ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرورهای رک مونت شرکت HPE
رپورتاژ آگهی

بررسی سرورهای رک مونت شرکت HPE

سرورهای شرکت HPE دسته‌بندی‌ها و سِری‌های مختلفی را شامل می‌شوند که یکی از پرمخاطب‌ترین آن‌ها، سری رکمونت (RackMount) است.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی صحبت از دیتاسنتر و تجهیزات و ملزومات آن می‌شود، بدون شک شرکت HPE در صدر گزینه‌های انتخابی برای مشتریان حرفه‌ای خواهد بود. HPE طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه کرده که شاخص‌ترین و برجسته‌ترین آن‌ها سرورهای HPE است. تنوع و دسته‌بندی‌های مختلف تولیدات این شرکت در سطوح کارایی متفاوت، این امکان را برای متقاضیان خرید سرور اچ پی فراهم ساخته تا بسته به سطح نیاز خود بتوانند مناسب‌ترین و بهترین سیستم مورد نظر خود را با توجه به تنوع تکنولوژی و قیمت محصول تهیه کنند.

سرورهای شرکت HPE دسته‌بندی‌ها و سِری‌های مختلفی را شامل می‌شوند که یکی از پرمخاطب‌ترین آن‌ها، سری رکمونت (RackMount) است. در ادامه به معرفی و بررسی سرورهای رکمونت شرکت HPE و مشخصات و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

سرورهای رک‌مونت (Rack Servers)

سرورهای Rack، از تولیدات شرکت HPE هستند که برای نصب و قرارگیری در یک Framework به نام رک طراحی شده‌اند و معمولا در مراکز داده و محیط‌های محاسباتی سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این سرورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها را می‌توان در رک قرار داد و از فضا استفادۀ بهینه نمود. به علاوه معماری مقیاس‌پذیر، قابلیت اعتماد و کارآمد بودن از دیگر ویژگی‌های آن‌ها است که امکان پردازش طیف گسترده‌ای از بارهای کاری را فراهم می‌کند.

سرورهای رک‌مونت دارای پردازنده‌های قدرتمند، حافظۀ قوی، کارت گرافیک و کارت شبکۀ قابل توسعه و با کارایی بالا هستند و به همین جهت، قابلیت اجرای انواع برنامه‌ها در دیتاسنتر شرکت‌های بزرگ را دارند.

سرورهای رکمونت شرکت HP در سری‌های مختلفی مانند سری 100، سری 300، سری 500 و ... دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها با توجه به سطح قابلیت‌های خود در امور گوناگون توسط کاربران شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ذیل، اشاره کوتاهی به هر کدام از این سری‌ها خواهیم داشت.

سرورهای سری 100

سری DL100 ارزان قیمت‌ترین مدل‌های سرور DL به شمار می‌روند. این سرورها قادرند با پشتیبانی از دو پردازنده زئون، حجم عظیمی از داده‌ها را به راحتی پردازش کنند. سرورهای سری 100 به‌ طور پیش‌فرض بین ۴ تا ۸ هارد با درگاه SATA را پشتیبانی کرده و این قابلیت را دارند که با اضافه شدن ماژول مربوطه از هاردهای با درگاه SAS نیز پشتیبانی کنند. این سری، از پردازنده‌های سری  Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند و از ۴ هسته تا ۴۸ هسته پردازشی در این سری قابل پشتیبانی است. از نظر میزان پشتیبانی رم سرور، سرورهای سری 100 از ۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت رم سرور اچ‌پی را پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که این سری برای شرکت‌های کوچک و متوسط بسیار مناسب است.

در سری 100 سرورهای رکمونت شرکت HPE می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

    HPE ProLiant D120 G10

    HPE ProLiant DL160 G10

    HPE ProLiant DL180 G10

سرورهای سری 300

پرکاربرد‌ترین و محبوب‌ترین سرورها _هم در بین سرورهای HP و هم سایر برندها_ سرورهای سری 300 اچ پی ای هستند. جالب است بدانید که یکی از دلایل این محبوبیت به خاطر مدل DL380 است که جزو پرفروش‌ترین سرورها در ایران هم محسوب می‌شود.

ظرفیت بالای سخت‌افزارپذیری، هزینه نگهداری پایین، پشتیبانی فنی و تأمین قطعات مناسب در این رده از سرورها، آن را به پرفروش‌ترین رده سرورها در دنیا تبدیل کرده است. 

سری 300 از 2 پردازنده اینتل مدل Xeon® Scalable 8100 ، 6100، 5100 و 3100 بهره می‌برد که باعث می‌شود قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای داشته باشند و گزینه‌ای ایده‌آل برای دیتاسنترها محسوب شوند.

نسل دهم سرورهای سری 300 ، حداکثر از ۵۶ هسته پردازنده در کنار ظرفیت بیش از ۱٫۵ ترابایت حافظه رم و ظرفیت بالای هارد تا بیش از ۳۵۰ ترابایت را پشتیبانی می‌کند. 

در سری 300 سرورهای رکمونت شرکت HPE می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

 HPE ProLiant DL380 G10

HPE ProLiant DL360 G10

HPE ProLiant DL380 G11

سرور DL380 G10

سرورهای سری 500

سری DL500 سرورهای ارزان قیمتی محسوب نمی‌شوند و بیشتر برای شرکت‌هایی مناسب هستند که حجم پردازش بسیار بالایی دارند و یا کارهای گرافیکی انجام می‌دهند. به همین خاطر در هنگام خرید هرگونه سرور باید ابتدا مشخص کنید چه استفاده‌ای از آن قرار است انجام دهید.

می‌توان گفت سری DL500 مناسب حرفه‌ای‌ها است و این ادعا از 4 پردازنده‌ای که در مدل‌های مختلف DL500 به کار رفته پیداست. در مدل DL580 که پرفروش‌ترین سرور از سری DL500 محسوب می‌شود، 48 اسلات DIMM تعبیه شده که هرکدام از آن‌ها تا 128گیگابایت ظرفیت فراهم می‌کند و این مطلب نشان‌دهنده کانفیگ قدرتمند این سرور است.

سرورهای سری 500 به ‌طور کلی به سرورهای پردازنده اچ‌پی معروف هستند و به منظور پردازش حجم بالایی از دیتا در یک سرور توسط شرکت HPE طراحی و تولید شده‌اند. 

این سری از سرورها مناسب کاربرانی است که احتیاج به قدرت پردازشی بالا دارند و از نظر جا و مکان نیز با محدودیت مواجه هستند.

در سری 500 سرورهای رکمونت شرکت HPE می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

    HPE ProLiant DL560 G10

    HPE ProLiant DL580 G10

    HPE ProLiant DL560 G11

برای خرید سرور رک‌مونت چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

راهنمای خرید سرور رک مونت

سازمان‌های بزرگ بسته به برخی ملاحظات و نوع کسب و کار خود، مانند نیازهای محاسباتی، امور مالی و زمینه‌های رشد و توسعۀ مجموعه، معیارهایی را در نظر دارند که برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • قدرت پردازش: این مولفه، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هر سرور است که با توجه به آن، هر سرور باید بتواند داده‌ها و بارهای کاری را بدون وقفه و خرابی مورد پردازش قرار دهد. این قدرت به عواملی مانند تعداد هسته‌ها، سرعت اجرا و ظرفیت حافظۀ پنهان بستگی دارد.
  • حافظه و ذخیره‌سازی: سازمان‌ها برای انتخاب سروری کارآمد، باید مواردی مانند اندازۀ RAM، نوع ذخیره‌سازی (SSD یا HDD) و ظرفیت هارد را در نظر بگیرند تا اطمینان یابند که سرور قادر به پاسخ‌گویی نیازهای مجموعه درعملیات ذخیره‌سازی خواهد بود.
  • مقیاس‌پذیری: هنگام انتخاب یک سرور، سازمان‌ها باید توسعه و رشد کسب‌وکار خود را در آینده در نظر بگیرند و متناسب با آن، محصولی را انتخاب کنند که بتواند همگام با رشد مجموعه و نیازهایش، توان و کارایی خود را افزایش دهد؛ بدون آن که نیاز به انجام تغییرات گسترده در زیرساخت‌ها باشد.
  • قیمت سرور hp: مقایسه قیمت‌ها در کالاهای مختلف و خصوصاً محصولات مربوط به حوزه شبکه، مانند یک تیغ دو لبه است و شما ضمن این‌ که باید به دنبال قیمت مناسب برای خرید سرور اچ پی باشید، کیفیت، کارایی و کاربری محصول را هم بایستی در نظر بگیرید.
  • نکته مهم برای خرید سرورهای رک‌مونت، گارانتی و وارانتی آن محصول است. همیشه در تهیه سرور، میزان اعتبار و اصلی بودن گارانتی را بررسی کنید. در این خصوص یکی از نقاط برتر شرکت نت پرداز، ارائه گارانتی‌های اصل خودِ شرکت تولید کننده است که اطمینان خاطر ارزشمندی برای مخاطب ایجاد می‌کند.
  • قابلیت مدیریت و پشتیبانی: سازمان‌ها به سرورهایی نیاز دارند که کاربری آسان و ساده داشته باشند و به کاربران اطمینان دهد که از قابلیت و ابزار لازم برای حل مشکلات احتمالی برخوردار هستند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی