ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با محله قدیمی تهران‌نو بیشتر آشنا شوید [رپورتاژ آگهی]

تهرانی که در میان‌سالی نو شد!  تهران‌ این روزها شهر نسبتا قدیمی محسوب می‌شود که با شروع سلطنت آقا (آغا) محمدخان قاجار در یکم فروردین ۱۱۶۱هجری‌شمسی به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد. اما محله قدیمی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تهرانی که در میان‌سالی نو شد!  تهران‌ این روزها شهر نسبتا قدیمی محسوب می‌شود که با شروع سلطنت آقا (آغا) محمدخان قاجار در یکم فروردین ۱۱۶۱هجری‌شمسی به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

اما محله قدیمی تهران‌نو در سال‌های میانی عمر پایتخت کشورمان توسط فرانسوی‌های ساکن تهران در شرق پایتخت با هدف ساخت محله و یا تهرانی‌نو برای سکونت‌شان ساخته شده است. در این گزارش سعی کرده‌ایم تا خلاصه‌ای از اطلاعات و امکانات تهران‌نو را در اختیار کسانی که قصد خرید آپارتمان در تهراننو را دارند، قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تهران‌نو کجاست؟

محله تهران‌نو در منطقه ۱۳ شهرداری تهران واقع شده است و از شرق به محله‌های تهران‌شرق و کوی زینبیه، از غرب به نیروی هوایی و قاسم آباد تهران‌نو، از شمال به تهران پارس و نارمک و از جنوب به دوشان تپه و پیروزی متصل است.

تهران‌نو در شرق کلان تهران واقع شده است. دسترسی بزرگراهی این محله بسیار خوب است بطوریکه به بزرگراه‌هایی مانند شهید یاسینی و شهید باقری و خیابان بزرگ و طویل دماوند به راحتی دسترسی دارد.

خیابان‌های فرعی و کوچه‌های این محله با آرامش و نظم هندسی که دارند می‌توانند مناسب ساکنین این محله باشند بطوریکه افرادی که در تهران‌نو زندگی می‌کنند و اغلب هم ساکنین قدیمی آن محسوب می‌شوند که همچنان سکونت در این محله و در خانه‌های قدیمی یک یا دو طبقه خود را ترجیح می‌دهند. اگر هم قصد تعویض یا خرید خانه‌ خود را داشته باشند در بیشتر موارد مجددا گزینه خرید خانه در تهراننو را انتخاب می‌کنند.

تهران‌نو دارای پنج میدان اصلی به نام‌های میدان اطلاعات، فلکه لوزی، میدان آشتیانی، میدان چایچی و میدان امامت (وثوق سابق) است. در قدیم نام برخی از خیابان‌های این محله هم با مهر شروع شده و به نام‌های مهربار، مهر افروز، مهرپرور، مهرجو و … بوده است.

به گزارش ویرلن؛ شعرهای ایرانی هم از ساکنین و مسیولین فرهنگ دوست و با سلیقه تهران‌نو بی‌نصیب نمانده‌اند و نام‌هایی مانند خاقانی، سعدی، حافظ، بابا طاهر، مولوی و فردوسی و … را در بین اسامی سایر خیابان‌های فرعی این محله مشاهده خواهید کرد.

امکانات تهران‌نو

ساکنین تهران‌نو با استفاده از خط اتوبوس بی آر تی به راحتی به محله تهران‌پارس یا میدان آزادی و همچنین دانشگاه علم و صنعت و خاوران دسترسی دارند، ضمن اینکه ایستگاه متروی شهید کلاهدوز نیز قابل دسترس عموم هست.

تهران‌نو تنها محله شرق تهران است که سینما دارد، سینما ماندانا که از سینمای‌های قدیمی تهران است در خیابان دماوند واقع شده است. ساکنین تهران‌نو برای خرید مایحتاج زندگی می‌توانند به بازارهای تره‌بار یا فروشگاه‌های محلی مراجعه کنند و در صورت تمایل به خرید در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای می‌توانند به شهروند تهران‌پارس یا رفاه شعبه شهید کلاهدوز واقع در میدان تره‌بار پیروزی بروند.

این محله دارای باشگاه‌های ورزشی متعدد، مساجدی مانند الحسین و امام جعفر صادق (ع)، مراکز آموزشی و درمانی مختلف و همچنین رستوران‌هایی با سطح قیمت متوسط زیادی هست.

اگر ساکن این محله باشید حتما با بوستان‌های متعدد آن مانند ورزش، اوستا، پیروزی، نیما و یا سیمرغ آشنایی دارید. بوستان‌های تهران‌نو همیشه طرفداران زیادی دارند و پیر و جوان و کودک در آنها به ورزش و معاشرت با یکدیگر مشغول هستند.

با مراجعه به خیابان‌های اصلی و فرعی تهران‌نو به مراکزی که مورد نیاز زندگی امروز است مانند بانک‌های متعدد و یا فروشگاه‌هایی برای خرید لباس و کیف و کفش دسترسی دارید و در صورت نیاز به بیمارستان، بیمارستان‌های تهران پارس و بعثت در نزدیکی شما قرار دارند.

همچنین پارک ملی سرخه حصار هم که به ویژه در مناسبت‌هایی مانند روز طبیعت طرفداران زیادی دارد در نزدیکی این محله واقع شده است.

خرید و فروش خانه در تهران‌نو

اگر تمایل به خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان در تهراننو را دارید می‌توانید به صورت آنلاین با مراجعه به بخش املاک سایت دیوار آنچه که مدنظرتان هست را به راحتی و بدون دردسر پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • مهدی سلیمانی
    مهدی سلیمانی | ۹ آذر ۱۳۹۶

    بهترین و آرومترین محله تهران، پرچم شرق همیشه بالاست

  • rad
    rad | ۸ آذر ۱۳۹۶

    در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر با دفتر عمه رقیه تماس حاصل بفرمایید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی