ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

Trader bot چطور کار می‌کند؟

چندین سال قبل، بازار فارکس با معرفی ربات‌های معامله گر تحولی عظیم در این حوزه ایجاد کرد. فارکس که با استقبال زیادی از طرف بازار مشتریان مواجه بود، برای سهولت کار و انجام بهتر معاملات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چندین سال قبل، بازار فارکس با معرفی ربات‌های معامله گر تحولی عظیم در این حوزه ایجاد کرد. فارکس که با استقبال زیادی از طرف بازار مشتریان مواجه بود، برای سهولت کار و انجام بهتر معاملات به منظور کسب سود بیشتر، ربات‌هایی را طراحی کرد که بتوانند سودآوری سرمایه‌گذاران را چندین برابر کنند. این سودآوری دلیل عجیب و غریبی نداشت؛ بلکه صرفا از طریق زیرنظرگرفتن دائمی بازار فارکس امکان‌پذیر می‌شد.

امروزه بازار ارزهای دیجیتال نیز بسیار داغ بوده و خیل عظیمی از افراد روانه این میدان هستند. به نظر می‌رسد تا چند سال آینده معامله ارزهای فیات نسبت به معاملات ارز دیجیتال در سطح پایین‌تری قرار بگیرند. به همین منظور، مزایا و امکاناتی نیز برای ارزهای دیجیتال طراحی می‌شوند تا بر ارزش این بازار بی‌افزایند. بات معامله گر یکی از از ابداعاتی است که از بازار فارکس به بازار ارزهای دیجیتال منتقل شده و توانسته کمک بزرگی به تریدرها بکند. در این مقاله به نحوه عملکرد ربات ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

آشنایی با ربات ارز دیجیتال و انواع آن

همان‌طورکه می‌دانید، بازارهای مالی سنتی تنها در زمان‌های مشخص از شبانه‌روز و طول هفته به فعالیت مشغول‌اند؛ بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی سنتی را داشته باشید، می‌توانید با صرف وقتی محدود به طور کامل این بازار را زیر نظر گرفته و نوسانات آن را کنترل کنید. در بازار ارزهای دیجیتال این مسئله صدق نمی‌کند. بازار کریپتوکارنسی‌ها یک بازار ۲۴ ساعت است که دائما افراد در آن مشغول معامله و فعالیت هستند.

حال شرایطی را در نظر بگیرید که شخص شما خوابیده و بی‌خبر از نوسانات، رویای سودی هنگفت را در سر دارید. در همین میان ارزش سرمایه شما به طور ناگهانی سیر نزولی پیدا کرده و متحمل ضرر می‌شوید. بدیهی است زمانی که نتوانید به طور دائمی نوسانات را زیر نظر بگیرید، امکان ضرر و زیان بالا می‌رود. حال بات معامله گر همان چیزی است که به شما در بررسی دائمی بازار ارزها کمک می‌کند. مجموعه‌ای از نرم افزارها تحت عنوان ربات ارز دیجیتال طراحی می‌شوند تا با بررسی لحظه‌ای و دائمی نوسانات، شما را از اتفاقات آگاه کنند. این ربات‌ها همچنین می‌توانند به‌جای شما به معامله پرداخته و ارزش سرمایه‌تان را حفظ کنند. در ادامه با مرور چند مورد از انواع بهترین ربات ارز دیجیتال با نحوه عملکرد هر یک از آن‌ها نیز آشنا خواهید شد.

ربات آربیتراژ

ربات آربیتراژ یکی از بهترین ربات‌های معامله گر است که می‌تواند قیمت‌ها را در صرافی‌های مختلف بررسی کند. با بررسی قیمت‌ها در نهایت آربیتراژ معاملات منطقی و اصولی را با سرمایه شما انجام خواهد داد.

ربات وام‌دهی

ربات وام‌دهی می‌تواند یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق بازار کریپتوکارنسی‌ها باشد. ربات وام‌دهی با استفاده از سرمایه شما به سایر تریدرها وام می‌دهد و شما می‌توانید ظرف مدت زمان معین، سرمایه‌تان را با سود مشخص باز پس بگیرید.

ربات ترند

ربات ترند می‌تواند افزایش قیمت یک ارز مشخص را مشاهده کرده و با توجه به آن، سفارش جدیدی برای آن ثبت کند. به این ترتیب می‌توانید از افزایش قیمت ارز مذکور سود خوبی را دریافت کنید.

نحوه عملکرد ربات تریدر چگونه است؟

همان‌طورکه گفته شد، هر بات معامله گر نرم‌افزاری است که طبق الگوریتم‌های تعیین شده فعالیتی را انجام می‌دهد. واضح است که الگوریتم‌ها طبق نظر سازنده و با توجه به درک و بینش او طراحی شوند؛ بنابراین به هر میزان که سازنده نرم‌افزار درک بهتری از بازار تریدینگ داشته باشد، نرم افزار کاربردی‌تر و قابل‌اعتمادتر خواهد بود. برخی از این ربات‌ها قابلیت کپی‌برداری از تریدرهای موفق را دارند. در واقع آن‌ها می‌توانند با کپی کردن روند تریدینگ افرادی که بیشترین سود و کمترین ضرر را داشته‌اند، سود خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند. برای این ربات‌ها حد ضرر و سود هدف مشخص می‌شود. با رسیدن به این نقاط، ربات معامله گر به طور خودکار ارزهای دیجیتال را می‌فروشد.

برخی از انواع بهترین ربات ارز دیجیتال قابلیت پیش‌بینی و تحلیل فاندامنتال را نیز دارند. به این ترتیب می‌توانند با بررسی روندها و نوسانات بازار، روند آن را نیز پیش‌بینی کرده و طبق آن معاملات خود را انجام دهند. در ادامه با مزایای استفاده از ربات معامله گر نسبت به انسان آشنا خواهید شد.

مزایای بات معامله گر

ربات ارز دیجیتال می‌تواند مزایای متعددی نسبت به انسان داشته باشد. برای مثال یک ربات ارز دیجیتال می‌تواند حجم بسیار زیادی از داده را به طور هم‌زمان و ظرف مدتی کوتاه پردازش کرده و خروجی را تحویل دهد. درصورتی‌که یک انسان به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند تا این حد قدرت پردازش بالایی داشته باشد. از طرفی سرعت عمل ربات‌ها از انسان بالاتر است؛ بنابراین می‌توانند در کمترین زمان ممکن، بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. نکته دیگری که درباره ربات ارز دیجیتال وجود دارد، فقدان احساسات و در نتیجه اتخاذ تصمیمات مطلقا منطقی است. انسان‌ها ممکن است گاها با پیروی از احساس، متحمل ضرر شوند. نکته دیگری که می‌توانیم در این باره ذکر کنیم، فعالیت ۲۴ ساعته ربات‌هاست که طبیعتا برای انسان غیر ممکن است.

دسترسی به ربات ارز دیجیتال

اگر شما نیز در حوزه تریدینگ فعال بوده و تصمیم به استفاده از بهترین ربات ارز دیجیتال را دارید، می توانید آن را به صورت رایگان از سایت «والکس» دانلود کنید. این سایت اطلاعات جامع‌ و مفیدی را درباره انواع روندها و فرایندهای تریدینگ در اختیار شما قرار داده و ضمن آشنایی شما با دنیای رمز ارزها، فایل‌های کاربردی را نیز به دستتان می‌رساند. وب سایت والکس می‌تواند مرجعی معتبر برای اطلاع از جدیدترین اخبار کریپتوکارنسی‌ها نیز باشد. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر درباره ربات ارز دیجیتال اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی