ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسان بار
رپورتاژ آگهی

درباره یک استارتاپ حمل و نقلی پیشرو و متفاوت؛ بازارگاه اینترنتی که دانش بنیان نوع یک شد [رپورتاژ آگهی]

احتمالا شما هم هزاران استارتاپی که برای مدرن و الکترونیکی کردن فعالیت های روزانه ابداع شده اند را دیده اید و از آنها استفاده کرده اید. غیر از گرفتن تاکسی و خرید ابزار و کالا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

احتمالا شما هم هزاران استارتاپی که برای مدرن و الکترونیکی کردن فعالیت های روزانه ابداع شده اند را دیده اید و از آنها استفاده کرده اید. غیر از گرفتن تاکسی و خرید ابزار و کالا و حتی لباس و لوازم آرایشی و بهداشتی، خدمات دیگری هم هستند که با فراگیر شدن اینترنت به خصوص اینترنت همراه، می توان به صورت مدرن و بهینه شده دریافت کرد، خدماتی که با بهره گیری از اینترنت و فضای آنلاین تحول زیادی در فضای کسب و کار کشور ایجاد کرده اند و بحث های زیادی هم بر سر آنها به وجود آمده است. اما غیر از رانندگان تاکسی و موتورسوارها، برای صنف رانندگان سنگین یا اصطلاحا کامیونداران چه اتفاقی افتاده است؟

شاید حمل و نقل آنلاین و حمل بار اینترنتی کمی عجیب به نظر برسد. اما جالب است بدانید که در تمام دنیا کسب و کار های آنلاینی به وجود آمده که صنعت حمل و نقل را با تحول مواجه کرده اند و به طور کلی این مفهوم را تغییر داده اند. موضوع جایی جالب تر می شود که بدانیم ما در این حوزه هم از غافله تکنولوژی عقب نمانده ایم و کسب و کارهای حوزه حمل و نقل جای خود را به خوبی در این صنعت هم باز کرده اند. اما داستان به همین جا ختم نمی شود بلکه یکی از استارتاپ های این حوزه توانسته خود را اولین بار به عنوان یک شرکت دانش بنیان نوع۱ ثبت کند

کسب و کار مدرن معمولا در مقابل کسب و کار سنتی قرار می گیرد، به این معنا که همواره این طور تلقی می شود که کسب و کارهای مدرن و استارتاپ ها آمده اند تا کسب و کارهای قدیمی رااز میدان به در کنند. شاید در مورد خرید و فروش یا پیداکردن تاکسی و مسافر این طرز فکر چندان اشتباه هم نباشد اما در مورد حمل و نقل جاده ای این اتفاق چندان منطقی و توجیه پذیر نیست.آسان بار

آسان بار یک استارتاپ در حوزه حمل و نقل بار جاده ای است که با شعار پل ارتباطی بین رانندگان و شرکت های حمل و نقل پا به میدان گذاشته و توانسته مجوز بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل کالا را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کل کشور دریافت کند.

آسان بار در مدت زمان کوتاهی توانسته به خوبی رانندگان ناوگان های مختلف را جذب کند و بانکی از راننده های ناوگان های مختلف برای استفاده شرکت های حمل و نقل آماده کند. آسان بار به شرکت های حمل و نقل این امکان را می دهد که به بیش از ۱۰ هزار راننده در سراسر کشور دسترسی داشته باشند و در کمتر از ۲۰ ثانیه  بتوانند به راحتی بار خود را در سیستم ثبت کرده و وسیله نقلیه سنگین مناسب خود را پیدا کنند. نوع بار، قیمت صافی کرایه، ظرفیت و سایر مشخصات در آسان بار که اپلیکیشن مخصوص شرکت های حمل و نقل و رانندگان را ارائه داده است، به طور واضح مشخص شده است.

اما مزایای استفاده از آسان بار فقط به این موارد ختم نمی شود. به طور مثال در اپلیکیشن رانندگان، راننده از امکاناتی برخوردار می شود که تا کنون نظیر آن ها را ندیده است، امکاناتی مثل نمایش بارهای نزدیک ، امکان جستجوی متنی و صوتی، مسیریابی آنلاین و امکان تماس مستقیم با شرکت باربری اعلام کننده بار برای هماهنگی و انجام توافقات. رانندگان با استفاده از این اپلیکیشن می توانند بارهای مربوط به ناوگان خود را به راحتی مشاهده کرده و برای حمل آن ها اقدام کنند. پس می توان گفت مزیت اصلی استفاده از این اپلیکیشن این است که رانندگان می توانند بار مناسب خود را انتخاب کنند و در پایانه ها زمان زیادی برای پیدا کردن بار صرف نکنند. به این ترتیب رانندگان می توانند زمان کمتری صرف پیدا کردن بار در شهرهای مختلف کرده و زودتر به خانه برگردند و کنار خانواده خود باشند که این مسئله برای رانندگانی که دائما در شهرهای مختلف و به دور از خانواده خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. کوتاه شدن زمان انتظار برای بار و هدر رفتن کمتر وقت راننده می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی آنها و خانواده و فرزندان آنها شود و از بیماری های رایج رانندگان مانند دردهای اسکلتی و افسردگی جلوگیری کند.

از سوی دیگر شرکت های حمل و نقل یا باربری ها هم در آستانه تحول عظیم و مدرن شدن قرار گرفته اند. این شرکت ها با ابزاری مواجه شده اند که تعریف جدیدی از کار حمل و نقل بار ارائه داده و موجب شده این شرکت ها سطح کیفیت خدمات خود را برای مشتریان خود بالاتر ببرند. تا پیش از این شرکت های حمل و نقل از آسان بار روی وب استفاده می کردند اما به تازگی اپلیکیشن موبایلی مخصوص این شرکت ها هم منتشر شده که به وسیله آن ظرف کمتر از ۲۰ ثانیه می توان اعلام بار را انجام داد. هزاران راننده در سیستم آسان بار وجود دارند که می توانند بار اعلام شده را بپذیرند و بر سر شرایط آن با اعلام کننده بار مذاکره کنند. اما ویژگی خارق العاده آسان بار برای شرکت های حمل و نقل و مشتریان آنها این است که می توان بار را روی نقشه از ابتدای حرکت و در طول مسیر پیگیری کرد و از رسیدن آن به مقصد مطلع شد. این امکان در صنعت حمل و نقل جاده ای برای اولین بار توسط این استارتاپ ارائه شده است. این امکان برای شرکت های حمل و نقل وجود دارد که پیگیری این بار را با صاحب کالا هم به اشتراک بگذارند. توانایی تامین سریع ناوگان مناسب برای محموله های مختلف، گزینش و انتخاب راننده صاحب صلاحیت از میان تعداد زیادی راننده، پنل مدیریت و آرشیو سوابق بارها از مزایای استفاده از این اپلیکیشن به شمار می‌آیند.آسان بارنکته مهم اینجاست که آسان بار، رویکرد حذف شرکت های حمل و نقل یا باربری ها را ندارد. به نظر می رسد که این استارتاپ نقش شرکت های حمل و نقل را در این صنعت بسیار پر رنگ می داند و اعتقاد دارد که بدون این حلقه های واسط، صنعت حمل و نقل،کارایی و ایمنی و نظم لازم و کافی را نخواهد داشت و به این مسئله معتقد است که به بهانه حذف واسطه در این صنعت نمی توان کسب و کار سنتی که نقش مهمی را ایفا می کند و افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند، کنار گذاشت.

بنابراین آسان بار از آن دسته کسب و کارهایی است که نه تنها کسب و کارهای سنتی را از بین نمی برد بلکه اقدام به ایجاد سرویس های مناسب برای مدرن سازی آنها نموده و به آنها در جهت ثبات و توسعه کسب و کارشان کمک می نماید. کاملا مشخص است که مدرن شدن شیوه کسب و کاری مانند حمل و نقل جاده ای که شریان صنعت کشور به شمار می آید در نهایت می تواند به رشد اقتصادی کشور و بهبود کیفیت زندگی میلیون ها ایرانی مشغول به کار در این صنعت کمک شایانی کند.

کسب و کار سنتی نه تنها باعث گردش چرخ این صنعت بوده و هست بلکه به ضرورت امنیت و طی شدن درست و نظام مند فرایندها یک عضو حیاتی و حلقه ای مهم در زنجیره رونق کسب و کار به حساب می آید. مدرنیزه شدن کسب و کار و استفاده از بستر اینترنت و تلفن های هوشمند، گامی بزرگ در جهت تحول و بهینه شدن کارهاست چه بسا که به کارگیری اینترنت و ورود به عصر جدید کسب و کار تا حد زیادی از هزینه و زمان مورد نیاز می کاهد و در نهایت به بهبود کیفیت زندگی جامعه می انجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی