ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آب شیرین‌کن و تصفیه آب‌هایی که تحولی به همراه دارند

آب شیرین‌کن‌ها یا دستگاه های تصفیه آب صنعتی سال‌هاست که باعث ایجاد تحولی بزرگ در کاربردهایی شده‌اند که، به آب تصفیه شده و با خلوص بالا نیاز دارند. برای تولید آب با خلوص بالا و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آب شیرین‌کن‌ها یا دستگاه های تصفیه آب صنعتی سال‌هاست که باعث ایجاد تحولی بزرگ در کاربردهایی شده‌اند که، به آب تصفیه شده و با خلوص بالا نیاز دارند. برای تولید آب با خلوص بالا و عاری از هر نوع آلاینده نیاز به استفاده از فیلترها و مواد شیمیایی مختلف با توجه به نوع و میزان آلایندگی آب است. عنصر اصلی در آب شیرین کن های صنعتی که، وظیفه حذف آلاینده های آب با دقت 0.0001 میکرون را دارد، فیلتر ممبران است. اما این فیلتر به تنهایی نمی تواند برای تصفیه آب استفاده شود. 

فیلتر ممبران در کنار بقیه فیلترهای دستگاه تصفیه آب صنعتی و هم‌چنین مواد شیمیایی مختلف برای فیلتراسیون و خالص‌سازی آب استفاده می‌شود. آب شیرین‌کن‌های صنعتی با استفاده از عملکرد فوق‌العاده فیلتر ممبران در حذف آلاینده‌های آب با دقت بالا، به عنوان یکی از پر کاربرد ترین روش‌های تصفیه آب در تصفیه آب صنعتی شناخته می‌شود.

تصفیه کننده های صنعتی

تصفیه‌کننده‌های صنعتی از فیلترها و مراحل مختلف فیلتراسیون شامل روش‌های شیمیایی و فیزیکی تشکیل شده‌اند. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی نقش بسیار مهمی در تولید آب با کیفیت و افزایش سطح سلامت آب و محصولات تولیدی توسط آن دارند. 

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با توجه به نیاز مشتری و مطابق با آنالیز دقیق آب ورودی در ظرفیت‌های مختلف می‌توانند تولید شوند. نکته مهم این است که، طراحی این دستگاه‌ها باید با نظر افراد کارشناس و با تکیه بر دانش تخصصی طراحی سیستم‌های اسمز معکوس انجام شود. در غیر این صورت عملکرد و بازدهی مناسبی از سیستم دریافت نخواهید کرد.

تصفیه‌کننده‌های صنعتی که مطابق با نیاز هر کاربرد طراحی شوند و در استفاده و نگهداری از آنها نیز اصول و استانداردهای لازم رعایت شود، می‌توانند سال‌ها بدون ایجاد هر گونه مشکلی به کار خود ادامه دهند.

بنابر این اهمیت موضوع طراحی آب شیرین‌کن‌های صنعتی مطابق با نیاز مشتری و نوع کاربرد، موضوع مهمی است که برای انتخاب و خرید سیستم‌های تصفیه آب صنعتی باید در نظر داشته باشید.

مواد شیمیایی که نقش‌آفرین هستند

یکی از موارد بسیار مهم در تولید آب تصفیه شده در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی استفاده از مواد شیمیایی است. موادی که آب را برای ورود به مرحله اصلی فیلتراسیون با فیلترهای ممبران آماده می‌کنند. یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های آب شیرین‌کن صنعتی پیش تصفیه آنهاست. 

بخشی که نقش حیاتی در حفاظت از دیگر فیلترها و به خصوص فیلتر ممبران در برابر برخی از آلاینده‌ها و مواد معلق دارد. در بخش پیش تصفیه از مواد شیمیایی و روش‌های مکانیکی مختلف برای فیلتراسیون آب استفاده می‌شود. برخی از مهم ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی شامل کربن فعال، آنتی اسکالانت، رزین سختی گیر، سیلیس و ... می‌باشد. با استفاده از این مواد شیمیایی مرحله به مرحله نوعی از آلاینده‌های آب حذف شده و آب آماده ورود به مرحله اصلی تصفیه با فیلترهای ممبران می‌شود. مهم‌ترین مواد شیمیایی تصفیه آب در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی شامل موارد زیر می‌شوند:

کربن فعال

کربن فعال یا کربن اکتیو که طی مراحلی از مواد اولیه‌ای مانند پوست نارگیل یا دیگر گیاهان، چوب و ... تولید و فعال‌سازی می‌شود. عملیات فعال سازی انجام شده بر روی زغال، باعث ایجاد حفره‌هایی در ساختار آن شده که قدرت جذب بالایی در کربن فعال ایجاد می‌کنند.

ساختار کربن اکتیو به گونه‌ای است که، مساحت سطحی زیادی را برای جذب فراهم می‌کند، به طوری که مقدار کمی از این ماده شیمیایی تصفیه آب می‌تواند مقدار زیادی آلاینده را به خود جذب کند. کربن فعال قابلیت حذف بو، رنگ، طعم نامطلوب، برخی از فلزات سنگین و کلر آب را دارد.

رزین سختی گیر

رزین سختی‌گیر با اجرای فرایند تبادل یونی در دانه های رزین باعث کاهش سختی آب می‌شود. در واقع یون‌های فرم یونی رزین سختی گیر جایگزین یون‌های عالم سختی آب مانند کلسیم و منیزیم شده و آنها را در آب کاهش می‌دهد.

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت به طور غیر مستقیم برای تصفیه آب کاربرد دارد. در اصل این ماده شیمیایی باعث تصفیه آب نمی‌شود و در حفاظت از فیلترهای ممبران که به عنوان قلب دستگاه تصفیه آب صنعتی شناخته می‌شوند، نقش بسیار مهمی دارد.

آنتی اسکالانت مانع از تشکیل رسوبات ناشی از املاح و نمک‌های آب در سطح غشای فیلتر ممبران می‌شود. به این ترتیب طول عمر فیلترهای ممبران را افزایش می‌دهد.

سیلیس 

سیلیس برای حذف کدورت و ذرات معلق موجود در آب استفاده می‌شود. سیلیس دانه‌بندی‌های مختلفی دارد، که برای حذف ذرات معلق درشت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فیلترهای ممبران

همان‌طور که گفتیم، فیلترهای ممبران مهم‌ترین بخش از فرایند تصفیه آب را بر عهده دارند. فیلترهای ممبران انواع مختلفی دارند که، شامل فیلتر ممبران اسمز معکوس، نانو فیلتراسیون، میکرو فیلتراسیون و اولترا فیلتراسیون می‌شود. در این میان فیلترهای ممبران اسمز معکوس به دلیل دقت بالای حذف آلاینده‌ها کاربرد بیش‌تری دارند. اگر قصد خرید فیلتر آب و ممبران را دارید، می‌توانید از طریق ارتباط با بخش فروش شرکت آبین از قیمت به روز محصول مورد نظرتان اطلاع پیدا کنید.

فیلتر ممبران از برندهای وارداتی زیادی در بازار موجود است که، قیمت آن به نوسانات ارز در کشور بستگی دارد. به همین دلیل قیمت فیلتر ممبران به صورت به روز استعلام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی