرار گیرد تا مشخص گردد این کیفیت در چه سطحی می باشد. از جمله عوامل دیگری که در هنگام بررسی برند مورد نظر باید به آن توجه نمایید قیمت محصولات با توجه به عملکرد و کیفیت آن ها می باشد. شما می توانید برای این که اطلاعات بیشتری در مورد خرید خودرو سنگین و برندهای متفاوت آن به دست آورید به سایت فرهان دیزل مراجعه نمایید.

توجه به سابقه نگهداری:

علاوه بر تمام این موارد برای خرید ماشین سنگین دست دوم باید به چگونگی نگهداری آن دقت کنید‌. مثلاً آیا به طور منظم سرویس شده است؟ یا این که آیا قطعات آن تاکنون تعویض شده اند یا خیر؟ همچنین بررسی سوابق روغن، تاریخچه تصادفات و عوامل این چنینی نیز بسیار مهم می باشند. در واقع این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید خرید عالی داشته باشید.

چگونگی خرید و فروش ماشین سنگین: 

در نهایت می ‌توان گفت خرید ماشین سنگین نیز مانند دیگر خودروها کار تخصصی است.  بنابراین بهتر است برای خرید خودرو سنگین حتماً به نماینده های رسمی مراجعه نمایید. معمولاً در این نمایندگی ها قبل از هر چیز هدف شما از خرید ماشین سنگین مشخص می شود. سپس با توجه به هدف، میزان بودجه و... گزینه های موجود پیشنهاد می ‌گردد. دقت داشته باشید افرادی که تجربه ای در خرید و فروش خودرو سنگین دارند باید حتماً به نمایندگی های رسمی مراجعه نمایند. زیرا در غیر این صورت و مراجعه به بازار دلال ها می تواند باعث ضرر آن ها گردد و به طور ساده تر کلاه سرشان رود. اما با مراجعه به مراکز رسمی همچون شرکت فرهان دیزل می توانید با خیال ماشین سنگین مورد نظر خود را دریافت کرد و بهترین خرید را از هر نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی