ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

محصول Shell ابری آروان برای توسعه‌دهندگان

ابر آروان از جدیدترین محصول خود به‌عنوان Shell ابری رونمایی کرد. طیف گسترده‌ای از متخصصان از SREها، Sysadminها، DevOpsها و Developerها تا استادان دانشگاه و آموزشگاه‌ها مخاطب این محصول هستند. اما با توجه به این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ابر آروان از جدیدترین محصول خود به‌عنوان Shell ابری رونمایی کرد. طیف گسترده‌ای از متخصصان از SREها، Sysadminها، DevOpsها و Developerها تا استادان دانشگاه و آموزشگاه‌ها مخاطب این محصول هستند. اما با توجه به این که Shell ابری آروان از یک محیط توسعه‌ی یکپارچه (Cloud IDE) و ترمینال سفارشی‌سازی‌شده‌ی آنلاین (Cloud Shell) تشکیل شده است، به جرات می‌توان گفت توسعه‌دهندگان مخاطبان اصلی این محصول هستند.

براساس نظرسنجی Stack Overflow در سال ۲۰۲۲، بیش از۷۰درصد توسعه‌دهندگان از VSCode (Visual Studio Code) به‌عنوان محیط توسعه استفاده می‌کنند و این محیط توسعه پراستفاده‌ترین IDE (Integrated development environment) است.

بخش Cloud IDE محصول Shell ابری آروان یک  VSCode ابری است. این محصول منعطف که با سایر محصولات ابر آروان مانندسرور ابری، شبکه توزیع محتوا، فضای ابری و کانتینر ابری یکپارچه است به‌خوبی می‌تواند به نیاز بیش‌تر توسعه‌دهندگان برای توسعه‌ی سرویس‌های مختلف پاسخ دهد.

یکی از مزایای اصلی Cloud IDE ابر آروان در مقایسه با IDE، استفاده از منابع ابری است؛ برای نمونه توسعه‌دهندگان به‌جای استفاده از Disk کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود از یک Volume یا دیسک ابری استفاده می‌کنند. بنابراین محدودیت منابع دیگر پارامتر تعیین‌کننده‌ای برای توسعه‌دهندگان نخواهد بود.

برنامه‌نویسی بدون محدودیت

«سیستمم باید باشه»، «افزونه‌ها و زبان برنامه‌نویسی مورد نظرم باید نصب باشه»، «Disk لپ‌تاپم کافی نیست»، «حتمن باید سیستمم رو با خودم ببرم سفر» و تعداد بالایی محدودیت دیگر که ممکن است هر برنامه‌نویس را اذیت کند. اما خبر خوب این است که امکانات و مزایای Shell ابری آروان بخش بزرگی از این محدودیت‌ها را از بین می‌برد:

  • Cloud IDE به جای IDE؛ محیط توسعه‌ی آنلاین

جایگزین شدن مرورگرها به جای سیستم‌ها‌ی مشخص بخش بزرگی از محدودیت‌ها برای برنامه‌نویسی را از بین می‌برد. با هر سیستم متصل به اینترنتی می‌توان وارد محیط توسعه‌ی Shell ابری آروان شد و شروع به برنامه‌نویسی کرد.

  • منابع ابری به‌جای منابع سیستم شخصی؛ با تبلت هم کد بزن

باتوجه به این‌که توسعه با Shell ابری آروان از Disk و CPU ابری استفاده می‌کند، دیگر مهم نیست لپ‌تاپ یا کامپیوتر توسعه‌دهندگان از چه میزان منابع برخوردار است. جالب‌تر این‌که حتا می‌توان با موبایل هوشمند و تبلت هم کد زد.

  • بدون نیاز به نصب زبان‌برنامه‌نویسی

تمام زبان‌های برنامه‌نویسی پراستفاده به‌شکل پیش‌فرض در Shell ابری آروان موجود است؛Python, Java, Go, PHP, JavaScript, TypeScript, .NET, Perl.

  • بدون نیاز به نصب افزونه‌های VSCode

افزونه‌های کاربردی VSCode مانند SSH Client برای کنترل ابرک‌های IaaS و Thunder Client برای تست APIها به‌شکل پیش‌فرض در Shell ابری آروان موجود است.

 دیگر افزونه‌های از پیش نصب شده عبارت‌اند از: SQL/NoSQL, ChatGPT, Jupyter Notebook, Ansible, MySQL, Redis, Client, Gitlens, Mintelify doc writer, Drawio.

  • بدون نیاز  به نصب بسته‌های نرم‌افزاری لینوکس

در  Shell ابری آروان به‌شکل پیش‌فرض، بیش از ۱۰۰ بسته‌ی نرم‌افزاری لینوکس دردسترس قرار دارد. از این بسته‌های نرم‌افزاری لینوکس می‌توان به OpenSSL, Ansible, Terraform, Helm, Tmux¸ Python3 اشاره کرد.

  • محیط تست و پروداکشن یکسان

در Shell ابری آروان می‌توان محیط تست و پروداکشن را کاملن شبیه هم ایجاد کرد تا تفاوت این دو محیط باعث ناهم‌خوانی تجربه در محیط تست و پروداکشن نشود.

  • وجود دسترسی به Git

برنامه‌نویسی با Shell ابری آروان امکان توسعه، یکپارچه‌سازی و تغییر کدهای موجود در مخزن گیت به‌شکل آنلاین و در کم‌ترین زمان را فراهم می‌کند.

  • امکان شخصی‌سازی

با امکان اضافه کردن زبان‌های برنامه‌نویسی، افزونه‌های کاربردی VSCode و بسته‌های نرم‌افزاری لینوکس، می‌توان Shell ابری آروان را شخصی‌سازی کرد.

از دیگر ویژگی‌های Shell ابری آروان می‌توان به هماهنگی با API و CLI آروان برای استفاده از قابلیت‌های محصولات ابر آروان، ذخیره‌سازی دایمی داده‌ها، تغییرات و پیکربندی‌های انجام شده با حجم دل‌خواه و یادگیری توسعه بر بستر ابر (Cloud Native)، اشاره کرد.

قابلیت اجرا، تست و build کد در Shell ابری آروان

توسعه‌دهندگان با Shell ابری آروان می‌توانند کد پروژه‌ی خود را Run و آن را تست کنند، Debug، Build و Packaging انجام دهند و اپلیکیشن خود را Deploy کنند.برای نمونه توسعه‌دهنده‌ای که یک پروژه‌ی JavaScript در گیت دارد می‌تواند سورس کد پروژه‌‌ را در Shell ابری آروان Clone و تست کند و ادامه‌ی توسعه را در فضای Shell ابری آروان انجام دهد.

مزیت اجرا، build و تست کد در Shell ابری آروان این است که این فرآیند‌ها بر بستر ابر انجام می‌شوند و به روشن یا خاموش بودن سیستم توسعه‌دهندگان وابسته نیستند.

دسترسی به ChatGPT در Shell ابری آروان

امکان توسعه به‌کمک هوش مصنوعی در Shell ابری آروان فراهم است. با ابزار Rubberduck می‌توان در Shell ابری آروان به ChatGPT دسترسی داشت و برای توسعه‌ی سرویس‌های مختلف از کمک هوش مصنوعی استفاده کرد.

برای بهره‌مندی از هوش‌مصنوعی در این محصول، کافی است کلید API سرویس ChatGPT را در Shell ابری آروان وارد کنید تا با یک کلیک ساده به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاربردی و قدرت‌مند هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. ChatGPT به شما امکان می‌دهد بدون محدودیت همه‌ی ایده‌های خود را به کدهای اجرایی تبدیل کنید و در کم‌ترین زمان و با بهترین روش‌ها محصول‌تان را توسعه دهید.

پرداخت به‌میزان مصرف از Shell ابری آروان

مانند سایر محصولات ابر آروان از Shell ابری هم می‌توان به‌شکل PAYG استفاده و به‌ازای میزان مصرف هزینه پرداخت کرد. کاربران می‌توانند در قالب بسته‌های8core, 16core, 20core    3core, 4core,از Shell ابری آروان استفاده کنند.

هم‌چنین با توجه به قیمت‌گذاری این محصول به‌شکل PAYG امکان استفاده از کلادشل ابر آروان برای مصارف مختلف مانند تست کم‌هزینه‌ی سرویس تا توسعه‌ی محصول وجود دارد. به‌علاوه برای مدیریت هزینه‌ها می‌توان میزان CPU و Ram را با هر بار اجرای Shell افزایش یا کاهش داد. این افزایش و کاهش سبب تغییر در داده‌های موجود در Disk نخواهد شد. امکان ارتقای Disk در بسته‌های بالاتر وجود دارد.

برای بررسی و تستShell ابری آروان، علاقه‌مندان می‌توانند در هر ماه ۵ ساعت به‌شکل رایگان از بسته‌ی 4core و دیسک 40GB استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Pouria Anushiravani
    Pouria Anushiravani | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    گیتهاب رایگان واسه همه این آپشن رو گذاشته

مطالب پیشنهادی