ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

‌با نوت بوک‌ها سبک جا به جا شوید [رپورتاژ آگهی]

سال 1989 کمپانی نک به نیاز مردم جهت استفاده از لپ تاپ‌های کوچک و سبک پی برد و پروژه تولید نوت بوک رقم زده شد. نوت بوک توانست تا حدودی بازار خرید و فروش لپ ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سال 1989 کمپانی نک به نیاز مردم جهت استفاده از لپ تاپ‌های کوچک و سبک پی برد و پروژه تولید نوت بوک رقم زده شد. نوت بوک توانست تا حدودی بازار خرید و فروش لپ تاپ را کاهش دهد و به نوعی جایگزین این تجارت شود به عنوان مثال در سال 2004 نوت بوک‌ها در زمینه تولید و فروش گوی سبقت را از لپ تاپ‌های کمپانی‌های برجسته هم ربودند.

اما هنوز که هنوز است نمی‌توان مرز باریکی بین این دو وسیله الکترونیکی گذاشت. نوت بوک‌ها اندازه‌ای حدود 10 تا 15 اینچ دارند و لپ تاپ‌ها از از 14 اینچ شروع و به 18 اینچ ختم می‌شوند. همچنین نوت بوک برخلاف لپ تاپ درایو دی وی دی و پردازنده آنچنان بالایی ندارند و عمدتا برای دانشجویان یا کسانی که می‌خواهند به راحتی آن‌ها را خود حمل کنند یا جهت انجام امور روزمره به گرافیک قوی نیاز ندارند، توصیه می‌شود. عمر باتری نوت بوک‌ها هم از لپ تاپ کمتر است.

با این حال خرید و فروش نوت بوک در سایت دیوار، یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین محصولات با تنوع در قیمت‌ها و برندهای مختلف مواجه است، گرچه به پای خرید و فروش بازار لپ تاپ یا تبلت نمی‌رسد. مزیت خرید نوت بوک در دیوار، احترام گذاشتن به جیب شما است، چرا که بازه قیمتی 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان در آن دیده می‌شود.

وقتی که نوت بوک هنوز در انحصار چند شرکت بود و تولید آن با تنوع چندانی روبرو نبود، کمتر نوت بوکی زیر 2 میلیون تومان پیدا می‌شد اما حالا حتی می‌توان زیر 1 میلیون تومان نوت بوک‌هایی نو یا کارکرده در حد نو در سایت دیوار انتخاب کرد.

خرید و فروش نوت بوک لنوو مدل ایکس 140 در این سایت به قیمت 580 هزار تومان صورت می‌گیرد. این دستگاه 12.5 اینچی مجهز به ویندوز 10، گارانتی 2 ساله، هارد 320 گیگابایتی و سه پورت یو اس پی است. همچنین نوت بوک ایسوز 10 اینچی، به همراه کارتون و فاکتور خرید، شارژر سالم، موس بی سیم سونی در سایز کوچک، مجهز به ویندوز 7، هارد 140 گیگابیت، سی پی یو و باتری اتمی با قابلیت مگه داشتن شارژ بیش از 5 ساعت در دیوار به قیمت 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. طبق ادعای فروشنده قیمت خرید آن یک میلیون و 150 هزار تومان است.

هنگام خرید نوت بوک، حواستان به حافظه آن باشد، مثلا یک نفر که روزانه با برنامه‌های مختلف کار می‌کند و فایل‌های زیادی ذخیره می‌کند، نیاز به نوت بوکی با حافظه 512 مگابایتی دارد. در مقابل اگر سر و کار زیادی با حافظه نباشد، نوت بوک‌های 256 مگابایتی با قیمت کمتر یافت می‌شود. ایسوس تک با فروش 1.1 میلیون دستگاه و ام اس آی با فروش 900 هزار دستگاه غول تولید و طراحی نوت بوک در سال 2015 معرفی شدند.

بعد از این دو، ایسر و لنوو در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. اما خرید و فروش نوت بوک در سایت دیوار تنها در مارک‌های لنوو، اپل، سونی، فوجیستو، اچ پی و سامسونگ امکان پذیر است. گران‌ترین نوت بوک به حراج گذاشته شده در این سایت متعلق به لنوو زد5170 به قیمت 2 میلیون و 350 هزار تومان است. حافظه داخلی این دستگاه یک ترابایت و رم آن 8 گیگابایت عنوان می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی