ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار
رپورتاژ آگهی

نرم افزارهایی که باید قبل از سفر روی موبایل خود نصب کنیم

برنامه‌های راهنمای سفر در انتخاب مکان و یافتن کارهایی که باید در سفر انجام دهید بسیار مفید هستند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا سفر کردن است. برای این که تجربه سفر بسیار عالی و بدون مشکل پیش برود، بهتر است اطلاعات و دانش کافی سفر را قبل از سفر تهیه کرد. اطلاعاتی مانند مسیر دسترسی به مقصد، جاذبه‌های گردشگری مقصد، نحوه دسترسی و موارد دیگر در هر تور مسافرتی مهم است. به این ترتیب پیش از سفر حتما در مورد مقصد سفر خود تحقیق‌ کنید تا سفر خوبی داشته باشید. در این نوشته از سفرمارکت در مورد نرم‌افزارهایی گفتگو می‌کنیم که در حین سفر می‌تواند به یاری شما بیاید:

۱. برنامه های راهنمای سفر

برنامه‌های راهنمای سفر در انتخاب مکان و یافتن کارهایی که باید در سفر انجام دهید بسیار مفید هستند. این برنامه‌ها نه تنها در مراحل برنامه ریزی سفر مفید هستند، بلکه ممکن است در طول سفر نیز موثر هستند. در حین سفر ممکن است نیاز به پر کردن زمان اضافی در سفر داشته باشید و اطلاعات مناسبی از این برنامه‌ها دریافت کنید. برنامه‌های راهنمای سفر محلی را امتحان کنید. برخی از کشورها و شهرها در حال حاضر برنامه راهنمای سفر خود را دارند که راهنمای هتل و رستوران، نکات محلی و غیره را برای استفاده شما دارد.

برنامه‌های راهنمای سفر شامل Lonely Planet Travel Guides ،Tripadvisor ،Google Trips و سایر موارد است. معروف‌ترین آنها Lonely Planet را بیشتر توضیح می‌دهیم:

راهنمای Lonely Planet

گردشگران و افراد محلی متعددی در اینترنت به دنبال مکان خاصی هستند. برای به دست آوردن اطلاعات مهم مقاصد گردشگری داخلی و خارجی به این نرم‌افزار نیاز خواهید داشت. اطلاعات اپلیکیشن و نرم‌افزار Lonely Planet جامع، کامل و قابل دسترس است. راهنمای Lonely Planet جزئیاتی را در مورد مکان‌هایی که باید ببینید، به شما ارائه می‌دهد. با این جزئیات شما می‌توانید به زبان محلی ارتباط برقرار کنید، مکان‌هایی را برای غذاخوری به شما پیشنهاد می‌شود و موارد دیگر. بعد از خرید بلیط هواپیما و سفر به مقصد، شما می‌توانید جزئیات مقصد را به صورت رایگان مشاهده کنید. با این حال برای گزینه‌های ترجمه یکپارچه باید هزینه اضافی بپردازید. مانند بسیاری از برنامه‌های راهنمای گردشگری، Lonely Planet به شما امکان می‌دهد نقشه ها را بصورت آفلاین ذخیره کنید. در این صورت شما می‌توانید بدون اتصال داده به آنها دسترسی داشته باشید.

۲. برنامه های کاربردی

اینها برنامه‌هایی هستند که کارهای شما را سازماندهی می‌کنند. آنها می‌توانند از برنامه‌های یادداشت برداری تا تقویم برای مدیریت برنامه سفر یا مکانی برای ذخیره اسناد شما متغیر باشند. می‌توانید از این برنامه‌های سفر برای کمک به سازماندهی برنامه‌ها، فهرست بسته‌بندی و مدیریت هزینه‌های خود در یک واحد استفاده کنید. این برنامه‌ها همان برنامه‌هایی هستند که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید. به طور کل در روزمره این برنامه‌ها کاربرد دارند و نیازی به سازگاری با سیستم فایل جدید در جاده نیست. فقط باید مطمئن شوید که اطلاعات سفر را روی برنامه‌ها قرار دهید و وقتی سفر می‌کنید آن‌ها را به‌راحتی در دسترس شما باشد. برنامه‌هایی مانند برنامه‌های همراه بانک، برنامه‌های پرداخت کرایه تاکسی و موارد دیگر در این دسته قرار می‌گیرند. نمونه‌های این نرم افزارها شامل Evernote ، Google Calendar، Google Driveو Expense Manager هستند.

۳. برنامه های رزرو هتل، تور یا پرواز

راه سریع و ساده برای رزرو هتل آنلاین، تور یا نوع محل اقامت خود، استفاده از اپلیکیشن موبایل است. اگر به صورت مکرر سفر می‌کنید، حتما از یکی این برنامه‌ها استفاده کنید که هر رزرو را با خیال راحت از قبل انجام دهید. برخی از برنامه‌ها می‌توانند هم رزرو هتل و هم پرواز را انجام دهند. یکی را پیدا کنید که مطابق با اولویت شما باشد. در این برنامه‌ها می‌توانید انواع هتل‌ها، پروازها و تورها را مشاهده کنید و بهترین آنها را انتخاب کنید. داشتن اپلیکیشن موبایل رزرو، ارزان‌تر و ساده‌تر است و سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین ممکن است برای پروازهای برنامه ریزی نشده در حالی که در جاده هستید به اینها نیاز داشته باشید. نمونه‌های داخلی این برنامه‌ها سفرمارکت، فلای تودی، جاباما و نمونه‌های خارجی نیز دربرگیرنده Agoda ، Expedia و Booking است.

۴. حمل و نقل محلی

با سیستم حمل و نقل آنلاین رفت و آمد در شهرها و کشورها می‌تواند آسان باشد. مطمئناً برای رسیدن به مقصد، خدمات حرفه‌ای را با این برنامه‌ها تجربه خواهید کرد.

نمونه‌های ایرانی این برنامه‌ها تاکسی‌های اینترنتی و مهم‌ترین برنامه‌های خارجی نیز شامل Uber، Grab و دیگر موارد است.

۵. برنامه های ناوبری

با برخی از برنامه‌های ناوبری خود را به مقاصد مورد نظر خود برسانید. برنامه‌های ناوبری فقط برای حرکت در حین رانندگی نیستند. از اینکه آنها بهترین همراهان هنگام کاوش در مترو هستند شگفت زده خواهید شد. اگر نیاز به جابجایی با کمک GPS دارید، معمولاً برنامه را روشن کنید و آن را داخل کیف بگذارید. شما می‌توانید با هدفون‌ به صدا گوش دهید و برای رسیدن به مقصد نقشه‌های آنلاین را مشاهده کنید.

اپلیکیشن‌هایی مانند نشان و بلد در این دسته قرار می‌گیرند. مثال‌های خارجی نیز شامل Google Maps، Waze و GPS Navigation است.

۶. برنامه های وابسته به مکان

پس از اینکه از لینک روبرو بلیط هواپیما خارجی https:/safarmarket.com/flights/international گرفتید و به کشور دیگری سفر کردید، این برنامه‌ها می‌توانند خدماتی مثل محاسبه تبدیل پول یا برنامه‌های ترجمه زبان را برایتان انجام دهند. بعضی از این برنامه‌ها می‌توانند برنامه‌های صرافی آنلاین برای تبدیل پول  به ارز دیجیتال و موارد دیگر باشند. شما می‌توانید از برنامه‌های تبدیل زبان در صورت نیاز استفاده کنید.  حتماً قبل از سفر آنها را آزمایش کنید. بهتر است گاهی اوقات 2-3 برنامه از این نوع را در تلفن خود داشته باشید. ممکن است یکی از آنها در هنگام ترجمه کمی ضعیف به نظر برسد، در این مواقع از برنامه دیگر استفاده کنید. اینها تنها برخی از انواع برنامه‌های تلفن همراه مسافرتی هستند که بیشتر کاربرد دارند. برنامه‌های دیگری مثل برنامه‌های ویرایش عکس یا فیلم یا رسانه‌های اجتماعی نیز در سفر مهم هستند که وارد این لیست نکردیم. بیشتر برنامه‌هایی را توضیح دادیم که در تورهای لحظه آخری اولویت بیشتری برای کاربر دارد.

کلام آخر

هر روز می‌توانید سفر خود را با برنامه‌ها و نرم‌افزارهای برتر سفر به روشی بهتر برنامه‌ریزی کنید. بسیار مهم است که دانش مقصد انتخاب شده را به دست آورید تا در طول سفر با هیچ مانعی روبرو نشوید. استفاده از فناوری تلفن همراه نه تنها برای مسافران بلکه برای مشاغل مسافرتی نیز مفید است. هر کسی که به دنبال یک سفر با کیفیت است، می‌تواند از خدمات این برنامه‌ها استفاده کند. در این نوشته از سفرمارکت در مورد پرکاربردترین نرم‌افزارهایی که پیش از سفر یا هنگام سفر باید داشته باشید، صحبت کردیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی