ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دندان‌پزشکی
رپورتاژ آگهی

نقش استارتاپ‌های دندانپزشکی در تحول سلامت و ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی آنلاین

در سال‌های اخیر، شاهد رشد چشمگیری در استارتاپ‌های پزشکی بوده‌ایم که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال‌های اخیر، شاهد رشد چشمگیری در استارتاپ‌های پزشکی بوده‌ایم که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، سعی در توسعه و بهبود خدمات در حوزه سلامت دارند. این استارتاپ‌ها با نوآوری‌های خود، کاربران را به صورت آنلاین به پزشکان متخصص و مشاوران پزشکی متصل می‌کنند. برخی از این استارتاپ‌ها به صورت عمومی فعالیت دارند و تمامی حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی و ... را تحت پوشش قرار می‌دهند. اما تعداد زیادی از این استارتاپ‌ها به شکل تخصصی روی یکی از حوزه‌های سلامت تمرکز کرده‌اند.

تمرکز بر یک حوزه درمانی خاص باعث شده تا مهمترین تفاوت این استارتاپ‌ها در میزان ارزشی باشد که برای دو طرف زنجیره عرضه و تقاضا خلق می‌کنند. در حوزه‌های عمومی به دلیل گسترده بودن تخصص‌ها، اغلب ارائه خدمات به مشاوره و نوبت‌دهی محدود می‌شود. اما در حوزه‌های تخصصی بر روی حل مشکل و درمان‌های موردنیاز بعدی هم تمرکز می‌شود.

حوزه دندانپزشکی مهمترین حوزه تخصصی است که مسیر خود را از درمان‌های پزشکی جدا کرده است. علت اصلی این است که دندانپزشکی خود شامل ۶ حوزه تخصصی است که هر کدام بخشی از نیازهای مشتریان را پوشش می‌دهند. برای داشتن یک خدمت کامل هرکدام از تخصص‌ها نیازمند تمرکز و خلق محصول متناسب با نیازهای مشتریان است. از طرفی به دلیل ماهیت خاص درمان‌های دندانپزشکی ارائه خدمات در این حوزه هم با چالش‌های خاصی روبروست. در ادامه به دلایل ظهور این نوع استارتاپ‌ها و مزایایی که برای بیماران خلق میکنند خواهیم پرداخت.

دلایل به وجود آمدن استارتاپ‌های حوزه دندانپزشکی

   الف) افزایش سن و نیاز افراد جامعه: افزایش نیاز به خدمات دندانپزشکی، افزایش آگاهی جامعه از اهمیت بهداشت دهان و دندان، و رشد جمعیت جوان و بزرگسال، فرصت‌های زیادی را برای توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دندانپزشکی فراهم کرده است. براساس آمارهای رسمی و با استناد به شاخص DMF، آمار پوسیدگی دندان در ایران نسبت‌ به ۲۰ سال گذشته سه برابر شده است. در حال حاضر هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد و افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله حدودا ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال هم بیش از ۵۵ درصد افراد اصلا دندان ندارند!

   ب) توزیع نامتوازن دندانپزشکان و توسعه فناوری: توزیع نامتوازن دندانپزشک در ایران منجر به تشدید کمبود دسترسی به خدمات دندانپزشکی در کشور شده است؛ به‌طوری‌که اغلب دندانپزشکان در کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز فعالیت می‌کنند. از طرفی افزایش تمایل افراد به استفاده از خدمات آنلاین و اعتماد بیشتر به پلتفرم‌های تکنولوژیک در حوزه سلامت، موجب رشد استارتاپ‌های این حوزه شده است.

ج) عدم ارائه خدمات یکپارچه:‌ همانطور که گفته شد در اغلب پلتفرم‌های پزشکی، ارائه خدمات به مشاوره و نوبت دهی محدود می‌شود. در حالیکه کاربران انتظار دارند که این مشاوره تا انجام درمان و حتی پشتیبانی پس از آن ادامه داشته باشد. همچنین تفاوت در تعرفه خدمات یکی از معضلات بیماران است.

این نیازها در نهایت منجر به شکل‌گیری کسب و کارهایی شد که هدف اصلی آنها ارتقای سلامت و بهبود تجربه بیماران در دریافت خدمات دندانپزشکی بوده است. مهمترین ارزش‌هایی که این کسب و کارها برای بیماران خلق کردند عبارتند از:

   الف) دسترسی آسان و سریع: کاربران با استفاده از پلتفرم‌های دندانپزشکی آنلاین می‌توانند به راحتی و در هر زمان و مکان به خدمات دندانپزشکی دسترسی پیدا کنند مشاوره دندانپزشکی آنلاین علاوه بر اینکه سئوالات بیماران را به سرعت پاسخ می‌دهد، وقت و هزینه‌ی ناشی از ترددهای غیرضروری را نیزکاهش می‌دهد و از طرفی در تمام مراحل درمان همراه بیمار خواهد بود. مشاوره آنلاین دندانپزشکی با ارتباط مستقیم با دندانپزشک، سبب ایجاد حس اعتماد و آرامش خیال در مراجعین می‌شود. اگرچه ارائه خدمات دندانپزشکی از راه دور امکانپذیر نیست اما انجام مشاوره و ارائه طرح درمان به واسطه دریافت شرح حال بیمار و همچنین مشاهده و بررسی عکس OPG امکانپذیر است.

   ب) کاهش هزینه و زمان: این استارتاپ‌ها با ارائه خدمات آنلاین، هزینه‌های مربوط به سفر، وقت انتظار و هزینه‌های مربوط به مراجعه حضوری را به شدت کاهش می‌دهند و بیمار زمانی که به محل کلینیک مراجعه می‌کند نسبت به مشکل خود، طول درمان، نحوه درمان و حتی هزینه‌های درمان آگاهی کامل دارد.

   ج) افزایش راحتی و کاهش استرس: قرارگرفتن بر روی یونیت دندانپزشکی به خودی خود استرس زاست زیرا در ذهن بیمار محیطی مثل اتاق عمل تداعی می‌شود. در بسیار موارد بیمار بدون آمادگی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کند و در همان ویزیت اولیه کار جراحی و درمان آغاز می‌شود که این موضوع استرس بیمار را به شدت افزایش می‌دهد. استفاده از پلتفرم‌های آنلاین در مشاوره و درمان دندانپزشکی، محیطی راحت و امن را برای کاربران فراهم می‌کند چرا که بیماران قبل از مراجعه نسبت به مشکل خود و نوع درمان موردنیاز آگاهی دارند. این آگاهی به واسطه مشاوره و دریافت نظرات دندانپزشکان به صورت آنلاین و پیش از مراجعه ایجاد شده است.

   د) کاهش هزینه‌های دندانپزشکی:‌ از دید عموم جامعه خدمات دندانپزشکی همواره گران هستند. استارتاپ‌های حوزه دندانپزشکی به دلیل ماهیتی که دارند سعی کرده‌اند با ارائه خدمات متنوع مالی این مشکل را رفع کنند.

 میخک، استارتاپ فعال در حوزه دندانپزشکی

میخک اولین پلتفرم مشاوره آنلاین دندانپزشکی است که به صورت تخصصی به ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی پرداخته است. اگرچه پلتفرم مشاوره دندانپزشکی میخک از عمر کوتاه‌تری در مقایسه با پلتفرم‌های مشاوره پزشکی مثل اسنپ دکتر، دکتر ساینا، دکتردکتر دکترتو و ... است اما برخلاف این پلتفرم‌ها، نحوه ارائه خدمت در شبکه دندانپزشکی میخک از مشاوره تا پس از درمان ادامه دارد.

در حقیقت شبکه دندانپزشکی میخک برای پوشش دادن نیاز کاربران با تمرکز بر سلامت دهان و دندان ایجاد شده است. در این پلتفرم کاربران امکان استفاده از خدمات مشاوره دندانپزشکی را به صورت کاملا رایگان دارند. همچنین تعهد میخک نه تنها شامل نحوه ارائه مشاوره دندانپزشکی به بیماران است بلکه میخک متعهد به ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت و کسب رضایت بیماران از عملکرد دندانپزشک نیز هست.

همراهی میخک با بیماران تا نوبت‌دهی، ارائه ویزیت رایگان، ارائه طرح درمان با جزئیات هزینه و نحوه درمان، امکان پرداخت اقساطی و همچنین یادآوری ادامه درمان در گام‌های بعدی است.  مشاوره دندانپزشکی میخک از طریق لینک https://mikhakdental.com/online-consultation/ امکانپذیر است.

محصولات میخک:

  1. مشاوره آنلاین هوشمند دندانپزشکی:
    در حال حاضر کاربران قادر هستند از طریق مشاوره دندانپزشکی آنلاین با دندانپزشک متخصص در ارتباط باشند و پاسخ سئوالات خود را به صورت فوری دریافت کنند. با استفاده از سرویس مشاوره آنلاین، کاربران نظرات و راهنمایی‌های قبل یا پس از درمان را از یک دندانپزشک متخصص به راحتی و در خانه خود دریافت می‌کنند و مطمئن می‌شوند صرفا به داروهای ضد درد نیاز دارند یا اینکه مراجعه به دندانپزشک ضروری است.
  2. دریافت طرح درمان آنلاین:
    یکی از مشکلات گسترده در حوزه دندانپزشکی عدم ارائه طرح درمان جامع به بیماران پیش از آغاز مراحل درمان است. میخک برای رفع این دغدغه قبل از آغاز درمان، طرحی کامل از درمان‌های موردنیاز، زمان و هزینه به مشتریان ارایه می‌کند تا هر فرد با آگاهی کامل نسبت به شرایط خود نسبت به آغاز مراحل درمان اقدام کند.
  • نوبت‌دهی آنلاین:
    با استفاده از سیستم نوبت‌دهی آنلاین بیماران این امکان را دارند تا با انتخاب زمان‌های مطلوب در مراکز طرف قرارداد بدون دغدغه نسبت به تعیین وقت ویزیت اقدام کنند.
  • امکان پرداخت هزینه‌ها به صورت اقساطی:
    با توجه به هزینه‌های بالا در برخی از درمان‌های دندانپزشکی، مجموعه میخک سعی کرده است با فراهم کردن امکان پرداخت اقساطی برای کاربران دغدغه مالی آنها را نیز مرتفع کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک مراجعه کنید..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی