ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

لوازم یدکی خودروهای چینی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد خودروی خود باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت و نوع لوازم یدکی است که برای آن خریداری می‌کنید. امروزه فروشگاه‌های زیادی به‌صورت حضوری و آنلاین، انواع لوازم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد خودروی خود باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت و نوع لوازم یدکی است که برای آن خریداری می‌کنید. امروزه فروشگاه‌های زیادی به‌صورت حضوری و آنلاین، انواع لوازم یدکی از جمله لوازم یدکی خودروهای چینی را به فروش می‌رسانند. اما سؤال اساسی این است که چگونه یک کالای لوازم یدکی اصل و باکیفیت بخریم؟

اگر شما نیز به چنین سؤالی مواجه هستید و یا به دنبال خرید لوازم یدکی اورجینال چینی هستید، در ادامه همراه ما باشید. در این بخش مواردی که باید هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای چینی رعایت شود، قرار داده‌ایم تا با کمک  آنها، یک خرید درست و با اطمینان داشته باشید.

خرید لوازم یدکی خودروهای چینی از اینفویدک

چنانچه قصد خرید لوازم یدکی خودرو از جمله خودروهای چینی نظیر لوازم یدکی ام وی ام، لوازم یدکی برلیانس، جک، لیفان، ام جی و سایر خودروهای چینی را داشتید، می توانید از سایت اینفویدک استفاده نمایید. در سایت اینفویدک شماره تماس فروشندگان لوازم یدکی خودروهای چینی و سایر شرکت های خودروسازی قرار داده شده و شما می توانید از طریق تماس با آنها اقدام به تهیه قطعات مورد نیاز خود نمایید.

نکاتی که باید هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای چینی به آنها دقت کنید:

اگر نیاز به تعویض قطعات خودروی خود دارید یا قبلاً آنها را تعویض کرده‌اید، احتمالاً بارها این عبارت را شنیده‌اید که کالای ما جنس اصل است؛ اما آیا واقعاً همین‌گونه است که ادعا می‌کنند؟

حتماً می‌دانید که خودروسازان لوازم یدکی خودروهای خود را تولید نمی‌کنند؛ بلکه آنها را توسط شرکت‌های وابسته و یا شرکت‌های تحت لیسانس تولید می‌کنند. در واقع خودروسازان قطعات خود را طراحی می‌کنند (البته نه همه)، اما سپس آنها را در جای دیگری، توسط شرکت‌های خاصی که قطعات و قطعات یدکی خودروها را تولید می‌کنند، می‌سازند.

مشکل واقعی این است که بدانیم این شرکت‌ها چه کسانی هستند و به کدام خودروسازان لوازم یدکی را "برون‌سپاری" می‌کنند و مهم‌تر از همه، آیا آن‌ها را خوب و باکیفیت می‌سازند یا خیر!

راستش را بگوییم، اگر با لوازم یدکی خودرو آشنا نباشید، یافتن بهترین لوازم یدکی موجود در بازار که عمر طولانی‌تری دارند و در نتیجه کارآمدتر هستند، کار بسیار سختی خواهد بود.

به همین دلیل نکاتی را در این مقاله آورده‌ایم که پس از خواندن آن، بتوانید دانش اولیه برای تشخیص یک قطعه یدکی باکیفیت از یک قطعه ضعیف را داشته باشید.

چرا باید لوازم یدکی خودروهای چینی باکیفیت بخریم؟

بیایید به‌عنوان یک مثال ساده، سیستم ترمز خودروی شما و در نتیجه لنت‌های ترمزی را در نظر بگیریم که هنگام پا گذاشتن روی پدال ترمز برای توقف خودرو استفاده می‌شود. لنت‌های ترمز، با هر ترمزی که انجام می‌دهید فرسوده می‌شوند، بنابراین هر چه تعداد ترمزها بیشتر باشد، سریع‌تر فرسوده می‌شوند. قطعاً شما به‌خوبی می‌دانید که با سبک رانندگی که در کشور ما وجود دارد و برخی جاده‌ها که پر از پیچ‌های تند هستند، شما مجبور خواهید شد که به طور مرتب از ترمز خودروی خود استفاده کنید.

به همین دلیل است که اگر لنت ترمز ارزان‌قیمت یا بی‌کیفتی  را روی خودروی خود قرار دهید، دوام آن نصف (حتی کمتر) از لنت‌های باکیفیت خواهد بود که باعث می‌شود که مجدداً هزینه کنید و حتی در برخی موارد سلامت خود را به خطر بیندازید.

در مورد دیسک‌های ترمز که دست‌به‌دست هم می‌دهند نیز همین‌طور است، هر چه این دیسک‌ها باکیفیت‌تر باشند و با مواد مرغوب ساخته شوند، عمر طولانی‌تری دارند .

نکته دیگر این است که تمامی خودروها از سیستم‌های متصل بهم تشکیل‌ شده‌اند که در صورت بروز مشکل در هر قسمت، سایر بخش‌های نیز دچار مشکل می‌شوند. ممکن است لوازم یدکی بی‌کیفتی که برای خودروی خود خریداری می‌کنید، باعث صدمه دیدن سایر بخش‌ها، بروز مشکلات بیشتر و در نتیجه نیاز به تعویض قطعات بیشتری باشد.

از کجا بهفمیم که لوازم یدکی خودروهای چینی باکیفیت هستند؟

به طور معمول مانند همه چیزهای باکیفیت، برای به دست آوردن لوازم یدکی باکیفیت نیز، هزینه بیشتری بکنید و اگر جایی با قیمتی مواجه شدید که از میانگین قیمت دوساله قطعه، ارزان‌تر باشد قطعاً بی‌کیفیت است. مورد دیگر برگه ضمانت اصالت کالا است که باید چک کنید. البته در کنار این موارد، راهنمایی گرفتن از یک مکانیک مطمئن که به‌خوبی نسبت به انواع لوازم یدکی خودروهای چینی شناخت دارد، ایمن‌ترین راه است.

راهنمای خرید لوازم یدکی چینی

صنایع تولیدی چین مملو از صادرکنندگان قوی و ثابت است.  هر خودرو دارای قطعات خاصی است که علائم سایش طبیعی را نشان می‌دهد. اینها به‌مرور زمان نیاز به تعویض دارند. اما بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه معمولاً نمی‌دانند به کدام قطعات یدکی نیاز دارند. پس قبل از اینکه اقدام به خرید کنید، بهتر است کل خودروی خود را بررسی کنید و ببینید چه چیزی واقعاً نیاز است.

علاوه بر این قطعات خودرو با اعداد و حروف ارائه می‌شوند که نشان‌دهنده انتساب قطعات موردنیاز تعویض و صحیح بودن آن است. اگر مشخصات و مدل قطعات را نمی‌دانید، باید به گواهینامه صلاحیت خودرو، دفترچه راهنما، گواهی صلاحیت موتور و غیره مراجعه کنید. اگر چنین کاری برای شما دشوار است، از مکانیک خود نام دقیق لوازم یدکی مد نظر را بپرسید. به طور کلی بهتر است که در هنگام خرید هرگونه لوازم جانبی، سعی کنید از نام‌های علمی یا برخی از عناوین قابل‌درک برای همه استفاده کنید. برخی از خریداران اغلب قطعات خودرو را به شکلی که در کارگاه‌های تعمیرکاری معروف شده‌اند، نام می‌برند و از نام‌های استاندارد شده قطعات استفاده نمی‌کنند، این اتفاق ممکن است باعث شود تا قطعه اشتباهی را بخرید.

اگر قبلاً قطعه‌ای را خریده بودید که از کیفیت آن راضی بودید، هنگام خرید لوازم یدکی بر اساس مدل خودرو تاریخ ساخت و شماره سریال کارخانه همین مدل خرید خود را انجام دهید. البته ممکن است قطعات موتورهای مدل‌های مشابه که توسط همان کارخانه تولید می‌شوند جهانی نباشند.

برای جلوگیری از چنین خطاهایی پیشنهاد می‌شود که از نام مارک + نام قطعات برای جستجو استفاده کنید.

فروش لوازم یدکی خودروهای چینی

 بسیاری از فروشگاه‌ها در سراسر کشور این قطعات را به فروش می‌رسانند؛ اما همه آنها قطعاً قابل‌اطمینان نیستند. برای خرید لوازم یدکی خودرو چینی باید به واحد فروشی که در بین مشتریان مورد اعتماد است و برگه ضمانت اصالت کالا را ارائه می‌دهد، مراجعه کنید و توجه داشته باشید که نمایندگی مجاز هستند. عموماً فروشگاه‌هایی که نمایندگی‌های مجاز برندهای چینی را دریافت کرده‌اند همگی فروشگاه‌های شناخته شده‌ای در این صنعت هستند وگرنه نمی‌توان به‌راحتی به آنها اعتماد کرد. هنگام خرید قطعات خودرو باید فاکتور بخواهید و مبدأ دقیق قطعات را مشخص کنید. چون اکثریت قریب به‌اتفاق فروشندگان لوازم یدکی، گارانتی یا ضمانت چندروزه برای بررسی لوازم یدکی ارائه نمی‌کنند و اگر بتوانید فروشگاهی را پیدا کنید که ضمانت ارائه دهد، گزینه بسیار مناسبی را برای خرید لوازم یدکی خودروهای چینی پیدا کرده‌اید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی