ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ویلاهای جنگلی و ساحلی در شمال ایران

شمال ایران معروف‌ترین مقصد گردشگری کشور است که سالانه بسیاری از هموطنان ما برای تفریح به آنجا می‌روند. یکی از مهمترین دلایلی که شمال را به یکی از بهترین گزینه‌های سفرهای تفریحی تبدیل کرده، همسایگی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شمال ایران معروف‌ترین مقصد گردشگری کشور است که سالانه بسیاری از هموطنان ما برای تفریح به آنجا می‌روند. یکی از مهمترین دلایلی که شمال را به یکی از بهترین گزینه‌های سفرهای تفریحی تبدیل کرده، همسایگی دریا و جنگل در کنار هم است.

سرتاسر شمال ایران، کرانه جنوبی دریای خزر از شرق به غرب، بهشتی برای عاشقان دریا و طبیعت سرسبز است. این بهشت علاوه بر داشتن جاهای دیدنی و تفریحی فراوان، پر از اقامتگاه‌های متنوع اعم از ویلا، بوم گردی، هتل و... است. در واقع قرار گرفتن دو پدیده طبیعی دریا و جنگل در کنار هم، باعث ساختن ویلاهای جنگلی و ساحلی در شمال ایران شده که بسیاری از سلیقه‌ها را در انتخاب یک محل اقامت مناسب پوشش می‌دهد.

با اجاره ویلاهای چوبی جنگلی، زندگی در دل طبیعت را تجربه کنید

این روزها ویلاهای شمال به خانه‌هایی معمولی ساخته شده با آجر و مصالح آشنای ساختمان‌سازی محدود نمی‌شوند و تنوع بیشتری دارند. بسیاری از ما فیلم‌های زندگی مردم در دل طبیعت و در درون کلبه‌های چوبی را دیده‌ایم و شاید همیشه دوست داشتیم که برای چند روزی این گونه زندگی را تجربه کنیم. ویلاهای چوبی در دل جنگل، این امکان را برای ما فراهم می‌کند که زندگی در دل طبیعت را با حال و هوای واقعی تجربه کنیم. 

هر چند امکانات این ویلاها برای زندگی مدرن ساخته شده و قرار نیست که شما در فضایی غیربهداشتی و با امکانات کم اقامت کنید. برای آشنایی با ویلاهای چوبی و جنگلی می‌توانید مطالب متعددی را در وب سایت‌های مختلف مطالعه کنید.

چرا ویلاهای جنگلی جذاب هستند؟

تصور کنید که هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، تنها درختان همسایگان شما باشند و پرندگان با صدای خوش به شما صبح به خیر بگویند. ویلاهای جنگلی معمولا در چنین محیطی قرار دارند و احساس امن در طبیعت بودن را به شما می‌دهند. در واقع شما با پناه بردن به آغوش طبیعت، می‌توانید مدتی را از زندگی شهری دور بمانید و با اصل و واقعیت زندگی آشنا شوید. 

ویلایی که برای اقامت انتخاب می‌کند، هر اندازه بکرتر باشد و معماری آن به خانه‌های سنتی نزدیک‌تر باشد، حس و حال طبیعی بیشتری را برای شما تداعی می‌کند. اگر قصد اقامت در ویلاهای چوبی را دارید، قطعا فردی ماجراجو هستید که دوست دارید حتی برای مدتی کوتاه این شیوه زندگی را تجربه کنید. اجاره ویلاهای جنگلی یا ویلاهای ساحلی از پلتفرم جاباما به شما امکان این ماجراجویی را خواهد داد.

ویلاهای جنگلی شمال را بشناسید

اگر قصد دارید که در ویلاهای جنگلی اقامت کنید، باید مناطقی که دارای این نوع اقامتگاه‌ها هستند را بشناسید. سرتاسر استان‌های شمالی کشور پر از جنگل است اما ویلاهای جنگلی عمدتا در بخش‌های کوهستانی وجود دارند. ناحیه کوهستانی در استان مازندران عمدتا در نزدیکی شهرهای قائمشهر، سوادکوه و بابل قرار دارد. اطراف شهرهای نکا و بهشهر نیز دارای منطقه‌ای کوهستانی است.

یکی از جاهای مهم دیگر در استان مازندران که دارای بخش جنگی با ویلاهای فوق العاده است، غرب استان مازندران و شهرهای تنکابن، رامسر و جواهرده است. در استان گیلان نیز مناطقی مانند ارتفاعات ماسال و شهرهای تالش، رضوانشهر و جاده اسالم به خلخال پیدا کنید. دارای ویلاهای جنگلی فراوانی هستند. در استان گلستان نیز می‌توان مناطق جنگلی زیادی را یافت که دارای اقامتگاه‌های جذابی هستند.

اقامت در ویلاهای ساحلی با ویوی ابدی دریا

ویوی ابدی اصطلاحی است که به چشم‌ اندازی بدون انتها اشاره دارد که تا چشم کار می‌کند، فضای باز است. تماشای چنین چشم انداز‌هایی در روزگاری که شهرهای ما با آپارتمان‌های بلند احاطه شده است و امکان دیدن مناظری بدون ساختمان و سازه‌های انسانی تقریبا وجود ندارد، غنیمت بزرگی است.

اگر در کنار ساحل و ویلاهای ساحلی اقامت کنید، احتمال این که بتوانید یک ویوی ابدی از دریا را در اختیار داشته باشید، بسیار زیاد است. در این صورت تا چشم کار می‌کند، دریای آبی است که در هر فصلی از سال به گونه‌ای جلوه‎فروشی می‌کند. امواج خروشان در پاییز و زمستان، و آبیِ آرام و هیجان انگیز در تابستان، هر کدام منظره‌ای بدیع را می‌آفریند. 

در مناطق ساحلی شمال آرامش را پیدا کنید

شاید به نظر بیاید که اقامت در ویلاهای ساحلی تنها برای کسانی مناسب است که به تفریحات دریایی علاقه دارند. هر چند این موضوع درست است اما همیشگی نیست و به عنوان مثال برای فصل‌های سرد که امکان استفاده از دریا وجود ندارد، صدق نمی‌کند.

با این همه افراد زیادی هستند که به اقامت در ویلاهای کنار ساحل در پاییز و زمستان علاقه دارند زیرا دوست دارند با تماشای عمق آبی بیکران که به شن‌های ساحلی برخورد می‌کنند، به درون خود فرو رفته و خویشتن وجودی خود را بهتر بشناسند. 

چرا اقامت در کنار دریا اهمیت دارد؟

دریا همیشه چیزی برای ارائه دارد. در بهار هنگامی که قطرات باران روی آب فرو می‌چکند، مناظر‌ بدیعی را می‌آفریند. تابستان و هیاهوی شناگران، از یک سو هیجان و سرزندگی را به ارمغان می‌آورد و از سوی دیگر شنا و یا حتی دراز کشیدن روی آب، می‌تواند شبیه به یک مراقبه تمام نشدنی باشد که تمام انرژی جهان و کائنات را به وجود شما سرازیر می‎کند. 

اگر در پاییز کنار دریا قدم بزنید، می‌توانید خیسی و خنکی شن‌ها را زیر پایتان احساس کنید و از طریق ارتباط بی واسطه با طبیعت، از مادر زمین انرژی دریافت کنید. زمستان فصل خشم و خروش دریاست، در این فصل امواج خروشان که به ساحل می‌خورند، یادآور کسانی هستند که ساکت نمی‌نشینند و جهان را به تغییر و تحول وا می‌دارند. در واقع در هر فصلی که در یک ویلای ساحلی اقامت داشته باشید می‌توانید چیزی از دریا دریافت کنید که شما را تا مدت‌ها سرشار از انرژی و نیرو می‌کند.

شهرهای ساحلی شمال ایران را بشناسید

به طور کلی کناره جنوبی دریای خزر، که از شمالی‌ترین نقاط ایران است، شمال نامیده می‌شود. اما همچنان که می‌دانیم شمال، دارای بخش‌های جنگلی و ساحلی است و همه شهرهای این منطقه در مجاورت دریا نبوده و دارای ساحل نیستند. بیشترین بخش‌های ساحلی شمال در استان مازندران واقع است و به همین دلیل است که این استان به ویژه در طول فصل‌های گرم مسافر زیادی را در خود جای می‌دهد. 

استان مازندران دارای 12 شهر بزرگ ساحلی است که عبارتند از: رامسر، نوشهر، نور، چالوس، عباس آباد، محمود آباد، فریدونکنار، بابلسر، تنکابن، جویبار، ساری، میاندرود، نکاء، بهشهر و گلوگاه. بیشتر این شهرها در بخش غربی استان واقع شده‌اند و دارای مناطق گردشگری و ویلاهای ساحلی فوق‌العاده و متنوعی هستند. این شهرها را شهرهای مرزی استان نیز می‌نامند. 

در استان گیلان نیز سه شهر بندر انزلی، چمخاله و رودسر دارای بخش‌های ساحلی هستند که از میان آنها، بندر انزلی مقصد گردشگری معروف‌تری بوده و ویلاهای ساحلی بیشتری دارد. در استان گلستان نیز شهرهای بندر ترکمن، بندر گز و گمیش تپه شهرهای ساحلی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی