ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید و فروش رمزارز با صرافی سی بیت

در چند دهه اخیر، سرعت رشد دنیای فناوری زندگی مردم را دستخوش تغییرات بزرگی کرده است. امروزه پرداخت‌ها بدون پول نقد انجام می‌شوند، خریدها دیجیتالی هستند و داده‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند. این سوال ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در چند دهه اخیر، سرعت رشد دنیای فناوری زندگی مردم را دستخوش تغییرات بزرگی کرده است. امروزه پرداخت‌ها بدون پول نقد انجام می‌شوند، خریدها دیجیتالی هستند و داده‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند. این سوال پیش می‌آید که آیا ما توانسته‌ایم پا به پای این فناوری‌ها پیشرفت کنیم؟ متاسفانه اینطور نیست. کسانی که به موقع توانستند یاد بگیرند در مسیر پیشرفت قرار گرفتند و کسانی که با تغییرات جدید سازگار نشدند از غافله عقب مانده‌اند. امروزه، مردم و به ویژه جوانان دوست دارند با نگاه به آینده فکر و برنامه‌ریزی کنند و فناوری‌های جدیدی را روی کار بیاورند که به پیشروی بیشتر نسل بشر بیانجامند.

ارز دیجیتال چیست؟

در چنین سناریویی، بسیاری معتقدند که در فرای سرمایه‌گذاری روی بورس، این ارزهای دیجیتال خواهند بود که آینده معاملات را در دست خواهد داشت. با این حال، درک چیزهای ناملموس برای همه آسان نیست و چیزی که دیده و لمس نمی‌شود در آغاز با شک و ظن مردم رو به رو می‌شود. استفاده از رمزارزها نوعی روش پرداخت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در دامنه بین‌المللی می‌توان با آن به صورت آنلاین به خرید و فروش کالا و خدمات پرداخت.

شرکت‌های مالی، ارز دیجیتال خود را منتشر می‌کنند که به آن «توکن» می‌گویند. در عین حال شرکت‌های خاصی هم در دنیا هستند که با دریافت این توکن‌ها خدمات و کالاهای خود را به فروش می‌رسانند. البته توکن‌ها با ارزهای واقعی خریداری می‌شوند. در واقع شما می‌توانید معادل پول رایج خود به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

بیش از ۱۴٫۵۰۰ رمزارز به صورت عمومی در سراسر جهان معامله می‌شود و تعداد بیشتری هم در راه تولید و عرضه به بازار به سر می‌برند. هر یک از این رمزارزها با مشخصه‌های خاص خود (که بازدهی بیشتری را به همراه دارد) نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کنند. با اینکه تلاش برای قانونمند کردن این بازار وجود دارد، هنوز هیچ بانک مرکزی‌ای نتوانسته کنترل آن را به دست بگیرد و در واقع هیچ دولتی نمی‌تواند آن را کنترل کند. این آزادی و خاصیت غیرمتمرکز بودن این بازار یک نکته بسیار جذاب برای سرمایه‌گذارانی است که در تلاشند تا بدون وساطت شخص ثالث سرمایه‌گذاری کرده و از آن سود ببرند. کاربران با پرداخت کارمزد ناچیز می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ و کاغذبازی، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و انتقال دارایی خود به هر نقطه‌ای از جهان بپردازند و این در حالی است که ارزش این رمزارزها در سراسر جهان به یک میزان است.

شبکه‌های رایانه‌ای همتا به همتا از طریق نرم‌افزار منبع‌باز، ارزهای دیجیتال را مدیریت می‌کنند و هیچ دولتی در هیچ مرحله‌ای از آن دخالت ندارد. بنابراین، هر کسی از هر جای جهان که مایل به ورود به بازار کریپتو است، می‌تواند این کار را انجام دهد.

هر رمزارز موجود در بازار، بلاکچین خود را دارد. فناوری بلاکچین ایمنی پرداخت‌ها را تضمین می‌کند و نوعی دفتر کل مجازی است که به ترازنامه بانک شباهت دارد. بلاکچین پس از انجام شدن تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، آن را تایید کرده و سوابق آن را حفظ می‌کند.

استفاده از ارزهای دیجیتال برای معاملات

کارشناسان اغلب بر این باورند که برخلاف کلاهبرداری‌های آنلاین بانکی، کارت‌های اعتباری یا کلاه‌برداری از کارت هدیه، در بازار ارزهای دیجیتال این مسائل وجود نخواهد داشت. یکی از دلایل این امر نامشخص بودن هویت افراد در حین انجام معاملات و تراکنش‌های ارز دیجیتال است. شما در حین تراکنش ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی هیچ یک از جزئیات هویتی خود را افشا نمی‌کنید و گیرنده پول خود را بدون ارائه هیچ مدرک هویتی و بدون تاخیر دریافت می‌کند. تمام تراکنش‌ها ظرف چند ثانیه و تماما به صورت دیجیتال و خودکار انجام می‌شود و مراحل آن قابل دستکاری نیست.  

از آنجا که بازار کریپتو مجازی است، بر روی سیستم‌های پرداخت فوری کار می‌کند، و بدنه نظارتی ندارد، فرایند پرداخت‌ نیازی به کارهای اداری نداشته و تماما توسط دو طرف معامله مدیریت می‌شود. دوام، سهولت و سرعت پرداخت، از مزایای بی‌بدیل در فضای بازار رمزارز به شمار می‌رود.

ناگفته نماند که این بازار نوساناتی را تجربه کرده که تاکنون افراد زیادی را از فرش به عرش یا بالعکس رسانده است. توصیه اکید کارشناسان به افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند این است که با سرمایه مازاد خود وارد این حوزه شوند چرا که هیچ آدم عاقلی با در دست داشتن تمام دارایی خود به دریا نمی‌زند.

با توجه به شرایط اقتصادی امروز و تورم روزافزون، کاربران ایرانی بدون داشتن هیچ دانشی در این زمینه و تنها با خرید و نگهداری استیبل‌کوین‌ها می‌توانند ارزش دارایی خود را حفظ کنند. استیبل‌کوین‌ها رمزارزهای دارای پشتوانه‌ای هستند که طوری طراحی شده‌اند تا همواره یک قیمت ثابت داشته باشند. اکثر این ارزها معادل یک دلار آمریکا ارزش دارند. شما با مطالعه درباره استیبل‌کوین‌های مختلف می‌توانید ارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنید. در حال حاضر با نگاه به حجم خرید و فروش تتر به عنوان یک استیبل کوین می‌توانیم آن را در صدر لیست مربوط به این نوع رمزارز در نظر بگیریم.

مسائل پیرامون ورود به بازار ارزهای دیجیتال در ایران

ورود به بازارهای جهانی در زمینه ارزهای دیجیتال، با توجه به تحریم‌ها کار را برای کاربران ایرانی اندکی دشوار ساخته است. از یک طرف، پلتفرم‌های جهانی رمزارز، امکان خرید رمزارز با پول ایران را نداشته و اکثرا از کارت‌های اعتباری معتبر در عرصه بین‌المللی پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر، کاربران ایرانی در بسیاری از این پلتفرم‌ها، به لحاظ تحریم‌های اعمال شده حق عضویت ندارند.

 البته بسیاری از کاربران به کمک آی‌پی ثابت در حال استفاده از این پلتفرم‌ها هستند. اما برای انجام معاملات در بازار جهانی، دانش کافی (سطح مناسب زبان انگلیسی، اطلاع از قوانین هر پلتفرم و نحوه کار با آن، دانش تحلیل ارزهای دیجیتال و ...) نیاز است.

صرافی رمزارز سی‌بیت به عنوان زیرمجموعه شرکت ابر گنجینه کویر، این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم آورده تا وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده و از گزند قوانین بین‌المللی و تحریم‌های خارجی دور بمانند.

شما در این صرافی می‌توانید با قیمت واقعی و لحظه‌ای به خرید و فروش بیت کوین و بیش از ۳۰۰ رمزارز دیگر و معامله آن‌ها بپردازید. معاملات به صورت همتا به همتا (P2P) و بدون دخالت شخص ثالث رخ داده و خرید و فروش ارزها در بین کاربران شکل می‌گیرد. یکی از مزایای قابل توجه این صرافی امکان واریز و برداشت بدون محدودیت است.

. پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته هم کمک می‌کند تا کاربران در صورت برخوردن به هر چالشی با کارشناسان این پلتفرم صحبت کرده و آن را برطرف کنند. همچنین کاربران با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی می‌توانند برای لیست شدن رمزارزهای دلخواه خود درخواست بدهند. خرید و فروش رمزارز، مبادلات دلاری، کیف پول اختصاصی، امنیت چندلایه، ارائه قیمت لحظه‌ای و پشتیبانی تمام وقت از جمله خدماتی است که این صرافی رمزارز به کاربران خود ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی