ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

5 جاذبه دیدنی جزیره کیش که باید ببینید

جزیره شگفت‌انگیز کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود که با جاذبه‌های دیدنی و سواحل کم‌نظیرش سالانه میزبان گردشگران زیادی است. بعد از انتخاب مقصد سفر، باید با جاذبه های برتر گردشگری ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جزیره شگفت‌انگیز کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود که با جاذبه‌های دیدنی و سواحل کم‌نظیرش سالانه میزبان گردشگران زیادی است. بعد از انتخاب مقصد سفر، باید با جاذبه های برتر گردشگری جزیره آشنا باشید و به محض این که خاک جزیره را لمس کردید، به سمت دیدن این جاذبه ها بروید. از طرف دیگر، انتخاب محل اقامت و هتل مناسب، یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های برنامه ریزی سفر محسوب می‌شود. این جزیره لوکس که همچون نگینی در خلیج فارس می‌درخشد، دارای مراکز اقامتی زیادی بوده که تصمیم گیری را برای مسافران دشوار می‌کند. در این مطلب با مهمترین جاذبه های گردشگری کیش آشنا شوید و یک اقامت دلچسب در این جزیره داشته باشید.

جاهای دیدنی کیش کجاست؟

کیش یکی از توریستی ترین جزایر ایران است. این که چند روز قصد اقامت در این جزیره را داشته باشید، در برنامه ریزی شما برای دیدن جاذبه های گردشگری تاثیرگذار است. اگر کمتر از یک هفته در جزیره کیش می‌مانید، باید کمی فشرده تر جاذبه ها را ببینید. اما اگر این لیست را به همراه داشته باشید، مطمئنید که مهمترین جاذبه های کیش را دیده‌اید.

1- کشتی یونانی کیش

حتما عکس ها و تصاویر زیادی از کشتی یونانی جزیره دیده‌اید. این کشتی در سال ۱۳۴۵ و زمانی که در حال گذر از خلیج فارس بود؛ برای همیشه در نزدیکی ساحل و روستای باغو (روستایی در جنوب غربی جزیره کیش) از مسیر منحرف و در گل و لای گرفتار شد. متاسفانه امکان بازدید از فضای داخلی کشتی وجود ندارد اما جاذبه‌های اطراف این کشتی، سرگرم کننده و دیدنی هستند.

علاوه بر تماشای یک صحنه بی‌نظیر از غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی، فرصت گشت و گذار در پارک ساحلی کنار این جاذبه را هم خواهید داشت. در این پارک ساحلی تفریحات و امکانات متنوعی مانند کرایه دوچرخه، اسکیت و موتور برقی، شتر سواری و اسب سواری ارائه می‌شود. اگر به کیش رفتید، حتما چند عکس یادگاری با بک گراند دریا و کشتی بگیرید. کشتی ساعت بازدید ندارد ولی بهتر است نزدیک به غروب آفتاب به اینجا بروید تا از تماشای غروب هم لذت ببرید.

2- شهر زیر زمینی کاریز

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی جزیره شهر زیرزمینی کاریز است که بیش از 2500 سال قدمت دارد. این قنات قدیمی که آب شرب مردم بومی را تامین می‌کرده است، امروزه  با تغییر کاربری به یک شهر زیر‌زمینی فوق‌العاده زیبا تبدیل شده است. این شهر زیر زمینی قسمت‌های مختلفی از جمله رستوران سنتی، غفه صنایع دستی و غیر... دارد که میزبان گردشگران است.

شهر زیرزمینی کاریز همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب قابل بازدید است. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به این مجموعه از فعال بودن آن مطمئن باشید. خیلی راحت می‌توانید از افراد بومی و محلی سوال کنید.

3- شهر حریره کیش

شهر باستانی حریره که قدیمی ترین قسمت بافت کیش محسوب می‌شود، در ساحل شمال جزیره واقع شده است، به اوایل دوره اسلامی و دوران ساسانیان برمی‌گردد. در جستجوهای باستان شناسی این مجموعه قنات‌ها، مسجد، جمام و خانه‌های بزرک و اعیانی کشف شده‌اند.

شهر حریره یک بندر مهم تاریخی با سابقه بسیار بالا است که هم اکنون آثار و بقایای سیستم آبرسانی پیشرفته و آثار معماری زیادی در ن آن

آن کاوش شده است. بهتر است اوایل صبح را برای بازدید از این جاذبه در نظر بگیرید.

4- ساحل زیبای مرجان کیش

چه چیزی بهتر از تماشای طلوع آفتاب در هوای دل انگیز دمِ صبح در ساحل مرجانی کیش؟ اگر یکبار چنین تجربه ای را داشته باشید، مطمئن می‌شوید که صبح زود بیدار شدن چقدر می‌تواند لذت بخش باشد.

ساحل مرجان یا ساحل حافظیه در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد و یکی از زیباتری، خاص ترین و تمیزترین سواحل جنوب ایران در خلیج فارس است. جایی که شن های طلایی زیر نور آفتاب می‌درخشند و اگر با قایق گشتی اطراف آن بزنید، به خوبی می‌توانید ماهی های زیبا و رنگارنگ را ببینید.

5- موزه خلیج فارس

رفتن به سواحل زیبای خلیج فارس، بدون دیدن موزه خلیج فارس، چیزی کم دارد. مجتمعی متشکل از 5 گالری که به فروش و نمایش صنایع دستی و آثار زیبا اختصاص دارد. این مجتمع باتوجه به فرم طبیعی صدف طراحی شده و سقف موج دار آن نمادی از موج های خروشان خلیج فارس است. اگر قصد خرید داشته باشید، این مجموعه فرصت خوبی است.

اسکله بزرگ تفریحی کیش

از دیگر جاذبه‌های محبوب جزیره که با خرید بلیط هواپیما تهران کیش می‌توانید از آن دیدن کنید، اسکله بزرگ تفریحی کیش است. این اسکله مکانی ایده‌آل برای تجربه انواع تفریحات دریایی مهیج و به یاد ماندنی است. در این اسکله می‌توانید تفریحاتی مانند قایقی سواری، جت اسکی، غواصی، پاراسل و فلای برد را تجربه کنید. از دیگر جاهای دیدنی کیش که در سفر به کیش می‌توانید ببینید باید به پارک آهوان، پارک ساحلی سیمرغ و غیره اشاره کرد.

خرید بلیط هواپیما کیش

برای تجربه یک سفر هیجان انگیز و متفاوت، پیشنهاد می‌کنیم که همین الان وارد وب سایت فلای تودی شوید تا بتوانید بلیط کیش را با کمترین قیمت خریداری کنید. فلای تودی پیشنهادهای جذابی برای رزرو هتل های کیش و بلیط هواپیما به شما ارائه می‌کند. برای شروع وارد وب سایت فلای تودی شوید و بنا به نیاز خود به قسمت هتل ها یا پروازها بروید. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

    پنج جاذبه دیدنی کیش که تصاویرشان را نذاشتیم ببینید!!
    حالا این که رپورتاژ آگهی بود ولی کلا سایت، توی پوشش تصاویر بعضاً خیلی ضعیف عمل می‌کنه. بارها شده محصولی رونمایی شده ولی نماهای اصلی و کافی محصول در سایت به نمایش گذاشته نشده. مثلاً گوشی جدید رونمایی میشه، چند تا خبرم ازش می‌رین، ولی یه تصویرم از پشتش نمی‌ذارین!

مطالب پیشنهادی