ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حال‌وهوای کیش
رپورتاژ آگهی

بهترین فصل برای سفر به کیش(حال‌وهوای کیش در ۴ فصل سال)

کیش یکی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است. اگر قصد سفر به آن را دارید، باید از آب‌وهوا و شرایط سفر در فصل‌های مختلف باخبر باشید. در این صورت است که می‌توانید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کیش یکی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است. اگر قصد سفر به آن را دارید، باید از آب‌وهوا و شرایط سفر در فصل‌های مختلف باخبر باشید. در این صورت است که می‌توانید مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید و از سفرتان لذت بیشتری ببرید. زمستان و بهار را می‌پسندید یا تابستان و پاییز را؟ با آگاهی از ویژگی‌های هر فصل، اقدام به خرید بلیط کیش کنید و خود را به جزیره برسانید. 

۱. بهار جزیره

بهار جزیره

بهار که می‌رسد، شوروشوق سفرکردن هم با خود می‌آورد. تعطیلات نوروز و حال‌وهوای عید هم باعث می‌شود که میل و امکان رفتن به مسافرت بیشتر شود اما اوضاع کیش در بهار چطور است؟ آب‌وهوای کیش در بهار بسیار مطلوب است. میزان شرجی‌بودن آن زیاد نیست و خنکی متعادلی دارد که خوشایند است. آب دریا در اوایل بهار هنوز خنک و سرد است و امکان آب‌تنی آن‌چنان فراهم نیست. 

یادتان باشد که در بهار و به ویژه فروردین و عید، جزیره بسیار شلوغ می‌شود. اگر اهل سفرکردن به نقاط شلوغ و پرهیاهو نیستید، باید سفر به کیش را به زمانی به جز بهار موکول کنید. نکته دیگر هم این است که شلوغی باعث می‌شود، تهیه بلیط برای سفر و استفاده از خدمات اقامتی و تفریحی در جزیره گران‌تر شود. 

اگر از شلوغی عید نوروز خوشتان نمی‌آید، بهتر است که در اردیبهشت راهی کیش شوید. هم آب‌وهوای جزیره در این ماه عالی است و هم نسبت به فروردین خلوت‌تر می‌شود. این را هم بدانید که هوا با فرارسیدن خرداد رو به گرما و شرجی‌شدن می‌رود. 

۲. تابستان در کیش 

تابستان‌های کیش گرم و شرجی است. اگر از چنین آب‌وهوایی خوشتان نمی‌آید (درصد اندکی از افراد چنین هوایی را می‌پسندند)، نباید بار سفر را برای سه ماه تابستان ببندید. این را هم در نظر بگیرید که هرچند تابستان گرم است و رطوبت گاهی بسیار زیاد می‌شود اما این فصل هم مزایایی برای سفرکردن دارد. 

جشنواره‌های تفریحی متنوعی در تابستان برگزار می‌شود. جشنواره‌هایی که با برگزاری مسابقات مفرح و کنسرت‌های موسیقی همراه هستند. جشنواره‌های تابستانی کیش از وسط تیر شروع می‌شوند و تا اواسط شهریور ادامه دارند. 

شوروحالی که به فضای کیش می‌دهند هم خوشایند و دوست‌داشتنی است. دوست‌داران خرید هم می‌توانند در تابستان به مراکز متنوع کیش سری بزنند و از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند شوند. 

اگر اهل شناکردن و تفریحات آبی باشید در تابستان کیش به شما خوش خواهد گذشت. اوج گرما و شرجی‌بودن کیش مرداد یعنی وسط تابستان است. در این ماه، تعداد مسافران کمتری به کیش می‌روند و با خرید اینترنتی بلیط داخلی با قیمتی ارزان می‌توانید به این جزیره سفر کنید.

۳. پاییز کیش 

در پاییز هم کیش دیدنی است اما برای چه کسانی؟ برای افرادی که عاشق باران هستند. اگر می‌خواهید در روزهای پرباران جزیره در کنار ساحل قدم بزنید، باید سفرتان در فصل پاییز را برای اواسط آبان و آذر برنامه‌ریزی کنید. در مهرماه، هنوز هوای این شهر حالت گرم و شرجی دارد اما در ماه‌های بعدی کم‌کم خنک‌تر می‌شود و بارانی. 

در پاییز، مدارس و دانشگاه‌ها باز می‌شوند و تقاضای سفر به کیش کاهش پیدا می‌کند. اگر در ماه‌های پاییز به جزیره سفر کنید، هزینه کمتری بابت بلیط یا اقامت و استفاده از امکانات تفریحی پرداخت می‌کنید. باید این احتمال را هم در نظر بگیرید که در این فصل، دریا مواج‌تر است و گاهی طوفانی می‌شود؛ در نتیجه، شاید نتوانید از بعضی تفریحات آبی مانند پاراسل استفاده کنید. 

اگر اهل خریدکردن هستید هم بدانید که جشنواره‌های خرید پاییزی خوبی در کیش وجود دارد. برای خرید سوغات کیش یا سرزدن به فروشگاه‌های رنگارنگش برای تهیه پوشاک، لوازم خانگی یا هرچیز دیگری می‌توانید ماه‌های پاییز را برای سفر برنامه‌ریزی کنید. 

مشاهده انواع بلیط های ایرلاین های پرواز کیش

۴. زمستان در جزیره 

در ماه‌های نخست زمستان، هوای کیش خنک و بارانی است؛ البته نه به اندازه پاییز. قیمت بلیط هم کمتر است و با رزرو آنلاین بلیط کیش می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. با ورود به اسفندماه، طرفداران جزیره هم یکی‌یکی سر می‌رسند و کیش زیبا شلوغ می‌شود. علت چیست؟ آب‌وهوای کیش در ماه اسفند بسیار مطبوع است. 

هوای کیش در اسفندماه شبیه بهار در نقاط دیگر کشور است. هزینه‌ها هم معمولا بیشتر از فصل‌ها و ماه‌های دیگر است چون همان‌طور که گفته شد، به دلیل هوای خوب، تعداد مسافران زیاد می‌شود. برای سرزدن به نقاط دیدنی و رفتن به رستوران های معروف کیش یا استفاده از تفریحات آبی باید هزینه بیشتری بپردازید. 

بهترین فصل سفر به کیش؟ 

بهترین فصل سفر به کیش

همان‌طور که با مرور مقاله متوجه شدید، این جزیره در هر فصلی و هر ماهی دارای ویژگی‌های جذاب مخصوص به خود است. همه‌چیز به سلیقه و خواسته‌های شما در سفر بازمی‌گردد؛ از هوای خنک زمستانی معتدل و نه‌چندان سرد خوشتان می‌آید؟ طرف‌دار پروپاقرص هوای خنک بهاری هستید؟ به تابستان و آفتاب‌گرفتن در ساحل عشق می‌ورزید؟ شاید هم شیفته پاییزی پرباران هستید. با درنظرگرفتن آب‌وهوای دلخواهتان، فصل مناسب سفر را انتخاب کنید. در ضمن، یادتان هم باشد که هزینه‌های سفر در پاییز و اواسط تابستان کمتر از فصل‌های دیگر است. در زمستان و تابستان هم جشنواره‌های مفرح و موقعیت‌های مناسبی برای خرید و تفریح وجود دارد. کدام فصل را برای سفر انتخاب می‌کنید؟ 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی