ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسمه خودرو
رپورتاژ آگهی

انواع تسمه خودرو ( تسمه تایم ، تسمه دینام )

تسمه تایم، یک تسمه لاستیکی شیاردار است که سوپاپ های موتور را با زمان بندی مناسب با پیستون ها درگیر میکند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر تا به حال خودرویی داشته که از مرز 60 هزار کیلومتر  گذشته است ، صحبت های مکانیک ها را در مورد تسمه های خودرو شنیده اید و باید بدانید تسمه های خودرو به اندازه لنت ترمز خودرو بسیار مهم هستند . ممکن است هنگام توضیح وضعیت آن تسمه ها و توصیه آنها برای نگهداری از آنها سر تکان داده باشید. اما، ممکن است از خود پرسیده باشید - این تسمه ها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ وقتی صحبت از نگهداری خودروی شما به میان می آید، داشتن دانش نشانه ی قدرت است و سایت دیجی دیک چی اینجاست تا به شما کمک کند بفهمید چرا آن تسمه ها برای عملکرد وسیله نقلیه شما بسیار مهم هستند.

تسمه تایم

تسمه تایم، یک تسمه لاستیکی شیاردار است که سوپاپ های موتور را با زمان بندی مناسب با پیستون ها درگیر میکند .

 همچنین به میل لنگ اجازه می دهد تا میل بادامک را بچرخاند. این تسمه لاستیکی جایگزین مدرن تری برای چیزی است که قبلاً یک زنجیر تایم نامیده میشد بود. ارتقاء از زنجیره به لاستیک خطر آسیب به سوپاپ ها و پیستون ها را در صورت خرابی تسمه تا حد زیادی کاهش می دهد.

بهترین نشانه ای که دارید از اینکه تسمه تایم شما به درستی کار نمی کند یا نازک است این است که صدای سیلی را از زیر کاپوت بشنوید. اگر متوجه شده اید که خودروی شما در حال ایجاد یک دور آرام است، این نیز می تواند نشانه ای باشد که باید تسمه تایم خود را بررسی کنید. وقتی نوبت به تسمه تایم شما می رسد، پیشگیری بهتر از پیگیری است . اگر تسمه تایم شما پاره شود، ماشین شما نمی تواند کار کند و ممکن است به سوپاپ ها و پیستون های شما آسیب زیادی وارد کند.

به یاد داشته باشید زمانی که خودرو به یک باره دچار افت دور موتور شد، به احتمال زیاد تسمه تایم شما پاره شده است در چنین موردی مهم است که بدانید هرگز دوباره شروع به استارت زدن نکنید چون در این صورت حتما به سوپاپ ها و سرسیلندر های شما خسارت وارد میشود .

برای اطمینان از پاره شدن تسمه تایم، ماشین را در دنده دو گذاشته (خودروی خاموش) و ترمز دسته را خوابانده و در یک راه مسطح یا بدون شیب تند خودرو را به صورت دستی به حرکت (هل دادن ) در آورید . اگر خودرو حرکت کرد مطمئن باشید تسمه تایم شما پاره شده و با امداد خودرو تماس بگیرید .

 در هیچ شرایطی خودرو ای که تسمه تایم آن پاره شده است را روشن نکنید.

تسمه هیدرولیک

تسمه  شیاری  خودروی شما یک تسمه طولانی پیوسته است که تمام اجزای موتور شما را به حرکت در می آورد. خودروهای جدیدتر از تسمه‌های  شیاری استفاده می‌کنند زیرا به راحتی قابل تعویض هستند. اکثر تسمه های  شیاری حداقل هر 50000 مایل باید تعویض شوند.

اگر تسمه  شیاری  خراب باشد، اغلب می توانید صدای جیر جیر را بشنوید. این ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که تسمه کنده شده، ترک خورده یا کشش خود را از دست داده است و خیلی شل است که نمی تواند به درستی کار کند. اگر تسمه شیاری شما پاره شود، ماشین شما نمی تواند کار کند، این یکی از دلایلی است که باعث می شود مراقبت های برنامه ریزی شده ماشین خود را حفظ کنید.

تسمه شیاری

قبل از اینکه تسمه های شیاری به استاندارد جدید تبدیل شوند، اکثر خودروهای مدل قدیمی از تسمه های v  استفاده می کردند. تسمه‌های v شامل چند تسمه هستند که از میل لنگ موتور برای به حرکت درآوردن کمپرسور، تهویه ،  پمپ فرمان و دینام استفاده میکند . چیزی که در مورد این تسمه ها عالی بود این بود که کوتاه بودند و مانند تسمه های شیاری جدیدتر نمی لغزیدند . از آنجایی که تسمه های مختلف عملکردهای متفاوتی داشتند، اگر یکی از آنها بد کار کند، لزوماً به این معنی نیست که ماشین شما کار نمی کند.

اگر تسمه v شما از کار بیفتد، ممکن است متوجه صدای جیر جیر شوید و برخی از لوازم جانبی ماشین شما از کار بیفتند. متأسفانه، تسمه‌های v ممکن است همیشه به آسانی در دسترس نباشند و گاهی اوقات لازم است برای خودروهای مدل قدیمی‌تر سفارش داده شوند.

تفاوت تسمه تقلبی با اصلی

تسمه های خودرو همیشه دارای حساسیت های به جایی بوده اند که باید به دقت در زمان خودش آن ها را تعویض کنید. همیشه برای خرید انواع تسمه خودرو به لوازم یدکی های بیشماری در سطح شهر خود میروید اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید تا بهترین نوع تسمه را برای خودروی خود خریداری کنید در پایین لیستی برای شما اورده شده است که میتوانید در انتخاب خود بهترین عملکرد را داشته باشید

  • تسمه های پشت سوسماری از کیفیت بالایی برخودارند
  • تسمه هایی که منجید دارند از کیفیت بهتری برخودار باشد . البته بافت منجید باید یک دست و منظم باشد و در تمام طول تسمه یکسان باشد
  • تسمه خریداری شده حتما دارای هولوگرام پیگیری یا گارانتی باشد

تسمه های خودرو را  از کجا خریداری کنیم ؟

اکثر لوازم یدکی فروشان که در سطح شهر وجود دارد . تسمه های خودرو را در کیفیت های مختلف و با قیمت های  مختلف به فروش میرسانند . اگر شما در تهران باشید میتوانید با مراجعه به خیابان چراغ برق تهران تسمه های مورد نیاز خودروی خود را خریداری کنید . همچنین با یک سرچ ساده در موتورهای جستجو گر مانند گوگل میتوانید تسمه های خودرو خود را به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید . تمامی این لوازم یدکی فروشان انواع قطعات خودرو نظیر لوازم یدکی کیا ، پراید ، پژو ، پیکان و ... را به فروش میرسانند .

دیجی یدک چی

دیجی یدک چی یک سایت و فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی میباشد که تمام قطعات خودروهای ایرانی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش میرساند . شما میتوانید با مراجعه به سایت دیجی یدک چی به آدرس نشانی digiyadakchi.com که دارای نماد الکترونیک ازوزارت صنعت و معدن میباشد خرید خود را با خیال آسوده انجام دهید و قطعات با کیفیت برای خودروی خود تهیه کنید . سایت دیجی یدک جی انواع تسمه های خودرو را با بهترین کیفیت و ضمانت کارکرد در اختیار شما کاربران قرار میدهد.

دیجی-یدک-چی

جدول شماره فنی انواع خودرو های سواری

تسمه تایم پژو ۴۰۵ جی ال ۱۱۳ دنده
تایم پژو ۴۰۵ GLX-سمند-پرشیا ۱۱۴ دنده
تسمه تایم پژو ۲۰۶ تیپ ۱ ۱۰۸ دنده
تسمه تایم پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۰۴ دنده
تسمه تایم پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۳۴ دنده
تسمه تایم پراید ۱۰۷ دنده
تسمه تایم زانتیا ۱۳۶ دنده
تسمه تایم دوو ریسر ۱۰۴ دنده
تسمه تایم دوو سیلو ۱۱۱ دنده
تسمه تایم دوو اسپرو ۱۲۵ دنده
تسمه کولر اردی ۴PK-830
تسمه هیدرولیک اردی ۴PK-1060
تسمه کولر پژو ۴۰۵ GLX مدل ۲۰۰۰ ۴PK-845
تسمه دینام پژو ۴۰۵ GLX مدل ۲۰۰۰ ۴PK-945
تسمه دینام اردی ۸۳۵*۵/۱۰
تسمه کولر وهیدرولیک اردی ۴PK-1420 ,,4PK-1425
تسمه دینام پژو ۴۰۵ GLX-سمند-پرشیا ۶PK-1660 ,, 6p1665,,6PK 1663
تسمه دینام پراید ۹۰۰*۵/۹ ,,,GM890
تسمه دینام پژو ۴۰۵ جی ال ۲۰۰۰ ۴PK-698
تسمه دینام پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ ۶PK-1565 ,,6PK-1560
تسمه دینام ۲۰۶ تیپ ۵ ۶PK-1575 ,, 6PK-1585
تسمه دینام دوو سیلو ۵PK-970 ,,5PK-975
تسمه دینام اسپرو ۵PK- 1320
تسمه کولر پراید ۳۴*A
تسمه دینام زانتیا ۶PK-1648
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی