ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

یادگیری علم کامپیوتر و آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان موضوعی ارزشمند است. از بازی‌های ویدیویی گرفته تا وب‌سایت‌ها و حتی روباتیک با آموزش برنامه نویسی کودکان در ارتباط هستند. آموزش برنامه‌نویسی برای کودکان و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یادگیری علم کامپیوتر و آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان موضوعی ارزشمند است. از بازی‌های ویدیویی گرفته تا وب‌سایت‌ها و حتی روباتیک با آموزش برنامه نویسی کودکان در ارتباط هستند. آموزش برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان دنیای جدیدی از امکانات را جهت سرگرمی‌، فعالیت‌های تحصیلی، مشاغل و موارد دیگر مهیا می‌کند.

ارزش علوم کامپیوتر و کدنویسی کاملاً واضح است، اما کدام دوره آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برای شما بهتر است؟ قطعاً انتخاب یک دوره مناسب می تواند یک کار طاقت فرسا به نظر برسد. امروز، به شما مقدمه ای از دنیای کدنویسی ارائه می شود و بهترین کلاس های آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به اشتراک گذاشته می شود.

چرا کلاس های آموزش برنامه نویسی کودکان؟

چه به بازی‌های ویدیویی مانند ماینکرافت علاقه‌مند باشید، چه برنامه‌های تلفن همراه یا روبات‌ها، یادگیری برنامه نویسی کودکان می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نحوه عملکرد آن داشته باشید. همچنین "آموزش برنامه نویسی برای کودکان" یک راه عالی برای تقویت زبان انگلیسی و همچنین آماده شدن برای سرگرمی ها و مشاغل آینده است.

آموزش برنامه نویسی به شما امکان می دهد آن را در بسیاری از برنامه های کاربردی دنیای واقعی اعمال کنید. از طراحی وب گرفته تا بازی‌های ویدیویی با الهام از شرکت‌هایی مانند Roblox، کودکان و نوجوانان می‌توانند تا حد زیادی مهارت‌های حل مسئله و خلاقیت خود را تقویت کنند.

شغل های مرتبط با برنامه نویسی کودکان

به زبان ساده، فرصت های شغلی فراوانی در دسترس کسانی است که از سنین پایین به آموزش برنامه نویسی کودکان می پردازند. از توسعه دهندگان اپلیکیشن گرفته تا متخصصان رباتیک، آینده برای برنامه نویسان جوان روشن است.

محبوب ترین مشاغل برای برنامه نویسی شامل توسعه نرم افزار موبایل، برنامه نویس کامپیوتر، متخصص یادگیری ماشین، مهندس سیستم های کامپیوتری، توسعه دهنده وب و مدیر پایگاه داده است.

در کنار این مشاغل ساده تر، مجموعه ای از فرصت های خلاقانه و هنری بسیار مرتبط با دنیای برنامه نویسی وجود دارد. اینها شامل طراحی بازی، هنر دیجیتال و خیلی چیزهای دیگر است!

توسعه مهارت های نرم افزاری با برنامه نویسی کودکان

همراه با توانایی فنی برای ایجاد هر تعداد برنامه، بازی، وب سایت و موارد دیگر، یادگیری نحوه کدنویسی نیز به توسعه مهارت های نرم افزاری بسیار حیاتی کمک می کند!

افزایش خلاقیت با برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی کودکان فقط سبب انجام کارهای فنی نیست. بلکه خیلی بیشتر از این است! کدنویسی به نوجوانان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را کشف کنند. راه های زیادی برای کشف وجود دارد، از برنامه های اندروید گرفته تا بازی های ویدیویی و هوش مصنوعی. برنامه نویسی همچنین می تواند یک تلاش بسیار هنری باشد!

افزایش صبر و حوصله با برنامه نویسی کودکان

صبر یک فضیلت است و یادگیری برنامه نویسی کودکان قطعا به بهبود آن کمک می کند! به ندرت اتفاق می افتد که بار اول یا حتی بار پنجم برنامه ای درست کار کند. با درک این موضوع اگر وقت خود را صرف اصلاح و تست رویکردهای مختلف کنید، در نهایت می توانید هر چالش برنامه نویسی را حل کنید. این می تواند یک تجربه بسیار لذت بخش و رضایت بخش باشد.

بهبود مهارت حل مسئله با آموزش برنامه نویسی برای کودکان

برای کدنویسی، باید مشکلات پیچیده را مدیریت کنید و راه حل های مفیدی ارائه دهید. تفکر انتقادی یک جزء اصلی در برنامه نویسی است و دادن فرصت به کودکان و نوجوانان برای تمرین این مهارت های مهم می تواند به موفقیت در تمام جنبه های زندگی آنها تبدیل شود!

کار گروهی با آموزش برنامه نویسی

ممکن است بیشتر برنامه نویسان را به تنهایی در مقابل کامپیوتر تصور کنید. با این حال، برای انجام موفقیت آمیز یک پروژه کدنویسی به یک تیم نیاز است. کار تیمی چندین مزیت را ارائه می دهد که شامل طوفان فکری، بررسی خطا، بازخورد سازنده و پشتیبانی می شود.

برنامه نویسی

سطوح آموزش برنامه نویسی کودکان در ایرانیان سایبر

ایرانیان سایبر به آموزش برنامه نویسی کودکان در سه سطح می پردازد، این سه سطح با توجه به رده سنی کودکان و نوجوانان انتخاب شده است. بیایید نگاهی به سه سطح یادگیری اصلی بیندازیم. شما برای ثبت نام می توانید عبارت ایرانیان سایبر را در گوگل سرچ کنید و وارد سایت ایرانیان سایبر شوید و در دوره ها ثبت نام کنید.

سطح اول) آموزش برنامه نویسی کودکان برای سنین 8 تا 11 سال

در این دوره ها مهمترین مساله جذب و آموزش برنامه نویسی کودکان در قالب بازی های انیمیشنی و جذاب است. تا بچه ها خدایی نکرده از برنامه نویسی دلزده نشوند. این رده شامل دوره های مختلفی است. برخی از دوره های رده آموزش برنامه نویسی کودکان شامل برنامه نویسی اسکرچ، اپ اینونتور و پایتون می باشد.

در ادامه بیشتر در مورد اسکرچ صحبت خواهیم کرد، اسکرچ یک نقطه شروع عالی برای برنامه نویسی کودکان است. این برنامه کدنویسی پیچیدگی های مبتنی بر متن را از بین می‌برد، بنابراین افراد بالای ۸ سال می‌توانند آن را در کمترین زمان دریافت کنند.

سطح دوم) آموزش برنامه نویسی مقدماتی برای سنین 12 تا 15 سال

در این سطح مهمترین مساله یادگیری اساس برنامه نویسی است. بچه ها در این سطح به قدری بزرگ شده اند که به کدنویسی واقعی بپردازند. در این سطح از بچه ها امتحان و پروژه گرفته می شود. لذا انجام تمرینات در این سطح بسیار مهم است. این رده نیز شامل دوره های مختلفی است. برخی از دوره های رده آموزش برنامه نویسی مقدماتی شامل برنامه نویسی پایتون، سی پلاس پلاس و طراحی سایت با CSS/HTML می باشد.

هنگامی که اصول اولیه  برنامه نویسی کودکان فراگرفته شد ، وقت آن است که مجموعه مهارت ها ارتقا یابد! پایتون از بهترین برنامه ها برای یادگیری در سطح متوسط هستند که فرصت هایی را برای تقویت خلاق و تحلیلی شما فراهم می کنند. این دوره های مقدماتی برای افراد 12 تا 15 ساله ایده آل است.

سطح سوم) برنامه نویسی پیشرفته برای سنین 15 تا 18 سال

آیا در حال حاضر پایه ای قوی در دوره های اسکرچ و پایتون و ... داشته اید؟ عالی!

پیش نیاز این سطح، اتمام سطوح قبلی برای برنامه نویسی کودکان و نوجوانان است. در این سطح مباحث سنگین تر و پیشرفته تر برنامه نویسی آموزش داده می شود. اگر فرزند شما حتی 10 سال داشته باشد ولی بر دوره مقدماتی مسلط باشد می تواند در این سطح شرکت کند. کما این که هستند بچه هایی کم سن و سال که توانسته اند در این سطح قرار بگیرند. دوره های آموزش برنامه نویسی پیشرفته برای کودکان و نوجوانان شامل دوره های جاوا، SQL  و ترکیب این دو زبان است.

برنامه نویسی برای کودکان

بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

اکنون برای پاسخ به این سوال بزرگ کمی به شما با دسته بندی های بالا کمک کرده ایم. اما اگر هنوز بهترین زبان برنامه نویسی برای فرزندتان را انتخاب نکرده اید با ما همراه باشید.

آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان

به دنبال یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای فرزندتان هستید؟ وقتی صحبت از زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر متن می‌شود، برنامه نویسی پایتون اغلب در راس زبان‌های برنامه نویسی کودکان قرار دارد. چه چیزی برنامه نویسی پایتون را به یکی از بهترین انتخاب ها تبدیل می کند؟ درک و یادگیری کدنویسی پایتون در مقایسه با زبان های مشابه مانند C++ و جاوا آسان تر است.

آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس برای نوجوانان

اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی همه منظوره هستید، C++ یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان در سن نوجوانی است. یکی از بزرگترین جذابیت های این زبان، تطبیق پذیری آن است. از بازی گرفته تا سیستم عامل، C++ می تواند کارهای زیادی انجام دهد! تجربه نشان داده سی پلاس پلاس برای برای آموزش برنامه نویسی کودکان زیر 10 سال سخت می باشد.

آموزش برنامه نویسی  طراحی سایت با CSS/HTML

HTML از برچسب ها و متن هایی ساخته شده است که به فرمت ساختار یک صفحه وب کمک می کند. درک CSS می تواند به شما در توسعه وب و طراحی سایت کمک کند. عناصر به راحتی در HTML قابل خواندن هستند و آن را به یک زبان اول عالی برای کودکان و نوجوانان تبدیل می کند!

این زبان برنامه نویسی را می توان از طریق استعاره توضیح داد. اگر HTML بدنه است، پس CSS لباس و لوازم جانبی است. به عبارت دیگر، به تعریف سبک یک وب سایت کمک می کند. توصیه می کنیم ابتدا HTML را یاد بگیرید تا درک CSS آسان تر شود.

CSS همراه با HTML کار می کند، این دوره یکی از جذاب ترین دوره های برنامه نویسی برای کودکان ونوجوانان است. توجه داشته باشید که CSS از نظر فنی یک زبان نشانه گذاری است و نه یک زبان برنامه نویسی.

آموزش برنامه نویسی جاوا برای نوجوانان

جاوا همراه با C++ و Python یکی از اصلی ترین زبان های کدنویسی مبتنی بر متن است. به عنوان یک زبان همه منظوره، جاوا تقریباً در هر دستگاهی در این سیاره وجود دارد! این به این دلیل است که ابزارهای توسعه ایده آل برای سیستم عامل های تلفن همراه را ارائه می دهد. به همین دلیل است که وقتی صحبت از توسعه برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی به میان می‌آید، آن را در همه جا پیدا می‌کنید. شایان ذکر است جاوا بازار کار خوبی در ایران و جهان دارد.

آموزش برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

زبان برنامه نویسی اسکرچ راهی سرگرم کننده و غنی برای یادگیری برنامه نویسی کودکان است! به عنوان یک زبان بصری سطح بالا، یادگیری آن برای کدنویسان در تمام سنین آسان است. برنامه نویسی کامپیوتری هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است، و با زبان هایی مانند اسکرچ، بچه ها به راحتی می توانند به یادگیری برنامه نویسی کودکان بپردازند.

سخن پایانی

چیزی که در مورد کدنویسی عالی است این است که می تواند نیازهای شما را برآورده کند. اگر به دنبال خلاقیت بصری فرزندتان هستید (بدون نیاز به نوشتن یک سری کد پیچیده)، اسکرچ یک کاندیدای اصلی برای آموزش برنامه نویسی کودکان است. اگر به دنبال یک زبان مبتنی بر متن سطح هستید، برنامه نویسی پایتون یک انتخاب عالی است.

کلید یافتن زبان برنامه نویسی مناسب برای فرزندتان این است که ابتدا توانایی هایش را بشناسید و با توجه به سن فرزندتان، زبان ها را ارزیابی کنید. اگر شما می خواهید منابع مناسب را در اختیار فرزندتان قرار دهید. در ایرانیان سایبر، ما کلاس‌ها و آموزش‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر پروژه را متناسب با نیازهای دانش‌آموز ارائه می‌دهیم.

از توسعه اپلیکیشن گرفته تا طراحی بازی، زبان های برنامه نویسی درهای زیادی را باز می کنند. فرزندتان چه در مقطع ابتدایی، راهنمایی و چه در دبیرستان باشد ما آماده آموزش برنامه نویسی برای فرزندتان در ایرانیان سایبر هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی