ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ثبت شرکت چگونه است؟

چه زمانی باید برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ ثبت شرکت و تبدیل کردن فعالیت اقتصادی پایدار و سودآور به یک شرکت ثبت شده می‌تواند بر ارزش و هویت شما بیافزاید و احتمال رشد هرچه بیشتر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چه زمانی باید برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ ثبت شرکت و تبدیل کردن فعالیت اقتصادی پایدار و سودآور به یک شرکت ثبت شده می‌تواند بر ارزش و هویت شما بیافزاید و احتمال رشد هرچه بیشتر سودآوری فعالیت شما را در آینده نیز در ادامه داشته باشد. ثبت شرکت به نوعی تضمین کننده اعتبار، تعهدات و حق و حقوق افراد مرتبط با حوزه کاری فعالیت شما اعم از کارمندان و یا مشتریان می‌باشد.

هرگونه فعالیت اقتصادی در حال انجام به صورت شراکتی بر اساس قوانین ثبت شده، نیازمند ثبت یک شخصیت حقوقی است. بهترین تعریفی که می‌توان از یک شرکت داشت آن است که، شرکت در اصطلاح حقوقی، اجتماع تعدادی از افراد است که فعالیت خاصی را اعم از تجاری، فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند. شرکت در واقع انجمن یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می‌دهند.

تقسیم‌بندی انواع شرکت‌ها

همانطور که گفتیم شرکت‌های تجاری تحت قوانین تجاری با هدف جذب سود و منفعت اقتصادی و تقسیم آن میان اعضا تشکیل می‌شوند. کلیه‌ی فعالیت‌های شرکت نیز پیرامون امور تجاری و بازرگانی شکل می‌گیرد.

علاوه بر اینکه اشاره کردیم شرکت‌ها به دو دسته، شرکت‌های تجاری و شرکت‌های مدنی تقسیم می‌شوند؛ شرکت تجاری به ۷ نوع دیگر تقسیم بندی می‌شود که عموم افراد انواع شرکت را بر این ۷ نوع می‌شناسند.

  • شرکت‌های سهامی (مانند شرکت‌های سهامی خاص و سهامی عام)
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت:

  • ارائه مدارک شناسائی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء.
  • ارائه شرکت نامه و تقاضانامه شرکت
  • ثبت نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره
  • تهیه اساسنامه تکمیل شده شرکت
  • دریافت تاییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضای شرکت (اگر حق امضا برای بیش از یک نفر باشد باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود)
  • تعیین سمت و سهام هریک از اعضاء
  • انتخاب ۵ مورد نام حداقل ۳ سیلابی به ترتیب اولویت
  • ارائه مجوز (ویژه شرکت‌هایی که نیاز به مجوز دارند)
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
  • در صورتی که شرکت سهامی خاص است فیش بانکی که معادل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت شما باشد.

آیا ثبت نام کد ثنا برای ثبت شرکت اجباری می‌باشد؟

بر اساس قانون جدید تصویب شده اداره ثبت شرکت‌ ها، از آبان ماه ۱۴۰۰ کلیه اعضای هیئت مدیره شرکت‌هایی که تازه تاسیس هستند می‌بایست برای درخواست تاسیس ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده و کد ثنا دریافت کنند. باید توجه داشته باشید که این قانون اجباری بوده و در حال حاضر در صورتی که پرونده‌ای بدون ثبت نام کد ثنا ارسال شود از طرف اداره نقص مدارک خواهد خورد و کار شما رد خواهد شد.

قانون امضاء الکترونیک برای ثبت شرکت

طبق قانون دیگری توسط اداره ثبت شرکت‌ها، بزودی کلیه متقاضیان ثبت شرکت می‌بایست دارای امضای الکترونیک مخصوص اداره ثبت باشند. هدف از اجرای این قانون پیشرفت انجام کارها به صورت غیرحضوری و جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان به اداره می‌باشد. در حال حاضر در ابتدای سال ۱۴۰۱ هنوز به صورت ۱۰۰درصدی این قانون اجرایی نشده است. ولی بزودی روند ثبت شرکت به این شکل اجرا خواهد شد.

هزینه ثبت شرکت چگونه محاسبه می‌شود؟

شما زمانی که قصد ثبت شرکتی را دارید در حال استفاده از خدمات هستید. به دلیل وجود فاکتورهای متعدد برای خدمات نمی‌توان قیمت دقیقی تعیین کرد. زیرا اکثر آن‌ها را اداره‌ها و موسسات مختلف ارائه می‌دهند. برای هزینه ثبت شرکت نیز چنین چیزی صادق است. بیشتر هزینه‌ای که برای ثبت شرکت پرداخت می‌کنید در ازاء واریزی اداره‌ها و همچنین ثبت آگهی در روزنامه‌های رسمی صرف می‌شود. از مواردی که در هزینه تاثیر گذار می‌باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمبر سرمایه شرکت

پس از اینکه تمامی کارهای ثبت را انجام دادید و آگهی تاسیس را نیز دریافت کردید باید به سایت مخصوص اداره ثبت شرکت مراجعه کنید و شماره تمبر دریافت کنید؛ سپس به سایت مربوط به اداره کشور رجوع کنید و مالیات حق تمبر را پرداخت کنید.

پست مدارک شرکت

پس از اینکه مستندات را تنظیم کردید، این مدارک باید به ادارات پستی تحویل داده شوند که اداره ثبت اسناد آن‌ها را تایید کرده است. در سال ۱۴۰۰ هزینه پست این مدارک ۲۷ هزار تومان بود، اما به دلیل بالا رفتن قیمت کاغذ و حمل و نقل این هزینه نیز دست خوش تغییر شده است.

روزنامه رسمی شرکت

زمانی مدارک شرکت شما تکمیل می شود که آگهی آن در روزنامه رسمی به چاپ رسیده باشد و تا زمانی که برای این کار اقدام نکرده باشید، نمی‌توانید برای افتتاح حساب یا اخذ مجوزها اقدام کنید.

برای مثال به طور میانگین هزینه‌ای که برای چاپ آگهی ثبت شرکت مسئولیت محدود در روزنامه رسمی در نظر می‌گیرند ۴۷۸۰۰۰ تومان است که در صورت بیشتر شدن تعداد کلمات، به این مبلغ اضافه می‌شود. هزینه روزنامه شرکت تعاونی کمتر از این میزان است و به طور میانگین روزنامه‌های رسمی هزینه‌ای در حدود ۳۸۸۰۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

هزینه چاپ در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ‌ترین آن‌ها، نوع روزنامه می‌باشد. روزنامه‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی برای خدمات خود در نظر گرفته‌اند. هر چه روزنامه معروف‌تر باشد، در ازاء چاپ آگهی هزینه بیشتری دریافت می‌کند.

سامانه‌های ثبت شرکت‌ها

همانطور که گفته شد در حال حاضر با تصویب قوانین جدید در راستای الکترونیکی کردن بیشتر مراحل ثبت شرکت ‌ها و ایجاد سیستم جدید اینترنتی سامانه‌ی ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، متقاضیان می‌توانند مراحل ثبت شرکت خود را بدون مراجعه‌ی حضوری به اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه‌‌های اینترنتی شروع و دنبال نمایند.

در این راستا، حتی ثبت صورتجلسه‌ی تغییرات شرکت‌ها نیز اینترنتی شده است. آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست‌ها و همچنین آخرین وضعیت صورت جلسه‌ی ابرازی، مدارک مورد لزوم بخشنامه‌ها و شیوه نامه‌ اجرایی ثبت شرکت‌ها و اطلاع رسانی‌های آنی و پیگیری پاسخ درخواست ثبت شرکت‌ها از طریق سامانه‌های آنلاین به راحتی قابل دسترس است.

با گذر زمان همه روزه تعداد سامانه‌هایی که به صورت آنلاین ثبت شرکت را انجام می‌دهند بیشتر و بیشتر شده است. شما به عنوان فردی که می‌خواهد شرکت خود را ثبت کند حتما به دنبال سامانه‌ای سریع، مطمعن‌ و با پشتیبانی ۲۴ ساعته هستید تا در راه ثبت شرکت به مشکلی برنخورید. سامانه‌ای که می‌خواهید با آن کار کنید باید توانایی داشته باشد که اگر سوال یا مشکلی داشتید بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به راه حل مناسب برسید. سامانه ثبت شرکت ‌های آسان ثبت را می‌توان یکی از بهترین سامانه‌ها با پشتیبانی توسط تیم با تجربه‌ای دانست که می‌تواند به شما کمک کند.

 به بیان دیگر تیم آسان ثبت به ضروریات رفتارها و تغییرات فرآیندها آشنایی دارد و برای مشتری شفاف‌‌سازی می‌کند چه اقدام و وظیفه‌ای را در چه بازه‌زمانی باید انجام دهد. این کار مشتریان را به جای ورود به پیچیدگی‌های قانونی و فرآیندی چند ارگان مختلف تنها با یک سازمان (آسان‌ثبت) طرف می‌کند. مسیر ثبت شرکت و ثبت برند در ایران دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. خدمات آنلاین به عنوان بهبود کیفیت ارائه انواع خدمات یکی از نشانه‌های توسعه است. استفاده از خدمات آنلاین با توجه به پیشرفت کسب و کارها و سرعت گرفتن روند رقابتی بسیار با اهمیت شده است. این امر دلیل شکل‌گیری کسب‌وکار آسان‌ثبت را بیشتر مشخص می‌کند؛ می‌توان گفت خدمات آسان ‌ثبت، براساس استانداردهای روز دنیا و با تکنولوژی‌های پیشرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی