ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

قیمت ارز دیجیتال را بصورت لحظه‌ای از کجا دنبال کنیم؟

داشتن یک استراتژی درست و تعیین زمان دقیق ورود و خروج به بازار رمزارزها که به یک بازار پر نوسانان تبدیل شده، به صورت یک ضرورت درآمده است. مسلما شما اگر بتوانید در موعد مقرر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

داشتن یک استراتژی درست و تعیین زمان دقیق ورود و خروج به بازار رمزارزها که به یک بازار پر نوسانان تبدیل شده، به صورت یک ضرورت درآمده است. مسلما شما اگر بتوانید در موعد مقرر و با تحلیل درست نمودارهای قیمتی اخیر یک ارز دیجیتال مثل قیمت بیت کوین، یک استراتژی درست را برای سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز پرحاشیه اتخاذ نمایید، قادر خواهید بود در مدت زمان بسیار کوتاهی سرمایه اولیه خویش را چند برابر کنید. به خاطر داشته باشید که تمامی استراتژی‌ها از آربیتراژ گرفته تا استراتژی مارتینگل (با وجود ماهیت قماری آن) و غیره نیازمند داشتن تحلیلی درست از وضعیت بازار و زمان دقیق ورود و خروج از آن است؛ به بیان ساده‌تر، تمامی استراتژی‌ها برای آن که بتوانند به سود دهی برسند نیازمند یک تحلیل صحیح از وضعیت بازار هستند و منظور از وضعیت بازار دقیقا قیمت لحظه‌ای یک ارز دیجیتال است! با توجه به چنین اهمیتی ما در این مطلب قصد داریم تا به این سوال اساسی «قیمت ارز دیجیتال را بصورت لحظه‌ای از کجا دنبال کنیم؟» پاسخ دهیم؛ بنابراین اگر شما هم در ارتباط با قیمت لحظه‌ای رمزارزها کنجکاو هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تشخیص زمان ورود و خروج از بازار رمزارزها

قبل از آن که بخواهیم در ارتباط با وب‌سایت‌ها و مجموعه‌های معتبری که در زمینه قیمت ارز دیجیتال فعال هستند سخن بگوییم، در قدم اول لازم است به بررسی اهمیت دانستن این قیمت لحظه‌ای بپردازیم، تا با دید روشن‌تری بتوانید مطالبی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت را مطالعه کنید. براساس تجربه تقریبا دو دهه‌ای بازار رمزارزها، این بازار را می‌توان یکی از پرنوسان‌ترین بازارهای مالی دانست که به صورت چرخه‌ای متناوب در حال تغییر قیمت رمزارزها است و مسائل مختلفی همچون میزان محبوبیت یک ارز دیجیتالی، میزان عرضه و تقاضای آن، اخبار و حواشی که در ارتباط با آن وجود دارد یا دلایلی همانند موارد گفته شده سبب شده است تا همواره قیمت رمزارزها دچار نوسانات شدید قیمتی باشد.

نوسانی بودن قیمت ارز دیجیتال هیچگاه به عنوان یک عیب برای بازار رمزارزها تلقی نشده است و علت این امر را در این نکته می‌توان جستجو کرد که تمامی تریدرهای این بازار مالی با هدف کسب سود به چنین دنیایی قدم می‌گذارند و درصورت راکد بودن قیمت‌ها و عدم تغییر قیمتی به صورت لحظه‌ای، چه عاملی می‌تواند این تریدرها را به سود دلخواه‌شان برساند؟! هیچ عاملی! چراکه وجود این نوسانات قیمتی بوده که همواره موجب به وجود آمدن تحلیل‌های فاندامنتال و اتخاذ یک استراتژی مناسب برای موج سواری بر روی این نوسانات قیمتی شده است.

حال که متوجه اهمیت وجود نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتالی شدیم، ممکن است این سوال که «یک سرمایه‌گذار موفق از چه طریقی می‌تواند روند صعودی و نزولی بازار را به موقع تشخیص دهد و از ورود ضررهای غیرقابل جبران جلوگیری نماید؟» ذهن‌تان را به خود مشغول سازد. در جواب چنین سوالی باید بگوییم که تحلیل قیمت لحظه‌ای و نمودارهای قیمتی می‌تواند به شما در اتخاذ یک استراتژی درست کمک نماید برای این که راحت‌تر با این مسئله ارتباط برقرار کنید در ادامه به بررسی یک استراتژی درست که در آن از تتر برای جلوگیری از ورود ضرر کمک گرفته شده است، می‌پردازیم:

تعیین زمان خروج و کسب سود با تتر

رمزارز تتر در دسته استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرد و همان طور که می‌دانید استیبل کوین‌ها به دلیل پشتوانه ویژه‌ای که دارند همواره دارای قیمت ثابتی هستند و اصولا در نوسانات شدید قیمتی، قیمت آن‌ها تغییر نمی‌کند. قیمت تتر نیز از همین قاعده پیروی کرده و همواره در حدود 1 دلار ارزش داشته است. حال تصور کنید که شما در زمانی که قیمت بیت کوین 10 هزار بوده، اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اید و در طی نوسانات مثبت بازاری، قیمت آن یکباره به قیمت 24 هزار دلار رسیده است.

شما با تحلیل دقیق نمودارهای قیمتی و اخباری که پیرامون بیت کوین منتشر شده است، متوجه ریزش قیمتی قریب الوقوع این رمزارز می‌شود و سریعا بیت کوین خود را به تتر تبدیل می‌کنید و پس از خروج شما از بازار این رمزارز، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین روند نزولی به خود می‌گیرد و قیمت آن به زیر 12 هزار دلار می‌رسد. در چنین حالتی شما با تعیین دقیق زمان خروج (با کمک تحلیل تکنیکال از وضعیت قیمتی بازار) ارزش سرمایه خود را در همان 24 هزار دلار حفظ کرده‌اید و به خاطر ریزش قیمت بیت کوین متحمل ضرر نشده‌اید، حال اگر مجددا براساس این تحلیل‌های قیمتی متوجه شوید که قیمت بیت کوین مجددا روند صعودی به خود خواهد گرفت، به راحتی می‌توانید با سرمایه کسب شده خود، دو بیت کوین خریداری کنید و سود بیشتری را به جیب بزنید.

بهترین سایت‌های قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال

با توجه به نقش کلیدی قیمت ارز دیجیتال در کسب سود، در حال حاضر وب‌سایت‌ها و مجموعه‌های معتبر متعددی قیمت لحظه‌ای رمزارزها را در اختیار کاربران و تریدرها قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

وب‌سایت TradingView

کاربرد اصلی وب‌سایت TradingView در زمینه تحلیل تکنیکال است؛ چراکه این مجموعه دارای دقیق‌ترین نمودارهای تحلیلی بوده و به همین علت بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و حرفه‌ای‌ترین معامله‌گران بازار ارز دیجیتال را به سمت خویش جذب نموده است و در واقع امروزه از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی برای تریدرها یاد می‌شود و علت این عنوان را در این مسئله می‌توان جستجو کرد که غالب این تریدرهای حرفه‌ای تحلیل‌های تکنیکال خود را در این شبکه منتشر کرده است و معامله‌گران آماتور و مبتدی به راحتی می‌توانند با کمک این تحلیل‌ها و تقلید از نحوه ترید معامله‌گران حرفه‌ای به کسب سودهای کلان دست یابند.

در این مجموعه نمودار تحلیلی قیمت بیش از 210 ارز رمزنگاری شده در اختیار کاربران قرار گرفته است و ناگفته نماند که این مجموعه با ارائه به‌روزترین ابزارهای تحلیلی و همچنین در اختیار گذاشتن پنل‌های تحلیل تکنیکال به بهترین مجموعه در نوع خود تبدیل شده است. این مزایای گفته شده مطمئنا شما را برای مراجعه به این وب‌سایت ترغیب کرده است؛ اما باید بدانید که متاسفانه این مجموعه فقط بخش محدودی از ابزارهای تحلیلی خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای دسترسی کامل به امکانات ویژه آن نیازمند خرید اشتراک هستید که با توجه به نرخ دلار و همچنین وجود تحریم‌های مالی که موجب قطع دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم‌های پرداختی همچون پی‌پال شده است، به احتمال زیاد نتوانید اقدام به خرید اشتراک از این مجموعه نمائید ولی با این حال بخش رایگان این پلتفرم نیز می‌تواند برای شما بسیار سودمند واقع شود.

وب‌سایت Coinmarketcap

وب‌سایت کوین مارکت کپ را می‌توان یکی از پر بازدیدترین و همچنین محبوب‌ترین مجموعه‌ها در زمینه قیمت ارز دیجیتال به شمار آورد و شما با مراجعه به این وب‌سایت با لیست بلند بالایی از رمزارزها و توکن‌های کریپتوکارنسی مواجه خواهید شد که در مقابل نام آن‌ها، اطلاعات قابل توجهی در زمینه قیمت این ارزهای رمزنگاری شده، درج شده است.

با انتخاب نام هر کدام از این ارزهای دیجیتالی، وب‌سایت کوین مارکت کپ اطلاعات جامعی را در ارتباط با آدرس سایت این رمزارز، اطلاع رسانی‌های جدیدی که درمورد آن وجود دارد، رتبه و ارزش بازار آن، حجم معاملاتی که در طول 24 ساعت اخیر داشته و به طور کلی اطلاعات بسیار مفیدی را در ارتباط با تاریخچه این ارز دیجیتالی در اختیار شما قرار می‌دهد که این اطلاعات به صورت لحظه‌ای به‌روز شده و در نتیجه شما با مراجعه به این مجموعه با جدیدترین قیمت‌های رمزارزی مواجه خواهید شد.

وب‌سایت صرافی اوکی اکسچنج

مجموعه صرافی اوکی اکسچنج نیز یکی از مجموعه‌های معتبر دیگری است که در زمینه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتالی در دسته پلتفرم‌های سرآمد قرار گرفته و نکته جالب توجهی که در ارتباط با این وب‌سایت وجود دارد، این است که وب‌سایت اوکی اکسچنج یک مجموعه کاملا ایرانی است و تمامی سرورهای قیمتی آن به قیمت‌های جهانی متصل بوده و به همین علت قیمت تمامی ارزهای دیجیتالی که در لیست این صرافی قرار دارند به صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شود.

ناگفته نماند که شما در این مجموعه (بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری) به جدیدترین نمودارهای قیمتی نیز دسترسی خواهید داشت که این مسئله می‌تواند به خوبی در زمینه اتخاذ استراتژی و تعیین زمان دقیق ورود خروج بسیار سودمند واقع شود و با توجه به این که دامنه‌های این وب‌سایت کاملا ایرانی است، مشکلاتی همچون موارد گفته شده در معرفی وب‌سایت TradingView برای شما رخ نمی‌دهد و به راحتی و بدون استفاده از هرگونه نرم‌افزار تغییر دهنده IP می‌توانید به جدیدترین قیمت‌های موجود در زمینه ارزهای دیجیتالی مختلف دسترسی پیدا کنید.

بهترین وب‌سایت برای پیگیری لحظه‌ای قیمت رمزارزها

همان طور که در مطالب بالا مشاهده کردید، امروزه اطلاع دقیق و پیگیری لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال (به دلیل نقش کلیدی آن در انتخاب یک استراتژی درست به منظور کسب سود و کاهش ریسک ضرر) به صورت یک ضرورت اجتناب ناپذیر درآمده است و به همین علت ما این مطلب را به معرفی بهترین وب‌سایت‌های موجود که در این زمینه فعالیت دارند، اختصاص دادیم. متاسفانه به دلیل وجود برخی تحریم‌های مالی و همچنین محدودیت‌هایی که از سمت وب‌سایت‌های خارجی علیه کاربران ایرانی وضع شده است، مسئله اطلاع سریع از قیمت لحظه‌ای رمزارزها کمی دشوار به نظر می‌رسد؛ اما با این وجود امروزه برخی از وب‌سایت‌های داخلی همچون اوکی اکسچنج به یاری کاربران ایرانی آمده‌اند و در این مدت زمان فعالیت خود نیز بسیار خوش درخشیده‌اند؛ بنابراین اگر به دنبال روشی مطمئن برای اطلاع یافتن از قیمت ارزهای دیجیتالی مختلف همچون قیمت بیت کوین، تتر و غیره هستید، توصیه ما به شما این است که حتما به مجموعه اوکی اکسچنج سر بزنید و از خدمات این وب‌سایت معتبر بهره ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی