ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تفاوت دستگاه های نسپرسو با اسپرسو سازهای پودری؛ قبل خرید حتما بخوانید

امروزه تفاوت قهوه سازهای کپسولی یا همان نسپرسو (Nespresso) با اسپرسو ساز ها یا همان قهوه ساز های پودری چیزی است که فکر همگان را به خود مشغول کرده است. عدم آگاهی و اطلاع رسانی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه تفاوت قهوه سازهای کپسولی یا همان نسپرسو (Nespresso) با اسپرسو ساز ها یا همان قهوه ساز های پودری چیزی است که فکر همگان را به خود مشغول کرده است. عدم آگاهی و اطلاع رسانی نامناسب، نبود نمایندگی های نسپرسو در ایران از یک طرف و سفسطه های سودجویان بازار از طرف دیگر مردم را به سمت ناآگاهی در مورد خرید دستگاه نسپرسو سوق داده است و این باعث شده است مردم در تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو دچار کج فهمی شوند.

اصلی‌ترین تفاوت قهوه‌ساز های نسپرسو با اسپرسو ‌ساز ها (قهوه ساز های پودری)

یکی از اصلی ترین وجه تمایز دستگاه نسپرسو با اسپرسو ساز نوع قهوه مورد استفاده و فرآیند عصاره گیری آن می‌باشد.

فرآیند عصاره گیری در دستگاه‌های نسپرسو

عصاره‌گیری در قهوه‌ساز های کپسولی (نسپرسو) به وسیله کپسول نسپرسو صورت می‌گیرد. محتویات داخل این کپسول‌ها پودر قهوه فرآوری شده از بهترین مزراع دنیا می‌باشد که معمولا توسط شرکت‌های نستله (که با کیفیت‌ترین آن‌ها است)، استارباکس، جاکوبز، ایلی، بن مانو (که یک شرکت ایرانی است) و… ساخته و روانه بازار می‌شوند. کیفیت قهوه داخل این کپسول قهوه ها بی‌نظیر است و طعمی به یاد ماندنی با کرما عالی به شما هدیه می‌دهد.

فرایند عصاره گیری در دستگاه‌های اسپرسو‌‌ ساز دلونگی

در قهوه‌ساز های پودری با دان‌های قهوه آسیاب شده یا همان پودر قهوه سروکار دارید. دانه‌های قهوه ای که در تمام بازار ایران و تمام قهوه فر‌‌وشی‌ها در دسترس عموم مردم قرار دارد.

ما در اسپرسو ساز ها و دستگاه‌های نسپرسو با مدل‌های متفاوتی روبرو هستیم!

قهوه‌ساز های کپسولی یا نسپرسو ماننده اسپرسو‌ ساز ها مدل‌های مختلفی با کارایی‌های متفاوتی دارند که توسط شرکت‌های سازنده مختلفی مانند دلونگی، کراپس، مجیمیکس و…. تولید و روانه بازار می‌شوند که شامل:

  1. قهوه‌ساز های نسپرسو مینی ساده (بدون مخزن شیر)
  2. قهوه‌ساز های نسپرسو لاتیسیما (دارای مخزن شیر)
  3. قهوه‌ساز های کپسولی دارای نازل بخار یا استیمر بخار برای تهیه فوم شیر

قهوه‌ساز های نسپرسو مینی ساده

ساده‌ترین نوع قهوه‌ ساز نسپرسو در این دسته جای دارد و فقط ۲ نوع نوشیدنی قابل سرو یعنی اسپرسو و لانگو تهیه می‌کند و فاقد سیستم کاپوچینوساز یا فوم شیر ساز است. مانند دستگاه نسپرسو اسنزا مینی، پیکسی کراپس، انیسیا دلونگی و…

قهوه سازهای نسپرسو سری لاتیسیما

این سری از دستگاه‌های نسپرسو دارای یک مخزن شیر جهت تهیه فوم شیر خودکار می‌باشد که با لمس یک دکمه بعد از چند ثانیه نوشیدنی مورد نظر را تهیه و آماده سرو می‌کند. مانند دستگاه نسپرسو گرن لاتیسیما دلونگی، لاتیسیما وان دلونگی، لاتیسیما تاچ و لاتیسیما پرو دلونگی.

قهوه سازهای نسپرسو دارای استیمر بخار

این نوع قهوه‌ساز های نسپرسو دارای یک نازل یا استیمر بخار برای تهیه فوم شیر به صورت دستی می‌باشد و می‌توانید انواع لاته آرت را با این گروه از دستگاه‌ها زد. مانند کریتیستا پلاس و کریتیستا پرو شرکت سیج و نسپرسو.

اما اسپرسو ساز ها در ۳ گروه متفاوت جای دارند:

  1. اسپرسو سازهای دارای نازل یا استیمر بخار و پرتافیلتر – بدون آسیاب قهوه (عادی)
  2. اسپرسو سازهای دارای مخزن شیر و پرتافیلتر – بدون آسیاب قهوه (نیمه اتوماتیک)
  3. اسپرسو سازهای دارای مخزن شیر بدون پرتافیلتر- دارای آسیاب قهوه (تمام اتوماتیک)

گروه ا‌ول:

اسپرسو ساز های گروه اول معمولا محبوب ترین اسپرسو ساز های جهان هستند که طرفداران پروپاقرصی را دارد. معمولا باریستا‌ها و کافی‌شاپ ها از این گروه اسپرسو ساز ها استفاده می‌کنند. چراکه معتقداند فوم شیری را که از استیمر بخار یا نازل بخار میشه گرفت هیچ وقت دستگاه‌های دارای مخزن شیر اتومات با آن کیفیت مطلوب به ما نمی‌دهند. و واقعا هم همینطور است.

گروه دوم:

این دسته از قهوه‌ساز ها فاقد نازل بخار هستند و به جای آن یک مخزن یا کانتینر شیر در کنار دستگاه کار گذاشته شده است که فرآیند تهیه فوم شیر بصورت کاملا اتوماتیک انجام می‌گیرد و توسط نازل خروجی داخل لیوان ریخته می‌شود. مانند اسپرسو ساز دلونگی  EC850.M

گروه سوم:

این دسته از قهوه ساز ها به دلیل داشتن آسیاب قهوه اتوماتیک محبوبیت زیادی دارند. چرا که هم فرآیند آسیاب کردن دانه قهوه، هم تمپ کردن و هم تهیه فوم شیر کاملاً اتوماتیک انجام می‌گیرد و کاربر هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد. بطور خلاصه باید گفت در این گر‌وه اسپرسو‌ ساز ها دکمه رو بزن و چند ثانیه منتظر باش! حالا نوشیدنی‌ات رو با قهوه تازه آسیاب شده تحویل بگیر!

کدام یک بلاخره؟! قهوه ساز نسپرسو یا اسپرسو ساز های پودری؟

تصمیم گیرنده خود شما هستید. سودجویی و فرافکنی در بازار آزاد حدوحصر نمی‌شناسد. اگر شما به یک بوتیک نسپرسو یا همان فروشگاه نسپرسو مراجعه کنید قطعا شما را به خرید دستگاه نسپرسو تشویق می‌کند! اگر هم به یک مغازه قهوه فروشی مراجعه کنید پیشنهاد خرید اسپرسو ساز را به شما می‌دهند! اما کدام جانب حقیقت را می‌گیرند؟ هیچ کدام!
با توجه به اطلاهاتی که اکنون دارید و سر دوراهی خرید دستگاه نسپرسو یا تفاوت اسپرسو با نسپرسو ساز ها افتاده اید لازم است یک سری شرایط را حتما قبل از خرید مد نظر داشته باشید که شامل:

  1. بضاعت مالی
  2. طاقت و صبر شما
  3. نوع شغل و فعالیت شما
  4. ذوق و علاقه‌مندی شما

بضاعت مالی‌تان

کپسول قهوه‌های دستگاه‌های نسپرسو به نسبت پودرهای قهوه که در بازار وجود دارند کمی گرونتراند و صرفه اقصادی زیادی شاید نداشته باشد. البته این مهم نباید معایب دستگاه‌های نسپرسو شمرده شود! زیرا با توجه به تقاضای روز افزون دستگاه‌های نسپرسو، شرکت‌های مختلفی انواعی از کپسول‌های قهوه با قیمت مناسب‌تری را تولید و روانه بازار کرده اند.
ضرورتی ندارد حتما از کپسول قهوه‌های گران قیمت چون نستله و استارباکس استفاده کنید. نکته‌ی مهم دیگر آن‌که هیچ وقت فراموش نکنید: قهوه خوب ارزان نیست! این است اصل تفاوت نسپرسو با اسپرسو!

شما حتی اگر اسپرسو سازهای پودری هم خریداری کنید و بخواهید دان قهوه با کیفیت بالا تهیه کنید باید سراغ دانه های قهوه مثلا سوپر کرما شرکت لاوازا برید که واقعا ارزان نیستند و قیمت هر شات اسپرسو آن‌ها با هر شات از کپسول‌های قهوه شرکت نستله برابری می‌کند.

در آخر چی؟

اما در کل بله درست است و حق با شماست! پودر قهوه را حتی می‌توانید از بقالی سر کوچه‌تون بخرید. اما برای خرید کپسول قهوه نسپرسو شاید مجبور باشید ۵ خیابان آن طرف‌تر بر‌وید و کمی بیشتر به زحمت بیافتید. حتی شاید در شهرهای کوچک خبری اصلا از کپسول‌های قهوه نباشد! اما به لطف اینترنت و مدیا، با یک کلیک ساده می‌توانید هر طعمی را دوست داشته باشید بعد از چند روز درب منزلتون تحویل بگیرید. قیمت دستگاه‌های نسپرسو به نسبت اسپرسو ساز ها تفاوت چندانی ندارد. بسته به مدل‌ها ‌و کارایی‌های مختلف می‌تواند رنج قیمت های متفاوتی داشته باشد.

صبر و حوصله شما

اگر جز‌و افراد بی‌حوصله و نق نقو تشریف دارید، اصلا سراغ اسپرسو ساز های عادی و نیمه اتومات نروید لطفا! چون تهیه نوشیدنی با این ۲ گروه اسپرسو ساز نیازمند دقت، صبر و حوصله کافی مانند: آسیاب کرده قهوه، تمپ کردن قهوه، تهیه فوم شیر با نازل بخار و… می‌باشد.
پس یا سراغ دستگاه‌های نسپرسو بروید یا اسپرسو ساز های تمام اتوماتیک (گروه سوم) مثل اسپرسو ساز تمام اتوماتیک ECAM650.85.MS دلونگی، که در کمترین زمان ممکن و بد‌ون هیچ دردسری با لمس فقط یک دکمه نوشیدنی را برای شما آماده سرو می‌کند.

نکته مهم این است که انتخاب بین خرید دستگاه نسپرسو با اسپرسو ساز های تمام اتوماتیک آسیاب دار به بضاعت مالی شما ربط دارد. دستگاه های اسپرسو ساز تمام اتوماتیک معمولاً باید بالای ۳۰ میلیون تومان هزینه کنید. اما فقط با صرف ۱۰ میلیون تومان هم می‌توانید صاحب یک دستگاه نسپرسو با مخزن شیر شوید.

نوع شغل و فعالیت شما

معمولاً برای محیط‌های کاری، ادارات، مطب های پزشکی امکان بشور و بساب و دنگ و فنگ های دستگاه‌های قهوه ساز پودری مهیا نیست. بماند که وقت زیادی هم از شما می‌گیرد. لذا برای این نوع مکان‌ها دستگاه‌های توصیه می‌شود که بدون هیچ کثیف کاری و در کمترین زمان ممکن نوشیدنی را برای شما حاضر کند. اینکار فقط از عهده ی دستگاه های نسپرسو یا اسپرسو ساز های تمام اتوماتیک بر می‌آید.

علاقه‌مندی شما

مهم‌ترین فاکتور بعد از بضاعت مالی، علاقه شماست به این دو محصول. کم نیستند کسانی که دوست دارند خودشان با دست‌های خودشان دانه‌های قهوه را خریده، آسیاب کرده و داخل بسکتِ پرتافیلتر بریزند، حسابی تمپش کنند و قشنگ شاهد ا‌ون قطرات و خامه غلیظی باشند که از دستگاه اسپرسو سازشان به طرف فنجان د‌وجداره‌شان سرریز شود.

هر کسی با دیدن این تصاویر وارد دنیای دیگری می‌شود، هوش از کله می‌پراند، و به زندگی آدم روحی دیگر می‌بخشد. کم نیستند کسانی که بزرگترین علاقه‌شان مانند یک باریستای کافه‌های ایتالیا و شب‌های روم یک فوم شیر با بافت مخملی عالی را از نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز خود بگیرند و با یک لاته آرت حسابی از خود و مهمانان خود پذیرایی کنند و به یک هنرمند و باریستای تمام عیار تبدیل شوند. همه این‌ها فقط با دستگاه‌های اسپرسو‌ساز عادی امکان پذیر است!

و بلعکس. کم نیستند کسانی که یکبار کیفیت کپسول‌های قهوه نسپرسو شرکت نستله را چشیده‌اند و حاضر نیستند با هیچ قیمتی بار دیگر سراغ قهوه‌های پودری ‌‌و فله‌ای بروند. هر کدام از این دستگاه‌ها طرفداران خاص خود را دارد، و ادله خاص خود را که همگی آن‌ها می‌توانید درست باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehran Mirzayi
    Mehran Mirzayi | ۱۰ فروردین ۱۴۰۲

    من چند سال پیش یه اسپرسو ساز دلونگی خریدم حدودا 400 تومن، اون زمان انیسیا دلونگی دوروبر 600-700 تومن قیمت داشت اما کپسول هاش تو بازار به اندازه الان پیدا نمیشدن و یکی از دلایلی که باعث شد نسپرسو رو نادیده بگیرم همین بود! البته یه چیزایی درمورد کپسول فلزی هم شنیده بودم که میشد دستی داخلش قهوه پر کرد ولی ریسکشو نکردم
    الانم که دیگه قیمتا فضایی شده و قهوه یه نوع نوشیدنی لاکچری به حساب میاد :(

مطالب پیشنهادی