ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا کانال تلگرام شما برای مخاطب جذاب است؟ [رپورتاژ آگهی]

اگر شما مدیر یک کانال تلگرام هستید، دغدغه اصلی شما تولید محتوای جذاب برای مخاطبان است. اما چطور می توان متوجه شد که مخاطبان، محتوای کانال شما را دوست دارند؟ معمولا اولین پاسخ به این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر شما مدیر یک کانال تلگرام هستید، دغدغه اصلی شما تولید محتوای جذاب برای مخاطبان است. اما چطور می توان متوجه شد که مخاطبان، محتوای کانال شما را دوست دارند؟

معمولا اولین پاسخ به این سوال، تعداد اعضای کانال است. یک نگرش کلی وجود دارد که هرچقدر اعضای کانال بیشتر باشد، کانال جذاب تر است. هرچند این جمله به صورت کلی درست است (با فرض کنار گذاشتن کاربران غیرواقعی که تعدادشان کم هم نیست)، اما متاسفانه باعث رواج یک برداشت اشتباه هم شده که «اگر اعضای کانال تلگرام کم باشد، پس کانال تلگرام جذاب نیست!» این برداشت به هیچ عنوان صحیح نیست.

هرچند زیاد بودن اعضا می تواند نشان دهنده جذابیت کانال باشد، اما کم بودن اعضا لزوما به معنای ضعیف بودن کانال نیست

واقعیت آن است که تعداد اعضای کانال شما فقط به محتوای شما وابسته نیست، بلکه به حوزه فعالیت شما، تعداد کانالهای مشابه (که رقیب شما به شمار می آیند) و به اندازه کل جامعه هدف شما هم وابسته است. بنابراین به صرف اینکه کانال شما کوچک است نباید نتیجه بگیرید محتوای کانال خوب نیست. بهتر است علاوه بر تعداد اعضا، معیارهای دیگری را هم مدنظر قرار دهید. اما چه معیاری؟

چه معیاری بهتر نمایانگر جذابیت کانال شماست؟

فرض کنید کانال تلگرام شما یک فروشگاه است. علاوه بر تعداد مشتریان، این که یک مشتری چه مدت از فروشگاه خرید می کند هم اهمیت دارد. هرچقدر افراد مدت زمان بیشتری مشتری یک فروشگاه باشد، آن فروشگاه بهتر عمل کرده است. در مورد کانال شما هم همین امر صادق است. هرچقدر مخاطبانی که عضو کانال شما می شوند بیشتر با شما بمانند، به معنای توانایی بیشتر شما در خلق محتوای خوب و ایجاد جذابیت برای مخاطب است.

مدت زمانی که مخاطبان در کانال شما می مانند نمایانگر جذابیت کانال شماست

اگر شما کانال کوچکی دارید که مخاطبان مدت زمان طولانی با آن همراه می مانند، نشان دهنده موفقیت شما در شناخت مخاطب و ارائه محتوای مناسب به آن هاست. اما اگر کانال بزرگی دارید که مخاطبان به سرعت آن را ترک می کنند، قطعا باید نگران این باشید که اعضای شما در طول زمان کاهش می یابند و دیگر به کانال شما مراجعه نمی کنند.

نحوه اندازه گیری میزان ماندگاری اعضا

برای اینکه میزان ماندگاری اعضا را اندازه بگیرید، لازم است با توجه به زمان ورود و خروج اعضا، طول عمر مخاطبان را حساب کنید. اگر انجام این کار به صورت دستی برای شما دشوار است، می توانید از تحلیلگر کانال تلگرام استفاده کنید. تحلیلگر کانال تلگرام، یکی از ابزارهای مفید برای مدیران کانال است که به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری نسبت به مخاطبان کانال خود داشته باشید. یکی از گزارشهای این ابزار، گزارش ماندگاری اعضا است. این گزارش خروجی به شکل زیر در اختیار شما قرار می دهد:

همانطور که در شکل مشخص است، این نمودار به شما می گوید از بین کاربران عضو شده در یک بازه زمانی، چند نفر هنوز در کانال شما هستند و چند نفر کانال را ترک کرده اند. ضمن اینکه متوجه می شوید کسانی که کانال شما را ترک کرده اند به طور میانگین چه مدت در کانال حضور داشته اند. عکس فوق، یک کانال تلگرامی خوب را نشان می دهد که درصد بالایی از افرادی که در طول هفته گذشته عضو کانال شده اند همچنان در کانال عضو مانده اند. عکس زیر یک کانال را نشان می دهد که کاربران با سرعت بیشتری آن را ترک می کنند:

همانطور که مشاهده می کنید، کانال دوم هرچند جذب مخاطب بیشتری داشته، اما بیش از 50% مخاطبانی که در طول هفته گذشته عضو کانال شده اند کانال را ترک کرده اند. در نتیجه باید تلاش بیشتری برای نگهداری مخاطبان خود داشته باشد.

جمع بندی

مهمترین معیاری که نشان می دهد شما کانال تلگرامی خوبی دارید یا نه، ماندگاری افراد در کانال تلگرام شماست. هرچقدر اعضا مدت زمان بیشتری در کانال شما بمانند، شما کانال با کیفیت تری دارید. برای آگاهی از میزان ماندگاری مخاطبان در کانال، می توانید از ابزار تحلیلگر کانال تلگرام استفاده کنید. در صورتی که تاکنون از این ابزار استفاده نکرده اید، با مراجعه به صفحه تحلیلگر کانال تلگرام، رایگان ثبت نام خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی