ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه با شماره حساب نام صاحب حساب را بفهمیم؟

یکی از مهمترین اطلاعات برای انتقال وجه یا انجام تراکنش بانکی، دانستن نام صاحب حساب است. اگر قصد انتقال پول یا واریز وجه از طریق خدمات آنلاین بانکی را دارید، فهمیدن نام صاحب حساب اهمیت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مهمترین اطلاعات برای انتقال وجه یا انجام تراکنش بانکی، دانستن نام صاحب حساب است.

اگر قصد انتقال پول یا واریز وجه از طریق خدمات آنلاین بانکی را دارید، فهمیدن نام صاحب حساب اهمیت خیلی زیادی دارد. نام صاحب حساب به شما کمک می‌کند که انتقال وجه را برای فردی اشتباه انجام ندهید. از طرف دیگر گاهی مواقع هم پیش می‌آید که پولی به حساب‌تان آمده اما نمی‌دانید چه کسی آن را واریز کرده است. اما در هر انتقال بانکی شماره حساب مقصد حتما در اطلاعات تراکنش وجود دارد. برای اینکه بفهمید نام صاحب حساب را چطور پیدا کنید، حتما این مطلب «رده» را بخوانید.

یکی از ساده‌ترین راه‌های ممکن برای دانستن اطلاعات بانکی افراد مانند شماره حساب، شماره شبا یا نام صاحب حساب رفتن به سایت یا اپلیکیشن «رده» و گرفتن هر کدام از این اطلاعات است. گاهی مواقع شما نام صاحب حساب و شماره کارت بانکی را دارید و دنبال شماره حساب می‌گردید، گاهی مواقع هم شماره حساب را دارید، اما می‌خواهید بدانید این حساب بانکی متعلق به چه کسی است؟ اگر دنبال هر کدام از این اطلاعات بانکی هستید، کافی است وارد سایت یا اپلکیشن «رده» شوید و در مدت چند ثانیه اطلاعات موردنیاز خودتان را بگیرید.

نام صاحب حساب چیست؟

می‌توان گفت مهمترین سرویس بانکی که بانک‌ها به مشتریان خود ارائه می‌کنند، افتتاح حساب بانکی برای آنهاست. حساب‌های بانکی هم انواع مختلفی دارند. از حساب جاری تا پس انداز قرض‌الحسنه و حساب‌های سپرده‌ بانکی. هر کدام از این حساب‌های بانکی هم شرایط برداشت و مقدار سود متفاوتی دارند. البته یادتان باشد بیشتر افراد برای انجام کارهای روزمره بانکی مانند واریز پول به حساب دیگران یا برداشت پول از کارت بانکی و خرید با کارت عابر بانک، معمولا از یک حساب سپرده کوتاه مدت استفاده می‌کنند. صاحب حساب در واقع اسم همان کسی است که مدارکش را به بانک برده و حساب بانکی را براساس اطلاعات شخصی خودش را افتتاح کرده است. پس نام صاحب حساب در اصل همان کسی است که ممکن است از طریق حساب بانکی‌اش برایتان پول واریز کرده باشد یا شما قصد دارید برایش واریز وجه انجام بدهید.

فهمیدن نام صاحب حساب

یکی از دردسرهای مرسوم در زمان انجام تراکنش بانکی، مطمئن شدن از صحت شماره حساب یا شماره شبا است. قبل از انجام مراحل واریز پول، بهترین کار این است که از نام صاحب حساب مطمئن شوید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهمیدن نام صاحب حساب با شماره حساب، مراجعه به سایت رده و گرفتن نام و مشخصات اصلی اوست. در این صورت دیگر شما دغدغه واریز اشتباه به حسابی دیگر را نخواهید داشت. البته برخلاف دیگر اطلاعات بانکی مانند شماره کارت یا شماره حساب که اگر یکی از اعداد را نادرست وارد کنید، امکان انتقال وجه به حسابی دیگر وجود دارد، یک روش دیگر هم به نام انتقال پول با شماره شبا وجود دارد. در این روش و در زمان اشتباه وارد کردن اعداد شماره شبا، شما با پیغام خطا مواجه می‌شوید و هیچ وقت امکان واریز به حساب فردی دیگر وجود ندارد. چون شماره شبا برای هر فرد اختصاصی است و حتی در صورت اشتباه وارد کردن یکی از اعداد هم پول به حساب دیگری منتقل نمی‌شود. شما می‌توانید شماره شبا را هم از سایت رده بگیرید. کافی است شماره حساب یا شماره کارت را مقصد را به سایت رده بیاورید و شماره شبا همان حساب را از رده تحویل بگیرید. کل فرآیند کار هم بیشتر از چند ثانیه طول نمی‌کشد. اما اگر قصد دارید انتقال وجه را با شماره حساب مقصد انجام بدهید، بهتر است قبل از انجام انتقال پول، حتما یکبار نام صاحب حساب را استعلام بگیرید. این‌طوری خیال‌تان هم بابت اشتباه نرفتن وجه به حسابی دیگر آسوده خواهد بود.

نام صاحب حساب با شماره حساب

دانستن نام کسی که به حساب‌تان پول ریخته به دو دلیل اهمیت زیادی دارد: اول این‌که می‌توانید با دریافت نام صاحب حساب از طریق استعلام شماره حساب متوجه شوید چه کسی به حسابتان پول ریخته است. دریافت نام صاحب حساب با شماره حساب یک مزیت دیگر هم دارد؛ فهمیدن فعال یا غیرفعال بودن حساب بانکی مقصد. پس اگر قصد انتقال وجه برای شخصی را دارید، حتما استعلام نام صاحب حساب را انجام دهید؛ این طوری پیش از انجام مراحل انتقال وجه، می‌توانید از نام صاحب حساب و اطلاعات حساب بانکی مقصد مانند فعال بودن حساب بانکی اطمینان پیدا کنید. از طرف دیگر هم خیال‌تان بابت یک واریز و انتقال وجه درست و بدون اشکال راحت می‌شود.

از کجا بفهمیم چه کسی به حساب ‌ما پول ریخته است؟

گرفتن پیامک واریز پول یکی از شیرین‌ترین پیامک‌هاست. البته به این شرط که بدانید انتقال پول از کجا و بابت چه چیزی انجام شده است. در غیر این صورت شیرینی آمدن پول به حساب‌تان با این مشغله ذهنی که چه کسی و بابت چه موضوعی آن را برای شما واریز کرده، مکدر می‌شود. خلاصه اگر پولی به حساب‌تان آمد و نمی‌دانید از کجا آمده، کافی است این کارها را انجام بدهید.

  • اول از همه وارد اینترنت بانک یا همراه بانک خودتان شوید.
  • حالا  10گردش آخر حسابی که پول به آن واریز شده را بررسی کنید.
  • در این قسمت هم مبلغ واریز شده و هم شماره حساب یا شماره کارتی که واریز با آن انجام شده، قابل دیدن است.
  • بعد از گرفتن شماره حساب، وارد بخش انتقال وجه در همراه بانک خودتان شوید.
  • مبلغ خیلی کمی مانند هزار تومان را برای انتقال به همان شماره حساب یا شماره کارت انتخاب کنید.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی، در لحظه آخر و قبل از مرحله واریز، نام شخص صاحب حساب به شما نمایش داده می‌شود.
  • با دانستن نام کسی که به حسابتان پول ریخته، عملیات واریز را هم کنسل کنید و تمام. به همین راحتی متوجه می‌شوید که پول را چه کسی برایتان ریخته است.

نکته: معمولا در بخش  10 گردش آخر حساب، شماره کارت یا شماره حساب مقصد به شما نشان داده می‌شود. با هر کدام از این دو امکان پیدا کردن نام صاحب حساب را در سایت «رده» خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • itookan
    itookan | ۲۲ دی ۱۴۰۱

    خسته نباشید واقعا
    تو هر موبایل بانک یا اینترنت بانکی، یه انتقال وجه بزنی و شماره حساب یا کارت رو وارد کنی نام صاحب حساب رو نشون میده!

مطالب پیشنهادی