ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بررسی همه روش های اخذ اقامت ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان است که سالانه افراد زیادی به آن کشور مهاجرت می‌کنند؛ چرا که کشور ترکیه با ایران هم مرز و تقریباً فرهنگ یکسانی با یاران دارد. روش‌های زیادی برای مهاجرت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ترکیه یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان است که سالانه افراد زیادی به آن کشور مهاجرت می‌کنند؛ چرا که کشور ترکیه با ایران هم مرز و تقریباً فرهنگ یکسانی با یاران دارد. روش‌های زیادی برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد که همه آن‌ها منجر به اخذ اقامت این کشور می‌شود. به طور کلی 7 روش برای اخذ اقامت و مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد که متقاضیان متناسب با شرایطی که دارند، می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. ثبت شرکت، کار، تحصیلی، خرید خانه، ازدواج و تولد، سرمایه گذاری و اجاره خانه 7 روشی مهاجرتی به ترکیه است. هر کدام از این روش‌های دارای شرایط مخصوص به خود می‌باشند. اگر شما هم از جمله کسانی است که قصد دارید به کشور ترکیه مهاجرت کنید، بهتر است با انواع روش‌های مهاجرتی به این کشور آشنا شوید.

روش های مهاجرت به ترکیه

همان‌طور که می‌دانید ترکیه یکی از کشورهای هم مرز ایران است که سالانه ایرانیان برای تفریح یا مهاجرت به این کشور می‌روند. روش‌های متعددی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد و کسانی که شرایط مهاجرت به ترکیه را داشته باشند می‌توانند به این کشور بروند. روش‌های مهاجرت به ترکیه عبارت است از:

ثبت شرکتکار
تحصیلیخرید خانه
ازدواج و تولدسرمایه گذاری
اجاره خانه

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت برای مدیران کسب و کار و افراد کارآفرین بهترین راه مهاجرت به کشور ترکیه است. این افراد با داشتن شرایط زیر می‌توانند در کشور ترکیه شرکتی را ثبت کنند و به این کشور مهاجرت کنند. ثبت شرکت در ترکیه نسبت به قبل کمی سخت‌تر شده است که مشاوران دفتر مهاجرتی اصطهباناتی می‌توانند شما را در این باره راهنمایی کنند.

ارائه بیزینس پلنمشخص کردن جایی برای محل شرکت
نام‌گذاری شرکتارسال مدارک هویتی و تمکن مالی
دریافت شماره مالیاتیافتتاح کردن حساب بانکی در ترکیه
ثبت نام در بیمه درمانی و بازنشستگیواریز کردن سرمایه به حساب بانکی

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق کار

کار یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کشور ترکیه محسوب می‌شود. متقاضیان در ابتدا برای مهاجرت از طریق کار به این کشور باید یک کارفرمای ترکیه‌ای پیدا کنند. تسلط داشتن به زبان ترکی از جمله شروط استخدام نیروی کار خارجی است. متقاضیان باید مدارک زیر را آماده کنند تا بتوانند به کشور ترکیه مهاجرت کنند.

معدل آخرین مدرک تحصیلی(برای متقاضیان خارجی)اثبات صحت مدرک تحصیلی
ارائه توصیه نامه به زبان ترکیتحویل دادن قرار دادهای کاری به شرکت‌های گردشگری
گواهینامه مهارت خارجی(برای متقاضیانی که قصد آموزش در این کشور را دارند.)فرم در خواست کار(توسط کارفرما انجام می‌شود، باید به وزارت کار این کشور تحویل داده شود.
تأییدیه صورت حساب سود و ضرر شرکت سال گذشته توسط مقامات مالیاتی(توسط کارفرما)

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

تحصیل راهی تضمینی و سریع برای مهاجرت به کشور ترکیه است. متقاضیان حتی بدون این که در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند، می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. از این رو این روش برای کسانی که قصد اخذ اقامت ترکیه را دارند، بهترین راه است. شرایط تحصیل در ترکیه عبارت است از:

قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه(YOS)نیازی به ارائه مدرک زبان ترکی یا انگلیسی نیست
شرط سنی برای تحصیل در ترکیه وجود نداردشرط معدل وجود ندارد؛ اما هر چه معدل بالاتری داشته باشید، هزینه‌های دانشگاه برای شما ارزان‌تر خواهد شد.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه

متقاضیان مهاجرت به کشور ترکیه می‌توانند از طریق خرید خانه در ترکیه به این کشور مهاجرت کنند. متقاضیان خرید خانه در ترکیه می‌توانند با خرید هر نوع ملکی به کشور ترکیه مهاجرت کنند. شرایط خرید خانه در ترکیه عبارت است از:

ارزش خانه در شهرهای بزرگ 75 هزار دلار و در شهرهای کوچک 50 هزار دلار به بالا باشد.ملک خریداری باید به نام شخص متقاضی باشد
متقاضی باید سن بالای 18 سال داشته باشد

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج و تولد

متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌توانند از طریق ازدواج با یک تبعه ترکیه‌ای به این کشور مهاجرت کنند و شهروند مقیم ترکیه باید اثبات کند که توان مالی لازم برای تشکیل زندگی با یک فرد خارجی را دارد و همچنین اداره مهاجرت ترکیه به این نتیجه برسد که ازدواج آن‌های صوری نیست.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه از آنجایی که جز یکی از کشورهایی است که اقتصادی پویا دارد، مناسب به نظر می‌رسد. سرمایه گذاری شامل روش‌های متعددی نظیر خرید ملک، ثبت شرکت، سرمایه گذاری بانکی، بازار سهام، اوراق قرضه، خرید بیزینس و غیره می‌باشد. هر کدام از این روش‌های شرایط مجزایی دارند که شما می‌توانید با برقراری تماس با دفتر مهاجرتی اصطهباناتی از شرایط مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه

متقاضیان می‌توانند از طریق ویزای توریستی به کشور ترکیه مهاجرت کنند و سپس خانه‌ای در این کشور اجاره نمایند. این روش شاید آسان‌ترین راه برای مهاجرت به ترکیه باشد؛ چرا که ویزای توریستی به سرعت برای ایرانیان صادر می‌شود و اجازه مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان به مدت 60 روز بدون ویزا وجود دارد. شرایط پیچیده‌ای برای مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره نامه وجود ندارد؛ اما متقاضی باید یکسری مدارک تهیه کرد. مدارک لازم برای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق اجاره نامه به این صورت است:

اجاره نامه کتبی و محضری ترکیهبیمه درمانی
شماره مالیاتیدرخواست مصاحبه
پاسپورت معتبر و کپی آنترجمه مدارک هویتی به انگلیسی یا ترکی(شناسنامه)
چهار قطعه عکس پاسپورتیگواهی پرداخت هزینه اداره مهاجرت
قباله ازدواج(برای افراد متأهل)ترجمه شناسنامه فرزندان یا گواهی کفالت

جمع بندی

سالانه ایرانی‌های زیادی به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند. ترکیه کشوری است که از نظر اقتصادی و رفاهی وضعیت بهتری نسبت به ایران دارد؛ از این رو یکی از مقاصد مهاجرتی در بین ایرانیان است. راه‌های مهاجرت به کشور ترکیه زیاد است که متقاضیان با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند یکی از آن‌ها را برگزینند. ما در این مقاله سعی کردیم که راه‌های مهاجرتی به کشور ترکیه را بررسی کنیم تا با توجه به شرایطی که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی