ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین پارک های آبی جهان

یکی از بهترین سرگرمی‌ها در مناطق شلوغ و شهرهای بزرگ تفریحی چند ساعته در پارک های آبی و استراحت دادن بدن در آب است. لذت کامل از یک روز کامل در یک مرکز آبی بزرگ، ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از بهترین سرگرمی‌ها در مناطق شلوغ و شهرهای بزرگ تفریحی چند ساعته در پارک های آبی و استراحت دادن بدن در آب است. لذت کامل از یک روز کامل در یک مرکز آبی بزرگ، شنا در استخر، غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های هیجان‌انگیز و استراحت زیر نور خورشید، همه با هم یک روز به یاد ماندنی را برای شما می‌سازد. اما آیا بهترین پارک های آبی جهان را می‌شناسید؟

پارک های آبی که از دهه‌های 1940 و 1950، در جاهای مختلف آغاز به کار جهان کردند و هر دهه از دهه‌ی پیش محبوب‌تر شده و هر سال از سال قبل مشتریان بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر، در سراسر دنیا، از آمریکای شمالی و آمریکای لاتین گرفته تا اروپا و آسیا، پارک‌ های آبی فراوانی در سطح و کلاس جهانی وجود دارد. پارک ‌های آبی معروفی در اروپا، آمریکای شمالی و بسیاری از کشورهای آسیایی ساخته شده‌اند که امکانات آنها زبانزد خاص و عام است و از جمله جاهای تفریحی سراسر دنیا هستند.

پارک آبی آکوا مارین، در بخش اروپایی استانبول

در آخرین سال قرن بیستم یعنی سال 1999، یک پارک آبی روباز به نام آکوا مارین (Aqua Marine) در بخش اروپایی استانبول در منطقه بیوک چکمجه افتتاح شد. این پارک آبی یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک های آبی استانبول با ظرفیت 3000 نفر است. پارک آبی آکوا مارین دارای تنوع زیادی از تفریحات و سرسره‌های آبی است و از تجهیزات آن می‌توان به سرسره‎های 60 متری، 90 متری، 100 متری، سقوط آزاد، حفره‌های آبی نظیر چاله سیاه، انواع سرسره‌های پیچشی هیجان‌انگیز، استخر المپیک و استخر موج اشاره کرد.

علاوه بر این پارک آبی آکوا مارین دارای بازی‌های دریایی، رفتینگ، استخر کودکان، انیمیشن و... است. این پارک آبی دارای حمام تفریحی، موسیقی زنده، اتاق پزشکی و انواع فروشگاه‌های متنوع است که برای کسانی که به هتل استانبول رفته و در این شهر اقامت دارند، یک جای جذاب برای تفریح است.

آتلانتیس آکواونچر دبی یکی از سه شعبه آکواونچر است

آتلانتیس آکواونچر (Atlantis Aquaventure)، یک پارک آبی با سه شعبه است که شعبه‌ی نخست آن در سال 1994 در کشور گرمسیری و پرجزیره‌ی باهاما است که در باهاما، افتتاح شد. دو پارک آبی دیگر آتلانتیس آکواونچر در چین و امارات هستند. آتلانتیس آکواونچر پالم در دبی در حال حاضر بزرگ‌ترین پارک آبی جهان به شمار می‌آید. پارک آبی آتلانتیس پالم در سال 2008 در جمیرا دبی در افتتاح شد و سومین پارک از این مجموعه‌ی سه گانه در سال 2018 در سانیای چین آغاز به کار کرد.

پارک‌های آبی آکواونچر دارای بخشی به نام معبد مایا است که دارای مجموعه‌ای از وسایل سواری و سرسره‌ی آبی است. همچنین یک رودخانه با امواج تند، استخرهایی با موج‌های جزر و مدی، اتاق سونا و بخار، آبشار و نمایشگاهی برای آبزیان پارک به نام دلفین کی وجود دارد. آتلانتیس پالم در امارات متحده عربی دارای اولین‌های جهانی بوده و برنده‌ی جوایز زیادی شده است. در این پارک آبی زیپ‌لاین‌ها و سرسره‌هایی وجود دارد که از میان تالاب‌های پر از کوسه‌ها رد می‎شوند. پس اگر کار رزرو هتل دبی را انجام داده‌اید، حتما برنامه‌ای یک روزه برای رفتن به پارک آبی دبی را داشته باشید.

پارک ترم اردینگ، دارای سرسره واقعیت مجازی

ترم اردینگ (Therme Erding) دومین مجموعه‌ی بزرگ حمام حرارتی در اروپا است که در نزدیکی مونیخ قرار دارد و روزانه پذیرای حدود 4000 نفر است. این مجموعه که در سال 1999 راه اندازی شده، 185 هزار  متر مربع مساحت دارد. ترم اردینگ یکی از دو پارک آلمانی است که در لیست از بهترین پارک های آبی جهان جای می‌گیرد.

پارک ترم اردینگ یک پارک آبی گرمسیری و اسپا است که در فاصله‌ی 30 دقیقه‌ای از مونیخ قرار دارد. در این پارک آبی 27 سرسره‌ی آبی، یک استخر موج و همچنین یک سرسره‌ی واقعیت مجازی یا وی آر (VR) جدید است. این پارک آبی سرسره‌های آبی و فناوری را ادغام می‌کند و یک ارائه‌دهنده‌ی پیشرو در وسایل تفریحی و جاذبه‌های آبی است.

پارک آبی چیملونگ در کدام شهر چین است؟

پارک آبی چیملونگ (Chimelong) در شهر گوانگژو است. اگر در حال حاضر برای رزرو هتل داخلی اقدام کرده و هنوز قصد سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی را ندارید، پیشنهاد می‎کنیم که یک بار برای رفتن به این پارک آبی در گوانگژو برنامه‌ریزی کنید. در اینجا شما نه تنها به یک پارک آبی می‎روید، بلکه می‌توانید در یکی از دو هتل بهشت ​​چیملونگ و سافاری چیملونگ اقامت کرده و  از سیرک بین‌المللی نیز دیدن نمایید.

این پارک آبی در سال 2007 آغاز به کار کرد و تنها چند سال پس از افتتاح، به محبوب‌ترین پارک آبی جهان تبدیل شد. این پارک آبی جذاب دارای سرسره‌های رنگارنگ و امکان تیوب‌سواری و همچنین اجرای موسیقی و رقص است. گروه چیلمونگ همچنین در حال ساخت یک استراحتگاه بین‌‌المللی و یک پارک علمی دریایی به نام پارک دریایی است.

ترماس دس لارانخایس بهترین پارک آبی آمریکای لاتین است

ترماس دوس لارانخایس (Thermas dos Laranjais) المپیای برزیل بهترین پارک آبی آمریکای لاتین و پنجمین پارک آبی محبوب در سطح جهان است. این پارک آبی در سال 1987 در برزیل افتتاح شد و بزرگ‎ترین مجموعه‎ی سرسره‎های آبی هیجان‎انگیز را در سراسر آمریکای لاتین به خود اختصاص داده است. این پارک آبی در بخش شمالی ایالت سائوپائولو واقع شده و دارای بیش از 55 جاذبه‌ی تفریحی است که شامل سرسره‌های آبی، امکانات موج‌سواری، استخرها، رودخانه‌ها و تفریحاتی مناسب خانواده‌ها است.

آیا خلیج آتشفشانی یک پارک آبی است؟

خلیج آتشفشانی (Volcano Bay) واقع در یونیورسال اورلاندو و ایالت فلوریدا است. این پارک آبی در سال 2017 در مجاورت استراحتگاه (ریزورت) ساحلی کابانا یونیورسال افتتاح شد. مساحت این پارک آبی 25 هکتار است و دارای بیش از 30 امکان تفریحی و تجربه است. تفریحات و جاذبه‎های این پارک شامل سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، رفتینگ یا قایق سواری در امواج خروشان، استخر موج چند جهته و ترن سرسره‌ی آبی مغناطیسی است. خلیج آتشفشانی یونیورسال استاندارد جدیدی را در هر سطحی تعیین کرده و با در هم آمیختن تجربیات سرگرمی تماشایی و فناوری، نهایت نوآوری را به کار می‌گیرد.  

هات پارک برزیل، یک پارک آبی در چشمه های آب گرم ریو کوئنته

هات پارک (Hot Park) برزیل در شهر ریو کوئنته یکی از بهترین پارک های آبی جهان و از برترین پارک های تفریحی آمریکای لاتین به شمار می‎آید. هات پارک در ریزورت ریو کوئنته، که یکی از بزرگ‌ترین استراحتگاه‌های برزیل است، پیدا کنید. ریزورت‌ها مجموعه‎ی استراحتگاه‌های تفریحی در مناطق خوش آب و هوا هستند و ریو کونئته نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اینجا با داشتن چشمه‌های آب گرم، یک منطقه‌ی تفریحی، درمانی به شمار می‌آید. پارک آبی هات پارک 55 هزار متر مربع مساحت داشته و دارای بیش از 17 جاذبه در آب گرم طبیعی است. ریزورت ریو کوئنته دارای پنج هتل، کافه و رستوران، به همراه استخر و یک جاذبه‌ی تفریحی عالی یعنی همان پارک آبی هات پارک است.

پارک آبی خلیج کارائیب در سئول است

خلیج کارائیب (Caribbean Bay) یک پارک آبی سرپوشیده و روباز است که در شهر سئول کره‌ی جنوبی واقع شده است. این پارک در سال 1996 افتتاح شد و بخشی از اورلند (Everland)، بزرگ‌ترین پارک موضوعی در کره‎ی جنوبی است. جاذبه‌های تفریحی این پارک شامل استخر، سرسره آبی، اسپا، سونا و استخر موج است. خلیج کارائیب همچنین دارای طولانی‌ترین رودخانه‌ی تنبل جهان است. رودخانه‌ی تنبل یک مسیر آبی آرام کم عمق است که امکان قایق‌سواری روی آن وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی