ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

CRYPTO
رپورتاژ آگهی

چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم؟

در این مطلب به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ارزش بازار کیف پول‌های ارز دیجیتال در سال 2022 به 8.42 میلیارد دلار رسید. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ارزش این بازار تا سال 2030 به 48.27 میلیارد دلار می‌رسد. در واقع تعداد کاربران کیف پول ارز دیجیتال روزبه‌روز بیشتر می‌شود و در آینده نه‌چندان‌دور، تک تک ما خواه‌ناخواه، کاربران این کیف پول‌ها خواهیم بود؛ بنابراین باید شیوه ساختن و فعال‌سازی کریپتو والت یا کیف پول ارز دیجیتال را یاد بگیریم. در این مقاله به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم. به شما قول می‌دهیم که پس از پایان این مقاله، می‌توانید کریپتو والت خود را بسازید.

1. چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم؟ ابتدا مناسب‌ترین نوع کریپتو والت را انتخاب کنید

اولین گام برای ساختن کیف پول ارز دیجیتال، انتخاب مناسب‌ترین نوع کریپتو والت است. در حال حاضر کریپتو والت‌ها به دو دسته «سخت‌افزاری» و «نرم‌افزاری» تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل ترزور مدل تی (Trezor Model T) و لجر نانو اس (Ledger Nano S)، بهترین کیف پول‌ها برای سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت هستند. کیف پول‌های نرم‌افزاری مثل تراست والت و متامسک، برای معامله‌گران روزانه و کسانی که به سرعت و راحتی تراکنش رمز ارزها اهمیت می‌دهند، بهتر و مناسب‌تر است.

بسیاری از فعالان حوزه رمز ارز، از هر دو نوع کیف پول استفاده می‌کنند. آن‌ها کیف پول‌های سخت‌افزاری را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کیف پول‌های نرم‌افزاری برای تراکنش‌های روزانه و اتصال به انواع صرافی آنلاین ارز دیجیتال به‌کار می‌گیرند. اگر سوال چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم، در ذهن شما هم وجود دارد، باید قبل از ساخت کیف پول، کریپتو والت متناسب با نیاز و هدف خود را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد و خصوصیات انواع کیف پول ارز دیجیتال به پلتفرم تریتکس مراجعه کنید. این پلتفرم با محتواهای حرفه‌ای و باکیفیت، کلیه اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

2. شیوه ساخت کیف پول سخت‌افزاری؛ کیف پول مناسب سرمایه‌گذاران

اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال را دارید، بهترین گزینه برای شما، کیف پول‌های سخت‌افزاری است. این کیف پول‌ها، آفلاین هستند و نیازی به اتصال به اینترنت ندارند؛ به همین دلیل به آن‌ها کیف پول سرد (Cold Wallet) گفته می‌شود. این کیف پول از نظر ظاهری شبیه فلش مموری (USB) هستند. برای ساخت کیف پول سخت‌افزاری، باید ابتدا یکی از بهترین مدل‌های این کیف پول مثل لجر نانو اس را خریداری کنید. پس از باز کردن جعبه کیف پول، آن را از طریق کابل USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود متصل کنید. پس از مشاهده پیغام، هر دو دکمه کیف پول را به‌صورت همزمان فشار دهید. در گام بعدی باید رمز عبور مناسبی برای کریپتو ولت خود انتخاب کنید.

وقتی رمز عبور تایید شد، کد بازیابی (Seed) که شامل 24 حرف است، به شما نمایش داده می‌شود. این کد را در محلی امن و مطمئن یادداشت کنید. در گام بعدی باید برنامه لجر لایو (Ledger Live) را روی کامپیوتر نصب کنید. این برنامه امکان تراکنش و خرید و فروش رمز ارز را برای شما فراهم می‌کند. مراحل متصل کردن کیف پول با نرم‌افزار لجر لایو را پشت سر بگذارید. اکنون می‌توانید کیف پول نرم‌افزاری یا صرافی موردنظر خود را روی لجر لایو نصب و از آن استفاده کنید. به عنوان مثال برای خرید usdt یا هر رمز ارز دیگر و سرمایه‌گذاری روی آن، کافی است آدرس کیف پول ترون روی لجر فعال شود. در مرحله بعدی، تترهای خریداری‌شده را به آن منتقل کنید. با مراجعه به وب‌سایت تریتکس، می‌توانید شیوه دقیق و مرحله‌به‌مرحله ساخت و فعال‌سازی کیف پول سخت‌افزاری را در قالب ویدیو یاد بگیرید.

3. راهنمای ساخت کیف پول نرم‌افزاری؛ مخصوص معامله‌گران ارز دیجیتال

اگر در زمینه معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، بهترین گزینه برای شما کیف پول نرم‌افزاری است؛ زیرا این نوع کیف پول، امکان تراکنش سریع و راحت رمز ارزها را برای شما فراهم می‌کند. این کیف پول‌ها برای انجام تراکنش نیازمند اتصال به اینترنت هستند؛ به همین دلیل به این نوع والت، کیف پول گرم (Hot Wallet) گفته می‌شود. برای استفاده از کیف پول‌های گرم، باید یکی از بهترین مدل‌های آن مثل کیف پول تراست ولت یا متامسک را انتخاب کنید. پس از انتخاب کیف پول، افزونه مرورگر آن را روی مرورگر کروم، موزیلا یا اُپرای خود نصب کنید. پس از نصب افزونه، روی آن کلیک و گزینه «Create a Wallet» را انتخاب کنید. 

در مرحله بعدی، یک رمز عبور حداقل 8 کاراکتری برای کیف پول خود انتخاب کنید تا عبارت بازیابی 12 حرفی برای شما ارسال شود. این عبارت 12 حرفی را جایی امن و مطمئن یادداشت کنید. دقت کنید درصورتی‌که عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای را فراموش کنید، دیگر نمی‌توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. پس از تایید این عبارت بازیابی، کیف پول آماده استفاده خواهد بود. برای ساخت کیف پول تراست ولت، باید اپلیکیشن آن را روی گوشی خود نصب و مراحل ساخت را پشت سر بگذارید. وقتی کیف پول آماده شد، می‌توانید آدرس آن را به دیگران بدهید تا برای شما رمز ارز واریز کنند یا با دریافت آدرس کیف پول دیگران، برای آن‌ها، رمز ارز واریز کنید. تعداد رمز ارزهای قابل‌پشتیبانی کیف پول‌های نرم‌افزاری، بیشتر از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. سرعت و راحتی این کریپتو والت‌ها هم تحسین‌برانگیز است، به‌طوری‌که انتقال تتر به تراست ولت، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از انتقال تتر از لجر نانو اس انجام می‌شود.

تجربه معامله امن با ساخت کریپتو والت حرفه‌ای در بازار معاملاتی تریتکس

در این مقاله با شیوه ساخت کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارز دیجیتال آشنا شدیم و به چند مورد از بهترین کریپتو والت‌های گرم و سرد اشاره کردیم. یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال و معامله آن، استفاده از کیف پول‌های اختصاصی صرافی‌ها و بازارهای معاملاتی معتبر است. یکی از بازارهای معاملاتی معتبر که کیف پول اختصاصی امن و سریع در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بازار معاملاتی تریتکس است.

پس از ثبت نام و پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت در تریتکس، کیف پول اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توانید به خرید و فروش انواع ارز دیجیتال بپردازید. این کیف پول برای نگهداری بلندمدت و امن دارایی‌های دیجیتال هم مناسب است؛ زیرا سازوکارهای امنیتی آن به‌گونه‌ای است که احتمال نابودی یا هک کیف پول شما را به صفر می‌رساند. درصورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار معاملاتی تریتکس، کیف پول اختصاصی آن و شیوه خرید و فروش رمز ارز در این پلتفرم، کافی است عبارت «تریتکس» را در گوگل جستجو کنید. پس از نمایش نتایج جستجو، روی اولین نتیجه کلیک کنید و وارد بازار معاملاتی تریتکس شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی