ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سفری در کارگاه شیرینی پزی گوگل

چرا گوگل نام شیرینی‌ها را برای انواع نسخه‌های اندروید به کار می‌برد؟

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از اقداماتی که گوگل انجام داده، نام دسر و شیرینی‌هایی است که بر نسخه‌های مختلف اندروید ارائه می‌دهد. این نام‌های شیرین نسخه‌های اندروید، انتخابی کاملاً غیرمعمول و منحصربه‌فرد هستند. اما این نام‌ها چیستند؟ دلیل این همه نامگذاری برای چه بوده؟ چرا گوگل این همه نام‌های خوشمزه را برای انواع نسخه های اندروید به کار می‌برد؟

نام های شیرینی اندروید

گوگل نه تنها چنین نامهای شیرینی را به نسخه‌های اندروید اختصاص می‌دهد، بلکه این کار را بر اساس حروف الفبا نیز پیش میبرد. بیایید مرور کنیم که گوگل تا به حال چه نامهای شیرینی از اندروید را ارائه کرده است:

اندروید 1.5: کاپ کیک 

کاپ کیکها، کیکهای کوچک و با اندازههای متفاوتی هستند که اغلب در قالب مافین پخته میشوند. آنها را میتوان ساده و یا با تزیین کاملی ارائه کرد. کاپ کیک، اسم رمز اندروید 1.5 بود که سومین نسخه بزرگ از انواع نسخه های اندروید و اولین نام شیرینی سیستمعامل اندروید به شمار میآمد. این نسخه، چندین ویژگی جدید از جمله پشتیبانی از کیبوردهای شخص ثالث، ضبط ویدیو و هدست‌های استریو بلوتوث را معرفی کرد. 

کاپ کیک، اولین مارکت اندروید را نیز مشخص نمود که به کاربران امکان میداد برنامههای توسعهیافته توسط توسعهدهندگان شخص ثالث را مرور و دانلود کنند. در حالی که این یک بهروزرسانی قابل توجه از نسخههای قبلی اندروید بود، به زودی تحتالشعاع انتشار اندروید 2.0 Eclair قرار گرفت.  با این حال، بخش مهمی از تاریخ اندروید است و امروزه نیز توسط برخی از علاقهمندان استفاده میشود.

اندروید 1.6: دونات

دونات، یک خوراکی خوشمزه است که میتوانید بهعنوان میان وعده از آن لذت ببرید. آن‌ها با سرخکردن خمیر در روغن و سپس پوشاندن آن در شکر یا فراستینگ درست میشوند. میتوان گفت که Donut  یک گام بزرگ رو به جلو در میان انواع نسخه های اندروید بود.

 تعدادی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید از جمله پشتیبانی از شبکه‌های  CDMA، رابط دوربین بهبودیافته و جستجوی صوتی گسترده را معرفی کرد. همچنین، با سازماندهی مجدد کد به ساختاری قابل مدیریت‌تر تبدیل شده بود، زمینه را برای نسخههای آینده فراهم کرد. در نتیجه، Donut  یک نسخه بزرگ بود که پایه و اساس موفقیت مداوم اندروید را بنا نهاد.

اندروید 2.0:  اکلر

اکلر، یک شیرینی فرانسوی است که از خمیر سبک و مطبوع به همراه کاسترد یا خامه تهیه میشود و محبوبترین آن، نوع شکلاتی است. اکلر، نام رمزی بود که به Android 2.0 داده شد که در اکتبر 2009 منتشر گردید. این نسخه، ویژگیهای جدیدی از جمله پشتیبانی از Exchange ActiveSync، بلوتوث 2.1، HTML5  را معرفی کرد.

همچنین، عصر پردازندههای دو هستهای و نمایشگرهای با کیفیت بالا را آغاز کرد. در نتیجه، Eclair  یک گام مهم رو به جلو برای پلتفرم Android و انواع نسخه های اندروید بود. با وجود انتشار بیش از 10 سال، Eclair هنوز توسط تعداد قابل توجهی از کاربران در سراسر جهان استفاده میشود. 

اندروید 2.2:  فرویو

فرویو، نوعی ماست است که از شیر و خامه تهیه میشود و معمولاً با میوه یا شکلات طعمدار میشود و میتواند یک دسر منجمد یا غیر منجمد باشد. این خوراکی، یک جایگزین سالم برای بستنی میباشد؛ زیرا حاوی قند و چربی کمتری است. Froyo یا اندروید 2.2 ، یک سیستم عامل عالی، برای گوشی هوشمند بوده و مملو از ویژگی‌هایی است که ارتباط و بهره‌وری را در حین حرکت آسان می‌کند. 

اندروید 2.3:  شیرینی زنجبیلی

شیرینی زنجبیلی، خوراکی خوشمزهای است که طرفداران زیادی نیز دارد. اما آیا میدانستید که Gingerbread نام نسخه یک سیستمعامل اندروید نیز هست؟ Android 2.3 Gingerbread ، تعدادی ویژگی جدید را برای انواع نسخه های اندروید به ارمغان میآورد که از آن جمله، پشتیبانی بهبودیافته از پردازندههای چند هستهای، رابط کاربری جدید و عملکرد بهتر بازی را میتوان نام برد.

اندروید 3.0: موم عسل زنبوری

تهیه موم عسل، یک پدیده طبیعی منحصربه‌فرد و جذاب است. وقتی زنبورها عسل تولید میکنند، این کار را در سلولهای مومی انجام میدهند که خودشان میسازند. این یک خوراکی قوی است که خواص درمانی بالایی دارد. Honeycomb نام رمز سومین نسخه از سیستمعامل موبایل اندروید است که توسط گوگل توسعهیافته است. این نسخه، به طور خاص برای استفاده در تبلت ها طراحی شده است و چندین ویژگی جدید را معرفی می کند که در نسخه های قبلی اندروید یافت نمی شوند. 

اندروید 4.0: بستنی نونی 

بستنی نونی، یکی از محبوبترین طعمهای بستنی است. ترکیب بستنی خامه‌ای و کوکی‌های ترد فوقالعاده است و در بین بچه‌ها و بزرگسالان مورد علاقه میباشد. آن‌ها معمولاً با بستنی وانیلی یا شکلاتی درست می‌شوند، اما طعم‌های متنوع دیگری نیز وجود دارد. Ice Cream Sandwich  در میان انواع نسخه های اندروید، نسخهای از این سیستم عامل است. این مملو از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید است و اکنون برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها در دسترس است. 

اندروید 4.1: آب نبات ژله ای

این خوراکی، یک آب نبات کوچک و گرد است که در رنگها و طعمهای مختلف موجود است. این خوراکی ژلهای با شکر، شربت ذرت و آرد تاپیوکا یا برنج درست میشود. Android 4.1 Jelly Bean  به سرعت به یکی از محبوبترین نسخههای سیستمعامل اندروید تبدیل شد. تعدادی ویژگی جدید از جمله پشتیبانی از Google Now، رابط کاربری بهبودیافته و گزینههای اعلانهای گسترده را معرفی کرد. 

اندروید 4.4: کیت کت

کیت کت یک نوار ویفر با روکش شکلاتی است. این نسخه در اندروید، در سال 2013 ویژگیهای بسیار خوبی را به ارمغان آورد. یکی از قابل توجهترین تغییرات، معرفی یک سبک طراحی جدید و مسطح بود که جایگزین ظاهر اسکیومورفیک قبلی شد. در انواع نسخه های اندروید،  KitKat به لطف Project Svelte که به کاهش مقدار حافظه مورد نیاز سیستم کمک کرد، عملکرد بهتری را فراهم نمود. 

اندروید 5.0 : آب نبات چوبی 

آبنبات چوبی، نوعی خوراکی است که از شکر یا شربت تهیه میشود و با میوه یا شکلات، طعمدار خواهد شد که به شکلهای مختلفی در میآید. اندروید 5.0 که با نام لالیپاپ نیز شناخته می شود، نسخهای از سیستمعامل اندروید است. این نسخه دارای تعدادی تغییرات و بهبودهای قابل توجه است. یکی از قابل توجهترین تغییرات رابط کاربری جدید Material Design است که دارای زیبایی تمیزتری است. 

اندروید 6.0: مارشمالو

مارشمالو که از گلختمی تهیه میشود، منبع خوبی از فیبر غذایی است که به عملکرد روان دستگاه گوارش کمک میکند. Marshmallow  نسخه بعدی سیستم عامل، در میان انواع نسخه های اندروید است و دارای تعدادی ویژگی و بهبودهای جدید است. یکی از قابل توجهترین تغییرات، سیستم مجوزهای برنامه جدید است که به شما کنترل بیشتری بر روی اطلاعاتی که برنامههای شما میتوانند دسترسی داشته باشند، میدهد.

اندروید 7.0: گز یا نوقا

نوقا، نوعی شیرینی است که بسیار شبیه به گز اصفهان بوده و از ترکیبی از شکر یا عسل، آجیل و تخم مرغ تهیه میشود. این یک خوراکی سالم و خوشمزه است که در اروپا و ترکیه تهیه میشود، دارای طعمی دلنشین بوده و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه گز اصفهان نیز، یکی از خوراکیهای محبوب میباشد. Nougat  هفتمین نسخه اصلی و چهاردهمین نسخه از سیستمعامل اندروید است که عملکرد بهتری را برای کاربران فراهم کرده است.

یکی از اقدامات جالب و جذابی که گوگل انجام داده است، نامگذاری انواع نسخه های اندروید با نامهای شیرینی پرطرفدار در جهان است. به عنوان مثال، نسخه 7، نوقا نام گرفته است که شباهت زیادی به گز داشته و طعم لطیف و شیرینی را به خود اختصاص داده است. 

یکی از تولیدکنندگان موفق در این خصوص، گز شاهکار است که با استفاده از تجهیزات و مواد اولیه درجه یک، اقدام به صادرات گز، در بهترین بستهبندی نموده است. شما میتوانید برای خرید آنلاین گز اصفهان، به این فروشگاههای اینترنتی، مراجعه کنید.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرعباس
    امیرعباس | ۱۱ دی ۱۴۰۱

    پشمام ازین تبلیغات ریخت

مطالب پیشنهادی