ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سفر
رپورتاژ آگهی

بهترین مقاصد شمالی کشور برای سفر در بهار

اگر شما هم برای سفر بهاری خود به‌دنبال مقصد مناسب در بین شهرهای شمالی هستید تا پایان همراه ما باشید.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

استان‌ها و شهرهای شمالی کشور به عنوان یک مقصد عالی و خاطره‌انگیز در میان مسافران و گردشگران داخلی همواره محبوبیت بالایی دارند. سرسبزی جنگل، آبی نیلگون دریا و جاذبه‌های گردشگری فراوان، آب‌وهوای دلپذیر، غذاهای محلی لذیذ، امکان انجام تفریحات مختلف و طبیعت‌گردی مواردی هستند که شهرهای شمالی کشور را به یک مقصد مناسب برای سفر در همه فصول سال به‌خصوص فصل بهار تبدیل کرده‌اند . اگر شما هم برای سفر بهاری خود به‌دنبال مقصد مناسب در بین شهرهای شمالی هستید تا پایان همراه ما باشید.

معرفی مقاصد برتر خطه شمال برای سفر بهاری

استان‌های سرسبز شمالی مثل مازندران، گیلان و گلستان هر کدام شهرهای بسیار زیبا با جذابیت‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند. باتوجه به استانی که برای سفر بهاری انتخاب می‌کنید، به شهرهای مختلفی دسترسی خواهید داشت که در ادامه به معرفی شهرهای هر کدام از استان‌های شمالی کشور خواهیم پرداخت.

مقاصد گردشگری استان مازندران

  • رامسر: یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران که فاصله کمی نیز با تهران دارد، شهر رامسر است. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان کاخ رامسر، سد میجران، جنگل دالخانی، روستای جواهرده، پل معلق رامسر، تله‌کابین رامسر، آبشار ایج و... را نام برد.
  • نوشهر: شهر نوشهر از دیگر مقاصد شمالی زیبا است که می‌توانید برای سفر بهاری خود انتخاب کنید. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان پارک جنگلی سیسنگان، سد خاکی آویدر، تالاب فراخین، تالاب ارواح، روستای حیرت، روستای لرگان،  آبشار زانوس و... را برشمرد.
  • چالوس: چالوس یکی از مقاصد دل‌انگیز و زیبا در استان مازندران است و جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری مختلفی مثل مرداب هسل، آبشار اکاپل، پارک جنگلی فین چالوس، پل زغال، کاخ چای خوران، دریاچه ولشت، مرداب کندوچال و... دارد.

علاوه‌بر موارد ذکرشده  بابلسر، ساری، بهشهر، نور و... از شهرهای‌ پرطرفدار مازندران هستند.

مقاصد گردشگری استان گیلان

  • انزلی: شهر زیبای انزلی از جمله مقاصد محبوب استان گیلان است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که می‌توان تالاب انزلی، آکواریوم انزلی، حافظیه بندر انزلی، مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کاسپین، بلوار ساحلی بندرانزلی، دهکده ساحلی انزلی و... را نام برد.
  • آستارا: شهر آستارا از دیگر مقاصد معروف شمالی است. از جاهای دیدنی این شهر می‌توان گردنه حیران، آبشار لاتون، ساحل صدف، سورتمه حیران، روستای گیلده، قلعه شیندان، باغ ملی آستارا، تالاب استیل و... را معرفی کرد.
  • لاهیجان: از شهرهای گردشگری و بسیار سرسبز گیلان شهر لاهیجان را می‌توان نام برد.  جاذبه‌های فراوان این شهر مثل شیطان کوه، استخر لاهیجان، بام سبز لاهیجان، پل خشتی پاشاکی، تله‌کابین لاهیجان، تالاب امیرکلایه، تالاب سوستان و... به زیبایی این شهر افزوده‌اند و آن را به یک مقصد عالی برای سفر تبدیل کرده‌اند.

شهرهای رودسر، لنگرود، رضوانشهر، تالش، آستانه اشرفیه، فومن، رودبار، رشت و... نیز از مقاصد گردشگری عالی در استان گیلان هستند.

مقاصد گردشگری استان گلستان

  • گرگان: یکی از شهرهای بسیار دل‌انگیز و زیبای استان گلستان است که فضای بسیار سرسبز و آب‌وهوای دلپذیری دارد. جاهای دیدنی معرف این شهر مواردی مثل پارک جنگلی ناهارخوران، کاخ موزه گرگان، جنگل النگدره، روستای زیارت، آبشار رنگو، کاخ  آقامحمدخان قاجار، سرای باقری ها و... هستند.
  • بندر ترکمن: یک مقصد دنج و بسیار جذاب در استان گلستان، بندر ترکمن است که جاذبه‌های فراوانی مثل ترکمن صحرا، تالار گمیشان، جزیره آشوراده، قره قاشلی، بازارچه گمرکی بندر ترکمن، منطقه شکار ممنوع صوفیکم و... دارد.
  • کردکوی: از دیگر شهرهای خوش آب‌وهوای استان گلستان میتوان کردکوی را نام برد. این شهر باصفا جاهای دیدنی مختلفی دارد که می‌توان روستای میان‌دره، منطقه حفاظت شده جهان نما، آبشار دو آب، پارک جنگلی امام رضا، آبشار لامیج، امامزاده ابراهیم روستای النگ، آبشار بزبنه سرکلاته و... را برشمرد.

گنبد کاووس، کلاله، آق قلا، علی آباد کتول، مینو دشت، گالیکش، بندر گز، آزاد شهر و... از دیگر مقاصد شمالی زیبا در استان گلستان هستند.

فوت و فن سفر به شمال

سفر به مقاصد شمالی معمولا به‌صورت ریلی، جاده‌ای و هوایی امکان‌پذیر است، اما باید بعد از مشخص کردن مقصد خود درباره نحوه سفر به آن شهر نیز اطلاعاتی به دست آورید. به عنوان مثال اگر قصد دارید به‌صورت هوایی و با خرید بلیط هواپیما به شهرهای شمالی سفر کنید باید لیست شهرهایی که فرودگاه دارند را به دست آورید. در میان مقاصد مختلف شمالی شهرهای رشت، گرگان، ساری، رامسر، نوشهر و بابلسر داری فرودگاه هستند و می‌توانید  با خرید بلیط هواپیما سفر خود به این مقاصد را آغاز کنید.

برای سفر ریلی به مقاصد شمالی نیز محدودیت زیادی وجود ندارد و می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط قطار برای مسیرهای ریلی قائمشهر، ساری، گرگان یا مسیر ریلی نوشهر، چالوس، نور به مقاصد شمالی مدنظر سفر کنید. قطارهای گلستان، رشت و انزلی از خطوط ریلی فعال در شمال کشور هستند. اگر برای سفر به مقاصد شمالی نیمه اول فصل بهار و تعطیلات نوروزی را درنظر دارید باید برای خرید بلیط قطار در اسرع وقت اقدام کنید و حدالامکان در زمان پیش فروش بلیط قطار، بلیط مدنظر خود را خریداری کنید.

مورد بعدی برای سفر به مناطق شمالی کشور خرید بلیط اتوبوس است که نسبت به مسیر ریلی و هوایی در دسترس‌تر است و محدودیت خاصی نیز ندارد‌؛ چراکه پایانه‌های مختلفی در همه شهرهای شمالی وجود دارد و فعال هستند. سفر با اتویوس همچنین این امکان را به شما می‌دهد که از زیبایی‌های مسیر نیز بهره‌مند شوید و لذت ببرید.

علاوه‌بر موارد ذمر شده شما می‌توانید با خودروشخصی نیز فاصله شهر خودتان تا مقاصد شمالی را طی کنید و در مسیر از جاذبه‌های طبیعی مختلف و متنوع بازدید کنید.

در شهرهای شمالی‌ کشور هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، کلبه‌های جنگلی و مواردی دیگری از این قبیل برای اقامت مسافران وجود دارد که می‌توانید متناسب با شرایط، بودجه و سلیقه خود یک مورد را برای اقامت انتخاب کنید. راحت‌ترین روش برای اقامت در مقاصد شمالی رزرو آنلاین هتل که باید از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنید.

معمولا فصل بهار و اوایل فصل پاییز مزو مناسب‌ترین زمان‌ها برای سفر به استان‌های شمالی کشور هستند؛ چراکه میزان رطوبت کمتر و آب‌وهوا نیز در بهترین و مطلوب‌ترین حالت است.

برنامه‌ریزی برای سفر و توجه به نکاتی مثل روش مناسب سفر، زمان مناسب سفر و موارد دیگری از این قبیل می‌تواند در لذت‌بخش‌تر شدن سفرتان تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی