ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بیمه شخص ثالث اقساطی بدون نیاز به چک و سفته از کجا بخرم؟

در جهان امروزی تمامی وسایل نقلیه موظف هستند که تحت بیمه شخص ثالث قرار بگیرند؛ در کشور ما ایران نیز این بیمه، یک نوع بیمه مخصوص صاحبان وسایل نقلیه است که برای آن‌ها مزایای زیادی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در جهان امروزی تمامی وسایل نقلیه موظف هستند که تحت بیمه شخص ثالث قرار بگیرند؛ در کشور ما ایران نیز این بیمه، یک نوع بیمه مخصوص صاحبان وسایل نقلیه است که برای آن‌ها مزایای زیادی را به‌دنبال دارد. موارد مختلفی وجود دارند که بر روی هزینه حق بیمه تأثیر می‌گذارند و میزان آن را تعیین می‌کنند. بیمه شخص ثالث اقساطی شرایطی را ایجاد می‌کند که افراد با هرگونه وضعیت مالی که دارند، توانایی بیمه‌کردن وسیله نقلیه خود را داشته باشند.

این بیمه زیان‌های جانی و مالی اشخاص ثالث را تحت پوشش خود قرار داده و به تعهداتی که نسبت به شخص ثالث دارد عمل می‌کند. پس بهتر است صاحبان خودروها برای بیمه‌کردن وسایل نقلیه خود، اطلاعاتی کامل در اختیار داشته باشند و با آگاهی کامل این امر اجباری و مفید را انجام دهند.

مهم ترین موارد در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

جهت انتخاب بهترین بیمه لازم است که به یک‌سری موارد، بسیار توجه کرد و در انتخاب خود، آن‌ها را مدنظر قرار داد؛ این موارد عبارت‌اند از:

1- داشتن تعهد مالی

2- امکان پرداخت به‌صورت اقساط

3- تعداد زیاد شعب و مراکز برای دسترسی آسان

طبق موارد گفته شده در بالا، می‌توان کاملاً آگاهانه به خرید بیمه شخص ثالث اقساطی اقدام کرد و از تمامی مزایای آن استفاده کرد. در این راستا بهتر است بدانید که آیتول اولین استارت‌آپی است که موفق به کسب مجوز رسمی بیمه مرکزی شده و با شرکت‌های معتبر بیمه در سراسر کشور (ایران، آسیا، دی، رازی، دانا و ...) همکاری می‌کند و خدمات بیمه شخص ثالث اقساطی بدون چک را نیز ارائه می‌دهد.

باید دقت داشت که طبق قانون بیمه مرکزی، این نوع بیمه اجباری است و در صورت دیرکرد یا عدم تمدید آن با ثبت نمره منفی مواجه شده و باید جریمه آن را پرداخت کرد؛ به‌گونه‌ای که به ازای هر روز دیرکرد، هزینه مشخصی را شرکت بیمه به مبلغ بیمه شما اضافه می‌کند.

انواع متفاوت پوشش های بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارت مالی و جانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و در راستای تعهدات خود در مواجه با این دو نمونه عمل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که شامل نقص عضو و هزینه‌های پزشکی مربوط به آن و همچنین فوت افراد نیز می‌شود. اگر شخصی در حادثه رانندگی دچار خسارت شود، می‌تواند باتوجه به قرارداد خود با شرکت بیمه، غرامت دریافت کند.

این بیمه نسبت به شخص ثالث در صورتی متعهد است که در حادثه رانندگی این شخص مقصر نباشد؛ در غیر این‌صورت، شرکت بیمه‌کننده هیچ تعهدی نسبت به شخص ندارد. در هنگام خرید بیمه شما می‌توانید هم به‌صورت یکجا مبلغ را پرداخت کنید یا اینکه به‌صورت اقساطی در طی چند بازه مشخص پرداخت خود را انجام دهید که اکثر افراد بیمه ماشین قسطی را ترجیح می‌دهند.

در آیتول برای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی هیچ چک و سفته‌ای جهت ضمانت دریافت نخواهد شد و شما به‌راحتی می‌توانید خرید خود را با کمترین اتلاف وقت انجام دهید.

تأثیر نوع کاربری وسیله نقلیه در محاسبه قیمت و هزینه پرداختی توسط شخص ثالث

احتمال وقوع حادثه رانندگی در بعضی از وسایل نقلیه بیشتر است و همین امر باعث می‌شود که در مقدار هزینه پرداختی به شرکت‌های بیمه‌کننده تفاوت ایجاد شود و متناسب با نوع خودرو و میزان ریسک‌پذیری آن، مبالغ متفاوتی تعیین شوند. هرچقدر میزان ریسک‌پذیری یک وسیله نقلیه بیشتر باشد، قطعاً باید هزینه بیشتری برای تهیه بیمه شخص ثالث اقساطی پرداخت کند. نوع کاربری خودروها متفاوت بوده و عبارت‌اند از:

1- تاکسی

2- آمبولانس

3- آتش نشانی

4- خودروی صنعتی

5- خودروی بارکش

برای اطمینان از درستی بیمه‌نامه خریداری شده برای خودرو و همچنین آگاه‌بودن به مواردی همچون درصد تخفیف بیمه، نوع تعهدات شرکت بیمه و تاریخ اتمام بیمه‌نامه، می‌توانید استعلام بیمه شخص ثالث را دریافت کنید.

چرا بهتر است خرید بیمه شخص ثالث خود را از طریق آیتول انجام دهید؟

با آیتول می‌توانید بیمه شخص ثالث اقساطی را با اعتماد کامل بخرید و همچنین از مزایای این سامانه محبوب و پرطرف‌دار استفاده کنید. برخی از مزایای استفاده از آن عبارت‌اند از:

1-عدم نیاز به ضامن و معرف: جهت اعتبارسنجی به ضامن یا معرف نیازی نخواهید داشت و همین امر موجب سهولت در انجام خرید بیمه شخص ثالث خواهد شد.

2- آنلاین بودن کل فرایند صدور بیمه شخص ثالث: به‌دلیل آنلاین بودن فرایند صدور بیمه لازم نیست که به‌صورت حضوری اقدام کنید و همین امر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شود و به‌راحتی در هر مکانی می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

3- قابلیت خرید تمامی بیمه‌ های تخصصی خودرو (ثالث و بدنه) و موتورسیکلت: شما می‌توانید از این طریق برای خودرو یا موتورسیکلت خود انواع مختلف بیمه‌ها را خریداری کنید.

4- سامانه ای  بودن تمامی خدمات ارائه شده از جانب آیتول: از این طریق شما می‌توانید کلیه خدمات موردنیاز خودرو را دریافت کنید. همچنین تمامی کارهای مربوط به خودروی خود مانند پرداخت جریمه و بدهی، استعلام و خرید بیمه، خرید قطعات اصل، دریافت معاینه فنی، تعویض پلاک و... را به‌صورت آنلاین و توسط سفیر آیتول انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی