ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رزرو بوم گردی در قشم یا کیش

اگر ده نفر را جمع‌کنید و ازشان بپرسید که دوست دارند به کجای ایران سفر کنند بدون شک اگر مقصد اول همه‌اشان کیش یا قشم نباشد، به این دو جا به عنوان هدف‌های بعدیشان اشاره ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر ده نفر را جمع‌کنید و ازشان بپرسید که دوست دارند به کجای ایران سفر کنند بدون شک اگر مقصد اول همه‌اشان کیش یا قشم نباشد، به این دو جا به عنوان هدف‌های بعدیشان اشاره خواهند کرد. هرچه نباشد تور مسافرتی به این دو جا از محبوب‌ترین تورهای داخلی ایران هستند. کیش و قشم به خاطر داشتن امکانات گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به خود جلب می‌کنند. امکانات و جاذبه‌هایی که شامل تفریحات آبی، جاذبه‌های طبیعی دیدنی همچون تپه‌های مرجانی رنگارنگ، دیدنی‌های متنوع تاریخی، مناطق بومی زیبا و … می‌شوند. با این حال در سال‌های اخیر بسیاری ترجیح می‌دهند بدون تور به این دو جا سفر کنند و برای همین هم به اقامتگاه‌های بوگردی مراجعه می‌کنند. خوشبختانه در جزیره قشم و کیش تعداد زیادی از این اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومی قرار دارد. شما می‌توانید با رزرو بوم‌گردی در قشم از علی بابا بهترین گزینه‌های پیشرویتان برای این کار را پیدا کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های قشم و کیش را با شما در میان بگذاریم تا راحت‌تر بتوانید مقصد مورد نیاز برای سفرتان را انتخاب کنید.

اقامتگاه‌های بوم گردی در قشم و کیش

همه می‌دانند که هم در کیش و هم در قشم هتل‌های زیادی وجود دارد. هتل‌هایی که بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه خواهند داد. با این حال ماندن در هتل در جایی مثل قشم یا کیش بدون شک برای بسیاری یک فرصت از دست رفته خواهد بود. دلیل این امر هم این است که ماندن در یک اقامتگاه بومگردی حس و حال دیگری دارد. بسیاری از این اقامتگاه‌ها در کنار مکان‌های دیدنی و بعضا در دل دیدنی‌های طبیعی قرار گرفته‌اند. به همین خاطر هم شما گزینه‌های زیادی برای تجربه انواع جاذبه‌های گردشگری‌ای که قشم و کیش برای ارائه به شما در اختیار دارند، خواهید داشت. 

قشم جزیره زیبایی

بدون شک قشم از زیباترین مقاصد گردشگری ایران است. این جزیره که بزرگترین جزیره ایران به حساب می‌آید در جنوب بندرعباس قرار دارد. قشم معروف است به داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان. جاهایی مثل منطقه ژئو پارک قشم، دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه کوه قشم، جنگل حرا و … . شاید یکی از جالب‌ترین این مکان‌ها دره ستارگان باشد که به خاطر فرسایش زمین در طول هزاران سال شکل خاصی به خود گرفته، شکلی که باعث شده تا محلی‌ها افسانه‌ها و داستان‌های زیبایی در خصوص آن بوجود آورند. اگر قصد سفر به قشم را دارید، باید بدانید که گزینه‌های پیشرویتان برای اقامت چیست. همانطور که از جزیره گردشگری‌ای مثل قشم انتظار می‌رود انواع هتل‌ها و مسافرخانه‌ها برای ماندن شما در دسترس هستند. با این حال ویژگی جالب قشم این است که این جزیره چون هنوز تمام قسمت‌هایش شهری نشده، تعداد زیادی روستا و مناطق روستایی در آن وجود دارد و به شما امکان استفاده از اقامتگاه‌های بوم‌گردی را می‌دهد. مکان‌هایی که معمولا در دل خود روستاها وجود دارند و شما با گذراندن وقتتان در آنجا تجربه پیدانشدنی زندگی در میان محلی‌ها را به دست خواهید آورد. درست است که امکانات هتل‌های لوکس را در این جاها نمی‌توانید انتظار داشته باشید اما با رزرو بوم گردی در قشم از علی بابا نه تنها با بومی‌ها ارتباط می‌توانید بگیرید، بلکه می‌توانید غذاهای محلی، مکان‌های دیدنی کمتر معروف و چندین چند تجربه کمتر معروف اما با ارزش را از سفر به قشم به دست آورید.

قشم مراکز خرید و مراکز تفریحاتی کمی ندارد، اما به خاطر وجود جایی به اسم کیش، این امکانات کمتر در قشم دیده می‌شود. در عوض قیمت‌هایی که می‌توانید از قشم انتظار داشته باشید بهتر از چیزی است که در کیش به دست خواهید آورد.

کیش محبوب‌ترین مقصد سفر؟

بدون شک از میان این دو جزیره، کیش معروف‌تر است و تعداد گردشگران بیشتری را به خود می‌بیند. جزیره کیش در شهرستان بندر لنگه است و یک منطقه آزاد تجاری است. همین هم باعث می‌شود تا کیش مناطق تفریحی و تجاری بیشتر، مراکز خرید بهتر و هتل‌ها و مسافرخانه‌های بیشتری داشته باشد. درست است که کیش هم دیدنی‌های تاریخی و طبیعی مخصوص به خودش را دارد (مثل جزیره‌های مرجانی) اما به خاطر وجود بیزینس‌های بیشتری در این جزیره، امکانات تفریحی و جاذبه‌های شهری بیشتری در این مکان در انتظارتان خواهد بود. با این حال به یاد داشته باشید که از نظر زیبایی طبیعی، هر دوی این جزایر دیدنی هستند.

از طرف دیگر به خاطر موضوع بالا، اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار کمتری در کیش وجود دارد. این اقامتگاه‌ها معمولا در حاشیه‌ها هستند و محبوبیت بسیار کمتری نسبت به اقامتگاه‌های بوم گردی قشم دارند. به همین خاطر هم شاید اگر قصد ماندن در این اقامتگاه‌ها را دارید، رزرو بوم‌گردی در قشم گزینه بهتری برایتان باشد. با این حال اگر مقصدتان کیش است، هنوز هم می‌توانید این محل‌ها را پیدا کنید. خانه‌های محلی به خصوص در جزیره هندورابی که نزدیک کیش قرار دارد، از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

بهترین زمان برای رزرو بومگردی در قشم و کیش

آب و هوای قشم و کیش شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. در کل به خاطر جغرافیای نزدیک این دو به یکدیگر، می‌توانید انتظار یکسانی از طبیعت این دو داشته باشید (با این حال اگر می‌خواهید از تفریحات آبی بهره ببرید شاید بهتر باشد به کیش بروید که گزینه‌های بیشتری پیشرویتان باشد).  اما به خاطر همین آب و هوای یکسان، زمان سفر به این دو جا معمولا بهم شباهت دارد.

 به خاطر گرمای بالایی که این مناطق دارند معمولا مسافران پاییز یا زمستان را برای سفر به کیش و قشم انتخاب می‌کنند. با این حال سفر در زمستان باعث می‌شود تا قیمت اجاره جایی برای ماندن در کیش و قشم بسیار بالا برود. البته با رزرو بومگردی در قشم از علی بابا شما می‌توانید بسیاری از این قیمت‌ها را پایین بیاورید. با این حال همچنان این قیمت‌ها در فصول سرد سال بسیار بالا هستند. برای همین هم بسیاری ممکن است به سرشان بزند که گرمای قشم و کیش را به جان بخرند و در بهار یا مثلا تابستان سفرشان را شروع کنند.

قشم و کیش هردو از بهترین مقاصد مسافرت برای هر ایرانی‌ای هستند. با این حال باید در نظر داشت که سفر به این دو جا تفاوت‌هایی باهم دارد که شاید مهم‌ترینشان قیمت باشد. اگر به کیش بروید به احتمال زیاد مقصدتان یک هتل خواهد بود، در عوض با رفتن به قشم می‌توانید از اقامتگاه‌های بومگردی منحصر به فرد آن استفاده کنید. جاهایی که تجربه تکرارنشدنی‌ای برای شما خواهند ساخت. به یاد داشته باشید که سفر به این دو جزیره تجربیات مشابه اما به طور کل متفاوتی از یکدیگر برای شما بوجود خواهند آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی