ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

اپراتور اول خصوصی پست به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند [رپورتاژ آگهی]

اپراتور اول پست خصوصی ایران،  که در شرف کسب پروانه خود از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، به‌زودی فعالیت خود را در صنعت پست آغاز خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی تیپاکس، دکتر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اپراتور اول پست خصوصی ایران،  که در شرف کسب پروانه خود از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، به‌زودی فعالیت خود را در صنعت پست آغاز خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی تیپاکس، دکتر مهرداد فاخر مدیرعامل شرکت تیپاکس و یکی از برندگان مزایده انتخاب اپراتور خصوصی صنعت پست، با بیان این‌ که در مزایده واگذاری پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارائه خدمات پستی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با حضور ۵ شرکت و کنسرسیوم برگزار شد، شرکت تیپاکس به‌عنوان اپراتور اول خصوصی پست در ایران انتخاب گردید، توضیح داد: تیپاکس به‌عنوان بخش خصوصی صنعت پست، با توجه به اهداف برگزاری مزایده در راستای توسعه بازار خدمات این حوزه در ایران خواهد کوشید.

رییس هیات‌مدیره هلدینگ فاخر افزود: پس از بررسی و تحقیقات گسترده و به‌کارگیری تجاربمان، در این سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که نیاز کسب‌وکارهای نوپا و سبک زندگی اجتماعی مردم، ایجاد بازارهای جدیدی را می‌طلبد که اپراتورهای خصوصی نقش مهمی در  خلق و گسترش چنین بازارهایی را به‌صورت برد-برد دارند.

دکتر فاخر ابراز داشت:

 به این خاطر طرح تحول در تیپاکس شکل گرفت و کمیته‌های مختلفی در جهت شناخت بهتر نیاز و پتانسیل‌های این صنعت در حوزه‌های مکمل پست تشکیل شد که برآیند آن شرکت در مزایده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و انتخاب تیپاکس به‌عنوان اولین اپراتور خصوصی در پست کشور بود. همچنین تیپاکس در مهرماه امسال (سپتامبر ۲۰۱۷) در نمایشگاه بین‌المللی «پست اکسپو» در ژنو پایتخت سوئیس، حضور خواهد داشت و امیدواریم با توجه به فرصت پیش‌آمده، طی سخنرانی و نشست‌های تخصصی و مذاکراتی که خواهیم داشت، زمینه جلب سرمایه‌گذاران خارجی را در بازار صنعت پست کشور فراهم ‌سازیم.

ایشان با توجه به تحولات اخیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رویکرد جوانگرایی در دولت جدید، ابراز امیدواری کرد ، تمام فعالان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و خدمات وابسته زیرساختی، نیز در موج جدید تحولات توسعه گر و پرشتاب کشور همواره موفق باشند

تیپاکس به کمک کسب و کارهای نوپا می‌ آید

در ادامه این نشست خبری مهندس حسین رضایی، مدیر پروژه راه‌اندازی اپراتور اول پست خصوصی ایران، با اشاره به این‌که روند توسعه پست در کشورهای پیشرفته موردتوجه تیپاکس قرارگرفته است، اظهار داشت: الگوبرداری از تجربیات کشورهای توسعه‌یافته و نگاهی به ضریب ارسال مرسوله در این کشورها و دنیا (میانگین سرانه ارسال مرسوله در دنیا ۵۰ و برای کشورهای توسعه‌یافته بسیار فراتر از آن ارزیابی ‌شده است) و مقایسه این رقم با متوسط سرانه ارسال ۸ مرسوله برای هر فرد در کشور، نشان‌دهنده بازار بالقوه و مستعدی است، که می‌توانیم با ایجاد ارزش‌ افزوده و  به‌کارگیری ایده‌های نو، پیشرفت شایانی را شاهد باشیم. در روزهای اخیر، تیپاکس یکی از برندگان مزایده اعلام شد و فرایند اداری برای صدور پروانه و آغاز فعالیت رسمی اپراتور اول پست خصوصی ایران، در حال انجام است؛ جزییات بیشتر از فعالیت و اهداف استراتژیک اپراتور اول پست خصوصی ایران، با هماهنگی و هدایت سازمان تنظیم مقررات، تدریجا اعلام خواهد شد.

مهندس ثابتیان مدیر توسعه فنی پروژه اپراتور اول پست خصوصی ایران نیز در ادامه افزود: با توجه به فرصت پیش‌آمده نقشه راه جامعی برای خلق یک بازار برد-برد ترسیم‌شده است و در این نقشه، نقش سرمایه‌گذاران،کسب‌وکارهای فناورانه، استارتاپ‌ها و تمامی صنعت‌های مرتبط با پست به‌صورت غیرمستقیم بسیار پررنگ خواهد بود.

ثابتیان همچنین با بیان این‌که معماری کلان اپراتور اول پست خصوصی کشور به‌صورت مستمر در حال بالغ شدن است، افزود: در بازار جدید به دنبال شناسایی ایده‌های نو و خلاقانه در این حوزه و حوزه‌های مکمل پست در جهت ایجاد رفاه و تأثیرگذاری پست در روند زندگی اجتماعی مردم و نقش آن بر روی کسب‌وکارهای مختلف هستیم.

وی ادامه داد: به دنبال خلق یک تصویر بزرگ و نزدیک به آرمانی، از خدمات باکیفیت و پرسرعت اپراتور اول خصوصی صنعت پست کشور هستیم و در این راه همکاری‌های گسترده و مستمری با سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران صنعت پست و حوزه‌های مکمل خواهیم داشت.

در ادامه مهندس رضایی مدیر پروژه راه‌اندازی اپراتور اول پست خصوصی کشور، با اعلام این ‌که  شرکت‌های ملی پست (پست دولتی) در تمامی کشورها وجود دارند و خدمات پایه را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند، گفت: خوشبختانه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز زیرساخت‌های کلانی را در صنعت پست ایجاد کرده است  و تیپاکس با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایی که طی نیم‌قرن گذشته کسب نموده، به دنبال تکمیل این زیرساخت‌ها و تلفیق آن با کسب‌وکارهایی است که مبتنی بر نیازهای رو به گسترش دنیای امروز است.

وی افزود: کسب‌وکارهای بسیاری طی این سال‌ها در کشور ایجاد شده‌اند که متأسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت لجستیکی در ارائه خدمات و محصولاتشان با شکست روبرو شده‌اند. تیپاکس به‌عنوان اولین اپراتور خصوصی پست کشور با نگاه فراملی به این خدمات در کنار ارائه خدمات پایه شرکت ملی پست کشور و با همکاری دیگر فعالان این حوزه به دنبال ایجاد سرویس‌های نو و جذاب برای کسب‌وکارها و آحاد مردم خواهد بود.

رضایی افزود: سرویس‌های جدید در این حوزه ‌باید با توجه به نیازهای لجستیک و پست به سازمان تنظیم مقررات ارایه شود تا پس از تائید نوع خدمات و قیمت‌گذاری، مجوزهای لازم را برای ارائه از این سازمان اخذ کند.

نیاز به اپراتور پست خصوصی برای افزایش کیفیت، تسریع و ایجاد ارزش افزوده

در ادامه این نشست خبری، محمدحسن ترابی مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست ایران هم، با بیان این‌که این شرکت کماکان در ارایه خدمات پایه در مناطق مختلف کشور که برای  شرکت‌های خصوصی  به‌صرفه نخواهد بود، انجام‌وظیفه می‌کند، تصریح کرد: قانون‌گذار به دلیل رفع نیازهای جدید هم‌وطنان و ایجاد خدمات باکیفیت‌تر، پرسرعت‌تر و ایجاد ارزش‌افزوده به این صنعت، ورود اپراتورهای خصوصی را به بخش پست الزام کرده است و به همین دلیل مزایده‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات، برای انتخاب اپراتور پست خصوصی در کشور شکل گرفت که تیپاکس در این فرآیند به‌عنوان اپراتور اول پست خصوصی کشور برگزیده شد.

ایشان افزودند: سازمان تنظیم مقررات در راستای اسناد بالادستی کشور، وظیفه تنظیم بازار و ارتباط بین اپراتورها و پست را دارد؛ ایجاد این هم‌افزایی بین پست و اپراتورهای خصوصی برای خدمات باکیفیت‌تر و پرسرعت‌تر، همواره با یک نگاه ملی در عملکرد شرکت ملی پست کشور وجود داشته است که قطعا با ورود اپراتورها خصوصی به این حوزه، بیش‌ازپیش هم نمایان خواهد شد.

گفتنی است تیپاکس یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ فاخر است که  با بیش از نیم‌قرن سابقه در صنعت حمل‌ونقل به‌صورت درب به درب (کوریر سرویس) به‌عنوان یک پیشرو در این صنعت شناخته می‌شود. تیپاکس با بیش از ۳۰۰۰ نیروی مستقیم در ۲۰۰ شعبه و ۱۷ مرکز مبادلات در سراسر کشور، توانسته است این مجموعه را به بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل درب به درب مرسولات پستی در کشور و امروز به‌عنوان اولین اپراتور پست خصوصی در جمهوری اسلامی ایران مبدل سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی