ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیبا
رپورتاژ آگهی

5 نکته که سرمایه گذاران باید در مورد ارزدیجیتال شیبا بدانند

شیبا اینو یک میم کوین است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و نژاد سگ ژاپنی شیبا اینو، نماد آن است.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 در چند سال اخیر، قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) به طور قابل توجهی افزایش یافته است زیرا بسیاری از سرمایه گذاران آن را یک سرمایه گذاری پرسود قلمداد می‌کردند. با این حال، سرمایه گذاران باید قبل از خرید شیبا ، اطلاعات کاملی از این پروژه میم کوین داشته باشند.

میم کوین شیبا اینو (SHIB) به دلیل شباهت‌هایش به دوج کوین (Doge)، توکنی که به عنوان یک شوخی ساخته شد و طرفداران بسیاری به دست آورد، توجه زیادی را به خود جلب کرد.

قابل به ذکر است که SHIB یک توکن است و نه یک کوین. کوین ها بلاک‌چین‌های اختصاصی خود را دارند، در حالی که توکن ها بر روی یک بلاکچین دیگر ساخته می‌شوند.

توکن SHIB مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و از فناوری آن بهره می‌برد. کوین‌ها می‌توانند مستقل عمل کنند و ویژگی‌های خود را داشته باشند، در حالی که توکن‌ها به شبکه بلاک چینی که در بستر آن ساخته شده‌اند، بستگی دارند.

تفاوت بین این دو نوع دارایی بسیار مهم است. این ممکن است بر میزان استفاده، ارزش‌گذاری و پذیرش جامعه بزرگ ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو یک میم کوین است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و نژاد سگ ژاپنی شیبا اینو، نماد آن است. Shiba Inu اغلب به عنوان جایگزینی برای Dogecoin در نظر گرفته می‌شود. در واقع، طرفداران شیبا اینو آن را «قاتل دوج کوین» (Dogecoin killer) معرفی می‌کنند.

 SHIB و DOGE نمونه‌هایی از توکن‌های ویروسی هستند که به یک موضوع خاص مرتبط هستند و گاها به‌عنوان یک شوخی و نه یک دارایی دیجیتال مفید معرفی می‌شوند.

ریوشی، موسس شیبا اینو، توضیح می‌دهد که این پروژه به عنوان «آزمایشی برای ایجاد خود به خودی یک جامعه غیرمتمرکز» آغاز شد. ریوشی ادعا می‌کند که تمرکززدایی جمعی می‌تواند پیوندهای قوی‌تری نسبت به یک تیم متمرکز ایجاد کند.

تقریباً 500000 نفری که کامیونیتی شیبا (SHIBArmy) را تشکیل می‌دهند از اصول پایه آن حمایت می‌کنند که عبارت‌اند از:

شیبا از صفر شروع به کار کرد و قصد داشت چیزی از هیچ بسازد. این پروژه بر اساس تیمی از قبل تشکیل شده ساخته نشد.

Shiba Inu در پلتفرم اتریوم به جای شبکه اختصاصی خودش بر روی شبکه اتریوم توسعه یافت و در نتیجه یک توکن ERC-20 است. طبق بیانیه ریوشی، او تصمیم گرفت شیبا اینو را روی اتریوم ایجاد کند، زیرا این شبکه ایمن و قابل اعتماد بود و به پروژه اجازه می داد ماهیت غیرمتمرکز خود را حفظ کند.

اکوسیستم شیبا اینو

اکوسیستم شیبا اینو از سه توکن زیر تشکیل شده است:

شیبا اینو (SHIB): این ارز اصلی پروژه است. ریوشی با عرضه 1 کوادریلیون (برابر با 1000 تریلیون)، 50 درصد عرضه SHIB را در صرافی یونی سواپ (Uniswap) قفل کرد (با هدف تامین نقدینگی) و سپس 50 درصد دیگر را برای حفظ امنیت به بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین فرستاد. در می 2021، بوترین بیش از 50 تریلیون توکن شیبا اینو، که در آن زمان بیش از 1 میلیارد دلار ارزش داشت را به صندوق امداد کووید-19 در هند اهدا کرد، زمانی که کشور درگیر ویروس کرونا بود. مدت کوتاهی پس از آن، بوترین همچنین 40 درصد از کل عرضه Shiba Inu را به یک کیف پول به اصطلاح مرده ارسال و برای همیشه از گردش خارج کرد.

لیش (LEASH): دومین توکن اکوسیستم شیبا اینو، LEASH نمایانگر انتهای دیگر طیف اکوسیستم شیبا است، که مجموع عرضه آن تنها 107646 توکن در مقایسه با تریلیون ها توکن شیبا اینو است.

 BONE: Bone از نظر عرضه در گردش بین دو توکن دیگر قرار می‌گیرد و مجموعاً 250,000,000 توکن دارد. این یک توکن حاکمیتی است که به ارتش SHIB اجازه می‌دهد به پیشنهادات آتی شبکه رای دهند.

اکوسیستم شیبا اینو همچنین شامل:

ShibaSwap: هدف پلتفرم دیفای شیبا سواپ (ShibaSwap) فراهم کردن مکانی امن برای ترید ارزهای دیجیتال و در عین حال غیرمتمرکز بودن است. SHIB و LEASH بهتر است از طریق ShibaSwap خرید و فروش شوند.

انکوباتور شیبا اینو (Shiba Inu Incubator): هدف انکوباتور این است که تمرکز را از اشکال هنری رایج مانند نقاشی، عکاسی و رندر دیجیتال بردارد و راه‌هایی را برای تحریک خلاقیت و نبوغ ایجاد کند.

شیبوشی Shiboshis)): شیبوشی‌ها 10000 توکن غیرقابل تعویض (NFT) تولید شده توسط Shiba Inu هستند که بر روی بلاکچین اتریوم نوشته ساخته شده‌اند و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

5 نکته که باید در مورد ارزدیجیتال شیبا بدانید

  1. محبوبیت

  توکن Inu در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل شباهت هایش با دوج کوین و نژاد سگ معروف شیبا اینو بسیار محبوب بوده است و این آن را برای معامله گران جذاب‌تر کرده است.

  • هزینه کم

قیمت ارزان SHIB به ازای هر واحد، دسترسی به این توکن را برای طیف گسترده‌تری از سرمایه‌گذاران که نمی‌توانند ارزهای دیجیتال گران‌تری بخرند فراهم می‌کند. امری که  به طور بالقوه پایگاه کاربران آن را گسترش می‌دهد.

  • بازده بالقوه بالا

با توجه به هزینه پایین توکن به ازای هر واحد، حتی افزایش اندک قیمت آن می‌تواند سود زیادی برای سرمایه گذاران ایجاد کند و آن را به یک سرمایه گذاری مطلوب تبدیل کند.

  • پشتیبانی از شبکه

توکن شیبا اینو دارای یک انجمن اینترنتی قوی است که خرید این توکن را تشویق می‌کنند و حس تعلق ایجاد می‌کنند و راه را برای توسعه آینده آن باز می‌کنند.

  • نقدینگی

ارز دیجیتال SHIB به دلیل در دسترس بودن آن در صرافی‌های بزرگ نقدینگی خوبی دارد که این امر آن را برای خریداران و فروشندگان ساده می‌کند.

نتیجه گیری

توکن SHIB که بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود، به دلیل شباهت آن به  دوج کوین (Dogecoin) به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. از آنجایی که SHIB یک توکن و نه یک کوین است، به عوامل خارجی شبکه بلاکچینی که بر پایه آن اجرا می‌شود بستگی دارد.

حمایت قوی SHIBArmy کامیونیتی شیبا را تقویت می‌کند و در را برای رشد بالقوه آن باز می‌کند. به دلیل قیمت پایین SHIB به ازای هر واحد، برای طیف وسیع‌تری از سرمایه گذاران قابل دسترس است و افزایش اندک قیمت آن می‌تواند منجر به سودهای قابل توجهی شود و آن را به یک سرمایه گذاری جذاب تبدیل کند.

با این حال، سرمایه گذاران باید تحقیقات خود را انجام دهند تا به طور کامل مزایا و معایب هر ارز دیجیتال از جمله SHIB را درک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی