ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پکیج آسانسور چیست؟

امروزه انواع آسانسور وجود دارد که در مکان‌ها و شرایط مختلف استفاده می‌شود. با توجه به موقعیت ساختمانی که قرار است آسانسور در آن نصب شود و همچنین نوع کاربری آن، آسانسور مورد نظر طراحی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه انواع آسانسور وجود دارد که در مکان‌ها و شرایط مختلف استفاده می‌شود. با توجه به موقعیت ساختمانی که قرار است آسانسور در آن نصب شود و همچنین نوع کاربری آن، آسانسور مورد نظر طراحی و ساخته می‌شود.

فارق از اینکه شما کدام نوع آسانسور را برای ساختمان خود انتخاب می‌کنید، آسانسورهایی وجود دارد که صفر تا صد آنها در کارخانه مونتاژ می‌شود و بصورت پکیج آسانسور کامل به محل نصب ارسال می‌شود. پکیج آسانسور بر خلاف انواع ترکیبی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند و چون در کارخانه مونتاژ می‌شوند، هماهنگی بسیار بالایی بین قطعات آن وجود دارد.

در این مطلب به شرح جزئیات انواع پکیج آسانسور خواهیم پرداخت و خواهیم دید که چرا باید از آنها استفاده کنیم.

آسانسور پکیج چیست؟

به آسانسورهایی که صفر تا صد آنها در کارخانه مونتاژ می‌شود و به صورت کامل به محل نصب ارسال می‌شوند، آسانسور پکیج گفته می‌شود. این نوع از آسانسورها اکثرا اروپایی و با کیفیت بسیار بالا هستند. آسانسور پکیج در انواع مختلف در دسترس است و با اتوجه به نیاز کارفرما و مکان نصب، می‌توان از بین آنها یکی را انتخاب کرد.

لازم به ذکر است که آسانسورهای پکیج توسط شرکت‌های کمی در ایران وارد و نصب می‌شوند. شرکت الماس آسانسور مجری نصب آسانسور پکیج در طرح‌های مختلف می‌باشد.

به طور کلی آسانسورها به دو شکل نصب و اجرا می‌شوند، آسانسور‌های ترکیبی و آسانسور پکیج.

در آسانسور‌های ترکیبی هر کدام از قطعات از یک برند و مارک مختلف ساخته شده و کل آسانسور تجمیعی از چندین برند مختلف است که به این نوع  اصطلاحا آسانسور ترکیبی گفته می‌شود.

آسانسور پکیج به آسانسورهایی گفته می‌شود که تمامی قطعات از یک برند بوده و همه اندازه ها و اجزای آسانسور با توجه به نقشه گودال آسانسور محل نصب، به صورت اختصاصی توسط کمپانی طراحی و تولید می‌شود که به اصطلاح به آن آسانسور پکیج گفته می‌شود.

علاوه بر این، در آسانسور پکیج تابلو فرمان آپشن‌های بیشتری دارد و تفاوت‌هایی نیز در نحوه سیم کشی به چشم میخورد.

اما بزرگترین برتری که آسانسور پکیج نسبت به مدل ترکیبی دارد و آن را متمایز میکند، نحوه مونتاژ آن است.

در آسانسور پکیج از کوچکترین قطعه مانند پیچ و مهره‌ها، تا بزرگترین قطعات مثل موتور و ریل همگی توسط کمپانی سازنده آسانسور ساخته و در قالب یک پکیج کامل برای مشتری ارسال می‌شود. در این نوع از آسانسورها همه چیز از پیش توسط کمپانی طراحی و هماهنگ شده و تقریبا نیازی به جوشکاری، دریل‌کاری و دیگر کارها نیست و تمام قطعات بصورت دقیق در جای خود قرار میگیرند.

ویژگی‌های انواع آسانسور پکیج!

همانطور که اشاره کردیم، آسانسورها به دو نوع پکیج و ترکیبی قابل نصب هستند. هر کدام ویژگی‌های خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای آسانسور ترکیبی

  • بیشتر قطعات آسانسور‌های ترکیبی از کشورهای دیگر وارد می‌شود و بعضی از آنها در ایران تولید و نصب می‌شود.
  • آسانسورهای ترکیبی قیمت پایینتری نسبت به آسانسور پکیج دارد. علاوه بر این، هزینه سرویس و نگهداری و تعمیر این مدل پایینتر از نمونه دیگر است.
  • به دلیل فراوانی این مدل در کشور اکثر شرکت‌ها دانش نصب و اجرای آنها را دارند و از نظر تامین قطعات یدکی مشکلی وجود ندارد.
  • سرعت نصب و مونتاژ آسانسورهای ترکیبی به علت وجود قطعات در کشور بیشتر است.

معایب آسانسور ترکیبی

آسانسور ترکیبی معایبی نیز دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  • در این نوع از آسانسور ممکن است از برند‌های نامعتبر استفاده شود، به همین دلیل دارای طراحی ضعیف‌تری نیز هستند.
  • تنوع  قطعات در این مدل عملا کارایی آن را پایین آورده به شکلی که اگر تمام قطعات را از جنس مرغوب استفاده کنید اما فقط یک قطعه با کیفیت پایین استفاده شود، بر کارایی کلی آسانسور تاثیر منفی میگذارد.

مزایای آسانسور پکیج

در ادامه به مزایای آسانسور پکیج خواهیم پرداخت.

  • تمامی قطعات آسانسور پکیج از کشور سازنده وارد می‌شود و هیچ یک از قطعات در شرکت دیگری ساخته نمی‌شود.
  • کیفیت بالا ساخت قطعات این مدل قابل مقایسه با آسانسور ترکیبی نیست.
  • کیفیت بالا در طراحی و ساخت آسانسور پکیج، یکی از نکات مثبت آن است.
  • بدیل کیفیت بالای قطعات در آسانسور‌ پکیج، قیمت آن هم بالاتر از مدلهای ترکیبی است اما بخاطر خرابی کمتر و صرفه جویی در هزینه‌های تعمیرات، در بلند مدت میتواند گزینه مقرون به صرفه‌تری باشد.
  • به دلیل مونتاژ در کارخانه، قطعات هماهنگی خارق‌العاده‌ای با هم دارند.

معایب آسانسور پکیج

  • قیمت آسانسورهای پکیج به دلیل وارداتی بودن بالاتر است.
  • همه شرکت‌های آسانسور امکان واردات و نصب این مدل را ندارند.
  • شرکت‌های خاصی توانایی تعمیر و نگهداری این نوع آسانسور را دارند.

انواع آسانسور پکیج

انواع مختلف آسانسور وجود دارد که می‌توان آنها را به صورت پکیج کامل سفارش داد. بسته به نوع آسانسور و محل نصب آن، کارخانه آسانسور را به طور کامل و با استفاده از ابعاد اختصاصی ساختمان شما خواهد ساخت، و سپس به شکل پکیج کامل برای شما ارسال می‌کند.

آسانسورهای زیر را می‌توان به صورت پکیج وارد و نصب کرد:

  • پکیج آسانسور هیدرولیک:
    این مدل توسط یک جک در قسمت پایین به حرکت در می‌آید. در آسانسورهای هیدرولیک فشار روغن نیروی لازم برای بالا رفتن کابین را فراهم می کند. به وسیله یک موتور الکتریکی، روغن هیدرولیک به درون جک پمپاژ شده و باعث افزایش طول جک می‌شود که در نتیجه کابین رو به بالا به حرکت می‌کند.
  • آسانسور پکیج هوم لیفت:
    آسانسورهای هوم لیفت اکثرا به شکل هیدرولیک هستند که بیشتر برای آپارتمان‌های کوچک، منازل دوبلکس، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای ساختمان‌هایی که فضای نصب آسانسور از قبل در آن پیش بینی نشده، بکار میروند. این آسانسورها بین 2 تا 6 نفر ظرفیت دارند و سیستم بکار رفته در آن همان سیستم هیدرولیک معمولی می‌باشد.
  • پکیج آسانسور گیرلس:
    به آسانسورهایی که از موتور بدون گیربکس استفاده می‌کنند، گیرلس گفته می‌شود. سرعت آسانسورهای گیرلس تا 600 متر در دقیقه هم می‌رسد. این نوع آسانسورها می توانند مسافتی تا 600 متر را طی کنند. همین امر باعث شده تا آسانسورها گیرلس برای ساختمانهای مرتفع و بلند مناسب باشند.
  • آسانسور پکیج روملس:
    به آسانسورهایی که در آن از موتور خانه استفاده نمیشود روملس گفته می‌شود. این مدل از آسانسورها بسیار خاص هستند و در آن نیازی به ساخت اتاقک و فضایی در پشت بام نیست. موتور این نوع از آسانسورها بسیار قوی است و برای ساختمان‌هایی که فضای کافی برای ساخت موتورخانه ندارند مناسب است. لازم به ذکر است که این مدل خاص تنها توسط چند شرکت در ایران نصب و مونتاژ می‌شود. شرکت الماس آسانسور مجری تخصصی آسانسورهای پکیج و ترکیبی روملس در ایران است.

بهترین شرکت آسانسور را برای پروژه خود انتخاب کنید!

همانطور که قبلا اشاره کردیم، واردات و نصب آسانسور پکیج نیازمند دانش و توانایی بالای شرکت آسانسور آن دارد.

شرکت الماس آسانسور یکی از مجریان اصلی واردات و نصب انواع آسانسور پکیج با بهترین برندهای اروپایی در ایران است.

کارشناسان شرکت الماس آسانسور، به محل نصب آسانسور مراجعه کرده و با بررسی میدانی و دریافت مشخصات و ابعاد، آنها را به کارخانه تولید کننده منتقل کرده تا فرایند ساخت و مونتاژ پکیج آسانسور در کارخانه آغاز شود.

فراموش نکنید که آسانسور نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است و باید برای کیفیت ساخت و نصب آن وسواس به خرج دهید. به همین دلیل نصب آسانسور پکیج توسط شرکت الماس آسانسور به کسانی که دنبال بهترین کیفیت هستند، پیشنهاد می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی