ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

کاهش بار عملیاتی بخش مالی کسب و کارها با وب‌سرویس‌های استعلام و پرداخت

کسب و کارها با سرویس‌های پرداخت و احراز هویت، علاوه بر افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان یا کاربران خود، می‌توانند عملکردشان را بهبود ببخشند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چرا کسب و کارها از ابزارهای پیشرفته و شیوه‌های نوین استفاده می‌کنند؟ 

اولین پاسخی که به ذهن افراد متبادر می‌شود، ارتقا خدمات‌رسانی و تعامل با مشتریان یا کاربران است. به‌عنوان مثال یک صرافی رمزارز از ابزارهای پیشرفته مالی برای انتقال وجه سریع‌تر به حساب کاربرانش بهره می‌برد تا با کمترین هزینه و در مطمئن‌ترین روش ممکن، وجه مورد نظر را به حساب‌های دیگر منتقل کند. 

البته که سوال فوق یک پاسخ جانبی دیگر نیز دارد و آن، کاهش بار عملیاتی بخش مالی کسب و کار و اجتناب از بروز هر گونه خطای سهوی و انسانی است. 

کسب و کارها با دریافت سرویس‌های پرداخت و احراز هویت، علاوه بر افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان یا کاربران خود، می‌توانند عملکردشان را نیز در بازار یا صنعت هدف بهبود ببخشند. 

سرویس‌های انتقال وجه، استرداد وجه، استعلام‎های بانکی و احراز هویت از جمله ابزارهای پیشرفته‎ای هستند که کسب و کارها با اتکا به آن‎ها تعامل با مشتریان خود را نیز ارتقا می‌دهند.

شناسایی کاربر؛ راهکاری برای جلوگیری از ریسک‌های اعتباری 

کسب و کارهایی که تعاملات یک‌طرفه یا دو طرفه مالی با کاربران یا مشتریان خود دارند، پیش از انجام هر گونه عملیات مالی مانند انتقال وجه یا آغاز مراودات تجاری و اقتصادی با آن‌ها، هویت کاربران یا مشتریان خود را احراز می‌کنند. 

داده‌های بانکی و اطلاعات هویتی از جمله مواردی است که کسب و کارها در گام نخست و پیش از شروع مراودات اقتصادی با کاربران‌شان، صحت‌سنجی می‌کنند.

مهمترین تاثیری که صحت‌سنجی اطلاعات بانکی و هویتی کاربر بر فعالیت کسب و کار دارد، «مصون نگه داشتنش از مخاطرات و ریسک‌های اعتباری» است؛ بدین معنا که استعلام‌گیرندگان با تایید اطلاعات بانکی و هویتی کاربران خود، علاوه بر اینکه مراودات مالی مطمئنی با آن‌ها خواهند داشت، امکان بروز هر گونه خطای سهوی در تبادلات مالی را به شدت کاهش می‌دهند. 

این امر می‌تواند محیط امنی را برای فعالیت‌های اقتصادی کسب و کارها در کشور ایجاد کند. 

سرویس‌های مورد نیاز کسب و کارها

مهمترین سرویس‌هایی که به کسب و کارها برای شناسایی هویت کاربر و درستی اطلاعات بانکی او کمک می‌کند، وب‌سرویس‌های استعلام بانکی مانند استعلام کارت، استعلام شبا و تبدیل کارت به شبا و وب‌سرویس‌های احراز هویت مانند همخوانی کد ملی با شماره موبایل است. 

با این سرویس‌ها نه تنها داده‌های بانکی و اطلاعات هویتی افراد مورد بررسی قرار گرفته و صحت و سقم آن مشخص می‌شود، بلکه می‌تواند گامی در راستای ایمن‌سازی فرآیندهای مالی مانند انتقال وجه نیز باشد. 

کاهش بار عملیاتی با وب‌سرویس‌ها

چرا استفاده از سرویس‌هایی مانند انتقال وجه و استعلام بانکی مهم است؟ شاید پاسخ به این سوال در نگاه نخست، دشوار نباشد چرا که کسب و کارها برای تعاملات بهتر مالی با کاربران‌ یا ارتقا جایگاه‌شان در بازار یا صنعت هدف از وب‌سرویس‌ها استفاده می‌کنند. اما سوال فوق یک پاسخ دیگر نیز دارد و آن کاهش بار عملیاتی بخش مالی کسب و کارها و افزایش ضریب دقت در فرآیندهای اقتصادی است. 

کاهش بار عملیاتی بدین معنا که کسب و کارها با کمترین هزینه و تنها با پیاده‌سازی APIهای مورد نظر هر سرویس، می‌توانند عملیات‌های مالی مانند انتقال وجه و فرآیند شناسایی اطلاعات بانکی کاربرانش را تنها با وب‌سرویس‌های استعلام شبا و کارت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نگرانی انجام دهند. 

این مزیت از آن جهت مهم است که دقت و کارایی شرکت‌ها را در تعاملات مالی با کاربران یا مشتریان افزایش می‌دهد . 

توانمندی کسب و کارها با وب‌سرویس‌های جیبیت

جیبیت در راستای ارتقا جایگاه کسب و کارها در صنعت یا بازار هدف همچنین توانمندسازی آن‌ها برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار در بلندمدت، سرویس‌های پیشرفته و هوشمند پرداخت و استعلام و احراز هویت ارائه می‌دهد. کسب و کارها با تکیه بر سرویس‌هایی مانند انتقال وجه، استعلام شبا، تبدیل کارت به شبا و تطبیق کد ملی با شماره موبایل علاوه بر صحت‌سنجی داده‌های فردی و اطلاعات بانکی، می‌توانند از بار عملیاتی بخش مالی خود کاسته و ریسک‌های ناخواسته عملیاتی را تا حد زیادی کاهش دهند و علاوه بر آن، به کارایی خود نیز بیفزایند. 

برای آن دسته از کسب و کارهایی که کالاها یا خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند، وب‌سرویس‌های استعلام و احراز هویت، درگاه پرداخت و استرداد وجه، بسیار ضروری است. 

به‌عنوان مثال کارگزاری‌های بازار سرمایه با استعلام داده‌های بانکی و اطلاعات هویتی افراد، می‌توانند کاربران خود را به‌درستی شناسایی کنند و خدمات خود که شامل خرید و فروش سهم در بازار سرمایه است، بدون نگرانی به کاربران‌شان، عرضه کنند. 

درگاه پرداخت و استرداد وجه نیز از دیگر وب‌سرویس‌های قابل ارائه جیبیت به کسب وکارهای فروش آنلاین کالا و خدمات است؛ با  این دو سرویس علاوه بر افزایش درآمد شرکت‌ها سایر خدمات به کاربران نیز به خوبی و با حداکثر ارائه می‌شود. به‌عنوان مثال با سرویس استرداد وجه، وجه پرداخت شده در درگاه اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب مشتری بازگردانده می‌شود.  این سرویس علاوه بر ارتقا تعامل کسب و کار با کاربران یا مشتریانش، می‌تواند به کاهش بار مالی و عملیاتی بخش مالی شرکت‌ها نیز کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی