ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین جاذبه‌های توریستی آفریقای جنوبی، برزیل و چین

برخی از مقاصد گردشگری هستند که بسیار مشهورند مانند برخی ازکشورهای اروپایی و تقریباً هرکسی می‌خواهد آن‌ها را ببیند. اما برخی دیگر از مقاصد هستند که اگرچه به اندازه مقاصد اصلی گردشگری مطرح نیستند، اما ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برخی از مقاصد گردشگری هستند که بسیار مشهورند مانند برخی ازکشورهای اروپایی و تقریباً هرکسی می‌خواهد آن‌ها را ببیند. اما برخی دیگر از مقاصد هستند که اگرچه به اندازه مقاصد اصلی گردشگری مطرح نیستند، اما می‌توان گفت که از نظر جاذبه‌های طبیعی و غیرطبیعی نه تنها دست کمی از مقاصد گردشگری برتر ندارند، بلکه شاید از آن‌ها نیز شگفت‌انگیزتر باشند. از جمله تورهایی که دارای چنین خاصیتی هستند می‌توان تور آفریقای جنوبی، تور برزیل و تور چین را نام برد. به همین خاطر در ادامه قصد داریم تا بیشتر با جاذبه‌های این سه مقصد آشنا شویم و در نهایت برای سفر به آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

بهترین جاذبه‌های توریستی در تور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی «South Africa» همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، کشوری در سمت جنوب قاره آفریقا است که در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند واقع شده است. این کشور دارای سه پایتخت به نام‌های پرتوریا «Pretoria»، کیپ‌تاون «Cape Town» و بلوم‌فونتن «Bloemfontein» دارد و بزرگ‌ترین شهر آن نیز تحت عنوان ژوهانسبورگ «Johannesburg» شناخته می‌شود. از جمله برترین جاذبه‌هی گردشگری این کشور که معمولاً در انواع تور آفریقای جنوبی پوشش داده می‌شود، می‌توان سه مورد زیر را نام برد:

  • پارک ملی کروگر «Kruger»

کروگر پارکی است که بین 3 تا 5 ساعت با شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد و یکی از بهترین پارک‌های سافاری در دنیا است. از جمله مشهورترین حیواناتی که می‌توان از نزدیک در این پارک دید، شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن هستند. می‌توان بر فراز این پارک بالون‌سواری کرد و دیگر گونه‌های جانوری آن را از نزدیک دید. مکان‌های زیادی برای پیاده‌رویی، استراحت و گردش در این پارک برای گردشگران آماده شده است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

  • ساحل گاردن روت «Garden Route»

زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای ساحلی در یک مسیر ۲۰۰ کیلومتری را می‌توان در کنار اقیانوس هند و از خلیج «Mossel» در کیپ غربی تا رود «Storms» در کیپ شرقی مشاهده کرد. تپه‌های سرسبز، شهرهای ساحلی زیبا، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، صخره‌های ساحلی و بینهایت مناظر بکر و دیدنی را می‌توان در مسیر ساحل گاردن روت تماشا کرد. زیبایی‌هایی که در هیچ‌ کجای دنیا نظیر ندارند!

این دو مورد تنها چشم‌انداز کوچکی از جاذبه‌های آفریقای جنوبی هستند. صدها جاذبه مختلف را می‌توان برای این محدوده از کره زمین نام برد که همگی جزو بهترین جاذبه‌های توریستی جهان هستند و در تور آفریقای جنوبی می‌توان از بیشتر آن‌ها بازدید کرد.

بهترین جاذبه‌های توریستی در تور برزیل

برزیل «Brazil» بزرگ‌ترین کشور در حوزه آمریکای جنوبی است که زمین‌های کشاورزی وسیع، جنگل‌های استوایی، منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی  آن را به قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی تبدیل کرده است. همچنین می‌توان گفت که بخش بزرگی از جنگل‌های آمازون نیز در خاک این کشور قرار گرفته است. از جمله برترین جاذبه‌های کشور برزیل می‌توان چنین مواردی را نام برد:

  • آبشار ایگواسو «Iguazu Falls»

آبشار ایگواسو بخشی از پارک ملی ایگواسو با بیش از هزاران گونه جانوری همچون گربه‌های وحشی، آهو، سمور و… است. آبشار ایگواسو در حقیقت به مجموعه‌ای از آبشارهای عظیم و باشکوه که بین کشور برزیل و آرژانتین قرار گرفته‌اند، اشاره دارد. ارتقاع برخی از این آبشارها به 100 متر نیز می‌رسد و می‌توان آن‌ها را جزو شگفتی‌های عظیم طبیعت محسوب کرد. گردشگران می‌توانند با هیلوکوپتر سواری بر فراز آبشارها، قایق‌سواری در رودخانه ایگواسو یا با دوچرخه سواری در جنگل‌های ایگواسو از این منطقه دیدن کنند.

  • تندیس مسیح «Christ the Redeemer»

مجسمه یا تندیس مسیح که نماد کشور برزیل است با ۳۹٫۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو «Corcovado» در شهر ریودوژانیور «Rio de Janeiro» ساخته شده ‌است. این تندیس در پارک ملی تیجوکا «Tijuca National Park» قرار گرفته، به همین خاطر برای بازدید از آن راه‌آهن مخصوص در نظر گرفته شده است. البته در مسیر رفتن به سوی تندیس مسیح می‌توان توقف کرده و از جنگل‌های انبوه، آبشارها، چشمه‌ها و گونه‌های گیاهی و جانوری برزیل در این منطقه خاص هم دیدن کرد تا لذت دیدن مجسمه مسیح صد چندان شود!

خوشبختانه بازدید از دو مکان نامبرده به همراه ده‌ها جاذبه دیدنی دیگر در کشور برزیل در انواع تور برزیل برنامه‌ریزی می‌شود که با رزرو تور برزیل می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

بهترین جاذبه‌های توریستی در تور چین

چین «China» کشوری مستقل و پهناور در آسیای شرقی است که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. شهر پکن «Beijing» پایتخت چین هم دارای قدمت سه هزار ساله است که هم‌اینک یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های برتر چین که در انواع تور چین پوشش داده می‌شود، می‌توان دو مورد زیر را نام برد:

  • دیوار بزرگ چین «Great Wall of China»

دیوار چین طولانی‌ترین و بزرگترین سازه مهندسی دفاعی و نظامی از نظر زمان ساخت در جهان است. این دیوار حدود ۲۱٬۱۹۶ کیلومتر امتداد داشته و زمان ساخت آن به سده پنجم تا هشتم قبل از میلاد بازمی‌گردد که بزرگ‌ترین فلسفه‌ی ساخت آن، جلوگیری از یورش سایر اقوام به این کشور بوده است. این دیوار در لیست میراث جهانی یونسکو قرار داشته و سالانه افراد زیادی برای دیدن آن به چین سفر می‌کنند. جالب است بدانید که افراد زیادی در ساخت این دیوار به بیگاری گرفته شده و برخی از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند تا امروزه شاهد چنین بنای شگفت‌انگیزی در چین باشیم!

  • پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی «Zhangjiajie»

پارک ژانگجیاجی در ۲۷۰ کیلومتری از شهر چانگشا «Changsha»، مرکز استان هونان «Hunan» چین در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته است. این پارک دارای هزاران ستون سنگی است که ارتفاع برخی از آن‌ها به چند صد متر هم می‌رسد. این منطقه علاوه بر داشتن حیات‌وحش خاص، رود و آبشارهای وصف‌ناپذیر، مرتفع‌ترین آسانسور جهان در فضای باز با ارتفاع ۳۲۶ متر، طولانی‌ترین، مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان با طول ۴۳۰ متر و ارتفاع ۳۰۰ متر و طولانی‌‌‌ترین تله‌کابین جهان به طول ۷۴۵۵ متر را نیز در خود جای داده است. سالانه هزاران نفر برای دیدن این شگفتی‌ها راهی استان هونان چین می‌شوند.

چین اگرچه از نظر سیاسی با مردم داخلی خود مشکلاتی دارد، اما از نظر اقتصادی با پیشرفت‌های بسیاری همراه بوده است که بسیاری از شهرهای آن را به شهرهایی با آسمان‌خراش‌های و سازه‌های مدرن بسیاری همراه کرده است که آن‌ها نیز دیگر جاذبه‌های این کشور هستند. با رزرو تور چین می‌توان بیشتر شگفتی‌های این کشور را از نزدیک مشاهده کرد.

رزرو انواع تورهای گردشگری در آژانس مسافرتی «رز آبی»

آژانس مسافرتی رز آبی «BlueRose» در تمام طول سال تور آفریقای جنوبی، تور برزیل و تور چین را در کنار انواع تورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی دیگر به هموطنان ارائه می‌کند. شما می‌توانید تورهای نامبرده را به‌صورت ترکیبی با مقاصد گردشگری دیگری رزرو کنید تا بتوانید سفر پربارتری را تجربه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی