ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سورنا ستاری
رپورتاژ آگهی

ایجاد 5000 شغل توسط دو استارتاپ اوبار و آچاره [رپورتاژ آگهی]

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، با نقش‌آفرینی مطلوب استارتاپ‌ها در زیست بوم کارآفرینی و ترویج فرهنگ این جنس کسب و کارها، استقبال جامعه از حضور استارتاپ‌های جدید با شکل‌های تازه خدمات پررنگ‌تر شده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، با نقش‌آفرینی مطلوب استارتاپ‌ها در زیست بوم کارآفرینی و ترویج فرهنگ این جنس کسب و کارها، استقبال جامعه از حضور استارتاپ‌های جدید با شکل‌های تازه خدمات پررنگ‌تر شده است.

سورنا ستاری در بازدید از دو استارتاپ شرکت دانش‌بنیان ساناگستر سبز، به پررنگ‌تر شدن استقبال جامعه از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان با ترویج فرهنگ استارتاپی اشاره کرد و گفت:

با نقش‌آفرینی کسب و کارهای خلاق و استارتاپ‌های خدماتی، جامعه با ماهیت این جنس کسب و کارها آشنا شده‌ است. با ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و پیوند جامعه با فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقبال از این استارتاپ‌ها که هر روزه یکی از نیازهای جامعه را با ارائه شکل تازه‌ای از حل می‌کند، پررنگ‌تر شده است

رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور افزود:

اکنون زمان آن فرارسیده است که اثرات و نقش استارتاپ‌ها را در اقتصاد دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه اشتغال و کارآفرینی شاهد باشیم؛ این‌ که یک اپلیکیشین می‌تواند بیش از 5000 نفر را مشغول به کار کند، ویژگی منحصر به‌فرد استارتاپ‌های خدماتی است.

رشد نمایی استارتاپ‌های خدماتی

ستاری با بیان این‌که هریک از این استارتاپ‌ها ظرفیت بالای رشد تا 50 برابر در سال در کنار ایجاد اشتغال در خور توجه دارند، ادامه داد:

هرکدام از این شرکت‌ها می‌توانند رشد 10درصدی هفتگی را که رشد معمول یک استارتاپ است رقم بزند؛ این در حالی است که یک واحد بزرگ تولیدی در بهترین شرایط می‌تواند در طول یک سال چنین رشدی را تجربه کند

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود:

این استارتاپ‌ها به تازگی در حوزه حمل و نقل بین شهری وارد شده‌اند و ورود کسب و کارهای خلاق به این حوزه‌ها موجب می‌شود ایجاد ظرفیت اشتغال این استارتاپ‌ها با فعالیت در حوزه‌هایی چون ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی به دست خود دانشگاهیان محقق شود.

نگاهی نو در خدمات حمل‌ونقل بین شهری

«اوبار»، به عنوان نخستین سامانه ای که توانسته سیستم هوشمند قیمت دهی را در حوزه حمل کالای بین شهری پیاده سازی کرده است، میزبان عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بود.

این استارتاپ با راه اندازی یک شبکه ترابری، سعی کرده است تا جدیدترین فناوری‌های پردازش داده و اطلاعات را در بازار قدیمی حمل‌ونقل بین شهری به کار گیرد.

اوبار (www.ubaar.ir) برای نخستین بار در کشور، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پیاده سازی سیستم یادگیری ماشینی، قیمت‌دهی هوشمند را وارد حوزه حمل کالا کرده است.

این شرکت توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور و جهان در حوزه فنی مهندسی و کسب و کار راه‌اندازی شده است و با ایجاد بستری نرم‌افزای، ضمن ایجاد اشتغال برای فعالان حوزه حمل و نقل بار، و حذف واسطه‌های سنتی، به مشتریانش کمک می‌کند محموله های مورد نظر خود را با قیمتی پایین‌تر و کیفیت و سرعتی بالاتر نسبت به شیوه‌های سنتی پیشین ارسال کند.

در حال حاضر 30 هزار راننده ماشین سنگین و 4000 مشتری شامل شرکت‌ها، کارخانه‌ها و تولیدی‌ها در شبکه اوبار عضو هستند.

بستری تازه برای رفع دغدغه های مربوط به خدمات منزل

آچاره، عنوان استارتاپ دیگری از شرکت دانش‌بنیان سانا گستر سبز است که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از ویژگی‌های آن دیدن کرد.سورنا ستاریهدف این کسب و کار نوآور، رفع دغدغه‌های مربوط به خدمات منزل برای مشتریان و ایجاد تحول در زمینه خدمات منزل است. برپایه این زیرساخت، بسیاری از کسانی که توانایی انجام کار فنی دارند، ولی به دلیل نبود سرمایه قادر به معرفی خود و ارتباط با مشتری نهایی نیستند می‌توانند مشغول فعالیت شوند.

همچنین مشتریان خدمات می‌توانند سرویس های مورد نیازشان را از طریق این استارتاپ و با کیفیت بالاتری نسبت به میانگین کیفیت خدمات سنتی دریافت کنند.

این استارتاپ بستری را برای پیوند نیروهای نظافتی، تعمیرات، بازسازی و تمامی افرادی که توانایی ارائه خدمتی را دارند و مشتریان این خدمات در هر زمان و مکان ایجاد کرده است. این کسب و کار نوآور در حوزه خدمات، ایجاد 100 هزار موقعیت شغلی را تا پایان سال 97 در برنامه خود پیش‌بینی کرده است.

آچاره((www.achareh.ir) در حال حاضر علاوه بر شهر تهران، در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و به زودی در قزوین و کرج خدمات خود را ارائه می دهد.

ستاری با اشاره به افزایش مقیاس فعالیت استارتاپ‌های خدماتی به سطح کشور گفت:

در حال حاضر ابعاد فعالیت این استارتاپ‌ها محدود به پایتخت نیست و در حال گسترش به دیگر استان‌ها است. در حوزه حمل و نقل داخل شهر، اکنون استارتاپ‌هایی وجود دارند که در بیش از 25 شهر کشور فعال هستند.

گفتنی است در این بازدید اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مهدی فقیهی، دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، ستاری را همراهی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی