ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موزیکولوژی
رپورتاژ آگهی

آشنایی فروشگاه کتاب موسیقی ایران‌موزیکولوژی

گروه ایران‌موزیکولوژی در تلاش است بستری برای مطالعه و نگارش مقاله‌های تخصصی موسیقی فراهم کند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

موسیقی و پژوهش درباره آن همواره در ایران با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. خصوصا موسیقی کلاسیک که قدمت چندانی نیز در ایران ندارد. با این وجود طی چند دهه‌ی گذشته و راه یافتن موسیقی کلاسیک به دانشگاه‌ها و افزایش آموزشگاه‌های موسیقی در ایران، مخاطبان آن نیز افزایش یافته و بستر خوبی برای شنیدن شدنش فراهم آمده است.

با این حال آشنایی با موسیقی کلاسیک برای عموم مردم هنوز هم با آسانی امکانپذیر نیست و محتوای اینترنتی درباره موسیقی به نوشتارهایی خلاصه و کوتاه توسط چند وب‌سایت‌ خبری و فروشِ ساز خلاصه شده‌است.

وب‌سایت ایران‌موزیکولوژی

گروه ایران‌موزیکولوژی در تلاش است بستری برای مطالعه و نگارش مقاله‌های تخصصی موسیقی فراهم کند. تا به امروز ده‌ها مقاله در باب موسیقی کلاسیک غربی، کلاسیک ایرانی، مردمی ایران، مردم‌پسند در کنار نقد و بررسی کتاب‌ها و مقاله‌های علمی – پژوهشی حوزۀ موسیقی، منتشر کرده‌ایم. مطالعۀ نوشته‌ها و اشتراگذاری آن‌ها بزرگ‌ترین قدم شما در راه پشتیبانی از ماست.

همچنین با همکاری اساتید ارجمند و شناخته شده‌ی موسیقی ایران‌موزیکولوژی توانسته است دوره‌های رایگانی از جمله موسیقی جز، موسیقی ایرانی، موسیقی فیلم، میکس و مستریگ برگزار کند تا در حد امکان از دغدغه‌ی علاقمندان ب موسیقی برای آشنایی، بکاهد.

وب‌سایت ایران‌موزیکولوژی همچنین در سال ۱۴۰۱ به عنوان برترین وب‌سایت موسیقی کشور در چهاردهین جشنواره وب، به عنوانِ انتخابِ مردمی، برگزیده شود.

فروشگاه کتاب موسیقی ایران موزیکولوژی

فروشگاه کتاب موسیقی ایران موزیکولوژی تلاش کرده تا به‌عنوان فروشگاهی تخصصی، آرشیو کاملی از کتب موسیقی را گردآوری کند و در اختیار علاقمندان به مطالعه‌ی بیشتر در این حوزه قرار دهد. در این فروشگاه، دسته‌بندی کاملی از محصولات مرتبط با موسیقی ارائه شده است که به مخاطب این امکان را می‌دهد تا محصول مدنظر خود را با صرف کم‌ترین زمان پیدا کند.

در بخش فروشگاه کتاب موسیقی ایران موزیکولوژی، امکان مشاهده‌ی برترین محصولات بر اساس نظرات و رفتار کاربران سایت موجود است. این امکان، به کاربر جازه می‌دهد تا براساس سیلقه‌ی سایر کاربران علاقمند به موسیقی، نسبت به تهیه‌ی آثار موجود در سایت اقدام کند.

یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این سایت، این است که ذیل هر محصول، توضیحات کامل و جامعی درباره‌ی هر مورد ارائه شده است که تمامی پرسش‌ها و ابهامات کاربران را پوشش می‌دهد. ویژگی جذابی که در فروشگاه‌های کتاب کمتر به چشم می‌خورد.

دارا بودن گواهی جشنواره‌ی وب و موبایل ایران، معدن و تجارت (اینماد) و همچنین نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال (رسانه)، خیال کاربر را از بابت امن بودن دریافت و پرداخت‌های صورت گرفته در این فروشگاه آسوده می‌کند.

همچنین این فروشگاه اینترنتی، دارای درگاه پرداخت امن زرین پال است و کاربران می‌توانند در صورت تمایل از این سیستم برای انجام خریدهای آنلاین خود استفاده کنند.

برای پر کردن خلاء ارتباط بین عوامل فروشگاه و مشتریان، بخش ارتباط با مای فروشگاه راه‌اندازی شده و تمامی نظرات دریافت شده از سوی کاربران به‌دقت بررسی و در اسرع وقت پاسخ داده می‌شود.

در فروشگاه کتاب موسیقی ایران موزیکولوژی، در کنار کتب مختلف به مطبوعات حوزه‌ی موسیقی نیز دسترسی خواهید داشت.

جالب است بدانید که امکان دانلود رایگان برخی از همین مطبوعات نیز در سایت وجود دارد. به‌عنوان مثال، تمام شماره‌های نشریه‌ی «فراهنگ» که یک فصل‌نامه‌ی دانشجویی موسیقی است بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای، از سایت قابل دریافت و مطالعه است.

نگاهی به دسته‌بندی‌های فروشگاه کتاب موسیقی ایران موزیکولوژی

اکنون که با مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه کتاب موسیقی ایران موزیکولوژی آشنا شدید، بیایید دسته‌بندی‌های اصلی این کتاب‌فروشی آنلاین را با هم مرور کنیم و به موضوعات کتاب‌های موسیقی نگاهی بیندازیم:

تاریخ موسیقی

تاریخ، در هر علمی، یکی از مباحث بنیادی محسوب می‌شود که اطلاع از آن می‌تواند موجب تعمیق دانش و تغییر نگرش شود. مطالعه‌ی کتاب‌های تاریخی در هر موضوعی، علاوه بر آن‌که اطلاعات بی‌شماری در خصوص مسیر طی شده و تغییرات صورت گرفته در طول سال‌های متمادی در اختیار فرد می‌گذارد، به او کمک می‌کند که با نگاهی وسیع‌تر و دقیق‌تر اتفاقات مختلفی که در روزگار او می‌افتد را بررسی کند.

در این فروشگاه به کتب مختلفی با موضوع تاریخ موسیقی ایرانی و غربی دسترسی خواهید داشت. تاریخ موسیقی آن‌طور که باید تدریس شود، تاریخ مختصر موسیقی آکسفورد، آشنایی با موسیقی کلاسیک و مبانی بنیادی موسیقی از جمله کتاب‌هایی هستند که احتمالاً از مطالعه‌ی آن‌ها لذت خواهید برد.

تئوری موسیقی

بدون مطالعه‌ی تئوری موسیقی هم قادر به نواختن و ساخت قطعات مختلفی خواهید بود، اما بعید است که روح خلاقیت و آگاهی در این قطعات دمیده شود. و این روح، همان‌چیزی است که آثار موسیقی‌دان‌های بزرگ را از دیگر افراد متمایز می‌کند.

فروشگاه کتاب موسیقی ایران موزیکولوژی، کتب مختلفی را با موضوع تئوری موسیقی در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال تئوری موسیقی (مبانی نظری موسیقی) مصطفی کمال پورتراب، تئوری بنیادی موسیقی پرویز منصوری و تئوری موسیقی محسن الهامیان برخی از کتاب‌های خوبی هستند که می‌توانید در این زمینه مطالعه کنید.

کتاب‌های زبان اصلی

ترجمه، هرگز به اندازه‌ی اصل اثر گویا نیست. این یکی از اعترافات رایج بین کتاب‌دوستان است. مطالعه‌ی کتاب به زبان اصلی، ما را بیشتر از هرچیزی با منظور و مقصود دقیق نویسنده آشنا کرده و شرایط را برای درک بهتر فضای فکری او مهیا می‌کند. علاوه برآن، زمان زیادی طول می‌کشد تا یک کتاب به فارسی ترجمه شود و دراختیار علاقمندان قرار بگیرد. برخی از کتب نیز شاید هرگز فرصت ترجمه شدن را پیدا نکنند.

مطالعه‌ی کتاب به زبان اصلی، این مزیت را دارد که نه‌تنها ما را رو در روی نویسنده قرار دهد تا منظور و مقصود دقیق او را بفهمیم، که فرصت مطالعه‌ی تازه‌های نشر در حوزه‌ی موسیقی را نیز در اختیارمان بگذارد.

در این کتابفروشی می‌توانید به کتاب‌های مختلف زبان اصلی نیز دسترسی داشته باشید. در صورتی که به زبان انگلیسی، فرانسه یا آلمانی مسلط هستید و توان درک متون تخصصی رشته‌ی موسیقی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این فرصت لذت‌بخش برای فهم عمیق موسیقی را از دست ندهید.

آموزشی و پارتیتور

بسیاری از کتاب‌های چاپ شده در حوزه‌ی موسیقی را کتاب‌های آموزشی تشکیل می‌دهند. برخی از این کتاب‌ها به‌عنوان نقشه‌ی راه آموزش هنرجویان به‌کار می‌روند و توسط استاد معرفی می‌شوند، برخی دیگر ویژه‌ی یادگیری قطعات جدید هستند و دسته‌ی دیگری نیز حالت خودآموز دارند تا کسانی که شرایط یا امکان حضور در کلاس‌های موسیقی را ندارند بتوانند نوازندگی با ساز مورد علاقه‌شان را یادبگیرند.

موسیقی‌شناسی

موسیقی‌شناسی از موضوعات اصلیِ ایران‌موزیکولوژی است. برای همین نباید کامل‌تر بودن این قفسه‌ی فروشگاه کتاب سایت، چیز عجیب و دور از ذهنی باشد. مطالعه‌ی کتب مختلف در حوزه‌ی موسیقی‌شناسی (موزیکولوژی) راه را برای شناخت بهتر علم موسیقی هموار می‌کند.

اگر می‌خواهید در کنار یادگیری نواختن سازهای مختلف به درک عمیق و همه‌جانبه‌ای از نظام موسیقی برسید، پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز مطالعه‌ی کتب موسیقی‌شناسی ایران و غربی را شروع کنید.

ایران‌موزیکولوژی به شما در شناخت، انتخاب و خرید بهترین کتاب‌های موسیقی یاری می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی