ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

شرکت دوو؛ از فرش تا عرش [رپورتاژ آگهی]

با غیبت پدر برای امرار معاش راهی نداشت جز اینکه خودش دست به کار شود؛ آستین‌هایش را بالا زد و در خیابان‌های سئول شروع به روزنامه فروشی کرد. او بعدها نوشت:« اگر می‌خواستم پول غذای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با غیبت پدر برای امرار معاش راهی نداشت جز اینکه خودش دست به کار شود؛ آستین‌هایش را بالا زد و در خیابان‌های سئول شروع به روزنامه فروشی کرد.

او بعدها نوشت:« اگر می‌خواستم پول غذای خانواده‌ام را در بیاورم باید حداقل 100 روزنامه می‌فروختم بنابراین هوای نامساعد برای من دردسر بود. بعضی از روزها چند سکه‌ای بیش نداشتم که به خانواده‌ام برگردم. چنین شب‌هایی در بازگشت به خانه مادر و برادرانم همگی خواب بودند.

به زودی متوجه شدم که چرا دراین شب‌ها آنها قبل از آمدنم به خواب می روند. ما فقط یک کاسه برنج داشتیم که خانواده آن را برای من نگه داشته‌بود. مادرم این مواقع بلند می‌شد و می‌گفت ما غذا خورده‌ایم تو باید گرسنه باشی پس زودتر غذایت را بخور.»

این چند خط از زندگی مردی بود که بعدها شرکت دوو را تاسیس و خودروهای زیادی در آن تولید کرد. کمی بعد از این که آمریکا به ویتنام حمله کرده بود، کیم وو چونگ از شرایط موجود برای چیره شدن بر بازار خودرو ویتنام استفاده کرد و از هیچ فرصتی برای گسترش سرمایه گذاری‌اش در سراسر دنیا نگذشت. اما سیبی که این سرمایه گذار به هوا پرت کرده بود هزار چرخ زد تا در نهایت پخش زمین شد. او بعد از ورشکست شدن و در حالی که حدود 69 سال داشت به ده سال زندان محکوم شد.

دوو تنها یک غول در عرصه خودرو سازی نبوده بلکه در کشتی سازی هم حرفی برای گفتن داشته‌است. برای مثال یکی از کشتی های معروف اسرانی در آب‌های خلیج فارس توسط این شرکت برای ایران ساخته شده است. اما  سال 1999 ورشکستگی امان نداد تا روزهای خوب دوو ادامه داشته باشد.

حالا دیگر سال ها از ورود دوو به ایران گذشته و چاره ای جز خرید دوو کارکرده باقی نمانده است. دوو ریسر از مدل سیلو این شرکت قدیمی‌تر است. ممکن است این مدل از دوو طرفداران خاص خود را داشته باشد اما خرید دوو ریسر چیزی نیست که بتواند همه را به خود وسوسه کند. آخرین سالی که دوو ریسر تولید شده به 1994 میلادی بر می گردد.

شاید برای آن زمان سوار شدن ماشینی که سی دی رام دارد و شیشه های عقب آن برقی بالا و پایین می شوند عجیب بود اما این روزها آنقدر طبیعی هست که نمی‌شود از آن به عنوان ویژگی برتر خرید دوو کارکرده از نوع ریسر یاد کنیم.

خرید دوو کارکرده از مدل ریسر حداقل 10 میلیون پول می خواهد. در حال حاضر احتمال پیدا کردن و خریدن  دوو سیلو  و دوو ماتیز برای شما بیشتر از ریسر است و همین کم‌یابی برای برخی آن را به خودرو ارزشمندی تبدیل کرده‌است. یک مدل از این خودرو با کمتر از 200 کیلومتر کارکرد 14 میلیون تومان ارزش دارد. این خودرو سال 78 تولید شده و کارکرد آن تقریبا مشابه یک خودرو صفر است. گران‌ترین قیمت خرید دوو کار کرده از مدل سیلو و در حال حاضر در سایت دیوار با رقم 34 میلیون تومان تولید سال 1381 است  که 40 هزار کیلومتر کار کرد دارد.

در رنج قیمتی 30 میلیون تومان خرید دوو کارکرده سه آگهی دیگر هم وجود دارد اما سیلو با این شرایط عمدتا بین 15 تا 25 میلیون تومان ارزشگذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    ریسرشو داشتم بعدشم سیلو .فوق العاده بودن

  • حجازی
    حجازی | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    اسم کتابش هست سنگ فرشها از طلاست.. خیلی جالبه و انگیزشی.. اما من متوجه شخصیت شدیدا صرفه جو اون شدم یعنی سعی داشت توی همه زمینها یه کار ساده اما ارزون بده بیرون و زیاد به لوکس بودن و یا تکنولوژیها توجه نداشت چون اعتقاد داشت کارهای ساده همون رو انجام میدن و پیچیدگی باعث پول اضافه خرج کردنه.

  • Muhammad Arabjafari
    Muhammad Arabjafari | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    سلام لطفا به این ادرس بروید و پست من را لایک کنید خلی وقت نمی بره http://bit.ly/2otGsHs

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    همین دوو خیلی بهتره از این اشغال های ایرانی

مطالب پیشنهادی