ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ترفند تبلیغاتی اپل در جام جهانی 2022 قطر

بسیاری از شرکت‌ها در جهت افزایش سطح درآمد خود و تبدیل‌شدن به یک برند حرفه‌ای به گروه حامیان جام جهانی 2022 پیوسته‌اند. جام جهانی فوتبال دارای محبوبیت جهانی است و همین امر موجب افزایش آمار مخاطبان آن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از شرکت‌ها در جهت افزایش سطح درآمد خود و تبدیل‌شدن به یک برند حرفه‌ای به گروه حامیان جام جهانی 2022 پیوسته‌اند. جام جهانی فوتبال دارای محبوبیت جهانی است و همین امر موجب افزایش آمار مخاطبان آن شده است. ازاین‌رو فیفا این مسابقه را به میدان بزرگ تبلیغاتی تبدیل کرده و به‌واسطه آن به درآمدهای هنگفتی دست‌یافته است. باتوجه‌به اینکه در جام جهانی 2018 فیفا از طریق بازاریابی و تبلیغات موفق به کسب درآمد حدود دو میلیارد دلاری شد، این انتظار می‌رود که این درآمد در جام جهانی 2022 چندین برابر شود.

 ترفند تبلیغاتی اپل در جام جهانی 2022

اپل به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین شرکت جهان در هیچ یک از رویدادهای جام جهانی نقش اسپانسر را نپذیرفته و هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت نکرده است. اما تجربه جام جهانی 2018 به اثبات رساند که علی‌رغم عدم حضور این شرکت در این جام جهانی، میزان تبلیغات صورت‌گرفته برای آن به‌مراتب بیشتر و مؤثرتر بوده است. این اثرگذاری در حالی بود که نام اپل در لوگوی فیفا دیده نمی‌شد. همچنین در تبلیغات دور زمین نیز بخشی به این شرکت تعلق نگرفته بود. آنچه موجب تبلیغ این برند شده بود، تمایل بازیکنان به استفاده از محصولات این شرکت بود.

پیش‌بینی بر این است که در جام جهانی 2022، همچون جام جهانی‌های قبل، اپل به سراغ بازیکنان برود و در ازای پرداخت مبلغی آنها را به تبلیغ محصولات خود متمایل کند. در واقع این شرکت بدون پرداخت هزینه‌ای به فیفا، روند تبلیغاتی خود را با سرمایه‌گذاری بر روی بازیکنان پیش می‌برد. این امر می‌تواند یک شیوه تبلیغاتی مؤثر برای این شرکت باشد زیرا تمامی مردم به دنبال استفاده از برندهایی هستند که توسط بازیکنان محبوبشان استفاده می‌شود. اگرچه فیفا تلاش می‌کند با نوار ضربدرد از به نمایش درآمدن برند اپل جلوگیری کند اما این پوشش دهی کارایی محدودی دارد.

استفاده از بازاریابی کمین

سیاست تبلیغاتی اپل در جام جهانی 2022 بر مبنای بازاریابی کمین (Ambush Marketing) پی ریزی شده است. بیشتر بازیکنان فوتبال در جام جهانی به استفاده از ایرپادهای اپل یا هدفون‌های بیتس روی می‌آورند. این موضوع در تمامی ویدیو و تصاویر منتشر شده از این رویداد ورزشی مشخص است. بنابراین تمامی رسانه‌ها علیرغم میل باطنی خود به تبلیغ محصولات اپل می‌پردازند؛ بدون آنکه مبلغی در ازای این تبلیغات دریافت کنند. بنابراین اپل با به کارگیری این شیوه بازاریابی وارد مسابقه تبلیغات با رقبای خود می‌شود. از طرف دیگر به دلیل عدم استفاده از تبلیغات مستقیم، از آنها نیز موفق‌تر عمل می‌کند.

لازم به ذکر است فرم فاکتور متفاوت و مشخص هدفون‌های بیتس و ایرپادهای اپل موجب شده است که استفاده از پوشش‌دهی‌های متفاوت برای ممانعت از به نمایش درآمدن این تبلیغات مؤثر واقع نشود. اپل در جام جهانی‌های پیشین به‌واسطه انجام این شیوه تبلیغاتی به درآمد کلانی دست‌یافت؛ بنابراین این انتظار می‌رود در جام جهانی 2022 نیز این رویداد تکرار شود.

چطور می‌توان این تکنیک تبلیغاتی را برای کسب و کار خود استفاده کرد؟

در دوره‌ای هستیم که تبلیغات مستقیم دیگر اثربخش قبلی خود را ندارد و باید به فکر روش‌های مؤثرتر در تبلیغات خود باشید. یکی از مؤثرترین و قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. شما می‌توانید با سفارش تقویم رومیزی و سررسید 1402 با کمترین هزینه یک تبلیغات مؤثر برای کسب‌وکار خود داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود به طور شگفت‌انگیزی تا یک سال جلوی چشم مشتریان خود بوده و برندتان را در ذهن مشتری حک کنید. مجموعه چاپ و تبلیغات ایران امروز با نیم‌قرن تجربه در زمینه چاپ سررسید و تقویم رومیزی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به‌صورت اختصاصی سررسید یا تقویم رومیزی کسب‌وکار خود را داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره همراه 0912886037 در تماس باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی