ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا گوشی شیائومی بخریم؟

بیایید مهم‌ترین دلایل خرید گوشی شیائومی را در ادامه این مطلب بررسی کنیم.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خریداران عمدتاً قیمت گوشی پرچمدار شیائومی را مبنایی برای بهترین بودنش می‌دانند؛ اما باید بدانید که قیمت صرفاً یکی از معیارهایی است که می‌تواند بهترین دستگاه را متمایز کند. در واقع، امکانات فناورانه و تجربه کاربری را باید عرصه رقابت بازیگران پرچمدار بازار گوشی‌های هوشمند بدانیم. از این لحاظ، شیائومی ثابت کرده است که همچنان می‌تواند سهم بازارش را در رقابت با شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ حفظ کند. لذا شاید گوشی‌های پرچمدار این برند محبوب را بتوانیم به‌عنوان شاهدی بر حرکت کردن آن در لبه فناوری بدانیم. برای پی بردن به جزئیات چنین رویکردی، بیایید نگاهی به محصولات مذکور این شرکت بیندازیم!

Xiaomi 14 Pro

سیستم عامل این گوشی پرچمدار جدید، HyperOS شیائومی و ترکیبی از لینوکس و سیستم Vela است که برای نخستین بار در یک گوشی هوشمند به کار رفته است. این سیستم رابط کاربری بسیار بهینه‌شده‌ای را با ظاهری تازه از MIUI سابق در اختیارتان می‌گذارد. به‌روزرسانی‌های این شرکت برای نرم‌افزار احتمالاً چهارساله و برای وصله‌های امنیتی پنج‌ساله خواهند بود. یکی از جالب‌ترین تغییرات شیائومی 14 پرو نسبت به مدل‌های قبلی استفاده کردن از شیشه محافظ سرامیکی مخصوص در آن است. این محافظ با داشتن رتبه حفاظتی IP68، به گفته سازنده، گوشی را 20 درصد بیشتر از سپر سرامیکی آیفون 15 پرو اپل در برابر شکستگی محافظت می‌کند!

جزئیات طراحی و امکاناتی در حد گوشی های پرچمدار شیائومی

این دستگاه را در سه رنگ مات و نسخه ویژه تیتانیومی عرضه کرده‌اند. نمایشگر آن با حاشیه‌های باریک اطراف پنل OLED، پیشرفته‌تر از پنل محصولاتی نظیر گوشی ردمی شیائومی است. این دستگاه را با استاندارد WiFi 7 و پشتیبانی از اتصال 5G عرضه کرده‌اند. شیائومی 14 پرو دوسیمکارته است و تجربه صوتی بسیار جذابی را با سه میکروفون داخلی برایتان فراهم می‌کند.

درباره دوربین‌های شیائومی 14 پرو‏

مختصات دوربین را باید یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت گوشی پرچمدار شیائومی بدانیم. این مشخصات می‌توانند انگیزه خوبی برای انتخاب کردن 14 Pro باشند. لنز اصلی و جدید Leica Summilux این دستگاه عکس‌های روشن و کم‌نویزی را با وضوح 50 مگاپیکسل و حساسیت نوری مطلوب حتی در شرایط کم‌نور ثبت می‌کند. این دوربین را به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز کرده‌اند. از سوی دیگر، لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی آن کیفیت تصویر ثابتی را برای این کلاس قیمتی فراهم می‌کند. سومین لنز نیز از نوع 50 مگاپیکسلی و دارای لرزش‌گیر اپتیکال و زوم 10 برابری است.

شیائومی 13 اولترا

‏پردازنده این دستگاه از نوع اسنپدراگون 8 نسل 2 است که ‏‏‏تجربه کاربری نرم و روانی را برای بازی و کارهای همزمان در اختیارتان می‌گذارد. همچنین، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن تا حدود 16 ‏‏‏ساعت با کاربرد سبک تا متوسط دوام می‌آورد.‏ شارژ سیمی 90 واتی و ‏‏‏بی‌سیم 50 واتی را نیز در آن تدارک دیده‌اند که به کمکشان می‌توانید گوشی را در عرض کمتر از 30 دقیقه شارژ کنید.‏

13 Ultra؛ به سبک گوشی های پرچمدار شیائومی

دوربین قدرتمند چهارلنزی این دستگاه با همکاری لایکا طراحی شده است که جزئیاتش عبارتند از: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، دو لنز تله‌فوتو و یک لنز عریض. با این ترکیب می‌توانید خلاقیت را چاشنی عکاسی کنید! نمایشگر این گوشی نیز 6.36 اینچ و از نوع AMOLED‎ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است.

شیائومی 13T Pro

در این مدل، به جای پردازنده اسنپدراگون مختص سری 13 شیائومی، از تراشه ‏MediaTek 9200+‎‏ استفاده کرده‌اند. اما خبر خوب این است که عملکرد آن برای بازی‌های محبوبی مانند ‏Honkai Star Rail، ‏Asphalt 9‎‏ و ... عالی است. از طرفی، کیفیت نمایشگر ‏AMOLED‏ آن می‌تواند از وجوه تمایزش به‌عنوان گوشی پرچمدار باشد. پوسته اندروید ‏MIUI 14‎‏ را نیز در مدل جدید با سیستم عامل ‏HyperOS‏ جایگزین کرده‌اند که می‌تواند به تجربه کاربری ‏روان‌تری منجر شود. این دستگاه همانند بسیاری از ‏نسخه‌های اندرویدی جدید، جک هدفون ندارد و برای گوش دادن ‏به صدا هدفون بلوتوث لازم خواهید ‏داشت.‏

دوربین Xiaomi 13T Pro

دوربین‌های این دستگاه محصول مشترک شیائومی و لایکا هستند. کیفیت کار آن‌ها با ثبت کردن جزئیات فوق‌العاده عکس‌ها می‌تواند شگفت‌زده‌تان کند! بنابراین، آن را شاید بتوانید با ‏دوربین‌های گوشی‌هایی نظیر ‏Google Pixel 7 Pro‏ مقایسه کنید! البته نرم‌افزار ویرایش تصویر به اندازه نرم‌افزار گوگل پیشرفته نیست؛ اما این گوشی هوشمند را از منظر کیفیت عکسبرداری می‌توانید در فهرست گوشی های پرچمدار شیائومی در نظر بگیرید!

شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

چنانچه قیمت گوشی پرچمدار شیائومی را معیاری دارای اولویت می‌دانید، می‌توانید روی این دستگاه میان‌رده حساب کنید! صفحه نمایش ‏AMOLED‏ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، دوربین‌های عالی نسبت به قیمت و شارژ سریع از قابلیت‌های جذاب آن هستند. پردازنده ‏MediaTek ‎Dimensity 1080‎‏ نیز می‌تواند تعادلی بین عملکرد و کارایی پایدار ایجاد کند. همچنین، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سیمی فوق‌سریع 120 واتی بسیار کارآمد می‌توانند خاطرتان را از طول عمر باتری در طی کار با گوشی آسوده کنند.

متمایز مانند Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus

از نقاط قوت این گوشی می‌توانیم به سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی آن اشاره کنیم که امکان عکاسی باکیفیت ‏و واضح را در روز فراهم می‌کند. لنز 8 مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز عملکردش را تکمیل می‌کنند. در نتیجه، خرید گوشی شیائومی‎12 Pro Plus می‌تواند گزینه خوبی برای دوربین‌بازها باشد! همچنین، جک هدفون نیز در این دستگاه در نظر گرفته شده است.

 

طرفداران تلفن‌های تاشو هم از بین گوشی های پرچمدار شیائومی می‌توانند به انتخاب کردن گزینه‌های خاصی بیندیشند. البته این دستگاه ممکن است مختص قلمرو کشور چین باشد؛ اما بررسی کردن مشخصاتش می‌تواند دورنمایی از محصولات آتی این شرکت را در اختیارتان بگذارد. دوربین چهارلنز عالی، شارژ بی‌سیم و سیمی سریع، نمایشگرهای درجه یک و عمر طولانی باتری را باید از نقاط برجسته این دستگاه خاص بدانیم.

برخی قابلیت‌های شیائومی میکس فولد 3

دوربین چندمنظوره این گوشی می‌تواند عکس‌هایی باکیفیت را تقریباً در هر محیطی ثبت کند. حالت رنگ پیش‌فرض Leica Vibrant نتایج مطبوبی دارد و اشباع رنگش خوب است. از طرفی، لنزهای تله فوتو امکان زوم اپتیکال 3.2 یا 5 برابری را فراهم می‌کنند. هر لنز را که انتخاب کنید، نتایج کار را با جزئیاتی واضح و کنتراست قوی دریافت خواهید کرد. آن‌ها عملکرد خوبی در نور کم و شب دارند. همچنین، با در دست داشتن این گوشی، چندین گزینه برای سلفی در اختیارتان هست؛ از جمله نمایشگر بیرونی که برای گرفتن سلفی با دوربین اصلی به کار می‌رود.

Black Shark 5 Pro، پای ثابت ارزیابی قیمت گوشی پرچمدار شیائومی

این دستگاه را به اسنپدراگون جدید 8 نسل یک و اندروید 12 مجهز کرده‌اند. نمایشگر 6.6 اینچ آن از نوعAMOLED  و با نرخ تازه‌سازی تطبیقی 144 هرتز عرضه شده است. کناره‌های گوشی را می‌توانید برای پرداختن به بازی، جمع کنید. شارژ سریع 120 واتی در کنار حسگر اثر انگشت نیز از جذابیت‌های آن هستند. این دستگاه گیمینگ را باید جایی در صدر لیست قیمت گوشی بجوییم! همچنین، Joy UI 13 به‌عنوان پوسته Black Shark روی اندروید 12، قابلیت‌هایی دارد که برای بهبود تجربه بازی طراحی شده‌اند.

سخن پایانی

گوشی های پرچمدار شیائومی امکانات و مشخصات متمایزی دارند که بیشتر با نیازهای کاربران حرفه‌ای جور می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولاً دوربین‌های باکیفیتی دارند، از نظر ظرفیت و دوام باتری و سرعت شارژ جزء بهترین‌ها هستند و تجربه کاربری جذابی را فراهم می‌کنند. شاید این محصولات را بتوانیم نمایانگر خیز فناورانه شیائومی برای فتح کردن بازارهای جهانی بدانیم؛ چرا که ابتکارات نوآورانه این شرکت در محصولات اخیرش ثابت کرده‌اند که می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی