ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سلامتیسم، سلامت و سبک زندگی [رپورتاژ آگهی]

سلامتیسم، رسانه‌ای الکترونیک در حوزه بهداشت و سلامت عمومی است. سلامتیسم بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سلامتیسم، رسانه‌ای الکترونیک در حوزه بهداشت و سلامت عمومی است. سلامتیسم بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

سلامتیسم یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌ بخشی و اطلاع‌ رسانی روزآمد و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. سلامتیسم تازه‌ ترین و کاربردی‌ ترین اطلاعات در حوزه‌ های بارداری، سالمندان، کودکان، زنان، مردان، داروها، تغذیه، پوست و مو، زیبایی، طب سنتی، و ... را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

سلامت

سلامت و زندگی سالم، پیش‌ شرط افزایش امید به زندگی در هر کشوری محسوب می‌ شود. زمانی که مردم یک کشور با در اختیار داشتن اطلاعات کافی بتوانند سلامت خود را از نظر جسمانی و روانی ارتقا ببخشند، می‌ توانند به افزایش سلامت عمومی و سلامت اجتماعی در جامعه پیرامون خود هم امیدوار باشند. راه‌ های رسیدن به سلامت، ساده و کوتاه هستند؛ از رعایت تغذیه سالم گرفته تا داشتن فعالیت بدنی مناسب در طول روز. البته حواس‌ مان باشد که سلامت، هرگز به جسم ما محدود نمی‌ شود و سلامت روانی به اندازه سلامت جسمانی در برخورداری از سلامت عمومی ما نقش دارد. در یک کلام اینکه سلامت، مساوی با داشتن آرامش روانی در کنار توانایی جسمانی است.

سبک زندگی

سبک زندگی یعنی الگویی که ما برای گذران وقت خود در طول 24 ساعت شبانه روز، انتخاب می‌ کنیم. سبک زندگی سالم، نقش پررنگی در ارتقا سلامت افراد دارد. سبک زندگی سالم به معنای داشتن یک برنامه غذایی سالم، برخورداری از آرامش و پرداختن روزانه به فعالیت‌ های فیزیکی است. افرادی با سبک زندگی سالم، علاوه بر رعایت اصول تغذیه‌ ای و ورزشی، از مصرف دخانیات هم دوری می‌ کنند و به فکر حفظ آرامش و سلامت روان خود هم هستند. سبک زندگی سالم، برخورداری از سلامت اخلاقی و اجتماعی را هم شامل می‌ شود.

تناسب اندام

داشتن تناسب اندام، در زندگی ماشینی و پشت‌ میزنشینی امروز، کار چندان ساده‌ ای نیست. تناسب اندام، تنها برای حفظ زیبایی ظاهری نیست، بلکه می‌تواند به افزایش سلامتی‌مان هم کمک کند. برای اینکه بتوانیم تناسب اندام خود را حفظ کنیم، باید چند اصل مهم از جمله داشتن برنامه غذایی سالم و فعالیت بدنی روزانه را فراموش نکنیم. زمانی ما می‌ توانیم تناسب اندام داشته باشیم که بتوانیم شاخص توده بدنی‌ مان (BMI) را بین 19 تا 22 ثابت نگه داریم. برای داشتن تناسب اندام باید تا حد امکان مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه را افزایش دهیم، کمتر مواد غذایی سرخ‌کردنی بخوریم و حداقل روزی 30 دقیقه هم ورزش کنیم.

تغذیه

تغذیه سالم، پیش‌ شرط داشتن زندگی سالم است. منظور از تغذیه سالم، پرهیز از مصرف مواد غذایی مختلف نیست؛ بلکه منظور، رعایت حد اعتدال در مصرف خوراکی‌ های مختلف است. 3 اصل کلی برای داشتن تغذیه سالم، شامل «تعادل، تناسب و تنوع» می‌ شود. یعنی وقتی ما می‌ توانیم ادعا کنیم که تغذیه سالمی داریم که از همه گروه‌ های متنوع غذایی، به صورت متعادل و متناسب برای خود و اعضای خانواده‌ مان استفاده کنیم. در تغذیه سالم، خوراکی‌ های سالم‌ تر مانند میوه‌ ها و سبزی‌ ها بیشتر می‌ شوند و خوراکی‌ های ناسالم‌تر مانند غذاهای چرب و سرخ‌ کردنی، محدود می‌ شوند. بخشی از برنامه غذایی در تغذیه سالم باید به غلات سبوس‌ دار و بخشی هم به لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی اختصاص پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی