ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تشخیص گوشی رفرش شده آیفون

گوشی رفرش شده چیست؟ از کجا بفهمیم که گوشی خریداری شده اصلی اورجینال است یا refurbished. گوشی آیفون یک محصول لوکس به شمار می رود که طرفداران زیادی دارد به همین دلیل برخی افراد سودجو ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گوشی رفرش شده چیست؟ از کجا بفهمیم که گوشی خریداری شده اصلی اورجینال است یا refurbished. گوشی آیفون یک محصول لوکس به شمار می رود که طرفداران زیادی دارد به همین دلیل برخی افراد سودجو از این وضعیت سوءاستفاده می کنند و آیفون عیب دار را تحویل مشتریان می دهند. آیفون رفرش شده موضوعی است که امروزه به دغدغه اصلی بسیاری از کاربران تبدیل شده و خرید را برای آنها سخت کرده است. اگر برای خرید ایفون ۱۴ و یا یکی از نسخه های دیگر آن به بازار مراجعه کرده اید و از این مطمئن نیستید که فروشنده گوشی آکبند و اورجینال به شما داده یا نسخه تعویض شده ممکن است آزاردهنده باشد. اگر می خواهید خرید مطمئنی داشته باشید و یا از وضعیت گوشی خریداری شده باخبر شوید، ادامه این مقاله که در مورد نحوه تشخیص گوشی رفرش شده ایفون است را با دقت مطالعه کنید.

گوشی رفرش شده چیست؟

گوشی رفرش آیفون یا آیفون refurbished به آن دسته گوشی هایی گفته می شود که دارای مشکلات فنی بوده و بعد از بازگرداندن به نمایندگی های اپل و رفع مشکل دوباره وارد بازار شده اند. گوشی رفرش ایفون در واقع قبلا توسط کاربران خریداری شده و در صورت مشاهده مشکلات فنی، دوباره آن را به نمایندگی های مجاز اپل بازگردانده اند و توسط تیم فنی اپل و بر اساس استانداردهای اپل رفع مشکل شده و دوباره وارد بازار شده است.

طبق ادعای اپل، گوشی های رفرش ایفون از نظر مشخصات سخت افزاری هیچ تفاوتی با مدل های آکبند و اورجینال ندارند و فقط با قیمت کمتری عرضه می شوند. با این حساب می توان گفت که این یک مزیت به حساب می آید و با توجه به تفاوت قیمت ایفون ۱۴ پرومکس ۲۵۶ گیگ اورجینال و مدل refurbished اگر مدل تعیضی را تهیه کنید در واقع از بودجه خود صرفه جویی کرده اید.

تفاوت گوشی آیفون رفرش با اصلی

آیفون رفرش توسط کمپانی اپل رفع مشکل می شود و تمامی استانداردهای آن شرکت را دارد. بنابراین از نظر سخت افزاری و نرم افزاری هیچ تفاوتی با آیفون اصلی ندارد و در واقع تفاوت گوشی آیفون رفرش با اصلی تنها در قیمت بوده که نه تنها عیب بلکه یک مزیت به حساب می آید.

اگر بتوانید یک گوشی مثلا ایفون ۱۴ پرو رفرش شده را با کیفیت اورجینال و با قیمت بسیار کمتری تهیه کنید عالی است اما ممکن است برخی قطعات گوشی توسط تعمیرکار تعویض شده باشد و استاندارهای اپل در آن رعایت نشود، در این صورت شما یک گوشی معیوب را تهیه کرده اید.

مزایای آیفون رفرش شده

  • آیفون رفرش از مدل اصلی ارزان تر است
  • از نظر کیفیت با آیفون اصلی تفاونی ندارد
  • تحت یک فرایند بررسی کیفیت دقیق قرار می گیرند، بنابراین بدون عیب هستند
  • آیفون refurbished با تعویض قطعات در واقع نو شده و شما یک آیفون جدید خواهید داشت

معایب آیفون رفرش شده

  • گوشی قبلا استفاده شده و ممکن است خط و خراش داشته باشد
  • باتری گوشی رفرش شده ممکن است دوام بالایی نداشته باشد
  • ممکن است گوشی توسط تعمیرکاران بی تجربه تعویض شده باشد
  • برخی فروشندگان گوشی دست دوم را به عنوان آیفون رفرش تحویل مشتری می دهند

روش های تشخیص گوشی رفرش شده آیفون

در مورد اینکه رفرش گوشی ایفون چیست و چه تفاوتی با آیفون اصلی دارد توضیح دادیم، بنابراین لازم است که در مورد تشخیص گوشی رفرش شده آیفون نیز توضیحاتی ارائه دهیم. اگر آیفون استوک خریده اید و می خواهید در مورد مشخصات آن بیشتر بدانید و یا اینکه آیا گوشی refurbished است، با استفاده از روشی که در ادامه توضیح می دهیم به آسانی می توانید تمامی این اطلاعات را کسب کنید.

برای تشخیص گوشی رفرش بودن اپل تنظیمات گوشی را باز و سپس About را انتخاب کنید، در قسمت Model Number مدل گوشی شما درج شده که قسمت شروع مدل با هر حروفی می تواند وضعیت گوشی شما را نشان دهد که مطابق توضیحات ذیل است.

اگر حرف اول مدل M باشد به معنی اورجینال بودن آیفون است.

حرف F به معنی refurbished بودن آیفون است و از نظر سخت افزاری تعمیر شده

حرف N نیز به این معنی است که مادربرد گوشی تعویض شده

حرف P نیز نشان دهنده تغییر در شماره سریال است

گوشی آیفون بدون رفرش را از کجا بخریم؟

گوشی رفرش آیفون از نظر اقتصادی به صرفه است اما ممکن است گوشی خریداری شده قبلا تعمیر شده باشد که در این صورت به ضرر شما است. برخی کاربران به دلیل وجود آیفون های تعویضی با سخت افزارهای فیک در بازار در مورد آیفون رفرش بدبین هستند که البته حق با آنها بوده و بهتر است از خرید آن خودداری کرده و در صورت امکان گوشی آیفون آکبند را با گارانتی تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا گوشی ایفون اصلی و آکبند را با کمترین قیمت و گارانتی اصلی بودن ارائه می دهد که شما می توانید با مراجعه به آن یک گوشی اورجینال تهیه کنید و خرید مطمئنی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی