ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

فرصت تحصیل در کانادا و استرالیا برای ایرانیان

تعداد قابل توجهی از متقاضیان مهاجرت از کشور خودمان ایران، در حالی که کاملا در این مسیر مصمم هستند، از طرفی دچار سردرگمی در انتخاب مسیر بوده و یا درباره مسیر درست، از اطلاعات مناسبی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تعداد قابل توجهی از متقاضیان مهاجرت از کشور خودمان ایران، در حالی که کاملا در این مسیر مصمم هستند، از طرفی دچار سردرگمی در انتخاب مسیر بوده و یا درباره مسیر درست، از اطلاعات مناسبی بهره‌مند نیستند. به ویژه وقتی که کشورها و مقاصد برتر مهاجرتی مانند کانادا و استرالیا، بهترین مسیر مهاجرتی را از طریق مهاجرت تحصیلی فراهم کرده و نه تجربه‌ی جدید و بلکه تجربه چندین و چند ساله از میزان موفقیت ایرانیان در این مسیر برای اخذ ویزای بدون دردسر، اخذ اقامت دائم، مجوز کاری و شهروندی مقصد نشان داده شده، پس چرا نباید از روش تحصیلی اقدام کرد و بجای آن با انتخاب روش نامناسب شخص، پروسه مهاجرت را طولانی، ریسک پذیر و احتمالا با شکست مواجه کرد؟

ما در این مقاله، مقایسه کلی در تقریبا همه ابعاد پیرامون شرایط عالی تحصیل در این 2 کشور را انجام داده تا به عنوان متقاضی، اطلاعات خوبی بتوانید کسب نمایید.

شرایط اخذ پذیرش

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از هر دو کشور مشابه یکدیگر می‌باشد. برای هر دو کشور، شما به ارائه مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی ماقبل به همراه ریز نمرات خوب و قابل قبول داشته که به طور عمومی حداقل معدل 13 الی 14 ملاک است و برای مقاطع بالاتر، معدل بهتر. همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان مورد قبول اجباریست. و دیگر مدارک بدیهی مانند انگیزه نامه، توصیه نامه (ارشد و دکتری)، مقالات (دکتری) و...

مزیت استرالیا این است که برای اخذ پذیرش نیاز به ارائه مدرک زبان یا ارائه اصل مدرک تحصیلی از همان ابتدا نداشته و تا زمان صدور ویزا، فرصت برای ارائه مدرک زبان یا ارائه اصل مدرک تحصیلی خواهید داشت.

مدرک زبان

برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا و کانادا ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان مورد قبول، اجباری است که مزیت تحصیل در استرالیا این است که برای اخذ پذیرش، نیاز به ارائه مدرک زبان از همان ابتدا نداشته و تا زمان صدور ویزا، فرصت برای ارائه مدرک زبان خواهید داشت.

شرایط اخذ بورسیه

شرایط اخذ بورسیه هر دو کشور نیز مانند اخذ پذیرش بوده منتهی با شرایط بالاتر؛ مانند معدل بهتر (بالای 15، 16 یا 17)، نمره زبان بهتر (آیلتس حداقل 7)، ارائه حداقل 2 الی 3 مقاله ISI معتبر، مکاتبه و رایزنی با اساتید، ارائه دستاوردهای فرهنگی، علمی، ورزشی، سابقه کاری یا تحقیقاتی درخشان و...

برای هر دو کشور هم اینطور بوده که اخذ بورسیه برای مقاطع بالاتر و به ویژه دکتری از دیگر مقاطع آسان‌تر است.

هزینه تحصیل

در هر دو کشور کانادا و استرالیا، تحصیل رایگان نبوده و هزینه تحصیل هم چندان کم نیست. شهریه و هزینه‌های زندگی در هر دو کشور به واحد دلار همان کشور بوده و اغلب، دلار کانادا از دلار استرالیا گرانتر است. (برای مثال در 3 ماهه اول سال 1402 دارای اختلاف 5 هزار تومانی). اما هزینه‌های تحصیل در استرالیا در کلیه مقاطع گرانتر از کانادا است و شهریه‌های تحصیل در کانادا نه تنها ارزان‌تر بوده، بلکه برای مقاطع بالاتر و به ویژه دکتری، بسیار ارزان‌تر می‌شود اما در استرالیا اینطور نیست.

مدت زمان پردازش درخواست

استرالیا از بابت مدت زمان پردازش درخواست دانشگاه و به خصوص صدور ویزا، نسبت به کانادا سریع‌تر عمل می‌نماید. برای استرالیا در صورت تکمیل بودن مدارک شخص متقاضی، کل پروسه از آغاز تا پایان، نهایت 6 ماه به طول می‌انجامد در حالی که پروسه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا در حدود 8 ماه بوده و حتی ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

کار دانشجویی

هم برای تحصیل در استرالیا و هم برای تحصیل در کانادا از اواخر سال 2022 به دانشجویان به صورت آزمایشی، اجازه کار تمام وقت داده شده و در صورت بازدهی داشتن این مصوبه، هر دو کشور این قانون را برای سال‌های آتی نیز تمدید خواهند کرد. بنابراین دانشجویان می‌توانند شغل تمام وقت و درآمدی خوب و کافی داشته باشند.

امکان همراهی خانواده

در هر دو کشور برای هر شخص متقاضی ویزای تحصیلی، اینطور خواهد بود که همسر وی به همراه کلیه فرزندان زیر 18 سال امکان همراهی با فرد را خواهند داشت؛ به انضمام آنکه همسر اجازه کار تمام وقت و فرزند نیز حق تحصیل خواهد داشت. کانادا امتیاز دیگری دارد که طرح اسپانسرشیپی والدین و همچنین پدرپزرگ و مادربزرگ می‌باشد؛ البته شرط آن، اخذ اقامت دائم پس از تحصیل و داشتن تمکن مالی مناسب برای اسپانسر شدن است.

اخذ اقامت و مجوز کار پس از تحصیل

هر دو کشور کانادا و استرالیا امکان اقامت دائم و شهروندی را به دانشجویان پس از تحصیل می‌دهند و شرط، آن است که دانشجو پس از تحصیل، در خاک همان کشور برای ویزای کاری اقدام نماید و ویزای کاری هر دو کشور قابل تمدید است. از طرفی شخصی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا یا استرالیا را داشته باشد، بداند که کانادا با 18 ماه کار و استرالیا هم با 12 ماه کار پس از تحصیل، امکان درخواست اقامت دائم را به متقاضی می‌دهد. قانون پاسپورت و شهروندی هر دو کشور نیز مانند اکثر کشورهای دیگر نیز 5 سال اقامت دائم می‌باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی