ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نکات مهمی که قبل از خرید لپ‌تاپ باید بدانیم [رپورتاژ آگهی]

لپ‌تاپ را می‌توان به عنوان‌ یکی از گجت‌هایی که زندگی بشر را متحول کرده ‌است، به شمار آورد. در بازار امروز می‌توان لپ‌تاپ‌هایی با سخت‌افزارهای بسیار قوی پیدا کرد که از مدل‌های رومیزی مشابه، قیمت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لپ‌تاپ را می‌توان به عنوان‌ یکی از گجت‌هایی که زندگی بشر را متحول کرده ‌است، به شمار آورد. در بازار امروز می‌توان لپ‌تاپ‌هایی با سخت‌افزارهای بسیار قوی پیدا کرد که از مدل‌های رومیزی مشابه، قیمت پایین‌تری دارند و در عین حال، قابل حمل و زیبا هستند. برای خرید لپ‌تاپ و البته هر گجت دیگر باید نوع کاربری و بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید.

اهمیت هزینه در انتخاب

بودجه خرید لپ‌تاپ همیشه هم نباید زیاد باشد! اگر به دنبال یک لپ‌تاپ برای سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و گشت و گذار در اینترنت هستید، می‌توانید با هزینه کم یک لپ‌تاپ خوب بخرید که نیاز شما را پوشش دهد. در این شرایط لپ‌تاپ‌های با کاربری معمولی و مالتی‌مدیا مناسب شما هستند. برند‌هایی مثل ایسوس (Asus)، دل (Dell)، لنوو (Lenovo)، اچ پی (HP) و سامسونگ (Samsung) برندهایی هستند که در کنار لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای خود، لپ‌تاپ‌های مالتی مدیای ارزان و به صرفه‌ای تولید می‌کنند و شما می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب خوبی داشته باشید.

قدرت و امکانات

اگر اهل بازی هستید و همچنین از نرم‌‌افزارهای تخصصی و حرفه‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت لپ‌تاپ‌های گیمینگ را امتحان کنید و می‌بینید که بعد از مدت کوتاهی جای PC را در دل شما خواهد گرفت. با کارت گرافیک‌های مخصوص Nvidia، عملکرد لپ‌تاپ‌های گیمینگ مانند کامپیوترهای رومیزی می‌شوند و می‌توانند نیاز یک گیمر، طراح و دیزاینر را برطرف ‌کنند. شما می‌توانید لیست قیمت انواع لپ تاپ های گیمینگ و لپ تاپ های لنوو و hp و برندهای دیگر را مشاهده کنید. برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ در کنار هارد دیسک خود یک حافظه SSD نیز دارند که شما می‌توانید سیستم عامل، فایل‌ها و نرم‌افزارهایی که از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنید را روی ‌SSD ذخیره کنید تا از سرعت بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

قابل حمل بودن

حتماً این روزها دوباره اسم اولترابوک‌ها را زیاد می‌شنوید. اولترابوک‌ها در میان لپ تاپ‌های قابل حمل بهترین بهترین‌ها هستند؛ با ساختاری نازک و جذاب، قابلیت‌های خارق‌العاده، نمایشگر خیره‌کننده و قیمتی بالا. از بهترین‌ها می‌توان به Microsoft Surface و Apple MacBook اشاره کرد و همچنین لپ‌تاپ‌های دیگر مثل سری ZenBook شرکت ایسوس. این لپ‌تاپ‌ها با وجود ظرافت و سبکی، قدرت بسیار بالایی دارند. در تمام اولترابوک‌ها برای حفظ ظرافت و وزن سبک دستگاه، از حافظه SSD استفاده شده چرا که نسبت به هارد دیسک، بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و از نظر سرعت تا چندین برابر از هارد های HDD سریعتر هستند. SSD ها انواع مختلفی دارند که سرعت های آنها بسیار متفاوت و بالاست اما می توانید مقایسه کلی از سرعت یک هارد SSD را با HDD در این لینک مشاهده نمایید.

با ابعادی بین 10 تا 14 اینچ، می‌توان این لپ‌تاپ‌ها را در هر کیفی قرار داد و با خود به این‌ طرف و آن طرف برد. در میان مدل‌ها سعی کنید به دنبال آن‌هایی بگردید که وزنشان کمتر از 1400 گرم باشد. این نوع لپ‌تاپ‌ها برای کسانی مناسب است که قابل حمل بودن دستگاه برایشان اهمیت زیادی دارد.

راحتی کاربر

اگر شما تا قبل از این، یک کامپیوتر خانگی کامل و بزرگ داشتید و حسابی به آن عادت کرده‌اید، شاید کمی برایتان سخت باشد که از لپ‌تاپ استفاده کنید. ولی احتیاجی نیست نگران باشید. اکثر لپ‌تاپ‌های 15 و 17 اینچی همان مشخصاتی‌ که شما به ‌آن عادت داشتید را دارند. مشخصاتی مثل ‌درایو DVD، پورت Ethernet، کیبورد بزرگ و راحت و البته یک صفحه نمایش بزرگ. شما حتی می‌توانید موس قدیمی خود را به آن وصل کنید.

مدت زمان زیادی است که لپ‌تاپ‌ها جای کامپیوترهای رومیزی را در خیلی از کمپانی‌های بزرگ گرفته‌اند. صرف نظر از قیمت ارزان‌تر، لپ‌تاپ‌های امروزی نه تنها از نظر سخت‌افزاری در مقابل کامپیوترهای رومیزی کم نمی‌آورند، بلکه حتی در برخی موارد از آن‌ها جلو می‌زنند. اما ظرفیت لپ‌تاپ‌ها محدود است و بهتر است به جای اشغال این فضا، از حافظه‌های جانبی مثل هارد دیسک استفاده کنید. لپ‌تاپ به عنوان یک گجت قابل حمل احتیاج به یک هارد اکسترنال قابل حمل نیز دارد که بتوان هر لحظه آن را جابه‌جا کرد یا به دستگاه دیگری وصل کرد و اطلاعات را انتقال داد.

خرید هارد اکسترنال

به طور کلی هارد اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می‌شود؛ اما کسانی که از گجت‌های قابل حمل مثل لپ‌تاپ استفاده می‌کنند، به یک هارد دیسک اکسترنال هم نیاز دارند که بتوانند به راحتی و در هر لحظه آن را جابه‌جا کنند.

شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمی، 1 ترابایت حافظه قابل حمل به لپ‌تاپ خودتان اضافه کنید. این میزان ظرفیت برای ذخیره کردن صدها فیلم، یا صدها هزار آهنگ یا عکس کافی است. می‌توانید لپ تاپ خود را به یک یا چند هارد اکسترنال متصل کنید. اما کدام هارد اکسترنال برای شما مناسب است؟

برای خرید هارد اکسترنال ابتدا باید ظرفیتی که احتیاج دارید را بدانید. ظرفیت هارد اکسترنال معمولا از 500 گیگابایت شروع شده و تا 20 ترابایت هم می‌رسد. ولی به طور میانگین ظرفیت بین 2 ترابایت تا 8 ترابایت این روزها بیشتر معمول است. برای مثال کسانی که اهل فیلم و سریال هستند و همچنین برای عکاسان که عکس‌ها را با کیفیت بالا ذخیره می‌کنند و تعداد عکس‌های آن‌ها زیاد است، یک هارد اکسترنال با ظرفیت 3 ترابایت می‌تواند بسیار مناسب باشد.

قیمت‌های مختلفی برای هارد اکسترنال در بازار وجود دارد اما اگر به دنبال هاردهای اکسترنال مقرون به صرفه و ارزان می‌گردید می‌توانید در فروشگاه‌های اینترنتی مدل‌های خوبی پیدا کنید و قیمت‌های مختلف را باهم مقایسه کنید تا مطمئن شوید که هارد اکسترنال مناسب خود را با قیمت مناسب خریداری می‌کنید.

انتقال اطلاعات

سرعت انتقال اطلاعات نکته دیگری است که باید در نظر بگیرید. USB 2.0 در بیشترین حالت 60 مگابایت بر ثانیه سرعت دارد در حالی که تکنولوژی USB 3.0 سرعتی تا 640 مگابایت را ارائه می‌دهد؛ یعنی حدود 10 برابر سریع‌تر از USB 2.0. اما باید این پورت را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان داشته باشید در غیر این صورت هارد با سرعت استاندارد پایین کار خواهد کرد. پس به پورت لپ‌‌تاپ خود نیز دقت کنید. نکته آخر و البته پر اهمیت، ابعاد و وزن دستگاه است. اگر قابل حمل بودن دستگاه برایتان اولویت دارد، حتما به وزن و ابعاد هارد اکسترنال توجه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی