ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا سفر به ترکیه ویزا می خواهد؟

سفرهای خارجی این روزها در بین مردم بیشتر رونق پیدا کرده است و تمامی افراد به‌دنبال پیدا کردن کشوری برای مسافرت و زندگی هستند که از نظر مالی مقرون به‌صرفه باشد. یکی از کشورهایی که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفرهای خارجی این روزها در بین مردم بیشتر رونق پیدا کرده است و تمامی افراد به‌دنبال پیدا کردن کشوری برای مسافرت و زندگی هستند که از نظر مالی مقرون به‌صرفه باشد. یکی از کشورهایی که بین گردشگران بسیار محبوبیت پیدا کرده و مقصد انبوه زیادی از مردم شده، کشور ترکیه است. در زمان‌های اخیر کشور ترکیه توانسته جزو یکی از مکان‌های گردشگری برای مردم ایران جهت تجارت، تحصیل، تفریح و... شود. افرادی که قصد سفر با تور لحظه آخری ترکیه را دارند همواره به این مسئله فکر می‌کنند که آیا ترکیه ویزا می‌خواهد؟ شرایط اخذ ویزا ترکیه چقدر است؟ انواع ویزا ترکیه کدامند؟

شرایط اخذ ویزای ترکیه

پیش از انتخاب ترکیه برای ادامه تحصیل، کار و زندگی شخصی خود می‌توانید با تور لحظه آخری ترکیه به عنوان گردشگر و بدون نیاز به ویزا، به این کشور سفر کرده و شرایط آن را بسنجید. چنانچه تصمیم به اقامت داشتید، می‌بایست ابتدا به کنسولگری‌ ترکیه در ایران بروید تا پرونده شما با توجه به مدارک لازم، تکمیل شود. سپس مدارک به وزارت امور اجتماعی و کار ارسال می‌گردند و اگر تایید شوند، مجوز ویزا برای شما صادر خواهد شد و بعد از گذشت ۹۰ روز می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. مدت زمانی که ویزای ترکیه اعتبار دارد یک سال است و بعد از اتمام آن شما می‌توانید به مدت سه سال ویزای خود را تمدید کنید. بعد از پایان یافتن این سه سال مجددا تا شش سال این ویزا تمدید خواهد شد. اگر شهروند خارجی این مدت را بدون مشکل طی کند، اجازه کار دائم بدون توجه به موقعیت جغرافیایی را دریافت می‌کند. برای تمدید پاسپورت این مطلب را هم بخوانید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای ترکیه

مدارک لازم برای اخذ ویزای ترکیه شامل موارد زیر است:

  • خرید بلیط برگشت
  • بیمه مسافرتی
  • اثر انگشت
  • پاسپورت و گذرنامه
  • ارائه گواهی مالی
  • ارائه مدارک برای آشنایی با آنکه فرد مجرد است یا متاهل( سند ازدواج)
  • مدارکی جهت نشان دادن رزرو هتل
  • ارائه دعوت‌نامه کاری یا نامه پذیرش

انواع ویزا ترکیه

ویزای ترکیه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ویزای کوتاه مدت: این ویزا برای کارهای توریستی داده می‌شود.
  • ویزای ترانزیت: افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، اجازه دارند در محدوده کشور ترکیه سفر داشته باشند.
  • ویزاهای تک ورودی: کسانی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند فقط یک‌بار می‌توانند به ترکیه وارد شوند و مدت اقامت آنها ۹۰ روز است.
  • ویزاهای چند ورودی: کسانی که این نوع ویزا دریافت می‌کنند اجازه دارند به مدت بیش از یک‌بار به ترکیه وارد شده و هر بار ۹۰ روز اجازه اقامت دارند و تا ۵ سال اعتبار دارد.

ویزای ترکیه براساس کاربرد

ویزای ترکیه براساس کاربرد به پنج دسته تقسیم می‌شود:

ویزای تجاری و توریستی ترکیه

ترکیه و ایران با یکدیگر همسایه هستند و روابط مناسبی دارند. شهروندان این دو کشور به هنگام رزرو تور لحظه آخری ترکیه یا بلعکس، در حالی که به ‌عنوان توریست شناخته می‌شوند، نیازمند دریافت ویزای توریستی نیستند و تنها مدرک مورد نیاز آن‌ها پاسپورت است. شرایط ویزای تجاری نیز مانند ویزای توریستی بوده و فرد برای کارهای موقتی مانند شرکت در کنفرانس، حضور در جلسات و... نیازمند ویزای تجاری نیست و تنها با پاسپورت می‌تواند به ترکیه برود. برای تفریح اگر به ترکیه می‌روید بهتر است با تورلحظه آخری ترکیه سفر بروید.

ویزای تحصیلی ترکیه

جدیدا کشور ترکیه بر روی سیستم درمان و بهداشت خود تمرکز کرده است. به‌همین علت تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور مورد استقبال افراد قرار دارد و چنانچه واجد شرایط ادامه تحصیل در ترکیه باشید، می‌توانید ویزای تحصیلی ترکیه را اخذ کنید.

ویزای کار ترکیه

برای آنکه بتوانید در کشور ترکیه کار کنید حتما باید ویزای کار داشته باشید و بدون آن امکان کار وجود ندارد. شرایطدریافت این ویزا عبارت است از:

  • پیدا کردن کارفرمای مورد اعتماد
  • دریافت کردن زمان ملاقات از کنسولگری محلی ترکیه
  • ارائه مدارک و تکمیل پرونده
  • دریافت مجوز اقامت موقت در ترکیه

ویزای اقامت ترکیه

اگر قصد داشته باشید که بیشتر از ۹۰ روز در ترکیه بمانید، باید ویزای اقامت ترکیه را دریافت کنید. شما می‌بایست حدود ۲ ماه قبل از سفرتان اقدام به دریافت این ویزا نمایید تا زمان کافی برای بررسی شرایط وجود داشته باشد. بعد از آنکه ویزای اقامت دریافت کردید، باید اثبات کنید که توانایی ساپورت مالی خود را دارید و سپس اجازه کار در ترکیه را خواهید داشت.

کلام پایانی

برای سفر به کشور ترکیه به منظور گردش و کارهای تجاری مانند کنفرانس، نیاز به ویزا نخواهید داشت. دریافت ویزای تحصیلی، کار و اقامت برای این کشور شرایط دشواری ندارد و شما با داشتن برخی مدارک می‌توانید به ترکیه وارد شده و براساس مقصود خود، ویزای کوتاه مدت یا بلند مدت دریافت کنید. این نکته مدنظرتان باشد که نیازمند چه نوع ویزایی هستید تا بتوانید به اهدافتان نزدیک شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی