ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید لپ تاپ در تابستان 94 [رپورتاژ آگهی]

تصمیم گیری برای خرید یک لپ تاپ مناسب، یکی از سخت ترین کارهای ممکن است. تعداد لپ تاپ های موجود در بازار زیاد است و قدرت و قابلیت هر محصول، با محصول دیگر متفاوت است. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تصمیم گیری برای خرید یک لپ تاپ مناسب، یکی از سخت ترین کارهای ممکن است. تعداد لپ تاپ های موجود در بازار زیاد است و قدرت و قابلیت هر محصول، با محصول دیگر متفاوت است. این باعث میشود تا خیلی از افراد برای خرید لپ تاپ مدت زیادی سردرگم باشند. بیشتر افراد یک دیدگاه خاص برای خرید لپ تاپ مناسب دارند و به راحتی لپ تاپ مورد نظر خود را پیدا میکنند. اما بعضی دیگر در میان تعداد زیاد گزینه ها، گیج و سردرگم میشوند. در این مطلب ما سعی کرده ایم تا 10 عدد از بهترین لپ تاپ هایی که در چند سال اخیر به بازار آمده اند را معرفی کنیم؛ تا کسانی که به دنبال جدیدترین محصولات هستند بتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اولین و مهمترین چیزی که باید در خرید لپ تاپ برای خود مشخص کنید، کارایی و هدف شما از خرید یک لپ تاپ است. شما باید بدانید که چگونه لپ تاپی برایتان مناسب است. به طور کلی، وزن کم و طراحی بهینه، بازدهی و قدرت پردازش، قیمت مناسب، عمر باتری بالا، صفحه نمایش و قدرت پخش صدای با کیفیت از مهم ترین فاکتور ها برای خرید یک لپ تاپ هستند.

اگر به دنبال لپ تاپی برای بازی کردن هستید، باید به دنبال سیستمی با بازدهی خیلی قوی و کارت گرافیک قدرتمند باشید. اما اگر به دنبال کار های محاسباتی برای پروژه و کارهای درسی خود هستید، باید لپ تاپی با قدرت پردازش بالا تهیه کنید. همچنین اگر به دنبال لپ تاپی برای کارهای تجاری خیلی حساس هستید، باید سیستمی تهیه کنید که از نظر امینیتی، بسیار قوی باشد؛ مثلا دارای حسگر اثر انگشت برای احراز هویت باشد. علاوه بر این، کسانی که لپ تاپ خود را به مدت طولانی با خود حمل میکنند نیاز به الترابوک هایی دارند که از نظر وزن و اندازه و ضخامت در سایز مناسبی باشد. علاوه بر این کسانی که علاقه به دیدن فیلم به مدت طولانی دارند باید لپ تاپ هایی با صفحه نمایش باکیفیت و مات تهیه کنند تا در کنار لذت بیشتر از تماشای فیلم، چشمانشان آسیب نبیند.

فاکتور مهم دیگر، بودجه شماست. شما باید به نسبت کارایی مورد نظر خود و پولی که قصد پرداخت آنرا دارید، تعادلی معقول برقرار کنید تا بتوانید مناسب ترین محصول موجود را برای خود تهیه کنید.

در این مطلب که توسط فروشگاه اینترنتی تاپ سان تهیه شده است، سعی داریم تا از میان انبوهی از گزینه های موجود برای خرید لپ تاپ، همگی را کنار زده و تنها 10 مدل از بهترین های آنها که برای مصارف روزمره و اهداف و سلایق مختلف مناسب هستند را به شما پیشنهاد کنیم و به خود شما اجازه دهیم تا بیشتر در مسائل تخصصی لپ تاپ ها وارد شوید و مناسب ترین آنها را انتخاب کنید:

در ادامه با ما همراه باشید.

1- Apple Macbook Air:

Macbook-Air

 

اپل موفقیت خود، برای همیشه بهتر بودن را با هیچ چیزی عوض نمیکند. این موضوع برای تمام محصولات اپل صحت دارد. البته درست است که در چند سال گذشته مک بوک ایر تغییرات ظاهری چندانی نداشته است اما همچنان در بازار الترابوک ها جزو محبوب ترین ها به حساب میاید. مک بوک ایر یکی از سبک ترین و نازک ترین لپ تاپ های دنیا است. با اینکه اپل سخت افزار این محصول را هر سال قدرتمند تر میکند، اما وزن آن به همان اندازه سابق باقی میماند. هر چه قدر هم از لپ تاپ های دیگر تعریف کنیم، باز هم باید قبول کنیم مک بوک ایر اپل یکی از بهترین ها است.

2- Macbook Pro retina:

Macbook-Pro-Retina-Display

اگه به دنبال خرید یک پرچمدار برای انجام کارهای قدرتمند هستید، مک بوک پروی اپل یکی از قدرتمندترین های دنیاست. مک بوک پرو برای عکاس ها و فیلمبرداران حرفه ای، گرافیستها، موزیسین ها و ویرایش کنندگان حرفه ای عکس و فیلم مناسب ترین گزینه است. اپل همیشه به دنبال این بوده تا این سوال را در ذهن ما ایجاد کند که مک بوک پروی جدید تا چه مقدار به نسبت مک بوک پروی سال قبل تغییر کرده و چقدر قدرتمند تر شده. این باعث میشود تا همیشه ما به دنبال پاسخ این سوال، به بررسی قدرت ها و توانایی های مک بوک پروی جدید بگردیم.جدیدترین مدل مک بوک پرو، دارای 16 گیگابایت حافظه رم و یک پردازنده مرکزی قدرتمند Corei7 است. مک بوک پرو یکی از قدرتمند ترین لپ تاپ های دنیاست و میتوان آنرا برای انجام کارهای شخصی و تجاری مورد استفاده قرار داد.

3- Dell inspiron 5000 series:

Dell-inspiron-5000

علاقه مندان به کارهای چند رسانه ای کم نیستند. اگر شما نیز یکی از طرفداران فعالیتهای چند رسانه ای هستید و نیاز به یک لپ تاپ با قیمت اقتصادی دارید، لپ تاپ های سری اینسپایرون 5000 یکی از بهترین گزینه های موجود به حساب میاید. این سری لپ تاپ ها از قدرتمند ترین لپ تاپ هایی است که میتوان آنها را جایگزین کامپیوتر های رومیزی کرد که از نظر کارایی خیلی گران تر از قیمتشان به نظر میایند. همچنین این لپ تاپهای قدرتمند دارای صفحه نمایش 17.3 اینچ هستند و دارای درایو نوری با قابلیت رایت دیسک است و به راحتی میتوان آنرا از بهترین گزینه ها برای تماشای فیلم و دیگر کارهای چند رسانه به حساب آورد. جالب اینجاست که کمپانی های تولید لپ تاپ امروزه سعی دارند تا با حذف درایو نوری، وزن لپ تاپ های تولیدی خود را کاهش دهند. اما شرکت Dell این لپ تاپ ها را با درایو نوری و در عین حال وزنی مناسب و قابل تحمل روانه بازار کرده است.

4- lenovoZ5070:

lenovo-laptop-z5070

Z5070 محصول جدید از سری لپ‌تاپ‌ های چندرسانه ای شرکت لنوو است؛ این مدل که با یک تعادل مناسب میان قیمت و کارایی، طراحی شده است در کانفیگهای متنوعی عرضه می‌شود و محدوده‌های مختلف قیمت را می‌توان در مدل‌ های آن پیدا کرد. لنوو70Z50 از لحاظ وزن واندازه نسبتا به مدل‌های پیشین سری Z شبیه است،اما لنووترجیح داده به جای توان عملیاتی، این بار روی مصرف باتری و حرارت دستگاه تمرکز کند. البته اگر بازدهی این لپ تاپ را پایین در نظر بگیریم، کمی زود قضاوت کرده ایم. این لپ تاپ دارای پردازنده مرکزی و کارت گرافیک قدرتمند است. اگر به دنبال لپ تاپی با کارایی بالا و در عین حال قیمت مناسب هستید، Z5070 لنوو میتواند یکی از انتخاب های شما باشد.

5- HP Pavilion Series:

HP-Pavilion-Series

 

شرکت اچ پی با عرضه سری Pavilion سعی دارد تا لپ تاپ های میان رده و در عین حال قدرتمندی را برای کارهای روزمره افراد در مشاغل و محیط های مختلف عرضه کند. این سری لپ تاپ ها دارای قیمت بسیار مناسب هستند و در عین حال توانایی و کارایی مناسبی دارند. سری Pavilion در حقیقت سری لپ تاپ های قدرتمندی هستند که با قیمت پایین به فروش میرسند. اگر به دنبال لپ تاپ هایی ارزان قیمت برای کار های معمولی هستید، پاویلیون های اچ پی بهترین گزینه ممکن برای شماست. لپ تاپ های پاویلیون در رنگ و طراحی های زیبا و شیک عرضه میشوند و برای جوانان یکی از مناسب ترین گزینه ها محسوب میشود.

6- Microsoft Surface Pro 3:

Microsoft-Surface-Pro3

خلاقیت و ابتکار مایکروسافت دردنیای خودش بسیار معنی دار است و نمی‌توان آنرا با دیگر نمونه های موجود مقایسه کرد. با وجود سرفیس، دیگرخبری از سیستم عامل های محدودکننده مانند اندروید یا iOS نیست. این دستگاه مجهز به سیستم عامل ویندوز است و میتواند علاوه بر اجرای برنامه های ویندوز مترو، برنامه های کلاسیکی که همواره برروی لپتاپهای ویندوزی مورد استفاده قرارمیگرند را نیز، نصب کرد. درحقیقت این دستگاه همواره مخلوطی از تبلت و لپ تاپ است که درعین حال بسیار کوچک، سبک، و قابل حمل است. این دستگاه هیبریدی در ابتدا به صورت یک تبلت است که با اتصال یک کیبورد مغناطیسی، تبدیل به جایگزینی مناسب برای لپ تاپ ها میشود. قیمت این دستگاه، بستگی به کانفیگ مورد نظر شما دارد. سرفیس پرو 3 در کانفیگ ها و قیمت های متفاوت به بازار عرضه میشود. اگر به دنبال دستگاهی میگردید که هم کار لپ تاپ و هم تبلت را به صورت یک جا برایتان انجام دهد، ما سرفیس پرو 3 را به شما پیشنهاد میکنیم.

7- Microsoft Surface 3:

Microsoft-Surface-3

 

سرفیس 3 را میتوان برادر کوچکتر، سبکتر، بی سر و صدا تر و ارزان تر سرفیس پرو 3 نامید. سرفیس 3 به شکل کاملا تاثیرگذاری کوچکتر و ارزانتر والبته دارای بازدهی کمتر از سرفیس پرو 3 است. صفحه نمایش سرفیس سه ،10.8 اینچ است و بدنه این تبلت از آلیاژ منیزیم-آلمینیوم ساخته شده است و میتوان به راحتی در سه موقعیت متفاوت از آن استفاده کرد: میتوان آن را به صورت یک تبلت که به راحتی روی میز میایستد، یا یک تبلت همراه که به راحتی میتوان در هنگام حرکت از آن استفاده کرد و یا یک لپ تاپ کوچک که به راحتی میتوان تمام کارهای اصلی خود را با آن انجام داد. سرفیس 3 مانند برادر بزرگ تر خودش جایگزینی مناسب برای لپ تاپ ها است و میتوان آنرا به صورت هم زمان یک تبلت و یک الترابوک نامید. سرفیس 3 مدل جدید تر و در عین حال ارزان تر سرفیس پرو 3 است که حتی میتواند از لحاظ محبوبیت سرفیس پرو 3 را نیز کنار بزند.

8- Asus G Series:

Asus-G-series

ایسوس لپ ‌تاپ رده بالای گیمینگ خود را با نام سری Gو با سخت‌افزار بسیارقدرتمند، وارد بازارکرده است تا نظرمثبت علاقه مندان به بازی های کامپیوتری را به سمت خود جلب کند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری ویژه ‌ای از پی‌ سی ‌های قابل حمل هستندکه به جای تمرکز بر مسایلی چون عمر باتری، ظرافت و وزن کم، برقدرت سخت‌افزاری بالا، گرافیک قدرتمند، نمایشگر با کیفیت وکیبوردهای مخصوص برای بازی کردن تمرکز دارند. این لپ ‌تاپ ‌ها برای گیمرها ساخته شده اند. لپ‌تاپ‌های Gaming به دلیل بهره ‌گیری از سخت ‌افزار قوی، معمولا وزن نسبتا زیادی دارند، عمر باتری آنها نیز بخاطر استفاده از پردازنده ‌ی قدرتمند وکارت گرافیک مستقل چندان کم نیست و ضخامت و ابعادآن نیز بزرگ است. برخی از کمپانی‌ها، برای تولید این رده از محصولات برند جداگانه ‌ای دارند. ایسوس نیز از برند خودش برای این محصولات استفاده می‌کند و چیزی که محصولات رده گیمینگ این کمپانی را متمایز می‌کند ،لوگوی Republic Of Gamers است که به محصولات مخصوص دوست داران بازی های کامپیوتری این کمپانی اختصاص دارد.

9- Lenovo YSeries:

Lenovo-Y-series

لپ تاپ های سری Y لنوو. لپ تاپ های قدرتمند مخصوص بازی این شرکت هستند که از بازدهی فوق العاده ای برای اجرای بازی ها و برنامه های سنگین برخورداراند. این دستگاه ها بیش از اینکه به تنهایی لپ تاپ باشند، وسیله ای شیک و مدرن محسوب میشوند که مجهز به صفحه نمایش 1080p Full HD و سیستم پخش صدای بسیار قوی هستند که با وجود تمام خصوصیات بسیار قوی، قیمتی بسیار پایین به نسبت لپ تاپ های Gaming دیگر دارد. تنها نکته ضعیف در این سری لپ تاپ ها باتری آنها است که به نسبت لپ تاپ های دیگری که برای اجرای بازی ساخته شده اند، قدرت کمتری دارد.

10- Apple MacBook 2015:

Macbook-New-2015

هرگز به این فکر نکنید که چرا محصولات اپل انقدر گران هستند. قیمت محصولات اپل به دلیل کیفیت بالای آنها است. مک بوک 12 اینچی جدید اپل، نازک ترین، سبک ترین لپ تاپی است که تا به امروز اپل معرفی کرده است. باتری این لپ تاپ میتواند تا 14 ساعت دوام بیاورد. اپل در ساخت این لپ تاپ سعی کرده تا بیش از هر چیزی روی قابل حمل بودن این دستگاه تاکیید کند. جالب اینجاست که با وجود اندازه کوچکتر از معمول این محصول، مک بوک جدید از لحاظ بازدهی و قدرت پردازش دست کمی از دیگر مک بوک ها ندارد و میتواند بسیار قدرتمند عمل کند. این لپ تاپ مانند دیگر محصولات جدید اپل، مجهز به صفحه نمایش با کیفیت رتینا است. علاوه بر اینکه پردازنده مرکزی این لپ تاپ از سری Core M اینتل است. البته مک بوک جدید، از لحاظ قابلیت های اتصال، تفاوت های زیادی با مک بوک های دیگر دارد و طراحی کیبورد و ترک پد آن، به نسبت مک بوک های دیگر بسیار متفاوت است.

البته همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، تصمیم گیری برای خرید لپ تاپ مناسب، کار بسیار مشکلی است. کارایی، قدرت پردازش، وزن، قابلیت حمل، عمر باتری، کیفیت صفحه نمایش، قدرت پردازش گرافیکی همه فاکتور هایی هستند که در انتخاب یک لپ تاپ باید لحاظ شوند. کسی که قصد خرید لپ تاپ را دارد، باید با توجه به سلیقه، کارایی و بودجه بهترین گزینه را انتخاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • fateme hosseini
    fateme hosseini | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    لپتاپم فیلمای با کیفیت بالا رو خیلی بد نشون میده.میخواستم ببینم مشکل سخت افزاریه ؟کلا چجوری میتونم درستش کنم؟؟؟مدلشم asus x551. لطف کنید راهنمایی کنید...نمیدونستم سوالمو کجا باید بپرسم.

  • Mahdi
    Mahdi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

    نظرتون درباره ASUS K550JX_B چیه ؟
    لطف کنید راهنمایی کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی