ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

درباره برند فیلمتک چه می دانید؟

برند فیلمتک که وابسته به شرکتی به نام Filmtec Corporation می باشد، در سال 1970 توسط محققان در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. این شرکت با معرفی فیلتر ممبران غشای نازک فیلمتک، انقلابی را در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برند فیلمتک که وابسته به شرکتی به نام Filmtec Corporation می باشد، در سال 1970 توسط محققان در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.

این شرکت با معرفی فیلتر ممبران غشای نازک فیلمتک، انقلابی را در صنعت تصفیه آب ایجاد کرد. همچنان فیلمتک، به عنوان استاندارد طلایی در فرایند تصفیه آب شناخته می شود.

 در سال 1984 شرکت DOW امتیاز شرکت فیلمتک را خریداری کرد و شرکت محلول ها و تجهیزات آبی داو را تشکیل داد.

 از سال 2019 نیز امتیاز تولید و فروش ممبران های تصفیه آب صنعتی فیلمتک به شرکت دوپونت واگذار شده است.

بنابر این تاریخچه بیان شده سیر تحولات برند فیلمتک در این سال هاست. کمپانی داو توانست صنعت ساخت ممبران اسمز معکوس را از حالت دستی به حالت کاملا اتوماتیک تبدیل کند، که هم باعث کاهش هزینه های تولید می شود و هم کیفیت و بهره وری فیلتر ممبران را افزایش می دهد.

شرکت تولید کننده ممبران فیلمتک یکی از سه شرکت بزرگ تولید کننده مواد شیمیایی در جهان است که، تا کنون موفق به تولید انواع مواد شیمیایی و فیلتر ممبران تصفیه آب برای کاربردهای مختلف شده است.

لوگوی برند فیلمتک به شکل یک الماس قرمز رنگ است که، کلمه DOW در وسط آن قرار گرفته است. گفته می شود این لوگو از بشکه های حمل و نقل که به شکل یک الماس است الهام گرفته شده است.

ویژگی های منحصر به فرد فیلتر ممبران برند فیلمتک

انواع فیلتر ممبران فیلمتک اسمز معکوس جدیدترین نوآوری شرکت داو می باشد که، آب تصفیه شده با خلوص بالا را تولید می کند.

 در این تکنولوژی آب خوراک بعد از گذراندن مراحل پیش تصفیه آماده ورود به فیلترهای ممبران به عنوان مرحله اصلی تصفیه آب می شود.

آب با فشار تامین شده توسط پمپ به فیلترهای ممبران وارد می شود. تنها مولکولی که اجازه عبور از منافذ ریز فیلتر ممبران فیلمتک را دارد، مولکول های آب است.

 بنابراین کلیه آلاینده ها، املاح و نمک های آب با دقت بالای 99% حذف می شوند.

فیلتر ممبران برند فیلمتک برای استفاده در دستگاه های تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی در انواع مختلف با ظرفیت های متفاوت تولید می شود.

کلیه ممبران های برند فیلمتک دارای گواهینامه NSF می باشند و هم چنین مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده جهت تولید آب شرب نیز می باشند.

مهم ترین ویژگی فیلتر ممبران برند فیلمتک توانایی آن در تصفیه انواع منابع آب شامل آب شهری، لب شور و آب دریا می باشد.

علاوه بر این انواع فیلتر ممبران میکروفیلتراسیون و نانوفیلتراسیون فیلمتک نیز در کاربردهای مختلف برای تصفیه و خالص سازی آب مورد استفاده قرار می گیرند.

دیگر مزیت منحصر به فرد ممبران فیلمتک کیفیت و طول عمر بالای غشاست که، هم هزینه های سیستم را کاهش می دهد و هم آبی با بالاترین کیفیت را تامین می کند.

فیلترهای ممبران برند فیلمتک چه کاربردهایی دارند؟

دقیقا در زمانی که تقاضا برای آب آشامیدنی تصفیه شده در دنیا افزایش یافت و مشکل کمبود منابع آبی قابل شرب ایجاد شد، ایده شیرین سازی آب های لب شور و شور و به خصوص آب دریا برای تامین آب آشامیدنی مناطق ساحلی مطرح شد.

 اهمیت استفاده از فیلتر ممبران فیلمتک در حل این بحران در تامین آب شرب، باعث گستردگی استفاده از آن در کاربردهای مختلف از تصفیه آب خانگی گرفته تا صنعتی شده است.

علاوه بر این با گسترش این طرح حتی برای شهرهایی که منابع آب دریایی ندارند، روزانه مقدار زیادی فاضلاب تولید می شود.

ایده تصفیه فاضلاب برای تولید منابع آبی قابل استفاده نیز در این زمینه مطرح شد. برای مثال در سنگاپور از سیستم های مجهز به فیلتر ممبران فیلمتک اسمز معکوس برای تصفیه فاضلاب استفاده شد.

اکنون نیز فیلتر ممبران برند فیلمتک در انواع مختلف در سیستم های تصفیه آب صنعتی در شهرها و کشورهای مختلف برای تصفیه آب و تامین آب شرب و آب مورد نیاز صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 در مناطقی مانند کالیفرنیا و ژاپن سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس، وسیله ای مقرون به صرفه برای رفع نیازهای آب تصفیه شده می باشد.

انواع فیلتر ممبران برند فیلمتک

به طور کلی برند فیلمتک دارای انواع ممبران در مقیاس های مختلف تصفیه آب به شرح زیر می باشد:

1- فیلتر ممبران برند فیلمتک سری TW

فیلتر ممبرانی که شامل سری با مخفف Tap Water است، برای تصفیه آب شهری تولید شده اند. ممبران فیلمتک خانگی دارای ظرفیت های 50، 75 و 100 گالن می باشد.

ظرفیت 100 گالن فیلتر ممبران برند فیلمتک برای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بیش ترین کاربرد را دارد.

2- فیلتر ممبران برند فیلمتک سری BW

فیلترهای ممبران سری BW برای تصفیه آب های لب شور مانند آب چاه کاربرد دارد. BW مخفف Brakish Water می باشد.

ممبران فیلمتک سری BW برای تصفیه و تامین آب در صنایع مختلف و هم چنین تصفیه آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های متنوع این سری از فیلترهای ممبران برند فیلمتک برای کاربردهای تصفیه آب در شرایط عملیاتی مختلف تولید شده است.

3- فیلتر ممبران برند فیلمتک سری SW

در نهایت نیز فیلتر ممبران سری SW فیلمتک برای تصفیه منابع آب شور مانند آب دریا کاربرد دارد. ممبران های این سری قابلیت تحمل و تصفیه آب با میزان سختی و نمک های بالا را دارد.

عملکرد بهینه دستگاه تصفیه آب با فیلتر ممبران برند فیلمتک

تکنولوژی و دانش به کار رفته در تولید فیلتر ممبران فیلمتک باعث شد تقریبا همه ناخالصی های آب حذف شوند.

 با توسعه و پیشرفت این تکنولوژی، مقدار آب تصفیه شده توسط یک فیلتر ممبران فیلمتک به بیش از سه برابر رسیده است. هم چنین مقدار انرژی مصرفی یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نسبت به سال ها پیش تقریبا 65% کاهش یافته است.

 هزینه متوسط سیستم های تصفیه آب صنعتی نیز با تکنولوژی پیشرفته فیلتر ممبران برند فیلمتک از 60 دلار در هر متر مکعب به 1 تا 20 دلار کاهش یافته است. محققان هم چنان نیز در صدد بهبود بیش تر فیلترهای ممبران فیلمتک برای بازدهی بیش تر و کاهش هزینه های تصفیه آب هستند. بهبود این روش می تواند سرعت، کیفیت و عملکرد بهتر فرایند فیلتراسیون در ضمن کاهش هزینه تولید آب تصفیه شده را تضمین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی