ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه پیامک‌های واقعی و اسپم را شناسایی کنیم؟

هرزنامه‌ها یا پیام‌های اسپم، پیام‌های متنی ناخواسته یا آزاردهنده هستند که در بسیاری از موارد از طرف کلاهبرداران برای شما ارسال می‌شوند. در حالی که متون اسپم پیامکی، بسیار کمتر از متن‌های کلاهبرداری‌ دیجیتال رایج ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هرزنامه‌ها یا پیام‌های اسپم، پیام‌های متنی ناخواسته یا آزاردهنده هستند که در بسیاری از موارد از طرف کلاهبرداران برای شما ارسال می‌شوند.

در حالی که متون اسپم پیامکی، بسیار کمتر از متن‌های کلاهبرداری‌ دیجیتال رایج است، اما همچنان وجود دارند. بهتر است با علائم و مشخصات متن‌های اسپم و نحوه محافظت تلفن خود در برابر آن آشنا شوید و آن‌ها را در لیست اسپم یا بلاک تلفن همراه خود قرار دهید.

نوع هرزنامه‌ پیامکی که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم، از انواع متن‌های ناخواسته است.

اکثر بازاریابان متنی به طور قانونی و مناسب، از ابزارهای پنل پیامکی بازاریابی استفاده می‌کنند و ممکن است در این بین، تعداد کمی از شرکت‌های بد، باعث بی‌اعتمادی شرکت‌های دیگر شوند.

ما درک می‌کنیم که چرا برخی از مردم در برابر دادن شماره تلفن همراه خود محافظه کاری می‌کنند. با این حال، باید بدانید که هنگام ارسال پیامک از طرف برندها و سازمان‌های مورد علاقه‌تان، مزایای زیادی برای شما به عنوان یک مصرف کننده وجود خواهد داشت.

متن‌های ناخواسته‌ای که باید به دنبال آن باشید!

از آن‌جایی که صنعت بازاریابی متنی، بسیار منظم است، قوانین زیادی وجود دارد که یک برند برای ارسال پیامک به مشتریان خود باید از آن‌ها پیروی کند. این قوانین به شما (مصرف کننده) حرف نهایی را می‌زند که چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند به شما پیامک ارسال کند.

همه بازاریابان متنی اگر می‌خواهند پیام‌های بازاریابی انبوه را برای مشتریان ارسال کنند، باید رضایت کاربر را دریافت کنند. برخی از قوانینی که یک بازاریاب متنی باید رعایت کند، در ادامه آورده‌ایم.

اگر به برندی شماره تلفن خود را نداده‌اید، هیچ راهی وجود ندارد که آن‌ها با پیامک‌های تبلیغاتی با شما ارتباط بگیرند.

اگر به برندی شماره تلفن خود را داده‌اید (مثلاً چیزی سفارش داده‌اید و شماره تلفن خود را وارد کرده‌اید) اما با دریافت پیام‌های متنی تبلیغاتی موافقت نکرده‌اید، این پیام‌ها هرزنامه محسوب می‌شوند.

اگر مانند مثال بالا شماره خود را به برندی داده‌اید و برای پیام‌های متنی در زمینه اطلاعاتی مانند به‌روزرسانی سفارش رضایت داده‌اید، اما پیامک‌هایی که دریافت می‌کنید، به چیزی که با آن موافقت کرده‌اید، مربوط نمی‌شود و درباره موضوع دیگری است، این پیام‌ها بهتر است در اسپم تلفن شما قرار بگیرند.

هیچ بازاریاب متنی نمی‌تواند درخواست پول، کمک مالی یا درخواست هر نوع دریافت مالی دیگری از شما برای پیامک کند.

اگر برندی برای شما پیامک درخواست کمک مالی ارسال می‌کند یا به طور کلی، لینکی به سایتی ارائه می‌دهد که می‌توان در آن پول مبادله کرد، آن را نادیده بگیرید یا در اسپم قرار دهید.

اگر پیامی از یک "برند" در رابطه با موضوعات غیرقانونی دریافت کردید، آن را در صندوق اسپم خود قرار دهید یا به طور کلی، آن شماره را مسدود کنید.

اگر هرگز مطمئن نیستید که پیامی که دریافت می‌کنید، هرزنامه است یا خیر، احتیاط کنید. یک جستجوی سریع در گوگل، اسکن یک وب‌سایت، یا پیامی برای پشتیبانی مشتری باید بتواند هویت ارسال کننده پیامک را تأیید کند.

نشانه‌های پیام‌های متنی از یک برند واقعی

موارد دیگری وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها توجه کنید تا متوجه شوید که از یک برند واقعی و کاربلد، پیامک دریافت کرده‌اید:

اولین پیامی که از آن‌ها دریافت می‌کنید، یک پیام تأییدیه شامل نام برند، یادداشتی درباره ثبت نام شما و دستورالعمل‌های انصراف است.

اگر به یاد دارید که فرم ثبت نام را پر کرده‌اید یا هنگام خرید عضو باشگاه مشتریان فروشگاه شده‌اید، این اقدامات که توسط شما صورت گرفته، ارتباط پیامکی را آغاز کرده است بنابراین، باید هر زمان که بخواهید، بتوانید از آن انصراف دهید.

اگر پیام تراکنشی باشد، به عنوان مثال، زمانی که شماره خود را به یک رستوران می‌دهید تا سفارش شما را آماده کند یا به مطب پزشک خود برای یادآوری قرار ملاقات بعدی می‌دهید. در این موارد، برندها از شماره شما برای مقاصد بازاریابی استفاده نمی‌کنند، بنابراین، اگر شماره خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید و اطلاعات بی‌خطری دریافت می‌کنید، نگران نباشید، آن‌ها هرزنامه نیستند.

چگونه از تلفن خود در برابر هرزنامه‌های پیامکی محافظت کنیم؟

اکنون که در مورد نحوه تشخیص پیامک ناخواسته یا اسپم می‌دانید، قدم بعدی در حالی است که شما همیشه گزینه‌ای برای نادیده گرفتن یا حذف پیام دارید، اما ممکن است نخواهید این پیام‌ها را ببینید.

دریافت پیام هرزنامه لزوما شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، در بیشتر مواقع، می‌توانید با پاسخ مناسب اشتراک خود را لغو کنید؛ با این حال، در اینجا برخی از اقدامات اضافی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش احتمال دریافت پیام‌های هرزنامه مزاحم انجام دهید:

  1. می‌توانید شماره‌ای را که متن را برای شما ارسال کرده است، مسدود کنید.

برای مسدود کردن یک شماره در تلفن های سیستم عامل iOS، به سادگی متن را باز کنید، روی شماره تلفن در بالای صفحه کلیک کنید، سپس، روی دکمه اطلاعات (info) کلیک کنید. پس از نمایش جزئیات، شماره تلفن را انتخاب کنید و سپس روی «Block this Caller» کلیک کنید.

برای مسدود کردن یک شماره در تلفن هایی که سیستم عامل Android دارند، پیام متنی را باز کنید و روی نماد سه نقطه واقع در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. سپس "Block number" را انتخاب کنید.

  • می‌توانید پیام را به اپراتور تلفن همراه خود گزارش دهید!

وقتی صحبت از هرزنامه به میان می‌آید، هیچ‌کس مانند ارائه‌دهنده تلفن همراه شما، پشتیبان شما نیست. برای گزارش یک متن، کافی است پیام مورد نظر را کپی یا انتخاب کنید و آن را به اپراتور خود گزارش دهید.

هنگامی که پیام را گزارش می‌کنید و شرکت مخابراتی شما آن را دریافت می‌کند، سعی می‌کند هر گونه هرزنامه‌ای که در آینده به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود را مسدود کند، یا می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری ارائه کننده اپراتور خود، پیام‌های هرزنامه را مسدود کنید.

مطلب مرتبط: مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول

از پیامک نترسید!

هیچ یک از این اطلاعات به منظور ترساندن شما یا منع شما از درخواست عضویت برای ارسال پیامک برندها نیست. هدف این مقاله نیز این نیست که شما را به این باور برساند که کلاهبرداری‌های متنی یک پدیده بسیار رایج است و بهتر است به متن پیامک‌های ارسالی توجه کنید.

بار دیگر، به دلیل ماهیت بسیار منظم بازاریابان متنی، احتمال اینکه پیام‌های هرزنامه را ببینید، بسیار کمتر از تماس‌های بی‌معنا یا ایمیل‌های جعلی هستند.

با داشتن این دانش اولیه در مورد آن‌چه که در دنیای پیام کوتاه می‌گذرد، در برابر کلاهبرداران پیامکی از تلفن همراه خود محافظت خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی